/fotboll/osk/forum/2263.aspx/fotboll/osk/forum/2263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-12 21:14
Benny Böckling //

Sorry, men du kanske hinner först nästa gång ;)
Örebro Lekiller
2012-12-12 21:13
Frebran svamlade ju om att alla matcher även i superettan skall sändas på tv nästa säsong. Någon som har någon mer koll på detta? Stämmer det överhuvudtaget??
Postat via SvenskaFans-appen
2012-12-12 21:12
Jag ska till Värnamo!. Då min bror bor där så har man ju även uppehälle klart :).
Benny Böckling
2012-12-12 21:10
Fan, du är alltid först Krille!
Benny Böckling
2012-12-12 21:09
Jag kollade med en på Ljungskiles forum som verkar ha koll. Enligt "hen" så börjar vi borta mot Värnamo, så.... ALLA TILL VÄRNAMO!
2012-12-12 21:08
Det blir alltså superettanpremiär i Värnamo för ÖSK på Finnvedsvallen den 7:e April :).
Örebro colona
2012-12-12 20:58
Leper//
Om du går in på ÖSK;s hemsida och läser under "VD vid pennan" från den 3/12 så finns det en rapport om hu sponsorsförsäljningen går.
Vid den tidpunkten hade man sålt för drygt 10 miljoner, något bättre än planen.

Dejmon//
Sjögren slutade 1/11 så nu går det inte att skylla allt som går fel på honom längre.
Örebro Dejmon
2012-12-12 20:56
Jävla idioti att inte erbjuda Anttonen ens ett ettårskontrakt och få med sig hans rutin och mycket goda spelsinne ner i superettan om han nu hade velat. Med de summorna som degen kan erbjuda så lär det knappast varit särskilt kostsamt att behålla honom som komplement på ett par positioner iaf om han nu skulle fortsätta dras med småskador osv.

Visst välkomnar jag också övergångar mellan degen och ÖSK som någon här nedan skrev. Så länge dessa övergångar handlar om att vi plockar deras bästa spelare och dom eventuellt kan ta från vårt överskott. Om någon annan menar att vi ska dela med oss av våra bästa spelare till dem (av nån outgrundlig anledning) ja då kanske dessa borde börja gå på böndernas matcher istället?

Skärpning nu ÖSK och visa lite framfötter i era förhandlingar så vi inte står där med en halvfärdig trupp till säsongsstart som ingen har nån aning om var den står.

Till nått annat så ser iallafall jag positivt på VD's veckobrev och även om jag fortfarande anser att styrelsen bör ta ansvar för förra säsongens katastrof så tycker jag Jan Karlsson verkar göra ett bra jobb! Otacksamt jobb givetvis eftersom vi bor i en bonnhåla med storhetsvansinne, samt han gör detta med många som hela tiden söker fel i allt han gör. Pga detta kanske ännu starkare!

Dessutom glädjande att de ligger före i arbetet med "samarbetspartners" och intäkterna på sponsorsidan ser ut att, tvärtom mot vad vissa uppenbarligen skriver har, komma i nivå med antagen budjet tidigare än beräknat om det fortsätter liknande på marknadssidan.

Själv hoppas jag givetvis på att det ska bli ännu mer än vad styrelsen hoppas på och tycker det är väldigt spännande med det nya "nationella"(?) storföretag VD nu jobbar för att ÖSK ska få som samarbetspartner i Stockholm. Om någon vet mer om detta så skriv gärna om det här på forum eller i pm.

Sen antar jag att Sjögren är på semester nu, som vanligt, eftersom det är sillytider, eller har klubben äntligen gjort sig av med honom? Vem har det sportsliga ansvaret nu isåfall? I rättvisans namn verkar det ju som att alla är på semester förutom just Jan Karlsson iofs.

Vet inte vad jag vill säga med detta ordbajseri egentligen men kan väl passa på att önska er alla en god jul!

Hata Bofors! Älska Örebro!
2012-12-12 20:43
ÖSK Fans//

Vad hände med den mittfältare som du talade om, som hade varit här och fått kontraktsförslag?
Kardinalen
2012-12-12 20:31
@Miroslav kuba:

Jo, det preliminära spelprogrammet för Superettan är klart. Jan Karlsson har det säkert i sin hand i detta nu. Håller på det, utom räckhåll för oss intresserade....

Har dock ingen info att ge dig om ÖSK:s preliminära schema. Lär väl sippra ut senast under morgondagen. NA får nog tag på det.

(Vet iaf Ljungskiles premiär. Hemma mot Hammarby 7 april.)
Örebro ÖSK Fans
2012-12-12 20:29
Bertilsson klar för Degerfors och Brandeborn snart klar för storsatsande Hammarby..kul när det går bra för andra..vakna era inkompetenta muppar...!
Örebro Leper
2012-12-12 20:29
Någon som har hört något om hur det går med sponsorförsäljningen inför nästa säsong?
Är företagen kvar eller är det många som hoppar av?
Minatankar
2012-12-12 20:06
När det gäller avtackning av spelare så vet jag att det finns spelare som avtackats och som något senare kommit tillbaka till klubben. Och det finns spelare som avsagt sig avtackning.

Kan ändå tycka att klubben på sin hemsida bör skriva några rader och tacka spelare för sina insatser i ÖSK och önska dem lycka till i ny klubb. Då blir det också ett mer officiellt tack som supportrarna kan ta del av och ställa sig bakom.

Om sedan klubben och lagkamrater vill avtacka på särskilt sätt är naturligtvis upp till dem i varje enskilt fall.
Örebro bison
2012-12-12 19:11

Goddag Yxskaft!
Jag tycker det är varmt ute - men det ju fel så uppenbarligen håller jag styrelsen om ryggen. Börjar vara lite tröttsamt med konspirationsteoretikerna som ser en styrelsespion i alla som inte håller med.
Nej grabbar sätt på er foliehatten igen och ta en glögg.
Örebro Mr. Milton
2012-12-12 17:15
Hej och hå vilket drag det är kring vår kära Superettanklubb *NOT*

Jag har hållt mig ifrån ÖSK ett tag och tänkte försöka läsa ikapp vad som hänt den senaste tiden. Det krävdes inte många minuter för att vara ikapp. Det är lika dött nu som under sommaren då de tog semester mitt under säsong.Att det nu är lugnare kring kluben kan jag förstå men hallå det händer ju mer på PRO:s årsstämma i Kilsmo än det händer något kring ÖSK.

Hur var det nu men den förbättrade kommunikationen. I sommras höll Örebro Hockey jämna steg med ÖSK trots att ÖHK hade lågsäsong. Att påstå att ÖSK matchar detta i omvänt förhållande är skrattretande.

Jag hoppas de som nu uppenbarligen har semester kommer jobba hela sommaren så de kan leverera roliga och intressanta träningsrapporter, fylliga matchreferat, lång införrapporter och historiska återblickar för att bygga ÖSK:s varumärke. Det enda jag hört från ÖSK den senaste tiden är de bössor de går runt och skramlar med för att få in mer pengar.

God Jul mitt kära ÖSK!
2012-12-12 17:14
Valderinho//

Så kan det ju vara. :).
Örebro Valderinho
2012-12-12 17:13
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Så han kanske kommer hit och skriver på för klubben och samtidigt träffar tränaren och bestämmer sig slutgiltigt!?
Degerfors A-CK
2012-12-12 17:11
brandeborn till hammarby troligen...
Degerfors A-CK
2012-12-12 17:10
brandeborn till hammarby troligen...
2012-12-12 17:09
Valderinho//

Enligt ÖSK Fans så har mittfältaren redan varit här och bekantat sig med ÖSK.
Örebro Valderinho
2012-12-12 17:05
Det är väl ganska uppenbart att det är Brandeborn som fått ett kontraktsförslag och att han ska besöka klubben i dagarna samt tränaren. Håller tummarna!
2012-12-12 17:00
D´Artagnan//

Okej, men det var lite jobbigt att läsa upp och ner bara ;).

Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2012-12-12 16:57
pemo // Allt berodde inte på Sjögren.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2012-12-12 16:53
ÖSK KRILLE (GFG 2015) // Då har Du tolkat det fel. Läs vad som står rätt upp och ned. Egna tolkningar leder ofta snett ner i diket.

Asbjörn#10 // Det var det avsnittet jag tycket var intressantast och där jag hade en åsikt. Tycker det är bra om ÖSK kan börja ungås med Degen och även Forward på ett bra sätt. Det gynnar fotbollen.
Örebro pemo
2012-12-12 16:49
vissa klubbar agerar.
Örebro Lekiller
2012-12-12 16:45
17 åriga Sebastian Ring ifrån Adolfsberg klar för ÖSK tydligen. Lär välla va till u-19 truppen i första hand.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2012-12-12 16:10
Finns det något datum när ÖSK kan tänkas släppa sin "nya" trupp?
Alltså, när får vi veta vilka andra spelare som inte skall vara kvar?
Om vi räknar ner från.....var de 28 st? , så är nu Grahn , Haddad och Anttonen borta. Samt att Crespo inte finns kvar. Återstår då kontraktspelare som Josef , Dennis , Island. Hur är deras stsatus?

Är det någon mer än jag som läser Ekwall´s blogg på Fotbollskanalen? Jag har "upptäkt" att han försöker sälja Holmberg. Har han provis från någon?
2012-12-12 16:00
Det är rätt tyst gällande rykten om mittfältare. Trots att det har varit en mittfältare här och träffat klubben och fått kontraktsförslag.

Mycket hysh hysh när det gäller nyförvärv. Det kanske är bra i och för sig, så ingen hinner före och norpa spelarna framför ögonen på ÖSK.
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2012-12-12 15:01
@Telle:

Hahahaha, suveränt ;) Dessutom ligger det en hel del i vad du skriver!!!
Örebro Miroslav kuba
2012-12-12 14:38
Jag såg att spelprogrammet för AS 2013 var släppt idag!! Någon som vet hur det är med Superettan? klart? o isof vart hittar man det ?
Annons: