/fotboll/osk/forum/2258.aspx/fotboll/osk/forum/2258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2012-12-16 11:58
Grenadjärsmarsch ;-)
AIK Saywee
2012-12-16 11:58
Krille, sover du fortfarande?

Upp nu och leta fram länken!
AIK Saywee
2012-12-16 11:57
@Bulten i Boo:

Jag har ju skrivit att det är OK,
men jag saknar inte känslor,
det vet nog du allra bäst av mina forumvänner ...
Örebro Ösk-groda
2012-12-16 11:51
colona

Tack.......hitta på nätet att den heter så....men inga´inspelningar hittar jag iaf.....men det finns ju de som öär betydligt bättre än jag att hitta den *L*
Örebro colona
2012-12-16 11:47
ÖSK- groda//
"Våra vita grenadjärer" heter låten. En perfekt inmarschlåt !
Örebro Bulten i Boo
2012-12-16 11:45
@Saywee:

Sorry for that!
AIK Saywee
2012-12-16 11:44
BiB,

... det är inte bara ett problem ...

Våld, hot och våldstendenser är aldrig acceptabelt, någonstans !
Örebro Bulten i Boo
2012-12-16 11:31
Sedan är det alltid svårt att hålla rågången tydlig mellan humor och satir som "känns" ok respektive inte ok. Det är därför diskussionen ständigt behöver hållas igång. Själv tycker jag att det känns ok att driva med degerforsare om deras epa-traktorer och om huruvida penningsystemet ännu nått tätorten eller om byteshandel fortfarande råder. Andra kanske tycker annorlunda? Allt är upp till situationen. Ett av problemen är ju när människor som t ex "Terror-Tommy" inte kan skilja mellan "dikt och verklighet" så att säga och därför tar djurgårdspublikens missnöje med ett domarbeslut som alibi för att fysiskt attackera domaren (Anders Frisk)..
AIK Saywee
2012-12-16 11:23
BiB, jag vill helst inte fortsätta att tjafsa här om petitesser (av omtanke om andra läsare och potentiella skribenter), jag är oftast en glad människa och nästan alltid tålig och tålmodig, men visst blev jag lite småsårad när jag kände att du ville påskina detta om härskarteknik, för det är varken min mening eller något jag gillar.

Fast härskarteknik börjar väl ofta med åsiktsbegränsning, eller är jag fel ute igen? Det är något jag verkligen tycker illa om!

BiB, det är OK, jag vet att du oftast gillar att slänga lite käft :)
Örebro Ösk-groda
2012-12-16 11:19
Saywee

Har väl melodin i skallen, tror att det var Lyran som spelade den när det var match dags
Krille fixar säkert det ....
Örebro Bulten i Boo
2012-12-16 11:07
@Telle:

Ja, nu fick väl Saywee kanske lite orättvist klä skott för något som snarare varit ett generellt sätt här på forumet att som jag uppfattar det driva med vissa personer inom ÖSK (genom att använda nr 2 av härskarteknikerna enligt den ursprungliga definitionen). På ett sätt där man går över gränsen, den gräns som "Minatankar" så förtjänstfullt definierade häromdagen. Så tycker jag, andra tycker annorlunda och så länge vi håller oss inom forumreglerna så bör väl allt vara ok? Att jag ibland här "slänger käft" med såna som Kalle och Saywee hänger ju ihop med att vi "känner" varandra sedan flera år och därigenom vant oss vid en debatt-ton där det är högt i tak från respektive håll. Givetvis inte ok om/när man sårar varandra, men det hoppas jag att Saywee inte blev. Sårad alltså.
AIK Saywee
2012-12-16 10:58
@ Ösk-groda:

Kan inte riktigt komma på texten och melodin ...

Krille kan nog leta fram den :)
Örebro Ösk-groda
2012-12-16 10:54
Saywee

ÖSK hade en inmarchlåt förut.....det kommer du säkert ihåg...........
Vita grenadjärer......heter väl låten ??
AIK Saywee
2012-12-16 10:45
Ursäkta, jag skall snart ge mig med lite musikaliskt OT, men i mitt inlägg nedan, så marscherar bandmedlemmarna ut sista minuten ...

... viket omvänt får mig att tänka på, att det vore läckert med en sådan inmarschlåt på BA för våra giganter oh eleganter.

Vill minnas att konserten var 1997 och hette "the dance" och att FM förstärkts med typ "Californian marching nånting" (?)

Dont stop, thinking about tomorow !!!
AIK Saywee
2012-12-16 10:31
Dont stop, thinking about tomorrow ...

... jag tror att Lindsay Buckingham, Mick Fleetwood och tjejerna innerst inne är ÖSK´are :)
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-16 00:33
@Saywee:

FLEETWOOD MAC! Du väcker nostalgiska känslor i mig!

Var på puben igår och trubaduren drar - Stairway to Heaven. Bara att sitta tyst och lyssna ;)

AIK Saywee
2012-12-16 00:28
Don´t Stop, FLEETWOOD MAC
AIK Saywee
2012-12-15 22:46
@Valderinho:

Eftersom Valderinho kommer in lite på den förbjudna sporten här, så vill jag bara ge mina åsikter, som kanske kommer att begränsas när etik- och moralsnutarna tittar in ;)

Detta är förmodligen ett påhitt från dig, för jag gissar att du inte såg matchen live, eftersom inlägget skickades när det skickades, såvida du inte var datoruppkopplad i BA´s hockeylada ikväll?

OK, ÖHK blev spöade till mångas förtret, sådana örebroare som både gillar hockey och fotboll, det är faktiskt många fans som klarar av att gilla båda sporterna.

Gråhns, som var ny för kvällen i laget tillhörde den bättre halvan av ett lag som spelade under isen, någon slags "skinkhockey". Även om den bättre halvan inte var bra så är det elakt att håna honom, om jag förstår forumsnutarna rätt.

Men det där är egentligen inget som jag bryr mig särskilt mycket om ...

... jag gillar bara när det går bra för stadens idrottare :)

Heja ÖREBRO !!!
AIK Saywee
2012-12-15 22:03
gbgdeg, krya på dig
AIK Saywee
2012-12-15 22:01
@Conjuration:

Jag försöker samtidigt hjälpa degen till en bra placering i forumtoppen,
gbgdeg har fått sina egna inlägg raderade på det rödvita forumet, där han klantade till sig lite ...
Örebro Conjuration
2012-12-15 21:53
Kudos till gbgdegens insats här på forumet som likt en enmanshär, skriver oss till #5 platsen över SFs mest aktiva forum. Bara en tidsfråga innan du byter rött mot svart.
Örebro Valderinho
2012-12-15 20:55
Jag är inte din kompis och som jag sa tidigare så slår jag inte vad med dig. Brannborn vet jag inte vem det är. Men Brandeborn är intressant och kommer säkert till oss då vi kommer slåss i toppen för att gå upp. Dessutom har vi bra tränare som säkert kommer hjälpa han ytterligare i hans utveckling om han väljer oss.
Degerfors gbgdeg
2012-12-15 20:37
Er tränare var han finnen?? Hmm inte konstigt då att ni åkte ut dom kan bara innebandy fråga rallyfinnen ,han vet:))) stämmer det att ni ska banta truppen ,jamen då ha vi en anledning till att ni åkte ur,ni orka inte kuta:)
Degerfors gbgdeg
2012-12-15 20:35
Hej kompis valderinho : vadet var kommer brannborn till ö-k så försvinner jag men kommer han inte till ö-k så drar du från detta forum.antar du??ser att jag har mer att förlora pga mitt namn är mer marknadsvärde än ditt och att du kan bli hjälte myten o legenden som körde ut gbgdeg:) nååå kyckling??
Örebro Valderinho
2012-12-15 20:19
gbgdeg//Haha vilket vad, är det samma vad som när du vann din rosa epatraktor? Jag kan säga såhär. Jag vill inte ha din fula epatraktor.

Hur gick det för er förra året. Ni åkte ju nästan ur Superettan..Sen kan jag säga att Eija har hjälpt oss väldigt mycket, men att vår tidigare tränare satte stopp för våra ungdomar att utöva det dom lärt sig på match. Jag hyser stor tilltro till vår nya tränartrojka som kommer vara rena motsatsen mot tidigare tränarduo. Sen kan jag lova att vi kommer få in nyförvärv snart som kommer slå era.
Degerfors gbgdeg
2012-12-15 19:48
Valderinho du antog inte mitt vad förstod jag.....styv i korken kan man vara
Brra det gick mot asplöven nu har ni mycket motgångar men efter regn kommer alltid sol:)
Komma hit med päls glasföremål kan ni säkert klara av o få hit men eldvattnet dricker ni bara upp suputer ,enda glädjen ni har :).Har ni Eija hos er än eller tröttnade hon på att försök lära er något
Kram
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-15 19:22
@Bastard on Parade:

Vad jag hört har t.o.m enskilda styrelsemedlemmar lagt sig i värvningar och på egen hand bjudit in spelare. Vidare har jag hört att det var styrelsen (eller delar av den) som inte tycket Astrit var värd någon speciell lön och som i förlängningen ledde till att han lämnade. Eller vilket fall bidrog till det.

När det gäller den första punkten så har jag tystnadslöfte och kan inte därför vidarutveckla den.

Men min sensmoral är att det knappast varit så att de kommit in ett underlag och sedan har styrelsen röstat efter det punkt slut. I vissa fall kanske. Andra fall defenitivt inte.

Hur som helst om Styrelsen endast skall agera nickedockor till inkomna förslag från den sportsliga sidan av verksamheten så talar ju det för att lika gärna låta den sportsliga sidan ta besluten. Givet att de ryms inom budget. För styrelsen skaffar väl inte nya resurser för vart nyförvärv eller vart ökat kontraktvärde av befintlig spelare. Utan budget faställs väl i säsongens inledning eller däromkring antar jag. Däremot kan det säker förekomma nyförvärv som kräver extra resurser och då är det mer naturligt att kalla in styrelsen. Ett sådan fall var väl Kim Olsen t ex när ÖSK vill förlänga. Kan tänka mig att även Grahn kunnat vara ett sådant exempel

Örebro Retarded Jimmy
2012-12-15 19:22
Dubbel
Örebro Butterix
2012-12-15 19:18
Saywee//

enligt insideinfo som kommer Örebro län att slås ihop med värmlands län till ett storlän. Beslut skall tas under 2013 för genomförande under 2015. Inte så många fler länsderbyn än nu i fotboll alltså
Benny Böckling
2012-12-15 18:23
Ja men sjävklart! ÖHK och Blackburn torskar, nu fattas ju bara att Berisha skriver på för Degen så är kvällen komplett! #går bra för Böcklingens lag
Annons: