/fotboll/osk/forum/2251.aspx/fotboll/osk/forum/2251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-12-16 21:07
@Leper:

Det tror jag också, för det är många förändringar som skall ske och "beslutsbyråkratin" är jag lite orolig för, men vet att det brådskar, när så mycket jobb återstår att göra och tiden går så fort och så många helger ligger i nära framtid.

Jag tyckte bara att det vore trevligt att informeras om när man hade tänkt sig att truppen skulle vara klar, inget exakt datum, för det är ju omöjligt så vitt jag kan förstå.
Degerfors gbgdeg
2012-12-16 20:23
Saywee nu tänker du på frukten igen :) men du ska få en ROS av mej i julklapp "när denna ros vissnar ska jag älska ö-k"
Örebro Leper
2012-12-16 20:11
Jag tror det är svårt att sätta ett datum när truppen ska vara spikad, just pga av problemet att vi är lite (mycket) låsta innan vi har gjort oss av med de som ska bort.
AIK Saywee
2012-12-16 19:41
@gbgdeg:

Du lever verkligen på "gränsen" .........

Du har dock raderats på hemmaplan, några gånger,
så där uppför du dig inte helt korrekt inom reglerna!

Krya på dig
AIK Saywee
2012-12-16 19:37
@Leper:

Instämmer helt med dig, det börjar bli bråttom och det verkar gå ganska trögt, men skall styrelsen fatta beslut med 75 % majoritet, kanske vi inte är klara förrän 2017 med nästa trupp?

H-e vad krångligt och hemligt det verkar vara .....

... jag önskar att man åtminstone skulle kunna kommunicera NÄR man planerat eller tänkt sig att truppen skall vara klar och när/hur "ledningen" skall se ut (på ett ungefär) och hur man i styrelsen kan tänkas delegera vissa arbetsuppgifter.

Många förändringar är att vänta,
vi skall betala ränta,
men det går mycket sakta,
vem skall målet vakta,
tiden rinner iväg alltför fort,
snart skall skinkorna bort,
vi hejar ändå på SPORT !
Degerfors gbgdeg
2012-12-16 19:36
Grixx : välkommen hem . Tycker absolut inte jag lever på gränsen har ett bra uppträdande på bortaplan och tänker fortsätta med det .Tycker ni inte om mej så lovar jag att jag ska ta mej en funderare kära närkingar ,Einar o min nya kompis valderinhohoho ,han ni vet som tycker jag skriver illa o vill att jag ska gå på konvux ,hade faktisk chansen sparka ut mej men dom tog den inte.
AIK Saywee
2012-12-16 19:25
konvux är väl förk. för "konvalescent vuxenhjälp" eller ?
Örebro Leper
2012-12-16 19:24
Hoppas också vi får klart med ett nyförvärv nästa vecka! Men tycker nästan det är lika viktigt att vi lyckas "göra oss av med" de vi inte vill ha kvar, så att vi kan frigöra pengar att lägga på fler nyförvärv.
Ska vi banta till 19 spelare så måste ÖSK lösa detta problem, annars riskerar vi att stå med en alldeles för dyr trupp och riskera ekonomin nästa år.
AIK Saywee
2012-12-16 19:24
@A-CK:

Kommande säsong spelar vi i Superettan, men är glada att vi inte gör detta "nästa säsong", hehe
Degerfors gbgdeg
2012-12-16 19:10
À-CK: glad o glad tråkigt att inte få möta er men möta häcken ifkgbg är helt ok , korta resa för mej för att se rövit,kul att en närkingar tror att vi går upp med:)
Jimmy hur kommer det sig att en lapp hejar på detta underbara lag ?
Saywee världsklass världsklass min herre
Örebro Grixx
2012-12-16 19:06
Åter efter några dagar och ser att gbgdeg lyckats överleva utan att Admin kunnat göra något. En hårfin gräns som tydligen inte passeras...imponerande av hen...eller segt agerat av Admin?

Jag står fortfarande fast vid det jag skrev senast. Allt jag sagt bekräftas enkelt genom att gå till forumarkivet. Alla som jag känner vet att jag aldrig far med osanning och att jag alltid har mycket på "fötterna! när jag kallar något för fakta. Det innebär inte att jag inte kan tro och spekulera men då säger jag det...oftast.

Årets silly känns lite beige. Det känns som om inga riktiga satsningar kan göras pga ekonomin. Visst finns det en del pengar till värvningar men spelarna kräver ju löner också. Kanske kan extrem tur i scoutningen lyfta upp någon redan till S1-2013.

Möjligen kan man avvakta för att se hur laget går och börja nosa på några spännande spelarnamn inför 2014. Skulle det se väldigt bra ut så bör man nog göra det så tidigt som möjligt. Kanske för att kunna spela in någon redan under hösten. Att vänta till efter en uppgång kanske är lite sent men ganska säkert måste truppen ändå spetsas till då.

En spänning ligger ändå i undran hur PeO vill bygga laget och vilka spelartyper han vill få in i år och senare. Jag har väl som flera andra inte riktigt förstått hur man kunde avstå Anttonen, Kanske fanns det något riktigt klokt i beslutet som vi missat?

...en liten undran är hur klubben ska agera om Anttonen blir ruskigt bra i Degen...kanske åter 2014--15. Inte helt omöjligt om tex en äldre vänsterback och mittback lämnar laget nästa eller nästnästa säsongen. Dream on ;-)

ps Sjöisen är relativt tjock och bandyn på densamma är nu igång.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-16 18:57
Jag hoppas att det kommer in ett nyförvärv innan jul, men annars så skulle en nyårsbomb smaka bra det också :).
Degerfors A-CK
2012-12-16 18:49
Ni får vara glada om ni om ni är kvar i superettan nästa säsong..
AIK Saywee
2012-12-16 18:42
@gbgdeg:

vad menar du med sayweeklass i ditt inlägg?

Krya på dig !
Degerfors gbgdeg
2012-12-16 18:41
Valderinhohoho ursäkta vad är konvux?:) Vi hat inga skolor i Degerfors ,det är därför det går lite knackigt med skrivningen
Örebro Karlstruum
2012-12-16 18:29
Många pratar om att det ska bli klart med en spelare på måndag/tisdag. Bad farsan ringa sin vän som är med i spelarinvest och han var inte lika säker. Fick till svars "vart har du hört det ifrån?". Sen fortsatte han iofs med, - "jag skulle inte för den delen berätta något innan något är helt klart men det vet du ju redan".

Hade stort hopp om att det skulle kunna komma någon i nästa vecka, lite mer pessimistisk efter det samtalet men när jag tänker efter lite så undrade han ju lite vart det kom ifrån. Mörkade han totalt kanske?

Vi går mot en intressant vecka men om det det inte blir det så har vi iaf julafton att se fram emot om en dryg vecka.
Örebro ÖSK Fans
2012-12-16 17:34
Valderinho

glöm Brandeborn!
Örebro Valderinho
2012-12-16 16:29
gbgdegdegdeg jag är inte din kompis, capish. Sen har jag aldrig slagit vad med dig. Det var du som gjorde och jag avböjde det eftersom jag vet att Brandeborn kommer till oss. Han vill spela ihop med Samuelsson. Varför tror du han lämnade er? För han vill inte spela i något bottenlag.

Sen om du tror att man kan acceptera att du stavar fel när man blir äldre blir man ju mörkrädd. Fick du inte lära dig och stava? Man kan ju tro att du går på dagis fortfarande..
Jag är inte respektlös, jag säger bara sanningen. Istället för att köra runt på epatraktorer och röka marijuana, så föreslår jag att du går på konvux. Bara ett tips!
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-16 16:26
@gbgdeg:

Jag är norrlänning...
Degerfors gbgdeg
2012-12-16 16:14
Einar söker dej ang ett vad eller har du gjort en valderinhohoho skriva en massa skit o sen inte stå för det sayweeklass:)
Degerfors gbgdeg
2012-12-16 16:04
Valderinhohoho: kompis taga ner i föra inlägget stava jag helt rätt men blir det fel ibland så bjuder jag på det kan hitta fel när du skriver ,men när du blir lite äldre så bryr du dej nog inte:). Jag får väl ta hjälp av Rallyfinnen o skruva på min traktor så han får trimma den samtidigt. Skön klass på dina grejer grabben gillar dej redan skinn på näsan ....
Degerfors gbgdeg
2012-12-16 15:56
Jimmy inte konstigt att du har fått i dej mycket ironi om du bor Örebro ,det är väl där ni säger. "Det gååår aldrii". Att ni bara orkar leva.
Örebro Valderinho
2012-12-16 15:54
@gbgdeg:

Du kan ju lära dig att stava först och främst innan du går till angrepp mot andra om vad som är rätt och fel. Sen vet jag inte vem Brannborn är? vet du?
Eller du kanske är så respektlös att du stavar fel på namn också.
Sen är det ingen som bryr sig om dig, men om du söker bekräftelse, föreslår jag terapi på psykiatrin. Du kanske har fått för mycket kolmonoxid av din epa.
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-16 15:43
Personligen är jag stort fan av satir och ironi. Ironi har jag överdoserat hela mitt liv med även till vardags i irl.

När det gäller att förlöjliga människor eller organisationen så ligger det ju mycket i satirens fundament. Ja själva syftet många ggr är väl att förlöjliga (Se t ex saturday night live där satiren flödar med förlöjligande) "kändisar"

Visst är det hårfint mellan kränkning och humor och som jag uppfattar det förstår inte alla ironin eller satiren vilket leder till underliga diskussioner.

Jag har genom åren ibland lagt in ironiska inlägg utan smiley. På något sätt tycker jag själva smiley:t förstör inlägget. Ungefär som om saturday night live efter varje sketch skulle förklara för publiken att det man just beskådat var ett skämt. Ironi och satir förväntas förstås i sin egen form utan förklaringar.

Jag har själv hamnat i lite blåsväder då inte alla har förstått att ett visst ironiskt inlägg jag gjort är just ironiskt. Likaså har jag läst mycket på nätet där jag inte själv fattat eller vilket fall inte på en gång att det är satir/ironi vilket gett mig lite tankebryderier ;).

Det är inte lätt men humor har alltid varit en egenskap jag håller högt.
Degerfors gbgdeg
2012-12-16 15:42
Valderinho. Man skall vara snäll mot om yngre deltagarna här på forumet så därför skall jag släppa dej ang brandeborn ,som du inte vet vem det är men ändå så vill du att ditt skrotgäng skall värva, sen att älskar den förbjudna sporten det kommer säkert växa bort
Bib : kommer inte ligga sömnlös pga av ditt skojande om Degerfors :) ,
Conjuration alltid en degerforsare till hjälp hur klarar ni oss utan oss era små kräk:)
Caywee: lilla frukbarn:) du är född elak :)))
AIK Saywee
2012-12-16 14:15
@Bonaventure Maruti:

Bra idé, maila styrelsen, det är väl de som bestämmer ...
Örebro Bonaventure Maruti
2012-12-16 13:44
Slå en signal kanske?
AIK Saywee
2012-12-16 12:08
Veckor går och inget verkar hända, jag tänder ljus fortare än ÖSK får fram de nya spelarna. Tredje ljuset skall snart tändas, men förvärven kommer inte in i samma takt som jag tänder ljus.

Snart är helgerna över och skinkorna skall bort, fysträning och sammansvetsning av nya bantade ÖSK skall ske.

Men ledning och styrelse segar som knäck :(

Var försiktiga med elden, vi behöver alla svartvita fans till återtåget !!!
AIK Saywee
2012-12-16 12:00
@Bulten i Boo:

Kanske något för Rynninge IK?
Örebro Bulten i Boo
2012-12-16 11:58
Grenadjärsmarsch ;-)
Annons: