/fotboll/osk/forum/2289.aspx/fotboll/osk/forum/2289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2012-11-27 13:06
Axen i Offside. Att tro på det som klubbarnas företrädare säger verkar väldigt dumt.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-27 11:50
Från offside.

ÖSK-talangen – Zicos guldklimp.

2012-11-27 11:24
Angående Crespo.

"Har ni hört något från ÖSK om hur de ser på en ny utlåning?
- Nej, men vi står alltid i kontakt med klubbar som vi haft spelare utlånade till. De har säkert en hel del arbete framför sig efter degraderingen, en annan sportslig och ekonomisk verklighet att förhålla sig till och en ny trupp att bygga för superettan. Även om det kan se så ut är det ju inte som att man bara bestämmer sig för en spelare, en trupp byggs som en helhet och de spelare man går för står i förhållande till andra spelare."
Örebro Nikki Sixx
2012-11-27 10:43
@Kardinalen:

Han heter väl ändå Ayanda Nkili. Men jag håller med dig. Det vore dumt att bara signa efternamnet.
AIK Saywee
2012-11-27 09:34
Varför kan inte Ayanda signa tidigare?

När i januari går hans kontrakt ut?

Mycket intressant :)

Nkili är jag av någon outgrundlig anledning fortfarande lite tveksam till, men jag är ju inte sämre än att jag kan ändra mig ...

... och undrar för säkerhets skull, om Ayanda är välscoutad och i så fall av vem?
Kardinalen
2012-11-27 09:26
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Intressant. Jag vill gärna ha in båda spelarna i laget!
AIK Saywee
2012-11-27 08:32
Upptäckte att även officiella sidan lever, men Mittåt´s klipp blev enklare för mina funderingar.

Jag förstår dock att det är lite kris kring ekonomin, som flera har skrivit om tidigare, man behöver snabbt få in pengar som kan tala eller betalas.

Men hellre ett lågt pris och fullsatt arena än ett högt pris och en tom arena ...

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-11-27 08:19
go_osk

tackar för svar, vet du var man kan finna "entreavgifterna per match"?

Så här på morgonen är jag lite slö och har inte ork att navigera mig igenom ÖSK´s officiella.

Mittåt verkar dock oftast vara uppdaterad, en levande hemsida helt enkelt :)
Örebro go_osk (We are on the road agian!)
2012-11-27 08:13
Saywee//

Det verkar vara klart. Se länktips.
AIK Saywee
2012-11-27 07:16
Är priserna spikade för årskort och entre 2013 ?
2012-11-27 00:01
Minatankar//

Varsegod. Vad vore man utan framtidstro. :)
Minatankar
2012-11-26 23:54
Namn: ÖSK KRILLE (GFG 2015)
Sänt: 2012-11-26 23:51
//

Tack för din peppning. Nu känns det redan bättre. :-)

Kanske ska föreslå ledning och styrelse att man utökar tränarstaben ytterligare och med dig som peppare hehe
2012-11-26 23:51
Mintankar//

Känslan brukar komma smygande ju närmare man kommer till säsongspremiären. Jag kommer komma med entusiasm och glädje när det äntligen drar igång.

Tillsammans så kan vi ÖSK-suppotrar, från läktarplats, lyfta laget till oanade höjder :).
Minatankar
2012-11-26 23:37
Sänt: 2012-11-26 23:30
//
Håller med dig vad gäller framtidstro. Mycket positivt har skett under de senaste månaderna och jag är övertygad om att fotbollskompetens på och utanför planen, bättre kommunikation mm kommer ge resultat. Har själv engagerat mig mycket i dessa frågor bl a via uppropet.

Jag var nog lite otydlig. Jag menar inte att en proffsig och långsiktig satsning inte ska bära frukt, tvärtom. Jag menar mer hur man ska få tillbaka känslan.

Hur ska man kunna tända till när Värnamo kommer på besök med all respekt för dem? Man kan ju förlora mot vilket lag som helst.

Men den känslan jag letar efter kommer väl fram så småningom, bara spelet kommer igång. För mig får i och för sig alla spelare bli hjältar. Men då gäller det att de överträffar sig själva. Ska några fixa det så är det våra duktiga tränare.
2012-11-26 23:30
Minatankar//

Personligen så har det sjunkit in sakta men säkert i min tröga skalle att det är superettan som gäller.

I och med våra nya tränare intåg i klubben, så har min framtidstro för ÖSK ökat avsevärt. Får vi bara in rätt typ av spelare och får en skön mix av spelare med lokal anknytning och värvar in lite spetskompetens så tror jag på en snabb återkomst till allsvenskan.

När det gäller publiktillströmning så tror jag att de lokala spelarna kan locka publik och även kanske bra nyförvärv också. Men sedan hjälper det väl till också om det går bra för laget också. Attraktiv fotboll kan också vara publikdragande

Heja SportKlubben!
Minatankar
2012-11-26 23:17
När jag funderar lite mer så tror jag det handlar mycket om att vi alla behöver hjältar på planen. Spelare som man har höga förväntningar på och som levererar.
De ska endera stå att finna bland de gamla spelarna eller bland några få nyförvärv.

Dessa hjältar, tillsammans med en proffsig marknadsföring, tror jag är avgörande.
Minatankar
2012-11-26 22:59
Sänt: 2012-11-26 22:40
Tippar: Örebro-IFK Värnamo 3-1
//
När du skriver om kommande resultat mellan ÖSK och Värnamo säger jag som någon annan uttryckte det tidigare; Jag har inte mentalt tagit till mig att ÖSK ska spela i SE nästa år och att inte de allsvenska lagen kommer hit.

Undrar vad som ska få mig att tända till igen. När Nordin lämnade oss gick luften ur mig. Har sedan jobbat på att få upp engagemanget och kommit en bit på väg när årets resultat återigen fick mig att dala.

Nu känns det mycket bra med de tre tränarna som jag vet är mycket proffsiga och kompetenta. Men vad behöver hända i laget och vad behöver hända i matcherna för att publiken och stämningen ska komma tillbaka?

Detta är en i många avseenden avgörande fråga som man kan spekulera mycket över.

2012-11-26 22:40
Nadeem Mahmood, Nkili’s agent, told the Siya crew that the move should be finalised early next year. He said, “Ayanda is going to be an Orebro player, the agreement is done already, but we can only sign in January, he will be going there.”
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-26 22:31
@Telle:

Oviktiga är de inte. Det är trots allt skillnad att bli 1-3 el 4-8 i.o.m garanterad kvalspel till elitserien. Men jag håller med om att bli etta eller tre är egalt känns konstigt och jag personligen tycker AS-vinnarlaget skall gå upp direkt på bekostnad på jumbon i elitserien. Att den serien tappar åskådare har jag förståelse för då det närmast är en stängd institution. Även om det kommer upp en o annan nykomling ibland (som kan hålla sig kvar ett par säsonger)

Samtidigt är det ju lika ointressant att bli etta eller åtta i elitserien också (Nästan. Vissa fördelar i motstånd i slutspelet får man beroenden på placering).

I grund och botten tror jag nog det avgörs vad man är mest intresserad av helt enkelt.

Hur som helst tycker jag det är på tok för dyrt att betala 250 daler för en gul plats för att se ÖSK-Varberg. Och där tror jag ÖSK skjuter sig själva i foten.
Jag tycker man skulle ha differentierade priser. Dvs låt det vara billigt att se de mindre åtråvärda lagen och ta AS priser mot lag som Bajen, Degen etc.

Sen måste man få ut mer per åskådare än idag utöver entrepengen. Prisdiskriminera med lite lyx & komfort för de som vill/kan betala (läs osynliga handen) är en sak att titta på.

Örebro Valderinho
2012-11-26 22:18
"Nkili, 22, will join up with his new team, Orebro SK, when they begin their preseason early next year."
Örebro DaSa
2012-11-26 22:08
Undrar vilka som är aktuella för utlåning? Yasin, Ibra, Eidur, Denis?
2012-11-26 21:25
ÖSK letar ju efter mittfältare, så jag hade inget annat för mig så jag gjorde en mittfälts-lista som jag tycker kan vara intressant för ÖSK. Denna mittfälts-lista är gjord efter en blandning av rykten, realistiska värvningar (i mitt tycke) och rent önsketänkande från min sida (Kanske orealistiska) :).

Christopher Brandeborn, 21 år, Degerfors IF, Utgående kontrakt.
Daniel Sjölund, 29 år, Kontraktlös.
Andreas Dahl, 28 år, Kontraktlös.
Labinot Harbuzi, 26 år, Kontraktlös.
Wilton Figueiredo, 30 år, Kontraktlös.
Reuben Ayarna, 27 år, GAIS, Utgående kontrakt.
Andreas Drugge, 29 år, BK Häcken, Kontraktslängd: 2014 (men får lämna gratis).
Mattias Lindström, 32 år, Helsingborgs IF, Utgående kontrakt.
Sebastián Eguren, 31 år, Club Libertad Asunción (Paraguay), Kontaktslägnd ?.
Kristian Haynes, 31 år, Trelleborgs FF, Kontraktslängd: 2014.
Nordin Gerzic, 29 år, IFK Göteborg, Kontraktslängd: 2015.
Johan Bertilsson, 24 år, Kalmar FF, Kontraktslängd: 2014.
Örebro Telle
2012-11-26 21:02
Betalar hellre lite extra och ser ÖSK spela femton hemmamatcher i en serie där man bara får en chans att möta varje lag (och en gång borta så klart) och där resultatet av varje match är viktig och räknas in i utgången av tabellen.

Örebro Hockey spelar 26 hemmamatcher, och möter varje lag hemma två gånger. Fyra gånger om man räknar med bortamatcherna. Det gör indirekt att varje match blir mindre värd, för om man förlorar en match möter man ju ändå samma lag tre gånger till, inklusive en gång till hemma.

Framför allt är utgången av dessa 52 matcher inte särskilt viktiga över huvudtaget eftersom all poängräkning ändå nollställs helt när grundserien är över. Visst är det spännande att se vilka lag som går vidare till kvalserien, men inte alls på samma sätt.
- Att som Örebro i fjol vinna serien i suverän stil, och sen ändå få börja från noll poäng eller utan att få någon som helst annan fördel när kvalserien börjar, känns lite märkligt för mig.
Och att som supporter behöva få köpa ett nytt abonnemang när det verkligen börjar bli intressant, trots att man redan betalat för 26 matcher, känns också lite skumt.

Jag tror ishockeyförbundet skjuter sig själv i foten med det nuvarande systemet, för det man säger egentligen är att de första 52 matcherna på säsongen är mer eller mindre oviktiga.

Med det i bakhuvudet bryr jag mig inte ett dugg om att snittpriset per match är högre för ÖSK, matcherna känns mer värda ändå.

Däremot är Örebro Hockey otroligt mycket bättre på att erbjuda bättre underhållning och ett mervärde för arrangemanget runt omkring sina matcher än vad ÖSK är (vilket också har visat sig i ökningen respektive minskningen i de båda lagens publiksiffror i år) men det är en annan sak...
Örebro Chipset
2012-11-26 20:23
Fina mål trots trälig säsong.
2012-11-26 19:52
ÖSK målen 2012.
Örebro Karlstruum
2012-11-26 18:52
Kostar 100 kronor att se FC Trollhättan i div.1 södra. Iofs får man sittplats i mån av plats men det brukar alltid finnas. Så vet inte om det är så himla mycket dyrare med ÖSK i paritet med vad de tar i div.1 osv?
Örebro Bastard on Parade
2012-11-26 17:28
Några medlemmar har skickat förslag till föreningsstämman angående ordförandeposten och utvärdering av ägarkonstruktionen. På länken finns länkar till bägge förslagen.
AIK Saywee
2012-11-26 17:20
@Conjuration:

Finns det någon i dagens ÖSK-trupp som alltid ger minst 100 ?

Wiken kanske ....
Örebro Conjuration
2012-11-26 17:06
Bra värvning av Häcken. El Kabir är grym som alltid ger 100%, hade gärna sett han i ÖSK :)
Kardinalen
2012-11-26 16:57
@pemo:

Bästa sittplatser, hockeyn:
4.500 kr /26 hemmamatcher = snittpris per match på 173 kr.

Bästa sittplatser, fotbollen (om man köper abb:et i februari eller senare till ordinarie pris):
troligen 3.350 kr/15 hemmamatcher = snitt pris per match på 223 kr.

I snitt är fotbollen 28,9 procent dyrare än hockeyn om man väler Bästa sittplats.
Annons: