/fotboll/osk/forum/2306.aspx/fotboll/osk/forum/2306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Trivseltorsten
2012-11-05 15:24
Anfallare som kan göra många mål i S1 har vi, hög standard för serien. Bra kontraktläge med. Hoppas klubben struntar i dyrt målvaktsförvärv, Tomer har bevisat att han är duktig på slutet, bättre att lägga alla transferslantar/lönepengar på centrallinjen på mitten och försvar samt en ytterback.
AIK Saywee
2012-11-05 15:22
Berra 2, dvs Boris Lumbana har förlängt med ÖSK ytterligare två år.

Om detta är rätt eller fel kan inte jag eller någon annan heller, för den delen, veta i nuläget,

Men han är/var (?) ändå den första som bygger den svartvita framtiden, de övriga har vi troligtvis ingen aning om, oavsett hur långa kontrakt de har, eller inga kontrakt alls, allt kan hända.

Hoppas bara att klubben bygger för det Allsvenska guld jag längtat efter i hela mitt liv, så är det bara :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-11-05 15:12
RJ,

var det du eller Boris Lumbana, som gjorde ett dubbelfel, nästan mitt under detta datum? Kring 12-snåret?
AIK Saywee
2012-11-05 14:57
Om truppen skall minska från 25 till 20 skall ju fem bort.

Vill man flytta in nya lovande talanger eller värva några nya talanger eller veteraner från andra klubbar, så måste ju ytterligare några bort.

Enkel matematik, eller?

Den framtida truppen på cirka 20 giganter borde väl bestå av en stomme från höstens fina lag, plus några "nya"?

Vilka skall bort och vilka skall in ...

GOK !!!
AIK Saywee
2012-11-05 14:49
@den närkingska älgen:

Alla dessa OM, men jag kan ändå instämma i ditt inlägg.

Tomer är mycket lovande och har fått avsluta bra i Allsvenskan (! topp fem eller sex?), han kan ju med utegångsförbud bli hur bra som helst och kanske till och med bli dyr vid en eventuell försäljning?

Men Noring är riktigt bra och Stojan Lukic likaså.

Alla till BA på onsdag ???
Örebro pemo
2012-11-05 14:49
Tack ÖSK för en trevlig avslutning i går. Synd bara att det inte kom fler suporters, men det var visst "käppakrig" i någon hall bredvid.

Om vi kan behålla det här spelet i SE så känns det bra. Visserligen kommer vi att få hårt motstånd, men det såg i alla fall lovande ut. Tror också att vi skall behålla backlinjen. Deras rutin är mycket värdefull. Sen kan man spela in lite yngre killar i lagom takt. Räknar dock inte med att få behålla Berisha, även om det skulle vara guld. Han är i rätt ålder för att vara intressant för allsvenksa klubbar.

För övrigt blir vi väl av med Crespo. Platsar han inte i AIK, lär det stå andra allsvenska klubbar i kö. Han har väl Patrick Mörk som agent, så han spelar inte kvar. Holmberg är väl också en sådan som kan försvinna pga utvecklingspotentialen. Men jag skulle gärna se honom i ÖSK ett år till.

William lär väl Göteborg rycka i om de är smarta. I övrigt tror jag truppen blir ganska intakt. Jag ser i alla fall inte att så många får andra bud. Skulle väl vara Haddad , Alimi och Bamberg, men troligtvis inte.
Alimi kanske söker nytt på balkan igen. Bamberg???? skulle inte tro det. Och så andreas. Skulle väl vara om södertälje rycker i honom. Men eftersom han spelade i Assyriska, så tror jag inte han går till Syrianska. Det är väl som att gå mellan AIK och Djurgårn.

Så nu tar jag semester från ÖSK och slickar såren. Jag förutspådde tidigare att vi inte skulle få 20 poång i år. Så nu måste jag rasnsaka mitt kunnande. ;)

Inväntar med spänning på 2013 och svenska cupen i vår. Hoppas vi kan skrälla där i alla fall. superettan skall vi bara mosa över.
God jul och gott nytt år på er alla deppande fans.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-05 14:39
ÖSK kallar tillbaka Peter Samuelsson.
Örebro den närkingska älgen
2012-11-05 14:28
Om, och då menar jag verkligen OM, vi får möjligheten att plocka in Viktor Noring tycker jag vi ska ta den. Jag vet att jag så sent som i går kväll argumenterade för att låta Tomer vara förstamålvakt nästa säsong men om chansen med Noring dyker upp är det för bra för att låta passera.
Örebro Conjuration
2012-11-05 14:15
Kan inte sluta analysera Trelleborg. De slutade femma i allsvenskan för två år sedan och nu spelar de i söderettan kommande säsong samtidigt som alla deras spelarkontrakt är upplösta. Att tappa Viktor Noring gratis måste svida, även spelare som Kristian Haynes, Asp, Ibrahim Koroma & Fredrik Jensen lämnar säkerligen också. Fast det känns ändå som om att vi är på tryggare mark och kommer att vara i toppen med Peos vägledning. Till skillnad från Gais.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-11-05 14:10
Någon som vet hur det har gått för Josef Ibrahim i Syrianska?
Örebro Bastard on Parade
2012-11-05 13:59
Brandeborn är duktig, men passar han verkligen i en 4-4-2 uppställning? Vill minnas att han spelade offensiv mittfältare i en 4-2-3-1 uppställning när jag har sett honom och där passar han klockrent.
AIK Saywee
2012-11-05 13:58
@ÖSK Fans:

Där tryckte jag upp en tumme till dig, för även om vi ibland tjafsar så tror jag att det bästa kan vara en mix mellan gamla (veteraner) och unga (talanger) och Svarta (?) och Vita (?)

Det är väl det som är svartvitt i en globaliserad framtid i dagens värld :=)

FORZA SVARTVITT !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-11-05 13:48
vi har ju en bred rumpa i Berger=) ska vi ha in hans tvilling?
Örebro ÖSK Fans
2012-11-05 13:47
saywee

tror man är ute och cyklar om man bygger ett lag med bara talanger....men vi får hoppas att Anntonen, wovven Wikström och Bamberg stannar annars blir det tufft i super1an..

Är Brandeborn så himla bra som ni säger, så ska vi hugga =)
AIK Saywee
2012-11-05 13:28
Namn: Europaspel2027
Sänt: 2012-11-05 13:19

Tackar för ditt förtydligande, publikt tycker jag det är bra med Hammarby i vår "elitdivision", vad är allsvenskan 2013, jämfört med landets SUPERETTA 2013 !?!?!

PS ( i Sverige finns inga "stora städer", tack och lov, megastäder med asfalt och betong och cirka 10-20 miljoner hungrande och törstande innevånare, bland våld, avgaser och elände är ingen bra miljö .....)

Tacka vet jag landet, naturen och livet :)
AIK Saywee
2012-11-05 13:20
ÖSK Fans,13:12,

kanske snarare går Brandeborn in i "morgondagens svartvita trupp" i Sveriges andradivision ?

Han är dessutom kanske en lokal talang, som alla numera äntligen (?) verkar vilja ha in i ÖSK, han är väl iallafall från länet?

Kung Ljung och sir Alex kan nog få ordning på länets talanger :)
2012-11-05 13:20
ÖSK Fans//

Degen-mittfältaren Brandeborn har gjort 9 mål och 5 assist. Ett hyfsat facit med tanke på att han spelade i ett bottenlag i superettan.

Brandeborn bor redan i Örebro och jag tror att han skulle bli ett bra tillskott i ÖSK och han är en startspelare.
Europaspel2027
2012-11-05 13:19
Saywee, 13:11

Det får ni mer än gärna göra.

Det jag menar är att alla lag i S1an har haft Hammarbymatchen som åretsmatch i 3 år nu. Och istället för att ett Sundsvall/Åtvidaberg/Syrianska trillar ner, så kommer det lag ifrån stora städer med historia. Dvs Örebro, Gais och Öis som kommer komma med publik. Så det blir inte lika mycket "årets match" mot bajen som tidigare.

Lex Degerfors lär ju vara supertaggade på Örebro vilket gör att fokus tas från Bajen.

Bajen-ÖSK som invigning på nya söderstadion skulle vara fest.
Örebro ÖSK Fans
2012-11-05 13:12
hur bra är Brandeborn?? är det en spelare som går direkt in i start11an i dagens trupp?? några mer talanger behövs ju inte?
AIK Saywee
2012-11-05 13:11
Europaspel2007, 13:02,

Apropå ditt nic, ÖSK kommer att spela i Europa 2013 och resten av klubbens historia, så blir det ;)

"Jag tror det är det som är så oerthört viktigt för oss i och med att vi får ner ÖSK och GAIS och upp ÖIS. 2013 så kanske det inte är just Hammarby som är årets match. Det gör att jag tror att vi kommer topp 3 nästa år."

Hur menar du? Publikt tror jag att bajenmatcherna blir "stora", hoppas bara att ni inte strular runt i gamla fina Örebro, som vanligast, men ni är välkomna med era fina och trogna fans, det är ni verkligen.

GOK
Europaspel2027
2012-11-05 13:02
Saywee:
"Jag gissar dock, redan nu, att ÖSK, Hammarby och Halmstad/Sundsvall skulle kunna bi topp tre, men alla vill vinna mot just våra lag"

Jag tror det är det som är så oerthört viktigt för oss i och med att vi får ner ÖSK och GAIS och upp ÖIS. 2013 så kanske det inte är just Hammarby som är årets match. Det gör att jag tror att vi kommer topp 3 nästa år.
AIK Saywee
2012-11-05 12:46
@MA88:

Har du sett eller upplevt "riktigt" gräs en tidig vår, eller en sen höst, i Sverige, som är ett fantastiskt land, beläget mycket nära Nordpolen?

Leråkrar kan ibland vara i bättre skick dessa årstider?

Nu skriver jag "kanske" att jag tycker att hela Sverige skall leva, även de lag som finns norr om Dalälven.

Ni klarade väl inte av er säsong speciellt lysande på er chicken arena, trots det fina naturgräset?

Men, jag erkänner att jag blivit kluven i den gräsliga frågan, så är det bara, för tillfället, men man kan ju alltid ändra sig, det är ganska normalt.

(pemo)
Green Green Grass Of Home, Tom Jones
Kalmar MA88
2012-11-05 12:30
Bloggat på tidningen Östran: "Riktig fotboll spelas på riktigt gräs..."
2012-11-05 12:28
Brandeborn kan lämna Degerfors - som erbjuder fyra spelare kontrakt.

Kan han hamna i ÖSK månne?
AIK Saywee
2012-11-05 12:08
Dubbel?
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-05 12:06
Dubbel
AIK Saywee
2012-11-05 11:31
@Europaspel2027:

Tack för att du tror på oss, det gör vi själva, fast vi har nog lärt oss att det är många OM som skall stämma, flera domslut som skall gå vår väg, att bollen skall studsa stolpe in och att skador inte drabbar oss och att konstgräset börjar växa, och mycket, mycket mer ....

Jag gissar dock, redan nu, att ÖSK, Hammarby och Halmstad/Sundsvall skulle kunna bi topp tre, men alla vill vinna mot just våra lag.

Men hoppet och tron, den kan jag aldrig ge upp, ALDRIG någonsin.

Heja SPORT !!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-05 11:08
Jag har stora tvivel runt Alimi och mina ögon är han inte tillräcklig för att bli mittfältsgeneral i ÖSK. Men vi får se...
Minatankar
2012-11-05 09:59
När det gäller när och hur man kan satsa för att nå tillbaka till AS och dessutom vinna den, finns det två alternativ eller ett tredje i en kombination av de två första.

Endera gör man en mycket stor satsning på talangutveckling i närområdet som ger utdelning om 5-7 år.

Eller så satsar man stort inför kommande år för att vinna SE överlägset och gå rakt upp i toppen av AS 2014, dvs man gör investeringar redan nu som man har nytta av 2014. Detta kräver dock att man på något sätt lyckas skaffa mycket stort kapital.

Det tredje alternativet är som sagt en kombination av dessa två strategier med en något lägre ambition. Jag tror att det är det mest realistiska.

Men man får gärna överraska med en ny, nationell eller internationell sponsor som satsar 15-25 mkr per år eller att Kalle Holmberg säljs till samma pengar till utländsk klubb :-)
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2012-11-05 09:42
@den närkingska älgen:

Håller med dig angående Hagge och Lumbana. Som mittfältare är de ju båda mer spelförstörande än spelförande. De kan alltså vara bra i matcher där vi måste kämpa ner motståndarna medan dom i matcher där vi förväntas dominera och spela oss fram via mttfältet inte tillför någonting.
Jag hoppas verkligen att det visar sig att SE är en bättre nivå för Alimi så att han blir våran mittfältsgeneral nästa säsong.
Annons: