/fotboll/osk/forum/228.aspx/fotboll/osk/forum/228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Laul32
2017-04-16 18:48
Riktigt bra seger idag. Försvaret var klanderfria i stort sett. Blir dock inte klok på varför Alec inte byter ut Besara vid 2-0 och ersätter med Naah. Eller vid 2-1 och press byta Besara mot Plessis för att förstärka luftrummet och energi som def mitt. Dock vann vi ju så Alec hade kanske rätt ändå men jag tycker han är för inaktiv på bänken.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Chris P. Bacon
2017-04-16 18:44
Repris av matchen på C More Sport kl 19:50!
Örebro Brandao
2017-04-16 18:42
Loppan

Lägg av...vi såg flera som kastade och jag står fortfarande fast vid att dom inte har något på en arena att göra ..

Nog om det! Så jävla skönt att tvåla dit Sveriges Barcelona
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-16 18:41
Djurgården utklassar Ellos. Vi får hoppas de är rätt stukade när vi kommer
Loppan i Axens skägg
2017-04-16 18:38
@Brandao:

Försvarar? Du får ta och läsa ordentligt istället. Sen är det så typiskt vissa örebroare att de ska börja gnälla på något istället för att låta vinsten vara i fokus. Lite som förra året när 2 örebroare togs på bussen mot Borås för att ha haft illegala droger på sig, det fick nästan större fokus än när kubanerna samlade in massa pengar och gjorde något fint med flyktingarna eller när Anders Karlsson hedrades.
Vill man försöka nå de som är i ståplats så får sittplats och övriga örebroare bjuda till också och inte bara gnälla när chansen ges varje gång. Därav mitt inlägg att du har ingen aning vad som skett mer än att någon Nisse får för sig att slänga in snö. Försvarar inte alls beteendet men löjligt och försöka förstora upp en sådan här sak.

Ska tilläggas att jag stod inte i klacken så du kan stryka den teorin att det skulle vara jag.
Örebro Chris P. Bacon
2017-04-16 18:34
@Brandao:

Är du rädd att ÖSK ska åka dit för brott mot bevattningsförbudet? ;)
Örebro Brandao
2017-04-16 18:18
Loppan Du jag såg precis vad som hände...var flera som kastade långt ner! Att du försvarar sådant skit är löjligt
Loppan i Axens skägg
2017-04-16 18:15
@Brandao:

Sluta uttala dig när du inte sett händelsen. Jag har gjort det nämnligen.
Örebro Brandao
2017-04-16 18:09
Och ni jävla idioter som kastar snöbollar och förstör, dra åt helvet!

Örebro Sunnanlid (2013)
2017-04-16 17:39
Cmore har ju haft den dåliga smaken att ta bort sitt arkiv så att man inte kan se matcher i efterhand. Hade varit kul att se den ur tv-perspektiv och utan att bita på naglarna. Om någon har spelat in matchen så pma gärna.
Örebro Alltid Örebro
2017-04-16 17:25
@Nicknamn i ribban:
Malmö å AIK borta jobbiga... Elfsborg plockar vi poäng av... Häcken Djurgården hemma tycker jag vi ska vinna.
Örebro Minatankar
2017-04-16 17:25
Den stora skillnaden i dagens match i jämförelse med förra var fyrbackslinjen och Rogic resp Mårtensson på mittfältet, som alla jobbade hårdare än sist. Mer energi i hela laget, helt enkelt. Bra insats även av Oscar i målet.

Upplever att det var en riktig laginsats där alla verkade följa uppgjorda riktlinjer. En taktisk triumf för Axén.
Örebro Vinnartradition
2017-04-16 17:23
@Nicknamn i ribban:

Det är lugnt. Vi har värmt upp ordentligt :-)

Jag tror faktiskt att det passar oss att möta mer spelförande lag. I synnerhet om vi kan fortsätta med snabba omställningar.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-16 17:21
Smaka på det här: Elfsborg (b) Häcken (h) Malmö (b) Djurgården (h) AIK (b) Härligt spelschema vi har nu.
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-04-16 17:15
Riktigt snygg taktisk skalp. Tyvärr höll Nordin på att sabba allt igen. Fan vet vad som hänt med honom. Östersund såg bleka ut för att vi gjorde dem bleka. Omoh är bäst. Nu sitter hans spelförståelse ockaå. Härlig dag!
Örebro Gamla Trä
2017-04-16 17:14
Håller med folk här ang Besara och Nordin. Båda ser ovanligt kantiga ut. De måste upp och hoppa, annars tappar de nog sin startplats. Vill ju ha in Ayaz på planen också...Tycker försvaret gör en ganska bra match, med Lorentz i topp som satte stopp för Sema tills han fick nog och bytte kant. Ring blev rundad ett par ggr av Sam Mensah (Hur är det möjligt!?!)i första men gjorde nån viktig rensning och ett fint mål. Lite onödigt låga stundtals, men det kändes relativt stabilt. Syntes att ÖFK hade en cupmatch i benen tycker jag. Lite flyt också att de siktade dåligt vid sina lägen :)
Loppan i Axens skägg
2017-04-16 17:09
För övrigt fruktansvärt segt med alla dessa filmningar. Idag var det ÖSK som förstärkte i varje situation ifrån minut 70 när de börjades maska.
Detta har tyvärr blivit en riktigt dålig vana i fotbollsvärlden.
Loppan i Axens skägg
2017-04-16 17:07
@Snö:

Inte börja nu.

Sammanfattning:
Älskar att folk får äta upp sina ord mot Sebastian Ring, han är bra idag och inte bara för målet utan hans defensiv.
Jansson stabil och väldigt "vaken"
Lorentzon var man ju mest oroad inför den här matchen men han gjorde det bra.
Almebäck och Hines-Ike var riktigt duktiga idag.
Rogic är lite som Bedoya som han beskrivits, på gott och ont.
Nordin man ser han försöker ta mycket ansvar och mana på osv men hans passningsspel och bolltapp har varit många denna säsongen och nu har det lett till minst 2 mål i baken för dessa passningar.
Besara fortfarande väldigt blek men med Igbo där uppe så kan vi vara lugna just nu.
Örebro Hitta avslut!!
2017-04-16 17:07
@Hitta avslut!!:

Det tipset satt ju som en smäck. Och visst gjorde Ring en helgjuten insats. Fint! Skulle gärna se Ring ta nån fast situation från höger (inåtskruv). Så jäkla glad nu!!!
Örebro Benny Böckling
2017-04-16 17:06
Ujujuj sicken pers!! Skönaste ÖSK-segern på väldigt länge. 2-1 mot Barcelona det blir inte mycket större än så. Rings balja var inte dum att få uppleva ifrån Västra. Syntes direkt att den skulle sitta. Tänk bara när Nordin börjar med assist till rätt bur också. Då jävlar!!
Örebro Snö
2017-04-16 17:03
Vi mäste sälja Axen o Jansson snarast och långförlänga med
Nordin o Besarair;) annars ramlarvi ur;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Alltid Örebro
2017-04-16 17:00
Så där ja!!! Veckan är gjord :)
Örebro Jonas r
2017-04-16 17:00
[QUOTE=jp (fd jpsvartvitt)]Fantastiskt sköna 3p . Tycker vi hade bra koll på Östersund, kändes som att vi gjorde dom irriterade ju mer matchen gick mot sitt slut.. Bra match av oss [/QUOTE] Spelmässigt bästa matchen för säsongen. Och vi gör det mot de topptippade cupmästarna. En reflektion tror öfk passar Örebros försvar väldigt få höjdbollar bortsett från slutet då. Enda besvikelse är väl Besara jag vet att han har mer att ge men vad spelar de för roll när vi har Omoh och Igbo där framme!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-16 16:59
Bra start på serien! Nu är det tuffa matcher som väntar.
Örebro Vinnartradition
2017-04-16 16:57
Riktigt väl genomförd match. Med undantag av en dipp sista 15-20 minutrarna.

Vi lät dem rulla utan att komma åt de farliga ytorna och ställde sedan om snabbt när vi vann boll.

Örebro Brandao
2017-04-16 16:57
Jag har sågat Axén dom första matcherna. Idag är han värd beröm! Väldigt bra genomfört taktiskt!!

Nordin och Besara fortfarande låååångt från form...

Ring , Almebäck, Martin och Brendan mycket bra
Örebro jp (fd jpsvartvitt)
2017-04-16 16:52
Fantastiskt sköna 3p . Tycker vi hade bra koll på Östersund, kändes som att vi gjorde dom irriterade ju mer matchen gick mot sitt slut.. Bra match av oss
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-04-16 16:51
Sådär ja!
Örebro Brandao
2017-04-16 16:50
Ska Nordin vara lagkapten får han visa mer!! Väldigt trög och anonym idag...

Så skönt med 3 pinnar!!!
Örebro Empes
2017-04-16 16:50
Puh.
Annons: