/fotboll/osk/forum/2287.aspx/fotboll/osk/forum/2287.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-28 16:06
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Fast det var ju det Walker fick göra hela tiden förra sejouren i SE och just forwardbristen var ju det största problemet i nästan två säsonger. Tills frälsaren kom på hösten
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-11-28 15:41
Saywee//

Bättre att ta Sandqvist i så fall :)
Degerfors gbgdeg
2012-11-28 15:40
rallyfinnen; men du e ju finnpajsare så du kan bara rally så prata inte korplag o samuelsson kommer ni att lyckas förstöra inom kort
AIK Saywee
2012-11-28 15:37
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Tomer ?
2012-11-28 15:06
Det är klar, man kan ju omskola någon som redan finns i truppen till anfallare?
2012-11-28 15:00
Rallyfinnen//

För mig är Samuelsson given och Hasani bredvid honom, om Atashkadeh är skadad. Det är ju just det där med osäkerheten runt Atashkadehs skador. För utom Samuelsson och Hasani, så finns Atashkadeh, som är skadad mycket.

Om Atashkadeh går skadad så måste ett annat forwardsalternativ finnas på bänken. Om P-O fortsätter köra med 4-4-2 uppställning så måste det finnas minst tre forwardsalternativ två på planen och minst en på bänken.

Minatankar
2012-11-28 14:50
Valderinho (Örebro) kl 13:44
//

Gillar din tanke om kärlek till klubben. Tror dock inte att det är någon större skillnad på om en spelare är köpt eller hyrs. Han presterar max för det lag han spelar i. Jmf med om du köper, hyr eller leasar en bil. Det är väl inget du går omkring och tänker på?

Tiden är för länge sedan förbi när klubbkänsla går före pengar. Vem säger nej till miljoner?

Man bör göra allt för att unga, duktiga spelare knyts upp i flerårskontrakt, 3-5 år, som bör förlängas senast 2 år innan se löper ut. Om ÖSK av ekonomiska eller andra skäl väljer att hyra Crespo eller t ex Nordin med köpoption, så kan det vara en bra lösning.
Örebro Rallyfinnen
2012-11-28 14:46
Crespo är en väldigt bra spelare, men det är nog väldigt dumt att lägga miljoner (?) på en spelare när vi redan har en spelare som garanterat gör minst 15 mål nästa säsong. När vi dessutom måste spara flera miljoner.

Peter Samuelsson har gjort 41 mål på 72 matcher under de senaste 3 säsongerna i Superettan. Dessutom har han gjort det i ett korplag.

Varför förbiser alla här inne honom? Jag vet inte om jag sett en enda startelva på det här forumet som Peter är given i.

För mig är detta oförståeligt.

AIK Saywee
2012-11-28 14:08
Spelare och tränare kommer alltid att ha en kärlek till pengarna och byter klubb lite då och då ...

... äkta kärlek (?) hittar man främst hos supportrar,
fast inte hos de som sabbar för "vår" klubb.
2012-11-28 13:57
Retarded Jimmy//

Håller med. Även om Atashkadeh blir kvar så bör ÖSK försöka låna/köpa in Crespo. Om inte det går så tycker jag att man ska låna/köpa in en annan anfallare.

Atashkadeh känns som ett alldeles för osäkert kort, om han håller en hel säsong? Jag hoppas innerligt att han håller, för han kommer vara bland de bästa anfallarna i superettan om han får vara hel.
Örebro Valderinho
2012-11-28 13:44
Håller inte med dig om Crespo. Ska han komma hit i detta läge är det i så fall ett köp det ska handla om. Jag vill inte se en spelare som bara presterar för att han gillar AIK och har armband med dom på. Jag vill se kärlek till "vår" klubb inte någon annans medans dom spelar hos oss. Jag ser Hasani och Crespo som kommande anfallas par och Attashadeh som inhoppare i andra hand.

Skulle vi värva Crespo kan jag lova att jag köper 2 årskort direkt!
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-28 13:17
@pemo:

Vi kommer, som det är nu, ha tre renodlade forwards (Jag ser inte Kalle som en primär forward) varav en, kanske tom två, är skadebenägna mer el mindre.

Jag tycker ÖSK skulle kunna tänka sig att hyra honom till att börja med till sommaren 2013 med option för hösten. Då skulle han dessutom kunna delta i försäsongsträningen. Jag tror inte vare sig Crepso el AIK är främmande till det.

Crepso är långt ifrån en färdig spelare men är klart utvecklingsbar. Det jag gillar med honom är att han är lite oortodox och kraftfull. Ett mål kan komma från Crespo från ingenstans och sådana spelare kan vara guld värda.

Jag tror ett lån av Crespo är en win-win för alla parter och garanterar ÖSK forwardsfrågan för hela säsongen.

2012-11-28 11:43
Några hockey suppotrar från Örebro ställde till det på tåget hem från Västerås och rusade mot polisen som mötte upp dem vid resecentrum i Örebro.

"De som gripits i natt är kända av polisen sedan tidigare både från hockeysammanhang och fotbollssammanhang, säger Peter Persson."
Örebro pemo
2012-11-28 11:03
Att Crespo ( eller Mörk ) inte hör något av ÖSK är väl inte så konstigt. När vi ville ha honom första gången, så var ju AIK mycket mer intressant. Och så gick det som det gick. För Crespo alltså. Lätt att vara efterklok, men jag tycker inte att vi skall lägga ut en massa pengar på en spelare som inte tillhör oss. Däremot kan vi köpa loss honom för en intressant summa. Men jag tror att vi har bra SE-spelare redan. Hasani och Bamberg kommer nu mer till sin rätt och kan väl spela upp oss igen. Att de sedan inte räcker i allsvenskan har ÖSK ett helt år på sig att planera.
AIK Saywee
2012-11-28 10:47
Om man bor i Vuoggatjålme, 78 km nordväst om Arjeplog och vinner en sån där Grandios Pizza, får man den då hemkörd?

OT, men ändå ... störande reklam
AIK Saywee
2012-11-28 10:09
@gbgdeg:

Mycket intressant inlägg, varifrån kom skiten på den tiden?
AIK Saywee
2012-11-28 10:07
@gbgdeg:

Hade inte "detta år" funnits, så hade det varit den 28 november 2011 idag.

Vi hade helt enkelt varit 1 år efter i tiden, hemska tanke ?

1908 1908 1908 1908 1908 1908 1908 1908 1908 1908 1908 1908
AIK Saywee
2012-11-28 10:00
@Kardinalen:

Bra inlägg, hälsa Edit ;)
AIK Saywee
2012-11-28 09:59
Lite pappersskvaller från Nerikes svarta tryck på vitt ...

" - Jag har inte hört ett smack från ÖSK. Synd för han trivdes bra där. Vad jag har förstått så tycker ÖSK att man har nog med Forwards"

Det handlar om Crespo och det är Patrick Mörk som citeras ...

Detta citat kan man tolka och analysera på olika sätt, eller?
Degerfors gbgdeg
2012-11-28 09:26
kardinalen tackar så mycket:)
saywee, synd att det året fanns överhuvudtaget .för då kom det mycket skit.
Kardinalen
2012-11-28 09:22
AIK Saywee
2012-11-28 09:18
@gbgdeg:

Vi är alla svin som grisar :)

Hellre ett närkesvin, än ett värmlandssvin, eller ett göteborgssvin.

Allra bäst är nog ett årgångsvin från 1908 :)

Örebro Retarded Jimmy
2012-11-28 08:38
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Ja där ser man. Visste faktiskt inte att han varit inblandad i misshandelfall.
Degerfors gbgdeg
2012-11-28 08:33
saywee;gött att du inser att du är ett svin sen om du tycker att närkesvin låter bättre än ÄRKESVIN så må det vara hänt.Längtar till fotbollen redan nu väl mött grabbar....och .tjejer för det är väl det ni är :))
Örebro Telle
2012-11-28 08:20
Saywee // "Kan man anmäla en ansvarslös styrelse för misshandel av en gammal fin klubb?"

Ja, det kan man säkert, men det är ingen bra idé. Med vår nuvarande organisationsform skulle polisen ändå bara skicka räkningen till oss ändå... :)
AIK Saywee
2012-11-28 01:08
Fahlander och Folke är luriga typer !

När pengarna börjar tala alltför mycket,
kan det ibland bli fel i huvudet,
eller tänker jag fel igen?

Money talks .......
AIK Saywee
2012-11-28 00:57
Kan man anmäla en ansvarslös styrelse,
för misshandel av en gammal fin klubb?
2012-11-27 23:36
Länkade om Fahlander eftersom den efterfrågades.

Från och med nu så håller jag mig till fotbollen.

Retarded Jimmy//

Vem vet, Haddad kanske lyckas gå skadefri och gör succé i den nya klubb han representerar nästa säsong. Jag unnar honom lite framgång efter all skadehelvete han gått igenom.
2012-11-27 23:16
"När Fahlander 2002 dömdes villkorligt för att oprovocerat ha misshandlat två olika personer med knytnävsslag i ansiktet var han till hälften sjukpensionär och till hälften yrkes arbetande efter en trafik olycka 1997."
Örebro Retarded Jimmy
2012-11-27 23:15
Så - Godnatt
Annons: