/fotboll/osk/forum/225.aspx/fotboll/osk/forum/225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sunnanlid (2013)
2017-04-17 16:58
@Örebro-Hjärta:

Tycker inte tur hade något att göra med saken igår. Sånär som perfekt taktiskt genomförd match. Hade vi haft tur igår så hade vi lyckats få 3-0 på något av kontringslägena innan Nordins assist.
Örebro Alltid Örebro
2017-04-17 16:38
@Örebro-Hjärta:
Tycker du nerdvärderar lagets innsats igår. I min mening satt spelet klockrent mot Östersund... märktes tydligt att Axen ville ha laget på rätt sida och att vi lät Östersund hålla i bollen mycket så länge vi låg rätt i positionerna. Tycker inte heller vi vann på grund av tur igår, efter att vi gjort 2-0 hade vi bra koll på matchen fram till dess Nordin bjöd in Östersund i den igen. Vi var det bättre laget, Östersund vann bollinnehavet men skapade färre målchanser än oss fram till sista 20 minuterna. Själv tycker jag Nordin gjorde en bra match om man bortser från missen vid målet. Besara däremot tycker jag var osynlig och kan bänkas en match nu.
Örebro Örebro-Hjärta
2017-04-17 16:26
Äntligen har man tinat upp efter gårdagens köldchock. Om jag inte alltid haft uppfattningen att man aldrig skall ändra ett vinnande lag så borde Besara och Nordin bänkas nästa match. Så här dåligt kan de inte få fortsätta spela utan att det får konsekvenser. Tycker synd om killarna på bänken som måste fundera på varför inte de får chansen. Skönt att Ring gör en mycket bra match igen, men nu måste spelet snart sitta, vi har snart förbrukat hela säsongens tur !! Namn: Minatankar Sänt: 2017-04-17 07:44 Det blir löjligt när du skall försvara Axén i precis allt, vad spelar det för roll om han talar djävligt dålig engelska?
Hagges vänsterfot
2017-04-17 16:20
@Brandao:

Nä du har en tendens till det när folk kritiserar dig.
Huvudsaken är att det gnälls och läggs fokus på helt fel grejer.
Om du nu sett 3st 10 åringar kasta snöbollar så undrar jag varför du försöker få det till att låta som det är 3 vuxna män ifrån klacken. Gå ner och säg till skitungarna som inte förstår bättre.
Nog om det.
Örebro Alltid Örebro
2017-04-17 15:04
AIK måste vinna med 2 mål alt 4-3 för att gå om oss :) Hoppas och tror på X i både Stockholms och Smålandsderbyt. Tror inte AFC fixar poäng borta mot Göteborg.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-17 14:38
Vi verkar starta efter plan. Efter 3 omgångar har vi haft följande placeringar sedan vi gick upp: 2014: 4 2015: 14 2016: 4 Om AIK och Göteborg vinner sina hemmamatcher mot Hammarby respektive AFC så ligger vi återigen 4. Det är nu det gäller att vi fortsätter springa lika mycket.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brandao
2017-04-17 14:37
Hagges vänsterfot

Jag orkar inte ens kommentera det..

Du får försvara Loppans inlägg, helt ok för mig
Örebro Laul32
2017-04-17 14:15
[QUOTE=Hagges vänsterfot ]Lite som vi känner här på vårt egna forum när du sitter och kastar ut dig massa ord när du är så kallad "Onykter" och skyller på det. Jag förstår vad Loppan mena igår och man ser väl också på Eriks inlägg ifrån inatt. "håll käften!" det är faktiskt djäääävligt mycket gnäll här på spelare,skribenter,Snöbollar och spelet osv osv. Vi vann igår, Någon klagade på att Axen var för inaktiv på bänken,tydligtvis inte då vi vann med 2-1 och Norrköping gjorde misstaget att ändra för mycket i cupfinalen och torska med 4-1. Skärp till er nu forumet! [/QUOTE] Jo han borde ha bytt ut Besara på slutet då han be trött och inte tog jobbet.
Hagges vänsterfot
2017-04-17 13:40
@Brandao:

Lite som vi känner här på vårt egna forum när du sitter och kastar ut dig massa ord när du är så kallad "Onykter" och skyller på det.

Jag förstår vad Loppan mena igår och man ser väl också på Eriks inlägg ifrån inatt. "håll käften!" det är faktiskt djäääävligt mycket gnäll här på spelare,skribenter,Snöbollar och spelet osv osv.
Vi vann igår, Någon klagade på att Axen var för inaktiv på bänken,tydligtvis inte då vi vann med 2-1 och Norrköping gjorde misstaget att ändra för mycket i cupfinalen och torska med 4-1.

Skärp till er nu forumet!
Örebro Darum müssen wir reden
2017-04-17 13:06
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

Pinsamt, pinsamt och självmål. Du får nog byta nick om du vill bli tagen på alvar framöver. Nu vet i alla fall jag en mustasch jag kan skrolla förbi.
Örebro Aspen.
2017-04-17 12:47
Jag tycker fokus på Nordins felpass är fel. Nordin jobbar och sliter bra. Ett föredöme som kapten.

Det finns spelare som inte tar jobbet. Placera den på bänken i stället.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2017-04-17 12:42
Att hänvisa till andra med åsikter som ej är samma som en själv som PK-elit gör väl endast att man ej blir tagen på allvar. Enligt mig.
Örebro Restalundsv
2017-04-17 12:22
Om vi ska blicka mot kommande matcher. Vi är lite mer svårlästa i år enligt Axén mfl. Nordin är vår kapten och han är viktigt men som många påpekat så har han redan gjort några Bolltapp som resulterat i mål. Varför inte chocka motståndarna och vila Nordin lite. Känns som många lag alltid har en gubbe på Nordin numera. När Astrit kom och mötte boll i sin fria roll kändes det som att trycket lättade från Nordin och ytor skapades. Besara kan inte hantera den rollen nu, så åtminstone testa Divine där då? Vi har en bred trupp så våga testa lite. Samridigt så länge vi vinner så skiter jag i vilka som spelar eller hur vi spelar. Men nu kommer de svårare matcherna.

Såhär säger Bajen om AIK, helt säker att andra lag resonerar samma om nordin:

Björn Paulsen håller med:

- Ja, jag håller med om det. Kristoffer Olsson är nummer sex i deras lag så om han tappar bollen blir deras lag väldigt sårbara. Så det är en sak som vi kommer att titta på, säger han.
Örebro Gubben i stubben
2017-04-17 11:59
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:

Lägg ned nu. "Det finns ingen Åsiktskorridor. PK-maffian existerar inte heller. Man får faktiskt säga vad man vill i det här 'djävla' landet men man får räkna med att inte alla håller med"
Östersund hemtjänsten
2017-04-17 11:54
Ber om ursäkt om jag lät nedlåtande i mitt inlägg. Att vi som håller på ÖFK är glada över framgångarna vi har haft, och då betonar jag "vi har haft" kan ju inte vara svårt att förstå. Att massmedia blåser upp oss behöver väl inte betyda att vi är uppblåsta. Jag har följt IFK N sedan 60-talet och vet att det mot och medgångar kommer och går. Jag är inte förvånad över att ni vann matchen igår. Fotboll avgörs på planen inte i massmedia, här eller på läktarna.
AIK Saywee
2017-04-17 11:18
PK = presskonferens Var det bara en snöboll, kanske det stojas lite för mycket, även om Djurgården torskade på ett enda päron. Peka ut och låt de ordningsansvariga avlägsna de som sabbar för ÖSK. Finns det ingen övervakningskamera på Västra stå?
Örebro Jonas r
2017-04-17 11:11
[QUOTE=Sweet Leaf]"Samtidigt visar detta att det inte finns några "lätta" matcher".... Det är såna kommentarer man brukar fälla när man tappat poäng mot ett så kallat blåbär. Kanske inte vad man brukar höra från en andraårsnykomling som precis rättvist förlorat borta med ett galet mycket mer etablerat allsvenskt lag. Är det bara jag eller börjar den här Östersundsballongen bli lite väl uppblåst nu? [/QUOTE] Kan till viss del hålla med dig men framför allt är de Media som hajpat ÖFK. Dem verkar glömma bort att ösk kom sexa i Allsvenskan som nykomling...
AIK Saywee
2017-04-17 11:11
Alla ballonger är uppblåsta, mer eller mindre och de mest uppblåsta kan spricka när som helst. På torsdag punkterar ÖSK ett mittenlag på borta-BA.
Örebro Marta (hane)
2017-04-17 11:08
@Sweet Leaf:
Det är inte bara du.. samtidigt får de gärna fortsätta blåsa... I slutändan är det bara smällen som kommer bli högre... Och för oss är det nog mest positivt om vi blir betraktade som enkel match.. speciellt i vår Borg, som det kanske äntligen kan bli igen... Idel segrar än så länge!
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-04-17 11:06
Redigt trött på PK-maffian. Livstids avstängning för en snöboll i april önskas av PK-fansen i Jämtland. Det är ungefär lika rimligt som livstids fängelse för en person som säger det hemskt anakronistiska och kränkande ordet rullstolsbunden och inte det PK-säkrade ordet rullstolsburen. Det vore skönt om svenne banan kunde lyfta blicken från det svenska navelskåderiet (och lägga energin på ännu värre orättvisor annorstädes) och inte jamsa med i PK-elitens edikt. Med detta sagt, så är det under all kritik att Kubanerna inte tar avstånd från den bengalbränning som genomförs i dess egen kärna. Där är det ju även enkelt att fastställa förövaren, eftersom pjäserna brinner i en minut eller mer. Det förvånar mig även att ordningsvakterna inte sorterar ut dessa individer, det är ju inte direkt Dortmunds "gelbe Wand" som möter en på Västra stå.
Örebro Sweet Leaf
2017-04-17 11:00
@hemtjänsten:

"Samtidigt visar detta att det inte finns några "lätta" matcher"....

Det är såna kommentarer man brukar fälla när man tappat poäng mot ett så kallat blåbär. Kanske inte vad man brukar höra från en andraårsnykomling som precis rättvist förlorat borta med ett galet mycket mer etablerat allsvenskt lag.

Är det bara jag eller börjar den här Östersundsballongen bli lite väl uppblåst nu?
Östersund hemtjänsten
2017-04-17 10:38
Grattis till segern!! Hoppas det var ÖFK som var lite under isen. Samtidigt visar detta att det inte finns några "lätta" matcher. Grattis ännu en gång och välkomna till Östersund.
Örebro Misterister
2017-04-17 09:44
Angående Nordins upp och ner. Det vore intressant att se Nah som spelfördelare. Jag tror han skulle passa bra i den rollen och Nordin skulle nog också må bra av lite konkurrens :)
Örebro Brandao
2017-04-17 09:41
Man skäms som ÖSKare när man går in och läser på Östersunds forum..
Örebro Benny Böckling
2017-04-17 09:04
@Nicknamn i ribban:

"En match i taget"

I Borås brukar vi ändå spela skapligt, finns goda chanser till poäng.
Örebro Nubbli
2017-04-17 08:57
Många redan nämnda för bra insatser. Oscar var tillbaka lite! Grymt bra match, återigen bstämmer han i straffområdet! Även fantastiskt kul att se 100% matchplan!
Örebro BK Fåfängan
2017-04-17 08:32
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Äh, sluta med "PK". Jag har även sett ett kvinnligt kön i ÖSK-loggan. Det handlar bara om bra fantasi.
Örebro Snö
2017-04-17 08:28
Om det nu var 12 åringar som kastade och ingen vuxen sa ifrån så är det skitdåligt av de vuxna att inte agera vuxet, sitter i andra änden och kunde inte se men tydligen får jag byta plats, skulle aldrig tollerera att några ungar eller äldre sk supporters inte kan uppföra sig, STÅUPP o SÄGIFRÅN hur ska vi annars kunna blu fler som vill komma på matcherna
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2017-04-17 08:13
Erik DET HAR GÅTT MÅNGA ÅR (109 snart, men plötsligt händer det, å då håller inte jag käften:)
AIK Saywee
2017-04-17 08:11
En match innehåller ofta trevliga och tyvärr ibland även tråkiga händelser, på och kring arenorna. Börjar med den dåliga för att avsluta med de trevliga. Instämmer med Kalle Teodor, Brandao, BoP, med flera, angående att slänga in föremål på plan under pågående match. IDIOTER Tystnaden, de som inte vågar säga ifrån direkt, och att en del bagatelliserar händelsen är kanske ännu värre! Om rubrikerna handlat om att Östersund tilldelas segern med 3-0, hur hade alla tänkt och mått i dag, det är inget lättgooglat svar. Undrar bara om det blir något efterspel, eller om man inte bryr sig?! Avslutar med lite trevligt, "nästan alla" var bra, spelet bättre än de två tidigare matcherna. 3 poäng (än så länge) Topplacering och ingen förlust. Publiksiffran något större än förväntat Dessutom Hopp om framtiden, men för tusan våga säga till, om de av Loppan åldersbestämda ungarna inte är färdigfostrade, de är ju ÖSK's framtida supportrar, eller?
Annons: