/fotboll/osk/forum/2303.aspx/fotboll/osk/forum/2303.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-11-19 09:07
Ojojoj, så många funderingar som kliver in i mitt huvud denna sillamåndag, det händer mycket och det händer fort, vi hinner liksom inte med, till skillnad mot tidigare tröga försäsonger.

Grahn var först ut från vårt ÖSK (tackar), Haddad har lämnat och Anttonen står kanske på tur, men fler skall bort, många fler, i klubbens ekonomiska bantning, där kanske också några nya behöver komma in.

- Beträffande "satsningen" på regionala och lokala spelare, så kan man ju fundera på om det skulle kunna tänkas bli rätt att kicka Patrik Anttonen, som är en fantistisk "regional" spelare när han är frisk, vilket han varit för det mesta tidigare, dock inte på "senare tid".

- Dessutom börjar jag inse att man kanske vill satsa på spelare, som har en skaplig "friskhetsstatistik" även om man aldrig kan veta något om framtiden, men det är ju så att "vi" är många som alltför länge skyllt de dåliga resultaten på att vi "är skadade". Det håller inte i längden!

Det är nu, det är viktigt att klubben jobbar "lagom snabbt" och kommunicerar " klart och tydligt" !!!

Heja SPORT !!!
Örebro ÖSK Fans
2012-11-19 09:06
för er som undrar blev Axel Kjell klar för ÖSK innan Kvalet.....det erfar ÖSK Fans =)
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-19 08:33
Står lite i dagens NA och det verkar trots allt som om Peo varit inblandad mer el mindre i saken runt med Anttonen. Med det menar jag att det inte bara är sportchef/styrelse och en passiv tränare i detta.

Vidare rapporteras det att Wowoah är mycket nära kontrakt.

Så vi får nog fortsätta se Samuel "Läckan" Wowoah göra sina diagonala joggningar för att slå de, i de flesta fall, usla hörnorna (lobbarna) i två säsonger till.

Örebro ÖSK Fans
2012-11-19 07:01
Säger det igen! Ayanda Nkili presenteras den här veckan!!! Är han bättre en Anttonen? tveksamt..=(
Örebro Telle
2012-11-18 23:41
Jävligt tråkigt om Anttonen får gå, rent ut sagt. Hoppas verkligen det löser sig på ett eller annat sätt så han blir kvar. Det har fattats en dimension i ÖSK:s spel ända sen 2010 då han blev långtidsskadad. Jag ser ingen i den nuvarande truppen som är i närheten av hans kvaliteter på kanten när han är frisk, så det ska bli intressant att se vem som kommer in som högerback istället i så fall.

Haginge har visserligen grymt bra inställning, och kan kriga sig till riktigt bra insatser i vissa matcher, men han är inte en hälften så bra fotbollspelare som Anttonen.

Dessutom undrar jag hur klokt det är att klippa bort nästan varenda trotjänare ur truppen? Även om spelarna som varit med längst i laget inte är några vinnare (i den bemärkelsen att de spelat många år i laget utan att någonsin vunnit någon titel, och i bland verkat ganska nöjda med att spela i ett mittenlag i allsvenskan) är de ändå kulturbärare.
- Spelare som känner för klubben, har varit med länge och är lojala mot den har ändå en helt annan inställning till sin klubb än de flesta "legosoldaterna" utifrån som antingen är här för att tjäna in sin lön (lex Grahn) eller för att visa upp sig för att kunna sticka till en större klubb (lex Rama).

Vore grymt tråkigt att se Anttonen spela i en annan klubb om han håller sig hel nästa år (även om jag självklart önskar honom all lycka till, så klart.)

Prestationsbaserat kontrakt måste väl vara en bättre lösning?
Örebro Valderinho
2012-11-18 22:24
Sen är det konstigt att Porokara spelar för ett Israeliskt lag. Samma liga och land som han sa att han inte trivdes när det begav sig när ÖSK kunde tjänat några millioner.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-18 21:45
Håller med Valderinho.

Så länge inget är officiellt, så har Anttonen inte lämnat. Ingen i ÖSK har ju kommenterat detta än.
Örebro Valderinho
2012-11-18 21:41
Det verkar ju konstigt att Antonnen säger att han vill fortsätta med ÖSK EFTER Gais matchen( men till NA står det att han fick reda på att han inte skulla få förlängt?? Det innan Gais matchen, men som vanligt har väl NA snevridigt vad Antonnen sagt och andra tidigare intervjuoffer för den delen(det är inte första gången). Jag tror inte ett dugg på NA. Om Antonnen lämnar så är det på ÖSK hemsida man kan se det.
Örebro Eyra
2012-11-18 21:28
Att ta in ett oprövat kort som Nkili, med meriter från division två på Anttonens bekostnad...det går liksom inte att jämföra dom två!

Jag får samma vibbar som inför årets säsong, alldeles för mycket chansvärvningar.

Jag trodde Peo ville ha en lokal förankring i lagbygget?
2012-11-18 21:24
Jag tror ÖSK vill ha honom kvar, men att Anttonen kanske vill ha mer betalt än vad ÖSK kan/vill betala.

Vill inte ÖSK ha honom kvar så, hade de inte diskutera med Anttonen över huvud taget.

Alltså en kostnadsfråga.
Örebro widemarsh
2012-11-18 21:16
Blir bara mer och mer upprörd. Vi måste ju ha kvar vår enda riktiga ÖSKare? Som varit klubben trogen över tre decennium, och dessutom representerat svenska landslaget. Årets högerback i allsvenskan 2010. Det blir inget riktigt ÖSK utan Patrik Anttonen! :(
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-18 21:12
Det är väl Hässleholmbacken som ska ta över antar jag
Örebro Grixx
2012-11-18 21:08
Väldigt väldigt synd om Anttonen får gå!!!
Örebro Trivseltorsten
2012-11-18 21:04
Nu blir jag fan förbannad, det är ju rätt uppenbart att han är våran bästa ytterback, och trotjänare. Tror knappast vi kan värva någon som är bättre och hans skadeproblem är väl över. Bra bättre än Haginge och Woven. Ska han offras så får ledningen presentera något jäkligt spektakulärt och det snart!
Nkili är säkert talangfull men det har vi ju ingen aning om.

#Skitsöndag
Örebro Bastard on Parade
2012-11-18 20:31
Riktigt trist att Anttonen får lämna. Han är bättre än Haginge som högerback. Han är ett mycket bättre alternativ än Wowoah som vänsterback och han skulle kunna spela yttermittfältare också. Inte gjorde han bort sig som mittback senast heller.

Ska man ha en trupp på 20-spelare så bör man förlänga kontraktet med en klass-spelare som klarar av flera positioner.
Örebro Conjuration
2012-11-18 20:21
Gillar Anttonen, hade gärna sett han kvar. Han var väl den sista riktiga ÖSK profilen som vi hade kvar?

Alltså, vår tid i superettan ska bara bli ettårig, första gången jag har krav på klubben. Det skulle kännas tryggt att ha Patrik med i truppen men inget är ju hugget i sten, får några år sedan så dansade Anttonen & ÖSK med varandra men fann till slut varann igen. Sedan av andra kommenterar att döma så verkar den där afrikanska spelaren vara nära? Långsiktigt bättre att satsa på honom än en 32 åring.
Örebro ÖSK Fans
2012-11-18 20:13
det var ingen nyhet för den insatte....men på bekostnad av Anttonen visste jag inte!
2012-11-18 19:56
Valderinho//

Det förklarar ju saken. :)
Örebro Valderinho
2012-11-18 19:54
Ayanda Nkili kommer presenteras som högerback nästa vecka ;)
Örebro widemarsh
2012-11-18 19:51
Skadad ganska mycket? Anttonen har väl i princip varit fri från längre skadeperioder under hela 2000-talet, förutom skadan 2011/2012. Handlar säkert om lön, och där borde ÖSK spara in på väldigt många spelare innan Anttonen kommer in i bilden.
Örebro jocke.
2012-11-18 19:43
Vi vet ju inte heller vad Anttonen begärt i lön.. Som sagt han är en trotjänare och han håller hög superettanklass, men någon gång måste man förnya laget också.
Örebro jocke.
2012-11-18 19:42
Som sagt man måste tänka lite logiskt också, Anttonen har tyvärr varit skadad ganska mycket och ska man ha en trupp på bara typ 19 spelare förstår jag att man inte vill chansa. Sen tycker jag självklart att det är synd för gillar Anttonen och han är en bra fotbollsspelare, men som jag ser det är det ingen "skandal" som vissa vill få det till.
2012-11-18 19:23
Den enda anledning till att ÖSK gör sig av med Anttonen, som jag ser det, är att de måste ha någon annan på ingång.

Dessutom så står Hagge under kontrakt. Vilket gör det svårare och dyrare att göra sig av med honom.
Benny Böckling
2012-11-18 19:05
Måste ju gå att göra nått slags "uppror" mot detta med Anttonen. Hur fan tänker dom egentligen...
Örebro ÖSK Fans
2012-11-18 18:58
Benny B

Ja tänker man satsa på Haginge är det en stor jävla skandal!!! Han skulle få gå först om det var riktigt....
Örebro Eyra
2012-11-18 18:57
Skandal med Anttonen!!
Det är ju spelare som honom som det är bristvara på.
Sådana spelare som behövs mer än någonsin just nu.
Benny Böckling
2012-11-18 18:54
Nä men vafan! Dumpar man Antttonen?? Helt sjukt, tänker ledningen satsa på Hagge träben nästa år alltså. Skandal tamejfan!
Örebro widemarsh
2012-11-18 18:49
Jaha, där försvann en stor del av lagets själ. Snart 300 matcher och man dumpar honom bara sådär. Fyfan! Är ju egentligen bara ifjol Patrik varit skadad mycket, sedan operationen har han ju tagit sig tillbaka och spelat hälften av matcherna i år.

Patrik hade varit otroligt viktig i Superettan nästa år, och jag såg honom som given på högerbacken och en av de man ska bygga laget kring. Anttonen är ÖSK! Så otroligt besviken på de som bestämmer i klubben just nu...
Örebro ÖSK Fans
2012-11-18 18:47
ska tilläggas att jag tycker Anttonen är en bättre fotbollsspelare än Wovven, men vad hjälper det när Anttonen är skadad allt för mkt?? Haddad var också en grym spelare för övrigt....
Örebro Chipset
2012-11-18 18:46
Att Anttonen får gå känns inte riktigt som rätt melodi. Kanske kan vara en förhandlinggrej? Dahl blev inte den ledare Bajen hoppades på är han då rätt för oss?
Annons: