/fotboll/osk/forum/2312.aspx/fotboll/osk/forum/2312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-11-13 10:57
@Retarded Jimmy:

Exakt vad jag funderade över i den mediala nutiden.

Är den "mysige" Haddad rätt citerad???

"Måste förbättra det sociala"

Eller finns det en liten Grahn i honom ...

... det är svårt att välja sida när man inte har alla fakta eller kan ana lite genom skvaller bakom kulisserna ...
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-13 10:46
Fast Sjögren hävdar i dagens NA att ÖSK generellt varit bra på det sociala jobbet runt spelarna men att man just i fallet Haddad inte lyckats så som man önskat.

Det är alltså inte nödvändigtvis så att klubben varit/är dålig generellt på detta. Man bör nog ha mer kött på benen vilket fall innan man börjar skälla på ÖSK

Degerfors Mr Niceguy
2012-11-13 10:45
MYCKET BRA ANALYS AV PETTER ÖSTMAN ! Superettan är en mycket bra liga allsvenskan ska inte övervärderas. Spelarna i AS tränar mer men är dom bättre STORT ?. Jag tror på en kombination av fotbollsaktivitet o jobb/studera minst till 25. Det mår alla bra av även rent socialt. Spelarana får träffa andra personer i samhället. Familjesituation kanske oxå bättre. SUPERETTAN ÄR ETT LOTTERI enl mion bedömning. Vilket lag som helst kan få fäste däruppe o även därnere. Ibland skapar detta mycket särskild kanske de 1-10 sista matcherna. Att guppa mittenlagkan vara bekvämt med inte alltid tändande för någon part. Jag tror Ni ska ha den STÖRSTA RESPEKT SOM FINNS iinför kommande season. GOOD LUCK FROM MR NICE ( YOU`RE STILL NOT INTRESTED TO PUT GRASS IN YOUR PITCH ? )
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-13 10:37
Saywee//

Trivs spelarna så kommer resultaten, kommer resultaten så kommer publiken.

Blev inget segertåg i år, men nästa år, vid början av våren går återtåget. Ska bli en trevlig resa :).
AIK Saywee
2012-11-13 10:25
Krille, 10:14,

precis vad jag trodde i mitt 08:08 inlägg, Axén blir den som kan fixa trivsel i klubben.

Det har varit ganska dåligt med det tidigare, har jag förstått, men styrelsen verkar sakta men säkert förstå vad vi supportrar, fans och publik värdesätter.

Underhållning, Trivsel och fina Resultat ...

... och därmed Stolthet, Hjärta och Passion!

Heja SPORT !!!
2012-11-13 10:14
När det gäller den sociala så har väl Axén kommit in, som ska ha ansvar för bland annat den sociala biten både på och utanför planen.

Axén är skräddarsydd för den rollen.
AIK Saywee
2012-11-13 09:57
Telle, 09:15,

tack för att du läste vad jag skrev och bortser från mitt tjatiga nic.

Visst är det så som du skriver, AIK berör på något sätt, på gott och på ont.

Beträffande borttappat,
på liknande sätt ignorerar GT (Expressens västra utgåva) allt som sker öster om Tiveden, söder om Hallandsåsen och norr om Vänern ....
... om det inte handlar om något skit eller elände förstås.
Örebro Telle
2012-11-13 09:15
Saywee //

Du har en bra poäng med att Stockholmsklubbarna, och särskilt AIK, ofta svartmålas lite extra i media för att locka läsare. Men det funkar ju åt båda hållen, får du trösta dig med. Det är lika ofta som de också får en hel del extra utrymme i media i positivare sammanhang. Jämför t ex mediautrymmet när AIK fortfarande är med i guldstriden mot rapporteringen 201O när inget av Stockholmslagen var med i toppen. Då fick man leta i borttappat-annonserna för att hitta nåt om den allsvenska slutspurten.
Örebro Telle
2012-11-13 09:00
Frågan är vilken Wowoah som skulle skälla mest... :)
AIK Saywee
2012-11-13 09:00
"Jag tycker han kan bränna bort sin nuvarande och tatuera ÖSK ovanpå samt döpa om sin hund till Samuel Wowoa ;0) "

RJ, den var riktigt bra :)
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-13 08:37
@Saywee:

Jag tycker han kan bränna bort sin nuvarande och tatuera ÖSK ovanpå samt döpa om sin hund till Samuel Wowoa ;0)
AIK Saywee
2012-11-13 08:30
RJ, självklart kan Axén (också) skaffa sig en tatuering av det fina ÖSK-emblemet :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-11-13 08:28
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):

Skriver du för alla andra på detta forum, knappast, jag vet flera med ÖSK-tröja som även "sympatiserar med AIK"

.... och kanske även Axén och troligtvis hans hund Gary Sundgren?

Du vill inte förstå vad jag skriver, det märker jag tydligt, dåligt morgonhumör kanske ;)
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-13 08:24
@Saywee:

Nu tycker jag iofs att Axen kunnat haft en ännu finare tatuering än den han har....Eller?
AIK Saywee
2012-11-13 08:22
Elliot, jag förstår att det kan kännas jobbigt att läsa sådant här på morgonen, men fundera lite över vad jag egentligen skrivit, skit i mitt nic!

"Vad jag menar är att media väljer vad eller vilka de vill "svartmåla" och jag försvarar verkligen inte (det vet ni) dumheter, huliganism, våld och annat dravel, oavsett vilken klubb det handlar om."

Det var inte jag som länkade om AIK, det var Krille och MrCrowly och blandat med lite hånfulla inlägg från andra.

Jag gillar ÖSK och AIK och har också därmed ganska god inblick i verkligheterna bakom de hemliga och icke mediala kulisserna.
AIK Saywee
2012-11-13 08:18
Sportchef Sjögren får gott betyg av Haddad,
"utan hans hjälp hade situationen varit ännu värre för mig".

Styrelsen har dock valt och beslutat att sparka detta S, men behåller ett annat S tills vidare?
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-11-13 08:17
Saywee om du måste försvara AIK i var och varannat inlägg, kan du inte göra det på AIKs forum? Vi är inte intresserade av dina AIK-sympatier!
AIK Saywee
2012-11-13 08:08
Lite medialt till, från dagens pappers-NA

Strömberg till Tingsryd, handlar om den förbjudna sporten och en annan kille som av någon anledning förknippas med Örebro och problem av något slag.

Nu till ÖSK och rubriken på sportsidorna ...

"Måste förbättra det sociala (rubrik)

- ÖSK måste bli bättre på det sociala för spelare som kommer utifrån, säger han*"

* = Haddad

Jag är inte förvånad för problem finns (har funnits) även hos oss, tänker på Basse, Rama, Nedim, Berra med flera.

Tror dock att Alexander Axén med den fina tatueringen kan bli den som verkligen tar tag i detta ev. framtida problem :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-11-13 07:49
Det finns fler händelser som dock inte ger eller har gett rubriker om vi skall diskutera sådant otrevligt ett tag?

MrCrowly och Telle,
jag känner till en riktig ÖSK-värsting som fick ett kok stryk vid en gatukorsning i centrala Örebro. MFF supportrarna lärde honom ett och annat. Min bekante polis berättade detaljerat om detta.

Dock fick ÖSK-slagskämparna Folke och Gudjohnsen rubriker.

Vad jag menar är att media väljer vad eller vilka de vill "svartmåla" och jag försvarar verkligen inte (det vet ni) dumheter, huliganism, våld och annat dravel, oavsett vilken klubb det handlar om.

Jag förstår dock att media vill sälja och att rubriker säljer.
AIK Saywee
2012-11-13 07:35
@MrCrowly:

MrCrowly, nej det var det faktiskt inte, problemen och strulen fanns tydligen redan under Göteborgstiden. AIK försökte dessutom jobba lite extra på att få ordning på honom, det känner jag till genom att jag har rätt god inblick i Solna-klubben, samt att mitt minne fortfarande fungerar något så när.

Det jag hakade upp mig på lite, var medias typiska rubrik för att få sälja lite extra ...

"Förre AIK-mittfältaren Dulee Johnson ....."

Man hade kunnat skriva

Amazuluspelaren Dulee Johnson ...

Flodafödde spelaren Dulee Johnson ...

Häckenforstrade spelaren Dulee Johnson ...

Men media valde återigen AIK, vilket egentligen är ganska förståeligt, eftersom det säljer.

Örebro Conjuration
2012-11-13 01:54
Undrar hur intresset ser ut för Astvald. Han har väl inte direkt fått det där riktiga genombrottet eller uppmärksamheten som Kalle Holmberg uppnått och som säkerligen ligger närmast av alla ÖSK spelare en flytt (förutom Rama & Sanqan).

På tal om att förmodligen tappa Valdet gratis sett till hans kvalitéer suger. Vad hände med Rama egentligen?
Örebro Bonaventure Maruti
2012-11-12 22:34
Murad, Leonidsson och Malic står som anfallare i U21 truppen. Någon med bättre koll på U21 en jag som vet/tror att någon av dessa kan bli uppflyttade?

Leonidsson kanske ligger bäst tillhands med sin snabbhet?
Örebro MrCrowly
2012-11-12 21:54
Dulee fick väl konstiga men efter han fick en galge i röven, som de "inviger" nya spelare med...
Örebro MrCrowly
2012-11-12 21:47
Jo så var det ju, när han och den förre aik:aren Magnus Hedman slog sina huvuden ihop och gick på klubb...
Örebro MrCrowly
2012-11-12 21:39
@Saywee:

De va väl i aik han började strula..

Örebro ÖSK Fans
2012-11-12 21:34
Grixx

Lite skämt kan ett fotbollsproffs som tjänar 60-70 tuss i månaden tåla?
Örebro Grixx
2012-11-12 21:11
Tycker oftast att det är lite beige att håna ÖSK:are som inte lyckats. Det är ju knappast med avsikt det går dåligt i klubben för vissa.

Örebro ÖSK Fans
2012-11-12 21:03
Jävla skandal att inte Jonas Sandqvist blev årets målvakt på fotbollsgalan....

=)
Benny Böckling
2012-11-12 19:53
Kalle är absolut ingen anfallare! Se bara på Malmö matchen, där spelade han forward och var totalt värdelös medans när han var på mittfältet mot Gais så var han en av planens bästa.
2012-11-12 19:43
Retarded Jimmy//

Peo ser nog Kalle som mittfältare, men enligt ÖSK:s hemsida så är han anfallare.
Annons: