/fotboll/osk/forum/2242.aspx/fotboll/osk/forum/2242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2012-12-19 15:19
Blir bättre för var dag ,en del har det kroniskt:) ps taskig du är mot Pemo då ,tänk på att han kanske blir ledsen .
Gött att fotbollen närmar sig men nu väntas tomten först
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-19 15:14
Den tidigare ÖSK U-spelaren Jonathan Ring klar för Kalmar FF.
AIK Saywee
2012-12-19 15:07
@gbgdeg:

gbgdeg är troligtvis inte i närheten, trots dina små gulliga och meningslösa och provocererande inlägg, hhhhahhahhhahahahhahahahhhhaaahahah
AIK Saywee
2012-12-19 15:04
gbgdeg, krya på dig !
2012-12-19 15:02
pemo //

Ja, det ser bara ut, men jag vill fortfarande tillstå att vi måste få in en bolltrygg och passningssäker innerrmittfältare och även en annan målvakt bakom Tomer.
Degerfors gbgdeg
2012-12-19 15:02
Tycker Pemo börjar hota Telle som den bästa skribenten här
Degerfors gbgdeg
2012-12-19 15:00
Saywee Jag orkar bra mycket mer men kan göra dej till hjälte varken Einar valderinhohoho eller rallyfinnen tog den men du kan om du törs

Pemo Härligt med dej du sprider sån underbar stämning med dina analyser ,tycker faktiskt dina funderingar är helt korrekta inte ett fel så lång ögat når:)
Tack för att du finns kamrat
AIK Saywee
2012-12-19 14:52
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Alla till Årsmötet, nu måste slipsarna knytas upp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AIK Saywee
2012-12-19 14:50
pemo, 14:37,

tack för ditt inlägg och din optimism, du är nog en OU?

Don´t Stop, (thinking about tomorrow) yesterday is gone
FLEETWOOD MAC
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2012-12-19 14:47
Det finns några nya dokument på Upprops siten. Ett som sammanfattar vad som hänt och även blickar framåt. Ett annat med förslag till årsmötet om hur åstakomma större öppenhet hos ÖSK
Örebro pemo
2012-12-19 14:37
Nu ska jag se ljust på tillvaron. OK, vi spelade oss ur själva, men med tidigare målvaktsbyte så....Nåja. Så här ser jag på truppen och att det inte är någon större panik, Vi har ju en hel drös spelare på kontrakt.

Målvakt: Satsa på Tomer. Om Sankan inte försvinner får han väl vara vattenbärare.

Försvar: Berisha , Wikström och Hagge håller beviserligen allsvensk klass. Wiktorsson på gränsen och Sammy blir ett år äldre men duger bra SE. Island får en ny försåsng och tränare att visa upp sig för, men får väl också bära vatten.

Mittfält: Boris tror ÖSK på och är utvecklingsbar. Berger och Moe håller allsvensk klass. Astvald behöver trygghet, men även han blir ett åt äldre och duger mycket bra i SE. Alimi kan blomma ut, men hamnar nog på trans. Bamberg en besvikelse, men i SE gör han inte bort sig ( så mycket )

Frammåt: William klar allsvensk klass , Peter och Yasin snudd på allsvensk , Shpetin duger i SE , missade för mycket i allsvenskan.

Sen har vi också Rama, som håller hög klass när han vill. Men är han mittfält eller topp? Och Holmberg. allsvensk klass , men han blir npg såld, tyvärr.

Se där. Inte är det väl så deppigt? Att konkurrenterna värvar bänknötare från Djurgånr och Häcken tycker jag inte vi skall gråta över.

Josef och Dennis har jag sett för lite av förra året för att bedömma och borta är ju Grahn , Haddad , Anttonen och Leonidsson

Crespo ränas inte.

Och med tanke på spelet de sista fem matcherna så är jag inte så orolig. Ge hellre de här grabbarna chanse än att värva in någon avdankad 32-åring som ändå bara spelar för pengarna.

Det kan ju vara skönt att truppen får vara ganska intakt i två år.
2012-12-19 14:35
ÖSK möter FC Inter från Åbo. Matchen spelas på långfredagen med avspark 14.00.
Örebro Telle
2012-12-19 14:33
Hörde förresten att Folke också ska hjälpa till att skära ner de där 25 procenten. Powerpoint-presentationen på nästa årsstämma blir bara 22,5 minuter lång innan resten av ledningen får avbryta den här gången... ;)
Degerfors gbgdeg
2012-12-19 14:33
KRILLE Stort på gång målotto kanske den stora sonen från Degerfors;)....men han ligger väl på sjukan än pga söndersparakad av en svartvit .mögel .skit o fusk har hittats på BA.....sooory fukt var det tamefan FUKT.
AIK Saywee
2012-12-19 14:28
@Telle:

Hehe, skall försöka med det oxå, fast det är lite svårt :)

Vart tusan tog Kardinalen vägen, tröttade han ut sig totalt igår :)
AIK Saywee
2012-12-19 14:26
Telle, 14:21,

tack, svårt att inte instämma i det du skiver, tyvärr är jag som OU ganska orolig, märkligt nog.

Innan fredag vill jag ha en bomb, så att jag kan tända på stubinen :)

Jag vill fira och ha en någotsånär avkopplande "ledighet" med framtidstro !!!
Örebro Telle
2012-12-19 14:22
Saywee //

Ja, jag har börjat med självcensur nu. Vi måste ju spara in 25 % någonstans... :)
Örebro Telle
2012-12-19 14:21
Får lite samma vibbar som förra vintern: Spelare efter spelare som föreslagits, funnits tillgängliga eller ryktats vara intressanta för ÖSK går en efter en till andra klubbar. Under tiden händer inget (åtminstone inte utåt som syns för oss supportrar) i ÖSK, tiden går, och plötsligt är man där med en trupp som kompletterats med andrahandsval, och som spikats för sent trots tidigare års dåliga erfarenheter av det.

Hoppas ni har rätt, ni som hoppas att klubben har något smaskigt på ingång. Vore riktigt skönt med en glad överraskning.

Förra vintern var det svårt att locka hit namnen man ville ha på grund av den knackiga hösten i fjol, spelarflykten och situationen med tränare och ledning som kanske inte synkade med klubbens ambitioner.

Nu i vinter blir det knappast en lättare uppgift. Vi har betydligt sämre ekonomi, de organisatoriska problemen är ännu mer uppenbara, och vi kan bara erbjuda en plats i superettan, trots att vi supportrar (med all rätt) ställer allsvenska krav.

Knappast någon drömsits för klubben att förhandla i när man vill locka hit spelare utifrån. Känns skönt att vi har tre så pass intressanta tränarnamn nu i varje fall, så att åtminstone det kan tala till vår fördel. Det, och att vi ändå har en hyfsat intakt "allsvensk" trupp kvar från i fjol. Även om den inte räckte så långt då bör den ändå räcka till i superettan om den förstärks och balanseras upp på rätt nyckelpositioner.
2012-12-19 14:21
ÖSK Fans//

Sjölund vore nått, men jag har hört att Elfsborg rycker i honom.Tackar inte nej till Nordin heller.
AIK Saywee
2012-12-19 14:17
@Telle:

Va, försvann ditt inlägg så fort :)
Örebro ÖSK Fans
2012-12-19 14:13
Brandeborn har inte visat allt för mycket....tar Sjölund eller Nordin före alla dagar i veckan...ÖSK vill inte ha Brandeborn!!!
Örebro Telle
2012-12-19 14:09
AIK Saywee
2012-12-19 14:08
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Ja, det är ju inte smart planerat (isf), att börja jobba med att forma 2013 års trupp först i mitten av januari, när de viktiga cupmatcherna skall liras i mars och Superettan startar i början av april.

Jag hoppas att de flesta förstår mitt gnäll på denna sega styrelse, som inte intresserar sig speciellt mycket för fansens ÖSK, jag tar skiten och tjatar vidare i ett slags uppror och hoppas att uppropet kan bygga en bättre framtid, för det känns inte helt OK, på massor av punkter, som det är i dag ...

... trots att några tvivlar på min optimism och ÖSK´s framtida möjligheter, så önskar jag bara ...

Ge ALDRIG någonsin upp, en dag kan alla vi som fortfarande är i livet, få bada på Stortorget i ÖREBRO, Engelbrekt lite längre upp i backen kommer nog att le lite grann :)

Heja SPORT !!!
2012-12-19 13:53
Mögel, fukt och skit har hittats på Örjans vall.
2012-12-19 13:49
Saywee//

Jag instämmer. Något måste hända innan ÖSK går på ledighet.
AIK Saywee
2012-12-19 13:41
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Ja detta är min förhoppning som OU, men lite pessimistiskt orolig blir jag om inget händer, innan den långa helgledigheten.

Vill ju bränna av en massa pyro längs Svartån,
någon mörk natt och fira någon/några som bör firas :)

Kom igen nu ÖSK, ge oss en julklapp, eller en nyårsbomb !!!
AIK Saywee
2012-12-19 13:37
@Trivseltorsten:

Tänk om det kunde bli P3 :)
AIK Saywee
2012-12-19 13:35
@gbgdeg:

Provocera bara på du, din lilla tomte, mig stör det faktiskt inte speciellt mycket om jag skall vara ärlig, du ger mig ju bara tillfällen att tjöta lite mera OT.

Men jag bör förbättra mig, på stavning, meningsuppbyggnad och sättet att använda VERSALER och gemener.

Talgoxen hälsar :)
2012-12-19 13:34
Trivseltorsten//

Vi får hoppas att denna tystnad betyder att ÖSK har något stort på gång :).
Örebro Trivseltorsten
2012-12-19 13:31
Nåväl, ÖSKs trupp är bra mycket bättre än Dif.

Har en positiv aning om att klubben jobbar i det tysta med en oväntad skön värvning. Ungefär som med P2 eller Rama...fast nu en tysk fältherre alá Carsten Ramelow eller en skön holländare med Engeelar spelstil...
Annons: