/fotboll/osk/forum/2282.aspx/fotboll/osk/forum/2282.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-12-04 09:29
SVARTVITT FOREVER//

Mycket bra skrivet, bland de bästa inläggen jag någonsin läst här!!!
AIK Saywee
2012-12-04 09:24
Minatankar

"Tänk vad ÖSK skulle vinna på att ha kontakter med medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer och övriga supporters via SvartVitt och egen hemsida. Det skulle löna sig om man hade någon som enbart ägnar sig åt kommunikation med alla intressenter, om man samtidigt var öppen och transparant i hela verksamheten."

På detta viktiga område (kommunikation) finns det fortfarande mycket att önska!

Visst har det blivit något bättre, men det dröjer nog innan det blir "bra" ...?
Örebro Telle
2012-12-04 09:21
Instämmer helt om Riddez, att ta hit en långtidsskadad 30+ spelare när man nyss dumpat Anttonen låter märkligt, minst sagt. Jag tar det nog med en nypa salt så länge.

För diskussionens skull kan jag ändå se plussidor hos honom som spelare:
Han var riktigt bra sista året han lämnade ÖSK, exempelvis, och han har också en väldigt bra personlighet på planen, modell lagkaptensämne. (Minns jag fel om jag tror att han har varit lagkapten i Norge och/eller Djurgården?)

Jag minns i varje fall att jag tyckte att det var väldigt tråkigt att han lämnade ÖSK senast, inte minst för att hela vänsterkanten fungerade väldigt bra med honom som vänsterback. (Han hade ett väldigt bra samarbete med sin väntermittfältare på den tiden. Kan det ha varit Näfver, månn tro?)

Men en framtidsman som spelar garanterat minst 25 matcher per år? Nej, knappast va...?
AIK Saywee
2012-12-04 09:12
Mycket, mycket bra artikel från SVARTVITT FOREVER på SF !!!
Minatankar
2012-12-04 09:07
Bra skriven artikel av Svartvitt Forever idag på detta Forum!

228 visningar på 1,5 timme! Det är tydligen många som läser Svartvitt utan att själva skriva.

Tänk vad ÖSK skulle vinna på att ha kommunikation med medlemmar, aktieägare, partners/sponsorer och övriga supporters via SvartVitt och egen hemsida. Det skulle löna sig om man hade någon som enbart ägnar sig åt kommunikation med alla intressenter, om man samtidigt var öppen och transparant i hela verksamheten.
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-04 08:48
@widemarsh:

Jag tänkte samma sak. Sen tycker jag Patrik är bättre. Riddez har väl aldrig varit i närheten av A-landslaget (såvitt jag vet).

Jag vet inte ens varför man skulle tänka tanken att släpa hit honom ö.h.t

AIK Saywee
2012-12-04 08:27
Trolltider, det är vad det är, men åter till fotbollen ...

Ur pappers-NA, ett par citeringar som får mig att tänka lite extra:

Om Haddad

"Jag råkade ut för en skada i ljumsktrakten. Sen släpptes jag in för spel för tidigt"

" Det skall bli kul att komma till ett spelande lag med många unga talanger"

Jag får den känslan, att det är flera grejer som inte har fungerat .....
AIK Saywee
2012-12-04 07:47
@ÖSK Fans:

Kan det vara Rodevåg,
som trollar lite i juletider ;)
AIK Saywee
2012-12-04 07:27
Tyckte väl att jag kände igen detta nic från Falkenberg ...

"Namn: Guldgruvan
Sänt: 2012-11-10 00:15
Pekkabadboy och Rosengård uppsalatok Sirus snubben (Samma person) behövs på FFFS forum. Mannen som svarar sig själv fast med ett annat nick.gulligt med sån mytoman."

... inlägget är gjort med FFF-tröja.

Jag är ingen forumdeckare, men kunde inte släppa tanken på att mitt minne fortfarande fungerar.

Vem vet, han/hon kan vara ett troll, eller en tomte, eller en som vet vad som händer bakom ÖSK-kulisserna ?

GOK !!!
AIK Saywee
2012-12-04 06:37
@widemarsh:

"Man" kanske fortfarande inte tänker,
eller så tänker "man" fel ?
Örebro widemarsh
2012-12-04 01:13
Hur tänker man om man gör sig av med Anttonen och sen tar in Riddez?
Nä, det kan inte stämma...
AIK Saywee
2012-12-04 00:55
@Bulten i Boo:

... en annan i den kategorin, var herr Grahn !
AIK Saywee
2012-12-04 00:50
Vad händer bakom kulisserna i kansliet?

Det är "tyst" bland tomtar och nissar. Men det är mycket som ska förändras och jag har faktiskt glömt, om man informerat om, hur det var tänkt angående sportchef(er) i framtiden.

De senaste åren har vi ju haft två, varav den ene sägs ha varit inköpare och den andre försäljare, men hur blir det framöver?

Man kanske väntar med att banta truppen och skaffa några nya förvärv, tills man vet hur sälj/köp skall fungera och att dessutom två nya aktörer börjat arbeta, (Axen och Kjäll).

Det innebär i så fall att vi får vänta tills januari, men då blir det ju relativt kort tid att träna och svetsa ihop eleganterna i en god gemenskap, en bra fysik och en laganda, för redan i februari bjuds det på träningsmatcher och mars bjuder på tävlingsmatcher.

Ja inte vet jag, hur man tänker och jobbar ?
Örebro Trivseltorsten
2012-12-03 23:56
Riddez har haft två tuffa år, men blir han kry vore han ju en tillgång. Korsbandsskada är ca 6-8 månader rehab så han lär ju hinna få lite försäsong i sig. Han är ju bara 32, erfaren men inte för gammal.

Guldgruvan/ Hur snart? Hur säkert?
AIK Saywee
2012-12-03 23:50
Tar den en gång till ...

"Undrar om ÖSK snart får en "hemkomst",
en hemåtvändare precis som RJ och jag."
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-03 23:26
Inget emot Riddez, men jag kan tycka att det skulle vara en lite märklig värvning, med tanke på att han blev korsbandsskadad i somras.

Men han kanske är helt återställd efter skadan?

Samtidigt så kanske det tyder på att Wowoah inte blir kvar?
Guldgruvan
2012-12-03 22:56
Joel Riddez snart öskare!
AIK Saywee
2012-12-03 22:35
Även jag har funderingar kring Haddad, kan ge mig tusan på att han börjar leverera i BP och vara frisk, men då känns det ju konstigt, varför har vi envist behållit honom som skadad och nu när han börjar friskna till gör vi oss av med honom?

Eller var det som så, att han själv längtade bort från Örebro?
2012-12-03 22:06
Girxx//

Ja, fruktansvärt!
Örebro Grixx
2012-12-03 22:02
ÖSK KRILLE// Hemskt!!!
Örebro Einar B
2012-12-03 21:57
Som sagt, Haddad måste ha världens bästa agent!
Killen har väl knappt lirat boll dom sista åren. BP kan ju inte gå på den lätta...

Ta hem Nordin! Han lär knappast vara tillfreds.
Sen vill jag se ett 4-3-3 spel nästa sesse. Då krävs det en riktigt bra playmaker.
Och på det vill jag införskaffa två tokoffensiva yttrar med lungor stora som medicinbollar.

Nå, inga bomber ännu?
2012-12-03 21:50
Tragisk händelse i Holland.

Assisterande domaren misshandlad till döds av några spelare från bortalaget efter en ungdomsmatch.

Bland det sjukaste jag hört.
Örebro DaSa
2012-12-03 21:42
Hur skall man tolka att det inte händer ngt på värvning/försäljnings-fronten?

Holmberg - Vi har fått ett för dåligt bud eller Kalle har blivit övertalad att stanna?!
Valdet - ÖSK tror fortfarande att vi skall få betalt för honom? Valdet vill cash ut så mycket som möjligt istället för att riva kontraktet och sedan hitta en ny klubb.
Berisha - HeIf räknar fortfarnade på vad det kostar att köpa loss Peter Larsson eller sälja Atta för att sedan värva Berisha. Borde betyda att vi får bra med pröjs...
Alimi - borde ha fått ett "fribrev" av ÖSK, dvs han kan gå utan kostnad men han hittar ingen klubb som vill betala samma lön. Är väl antagligen en tysk klubb eller albansk som kan tänkas vara intresserad av honom.
Wovven - Det ryktas om att han erbjudits ett nytt kontrakt, tolkar det som att han fick sin lön krafigt sänkt och han därför avvaktar med att skriva på. Förhoppningvis så har ÖSK samtidigt ngr krokar ute som t.ex. Jakob Ericsson. Vi får se vem som nappar först...
William - Har väl också fått ett fribrev eftersom han är skadad för mycket. Kanske avvaktar ÖSK och ser om de kan bli av med honom för att sedan värva Crespo som verkar vara rätt så kall både i AIK och resten av fotbollssverige.
Yasin - Enligt hans brorsa (källa Offside) så ville inte han följa med ÖSK ned i SE. Om vi har tur så kanske ngn asiatisk klubb vill ha honom.
Sankan - Har mycket svårt att tro att han kommer att spela till sig ett kontrakt i England så han kommer nog tillbaka vilket betyder att vi kan glömma ngn ny målis. Om Sankan lämnar så ligger säkert ett kontrakt och väntar hos Oscar Jansson.
Brandborn - Har kanske blviit erbjuden ett kontrakt men avvaktar för att se om ngn allsvensk klubb är sugen. Eller så avvaktar ÖSK för att de vill bli av med Alimi först.
Örebro Telle
2012-12-03 20:07
Ja, skulle man göra en matris över hans skadehistorik, bristen på skadefria alternativ i truppen och den avgörande betydelsen av hans position i Sixtens spelmodell, så var det en idiotisk värvning, helt klart.

Man chansade, helt enkelt, och chansningen höll inte, eftersom man hade en tränare med ett för begränsat register för att kunna anpassa sitt spelupplägg efter materialet som fanns tillgängligt istället, och en sportchef/ledning som inte kunde bygga en trupp med tillräckligt bredd på nyckelpositionerna utifrån det.

2011 stod man och föll med Haddad. (Självklart fanns det gott om andra orsaker, men ledningen begränsade ju smidigt nog sin officiella felananys till hans skada...)

I år finns det ännu mer anledningar till fiaskot, men visst är en av dem att man återigen räknade med Haddad som avslutare, och även efter att Sixten hade hets-coachat sönder Haddad igen mot Gefle skyllde man fortfarande de sena sommarvärvningarna på att man trodde att han och William skulle komma tillbaka.

Jag tror med andra ord att värvningen framstår som ännu sämre än den rena chansning den var, bara för att klubbledningen var så totalt oförmögen att hantera situationen när chansningen inte höll.

Med en någorlunda fotbollskompetent styrelse (alternativt en sportchef med någorlunda pondus eller befogenheter) hade det blivit en mindre bra värvning, inte det totalfiasko det blev nu.
Örebro Bulten i Boo
2012-12-03 19:44
Med facit i hand måste väl ändå Haddad anses som en av ÖSK:s sämsta värvningar genom åren. En gudabenådad spelare förvisso när han är hel, men det är han ju aldrig. Skulle inte förvåna mig om han inte kommer att göra ens en enda tävlingsmatch för BP..
Örebro Telle
2012-12-03 19:43
Kardinalen //

Tänkte närmast på att ÖSKs konstgräs fått kritik av spelarna som det sämsta konstgräset ever. (Till skillnad från det förra som bara fick kritik av Helsingborg och Henke Larsson som det sämsta konstgräset ever... :)

Guldgruvan //

Ja, så klart att det gör! :)
Helt fel av mig. Tänkte och skrev Norge av bara farten eftersom han var i Lilleström tidigare. Bra att du såg det, jag ska ändra direkt.
Guldgruvan
2012-12-03 19:11
Telle// velje ligger i Danmark :) ikväll knäpper jag två stycken och ser mitt krampaktiga Newcastle spela boll
Örebro Trivseltorsten
2012-12-03 18:09
Eftersom Haddad lämnat ÖSK är det helt bombsäkert att han kommer göra minst 15 baljor nästa säsong. 100 kr på han som skytteliga vinnare nästa år kanske...

Långsamt på forumet idag...

Ge mig sillyskvaller!
Kardinalen
2012-12-03 17:38
Telle skrev:

/ Sen kan man ju i och för sig alltid spekulera i om han verkligen kommer att spela så många matcher framöver, även om han nu byter underlag. Senaste året då han spelade en hel säsong för en klubb var 2004 (27 matcher för Assyriska), för övrigt bara en av två hela säsonger han har haft under hela sin seniorkarriär. (Den andra var 2002, även då för Assyriska.) /

Haddad byter ju inte till naturgräs. Men, jag antar BP har en annat märke på sin konstgräsmatta. Om det är det du menar.
Örebro Telle
2012-12-03 13:38
Är lite kluven i Haddad-fallet:

För hans egen skull är det bara att önska ett stort lycka till. Han förtjänar verkligen att komma igång och kunna spela igen, efter de här två åren som inte kan ha varit roliga för honom eller hans familj.

Samtidigt skulle man ju (närking som man är...) inte kunna låta bli att bli en smula bitter om han plötsligt skulle gå som tåget och spela 30 matcher per säsong, samma sekund han lämnar ÖSK. Inte efter att klubbledningen under två år i princip skyllt den en och halv säsongs långsammma kräftgången rakt ned i superettan på hans skadeproblem.

Felet där är ju naturligtvis inte Haddads, utan ledningens som lade alldeles för många (skadade) ägg i samma korg två år i rad, så man får väl vara en större människa i det här fallet och unna Haddad all framgång i BP. Han har verkligen förtjänat den.

Skönt att vi inte möter BP nästa år, av det skälet i varje fall. Då gör han åtminstone inte mål mot oss... :)

Sen kan man ju i och för sig alltid spekulera i om han verkligen kommer att spela så många matcher framöver, även om han nu byter underlag. Senaste året då han spelade en hel säsong för en klubb var 2004 (27 matcher för Assyriska), för övrigt bara en av två hela säsonger han har haft under hela sin seniorkarriär. (Den andra var 2002, även då för Assyriska.)

Lite ironiskt, och väldigt talande, är det exempelvis att han nämner i artikeln att han var klubbkamrat med Pablo Pinones Arce i Vejle. Hur många matcher de spelade ihop? Noll. Haddad blev långtidsskadad, och efter ett tag valde Vejle att riva kontraktet när han läkte för långsamt.

Som sagt, jag önskar honom verkligen lycka till, för han har haft otur nog så här långt, men i Haddads fall förstår jag ändå att ÖSK inte vågar tro att han kommer spela tillräckligt många matcher framöver heller. Hoppas verkligen för hans egen skull att bedömningen är felaktig.

Edit: Danmark, Schmanmark... ;)
Annons: