/fotboll/osk/forum/2239.aspx/fotboll/osk/forum/2239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kardinalen
2012-12-20 14:29
@Saywee:

Saywee:
du har ju i det inlägg du författade 2 minuter tidigare, skrivit klart och tydligt att du i-n-t-e lyfter GAIS. Därmed känns det ytterst märkligt att du in dettta inlägg plötsligt frågar bison om du är en av dom som lyfter GAIS....
Örebro pemo
2012-12-20 14:26
Deagens fråga: Hade Alimin några poäng efter årets säsong? Han gjorde inga mål.
Hade han ens ett skott på mål? Visst, han spelade inte på sin "riktiga" plats, men hur många gjorde det egentligen? allvarligt alltså?

Däremot kommer jag också att sakna Tomer. Han är en personlighetstyp som behövs i dagens ÖSK. Ungefär som att jag saknar Virtanen. Kanske inte som spelare, men han hade en skön inställning till livet och var bra på kommunikation.

Samt Alven, föstås. Jag vet att många retade sig på hans "media-flum", men han höll i alla fall ÖSK levande. Och bevisade att: Bara för att jag har en video (?) kamera blir jag inte ett mediaproffs.
AIK Saywee
2012-12-20 14:21
bison, hur många är "alla" som lyfter GAIS?

är det jag och Krille som är "alla" ?
AIK Saywee
2012-12-20 14:19
@bison:

Jag lyfter inte GAIS, men de jobbar lite snabbare än ÖSK med att försöka få sin SE-trupp 2013 klar i god tid, eller?

Men det är bara att luta sig tillbaka och koppla av, "dä årner säj allti"
Örebro bison
2012-12-20 14:05
alla ni som lyfter GAIS som ett lag där det händer grejer kan ju kolla hur många spelare som försvunnit från den klubben. Blir man av med i stort sett hela startelvan så lär man ju behöva värva nytt.
AIK Saywee
2012-12-20 14:05
@Rallyfinnen:

Håller med dig, sett till kostnaden och med förväntningarna inräknade ...

... totalt fiasko !
Örebro Rallyfinnen
2012-12-20 13:50
Minns ni pozniak? // Tobias Grahn. Sämst i alla kategorier i alla år.
Minns ni pozniak?
2012-12-20 13:37
Skönt att alimi lämnar,kan vara en av den sämsta spelare jag sett i en ÖSK tröja på berhn under 2000 talet.
Eller kommer ni på någon? Som gjorde hyfsat med matcher då.
AIK Saywee
2012-12-20 13:05
@Kardinalen:

Var det Sköldmarks förtjänst, det har väl varit 75 % av styrelsen som fattar alla kloka beslut?

Nu blir jag förvirrad igen ?
AIK Saywee
2012-12-20 13:03
@Kardinalen:

Kanske GAIS, klaga på du bara, din gnällspik :)

.... eller
det är bra som det är, klaga inte det kanske ordnar sig, det är bara att var lugn och go, nu är det helg, jobba inte för mycket, relaxa och njut !
Kardinalen
2012-12-20 12:26
@Saywee:

Nää, att återtågstruppen blir klar före jul det tvivlar jag på. Mycket starkt. Och om den inte blir klar till jul, då har du ju just nyss gett dig själv utrymme för att få klaga lite granna. Efter jul.

(Vilken elitfotbollsklubb får egetligen klart med h-e-l-a truppen före jul.....kära nån...)
Kardinalen
2012-12-20 12:21
@Saywee:

Saywee frågar: "vilka försäljningar han har lyckats riktigt bra med under några år för ÖSK".

Kardinalen svarar: Jag tycker Sköldmark har lyckats bra med de försäljningar han har gjort.

1. Almebäck. Vad fick vi egentligen för Almebäck. Ett par miljoner? Helt okej med tanke på att han hade sex månader kvar på kontraktet. Verkade inte finnas några klubar som ville betala mer för honom. Vad ska Sköldmark göra. Almebäck är ju ingen spelare vi hade fått 20 mille för bara han haft 2 år kvar på kontraktet, om nu någon tror det.

2. Bedoya. 4 mille var det, va? Hade 4-5 månader kvar på kontraktet. Tror nog att intresse fanns från andra klubbar ett halvår tidigare att köpa Bedoya för större summor än så. Men då ville väl inte ÖSK:s styrelse sälja honom. Inte mycket Sköldmark kunde göra åt det. Bedoya slog igenom i Gold Cup med USA, tror inte det är Sköldmarks fel att vi inte fick mer för honom.

3. Nordin G. Sex miljoner för Gerzic är helt okej. För en spelare som inte ville vara kvar i klubben när ett bud kom från en svensk storklubb. Han ville vidare i karriären, det måste man respektera. Verkade inte finnas något större bud lagt från någon annan klubb. Annars hade nog Sköldmark velat sälja honom dit i stället.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-20 11:53
Saywee//

Jag hoppas det, men jag tror inte att vi får se ett nyförvärv före nyår. Men det är ju klar, ÖSK kanske har tänkt att köpa loss en mittfältare så kan ju januari bli kul månad :).

Men jag tror ÖSK letar Bosmanspelare och kontraktlösa spelare.
AIK Saywee
2012-12-20 11:48
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Vilken julklapp till GAIS´arna...

... undrar om vi får uppleva något roligt innan nyår?

Jag vill bränna av lite pyro vid åkanten 22:22 !!!
2012-12-20 11:37
Tydligen tyckte inte GAIS att det räkte med att presentera 3 spelare, så de ska presentera 5 spelare idag.
AIK Saywee
2012-12-20 11:19
Don´t Stop, thinking about tommorow, yesterday is gone ...

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-12-20 11:09
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Japp, det är för segt, för sent verkar alla vakna, eller ?
2012-12-20 11:00
Självklart måste vi bli av med de vi inte vill ha kvar, men frågan är om det räcker med att bryta kontrakten med alla dom? Jag tror ÖSK måste sälja spelare också för att få in pengar.

Då kan det ta tid innan vi blir av de spelarna vi vill bli av med. Frågan är då vilka spelare man har och välja på då? Antagligen det som ligger längst ner i fynd hyllan, andrahands sorteringar, skadat gods, såna som ingen vill ha.

Risken finns att det ÖSK vill ha kan vara borta då.
AIK Saywee
2012-12-20 10:47
@Leper:

Instämmer till viss del, men det kan ta tid om man inte planerar och agerar i tid, men det ordnar sig säkert, styrelseledamöterna prioriterar väl ÖSK i juletider, det skulle jag ha gjort, trots att min puls haltar ...

... trodde att det fanns både en kortsiktig lösning och en långsiktig lösning och en variant däremellan, om oförutsedda verkligheter skulle uppstå, men jag vet att sådant där är svårt ...

Vill inte tjöta för mycket liksom, alla gör ju sitt bästa, inbillar jag mig.
Örebro Leper
2012-12-20 10:34
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Exakt, vi måste göra oss av med de vi inte vill ha kvar för att skapa ekonomiskt uytrymme att ta in nya spelare.
AIK Saywee
2012-12-20 10:33
Vet att politik inte är populärt i fotbollssammanhang, eller i ett diskussionsforum, men i dagens sportsidor i pappers-NA finns lillrubriken ...

"FOTBOLL. Debatt i fullmäktige om konstgräsplanerna i Örebro"
AIK Saywee
2012-12-20 10:17
Undrar om vår fina "återtågstrupp" blir klar innan jul,
eller om vi skall behöva änglsas, när talgoxen tutar igång vårens cup- och seriespel ?

Se framåt, optimistiskt, det ordnar sig säkert :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2012-12-20 10:14

Nu först såg jag detta ditt inlägg, ursäkta att jag tjatar om samma grejer, håller på och inlägger sill innan jul .... då blir det ibland lite lurigt i ångorna från ättika, sorrry ...
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-20 10:10

Fast det vore ju skönt att bli av med dem man vill bli av med. Tomer hade jag velat ha kvar. Tycker han väl håller på SE nivå minst. Tar för givet att MV-tränaren fortsätter att utveckla honom.

AIK Saywee
2012-12-20 10:08
Vår trupp, riskerar bli "ospikad" ett tag framöver, jädra julröra.

Vi får la kanske träna in ett nytt, hastigt gäng i vår och hoppas på att återtåg och kuppenguld bara löser sig av sig självt.

Jag är optimist, det vet ni, trots att det ibland kan kännas tungt, men ...

Heja ÖSK, GFG !!!
Örebro Retarded Jimmy
2012-12-20 10:08
@Saywee:

Exakt! Och prestigelöshet m.m
AIK Saywee
2012-12-20 10:04
@Rallyfinnen:

Samma åsikt från mig, men så typiskt att vi måste (om han lämnar) tänka om totalt i den lagdelen och jobba fram en ny gemenskap.

Jag inbillade mig att han var bra hela den envisa säsongen och till slut fick han, =Tomer, visa vad han gick för, dessutom har jag uppfattat att han var lite av en glädjespridare i laget, men det kan ha varit fel uppfattning från mig som vanligt.

Men hellre en glädjespridare än en gödselspridare :)
Örebro ÖSK Fans
2012-12-20 10:01
Sjölund vore en Bomb med perfekt ålder, är det rimligt att få han till ÖSK? troligen inte va?
Örebro ÖSK Fans
2012-12-20 10:00
Som PEO sa "vi måste satsa även om vi inte vet om vi har teckning för det" var lite kaxiga nu och gör klart med dom ni vill ha in, innan ni dumpat spelare..
Örebro ÖSK Fans
2012-12-20 10:00
Som PEO sa "vi måste satsa även om vi inte vet om vi har teckning för det" var lite kaxiga nu och gör klart med dom ni vill ha in, innan ni dumpat spelare..
Annons: