/fotboll/osk/forum/2294.aspx/fotboll/osk/forum/2294.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-23 13:06
Saywee//

Jag hoppas på att ÖSK värvar Brandeborn. Han bor ju redan i vår vackra stad :).

Jag länkrar igen :).
AIK Saywee
2012-11-23 13:00
@abdel seidou (signa ALLA!):

Ajajajaj, kanske en gurka som litet frö ;)
AIK Saywee
2012-11-23 12:59
abdel seidou

jag tackar dig för att ytterligare förtydliga svaren på mina funderingar, regler är luriga och ändras titt som tätt, samtidigt som mitt minne inte alltid är på topp :)

Sedan erfar jag att några spelare kan ha dubbla pass, dvs både EU och ett annat pass och dessa räknas väl inte in som "icke EU-spelare + Norge, Island och Schweiz"?

Tja, kanske onödiga funderingar från mig, men det är ju sillatider och några är kanske på ingång, trots klubbens bantning?
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2012-11-23 12:56
Saywee. Jag har för mig att Brandeborn kommer från västerås och gick till degenfrån skiljebo, men jag kan ha fel.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2012-11-23 12:52
Benämningen "icke EU-spelare" som många slänger sig med är egentligen inte korrekt. Det handlar inte om EU utan om länder som berörs av schengensamarbetet. Det är ju ungefär samma sak men inte riktigt. Norge, Island och Schweiz ingår ju i schengensamarbetet.
2012-11-23 12:38
ÖSK Fans//

Reuben på väg in?
Örebro ÖSK Fans
2012-11-23 12:28
Krille

Den som lever får se =)

kom igen nu Reuben....
AIK Saywee
2012-11-23 12:23
RJ,

"Man får kontakta en spelare tidigast 6 månader före ett kontrakts utgång. Men det visste du nog "

Detta visste jag faktiskt inte, för då hade jag inte frågat.

Under lunchen har jag dessutom fått reda på att man får ha max tre spelare som saknar EU-pass i den trupp man tar ut för varje match.
2012-11-23 11:48
ÖSK Fans//

Nog jobbar ÖSK med andra alternativ om det spricker me Nkili. Frågan är bara vilka? ;)
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-23 09:51
@Saywee:

Man får kontakta en spelare tidigast 6 månader före ett kontrakts utgång. Men det visste du nog
AIK Saywee
2012-11-23 08:46
RJ och Minatankar, tackar för tydliga svar bland lite luriga regler.

Hur funkar detta med max X spelare från EU, eller snarare max X spelare utanför EU eller hur jag skall formulera frågan?

Måste man dessutom ha ett antal "egenfostrade", vet inte i vilket sammanhang jag tror att jag läst detta?

Detta med att man inte får kontakta en spelare, hmmmm sådant kan ju ske under bordet eller på annan hemlig plats, men jag förstår att man inte får göra detta på ett alltför tydligt och "officiellt" sätt.
Minatankar
2012-11-23 08:34
Namn: Saywee
Sänt: 2012-11-23 08:31
minatankar, tackar

aha, kontrakt kan skrivas när som helst (?),
det är bara registrering som sker under den öppna fönsterperioden.
//
Ja, grundprincipen är sådan. Det är ganska krångliga regler som har med att göra om spelaren är under kontrakt eller inte och när ett kontrakt går ut. Man får t ex inte kontakta en spelare när som helst utan tillstånd av den klubb i vilken han spelar.
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-23 08:34
@Saywee:

Han kan skriva på kontraktet redan nu. Precis som Bedoya gjorde innan hans gick ut. I kontraktet anges sedan att det går i laga kraft from 8:e januari.

Däremot får han inte spela match för ÖSK före den 8:e. Träna med ÖSK får han om Hässleholm tillåter det. Men förmodligen går hans nuvarande kontrakt ut 30 november. Många kontrakt gör det. Då kan han träna med ÖSK from 1 dec utan Hässleholms medgivande. Men sedan hänger det an på försäkringar.

AIK Saywee
2012-11-23 08:31
minatankar, tackar

aha, kontrakt kan skrivas när som helst (?),
det är bara registrering som sker under den öppna fönsterperioden.
Minatankar
2012-11-23 08:11
Fönstret är öppet fr.o.m. den 8 januari t.o.m. den 31 mars respektive fr.o.m. den 1 augusti t.o.m. den 31 augusti. Se länk nedan.
AIK Saywee
2012-11-23 07:55
Edit påpekade att minatankar "nog delvis redan" svarat på pkt 1 nedan ...

... men när öppnar transferfönstret?
AIK Saywee
2012-11-23 07:52
@Minatankar:

1. När slår man upp dörrarna och släpper in honom för påskrift?

... eller kommer han in genom fönstret?

2. Tänk om någon annan lägger sig i "budgivning" nu, när de vet att han är "klar" för ÖSK?

3. Håller nog med Kardinalen lite och undrar samtidigt hur väl scoutad han är av ÖSK, har någon sett honom live under en längre tid månntro? I div 3 är det ju mycket enklare att dominera än i svensk elitfotboll, eller ?

4. Är några fler klubbar intresserade av Nkili?

Många frågor blev det, men jag har inga svar själv på dessa.
Minatankar
2012-11-23 07:24
Namn: Valderinho
Sänt: 2012-11-22 23:15
Ayanda Nkili är "klar". Han ska skriva på kontraktet när transferfönstret öppnar.
//
Kontrakt kan han allt skriva på redan nu men det kan registreras hos SvFF först när transferfönstret är öppet.
Örebro Conjuration
2012-11-23 00:59
Alltså det där "han har ett fint skott" är århundradets humbug i svensk fotboll, alla spelare beröms för att "ha ett fint skott".

CMORE: Wowoah har bollen, han har ett mycket fint skott.

20 sekunder senare i verkligheten: Där flyger fotbollen 20 meter över målet.

Det finns få allsvenska spelare som har ett fint skott, knappt ett dussin.
Kardinalen
2012-11-22 23:50
@DaSa:

Därför att Peo ju lät Hagge spela in sig som högerback efter det att Hagges sejour på innermittfältet var överstånden. När Peo hade sett vad han ville av Hagge i några matcher på den positionen, var det sedan dags för Anttonen att få chansen att visa upp sig på högerbacken i de sista matcherna av serien.

Med andra ord: Peo ville ha ett (hyfsat) bra underlag av Anttonen. Att inte bara se hans insats på träningar. Det var därför han fick chansen att visa vad han går för under de sista matcherna av Allsvenskan.

Det måste du väl ändå tycka att det är rättvist att ge Anttonen chansen i skarpt läge.
2012-11-22 23:47
Kardinalen//

Jag förstår vad du menar.

Men för att citera Gunde Svan:
Ingenting är omöjligt ;)
Örebro Valderinho
2012-11-22 23:47
Kan vi inte sälja Haginge till Öster eller forward, och behålla Antonnen och Nkili. Vore ju en dröm...

...Glömde nämna Sankqvist också;)
Kardinalen
2012-11-22 23:42
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Självklart kan Nkili bli en riktigt bra spelare. Jag ifrågasätter inget sådant. Men att han ska:

1) gå in i träning med ett lag tre divisioner högre upp i januari månad...
2) ...därefter ta en plats i startelvan i premiären drygt tre månader senare i april månad...
3) ...när han har erfarne Haginge att konkurrera med...

...nej, det är klart överläge Haginge.
2012-11-22 23:18
Även May Mahlangu i Helsingborg har spelat i Hässleholm 2009. :)

Ayanda Nkili, May Mahlangu och Tokelo Rantie kommer från Stars of Africa Football Academys i Sydafrika.
Örebro Valderinho
2012-11-22 23:15
Ayanda Nkili är "klar". Han ska skriva på kontraktet när transferfönstret öppnar.
Örebro widemarsh
2012-11-22 23:02
Kardinalen// Tokelo Rantie spelade i Hässleholm 2011 för att vara ett utropstecken i Malmö FF året efter.

Peter Crouch gick från Hässleholm till QPR och sen vidare till Liverpool och Engelska landslaget :D
2012-11-22 22:57
Hitta en beskrivning på Ayanda Nkili spelstil på Stars of Africa Football Academys hemsida.

Playing Style: Despite not being a forward, Ayanda possesses a great shot with his right foot, especially from distance, which makes him a real threat to goalkeepers. He has a lot to offer in midfield: he can play in a holding role as well as behind the attackers and can also play on the left or right. His height makes him effective in the air, either in defence or in the opposing penalty area.
Örebro DaSa
2012-11-22 22:17
Kardinalen/ Ett annat exempel är Bangura, från SE till Celtic på ca ett år.

Om nu Peo tänkt sig Hagge som högerback, varför fick han då inte spela in sig på högerbacken i de sista matcherna? Jag tror inte att PeO tror på Hagge som ytterback (heller).
Djurgården DIF Sjöstden 1891
2012-11-22 22:06
För er som gillar stryktipset
2012-11-22 22:02
Kardinalen //

Kolla på Gefle. De tar ju spelare från lägre divisioner och göra dem till allsvenska spelare.

Varför skulle inte vi kunna lyckas med att göra dem till bra superetta spelare (till och börja med)?
Annons: