/fotboll/osk/forum/2232.aspx/fotboll/osk/forum/2232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2012-12-22 22:44
Jag hoppas att alla vågar skriva vad de tycker,
peta inte bland onödiga petitesser.

Leper, jag har ingen aning om Oscar J är ett bra alternativ, har liksom inte sett honom live, fakta är dessutom svårt att hitta och jag vill inte spekulera ikväll ;)
Örebro Brus-Nilsson (Grahn sålde Porschen på Blocket)
2012-12-22 22:43
@gbgdeg:

Du har ett visst mått av humor din jäkel...:-)
Nej, Porschen hade en unken doft av avbytarbänk....
Örebro Leper
2012-12-22 22:35
@Brus-Nilsson (Grahn sålde Porschen på Blocket):

Ja, i brist på andra diskussioner så kan man ju alltid älta pettitesser....
Någon som hittter ett stavfel ovan?

Nä!
Jag frågar igen:
Är Oscar J ett bra alternativ spm 1:e målis??
AIK Saywee
2012-12-22 22:34
@Brus-Nilsson (Grahn sålde Porschen på Blocket):

Instämmer med dig, nu börjar det bli krångligt värre, Bulten som efterlyste fakta i Munkens inlägg hade enligt Minatankars tilrättaläggande inte helt korrekt fakta bakom sig om jag förstått alla petitesser rätt ....?

ORKA !!!
Minatankar
2012-12-22 22:34
amn: Brus-Nilsson (Grahn sålde Porschen på Blocket)
Sänt: 2012-12-22 22:29
Hujeda mej vad ni ältar småsaker och sönderdelar varandras inlägg i molekyler......brrr....
//
Håller med dig att diskussionen borde vara onödig.
För mig är det emellertid inte småsaker om man driver opinion eller diskussion med felaktiga uppgifter om en verklighet eller om man använder beskrivningar om andra människor som inte kan försvara sig och där man skulle bli fälld för ärekränkning i en rättegång.

Det är detta jag med jämna mellanrum tagit upp bland alla mina andra inlägg.
Jag menar att vi tappar och inte får många nya läsare och skribenter om vi inte försöker utveckla detta. Det är inga småsaker. :-)
Degerfors gbgdeg
2012-12-22 22:33
Brus Nilsson det är som och uppleva en tungviktsmatch i boxning ,händer inte så mycket , men man hoppas ju .köpte du grahns bil:)?
Örebro Brus-Nilsson (Grahn sålde Porschen på Blocket)
2012-12-22 22:29
Hujeda mej vad ni ältar småsaker och sönderdelar varandras inlägg i molekyler......brrr....
Minatankar
2012-12-22 22:26
Namn: Saywee
Sänt: 2012-12-22 22:17
Jag ogillar starkt åsiktsbegränsning,
eller tendenser till detsamma,
oavsett hur det sker,
så är det bara!
//
Ingen har i kväll, vad jag minns, uttryckt att man har synpunkter på en åsikt.
Vad vi diskuterat är olika beskrivningar av fakta/verklighet.
Det är en mycket stor skillnad!
Bra med olika åsikter som bygger på en gemensam verklighet.
Degerfors gbgdeg
2012-12-22 22:25
Leper Degen kom med ett bud på Tomer ,en halv special med lök ,vad tror ni det kan väl inte vara kattskit:) ,kan nog vara att degen har en tom börs som smörgåspojken
Örebro Leper
2012-12-22 22:19
Replik på mig själv:

"Ska vi sälja Tomer?"

Dum fråga! Klart vi ska sälja honom om vi får BRA betalt! Får vi minimalt betalt ska vi inte sälja.

Drömmen vore att vi får riktigt bra betalt och kan köpa en bra etablerad målis.

Sköldmark sa i Uppesittarkväll att vi fått ett bud på honom, undrar hur mycket budet är på?
AIK Saywee
2012-12-22 22:17
Jag ogillar starkt åsiktsbegränsning,
eller tendenser till detsamma,
oavsett hur det sker,
så är det bara!
AIK Saywee
2012-12-22 22:16
Minatankar, jag har blivit hotad tre gånger av så kallade egna (på olika sätt) och ombedd att försvinna härifrån, just detta gör att jag fortsätter att tycka det jag tycker, det är inte speciellt konstigt hoppas jag.
Minatankar
2012-12-22 22:12
Sänt: 2012-12-22 22:06
//
Nu måste jag uttryckt mig oklart. Självklart behöver man inte skriva att det man uppger om en annan människa är fakta. Det räcker med att skriva det man vet.
Men om jag skulle ange något om dig som inte stämmer med verkligheten, så antar jag att du uppskattar om någon annan går in och ger den riktiga beskrivningen? Det är detta jag menar med det jag skriver. Att man inte då reagerar på att någon kommer med fakta och drar slutsatsen att man skrämmer bort den som kommit med felaktiga uppgifter.

Om man vet om sig att man är osäker om en uppgift anser jag att man inte ska skriva om det över huvud taget eller skriva att man är osäker och spekulerar.
Tycker du detta är så konstigt? :-)
AIK Saywee
2012-12-22 22:09
@Leper:

Svår fråga, säljs Tomer dyrt, så att vi kan köpa en riktigt bra målvakt så bör han säljas, men å andra sidan så är ju detta med kontinuitet en viktigt fråga, han är ju redan lite inkörd i gemenskapen och verkar verkligen vara en go gubbe.

Svårt, jag hoppas på att han blir kvar och firar Allsvensk guld med oss 2014 :)
Minatankar
2012-12-22 22:07
Namn: Leper
Sänt: 2012-12-22 22:03
//
Tomer har hela säsongen visat på en tuffhet jag gillar. Han och Berisha är förebilder i det avseendet.

Hela säsongen har han dessutom varit ett föredöme vad gäller att lyfta fram medspelare och hjälpa till med coachningen. På slutet var han dessutom mycket duktig i sitt spel.

Detta gör att jag helst skulle vilja behålla honom och komplettera med en välscoutad ung målvakt med rötterna i närområdet.
Degerfors gbgdeg
2012-12-22 22:07
Pöjka pöjka va ni tjafsar tycker faktiskt ni ska sluta skriva allihop speciellt du saywee du skriver så illa ,som uggla sjunger 'mår illa mår illa' den låten var egentligen ämnad för en film som inte blev något kanske skulle passa som ösk låt ,det är väl samma där blir väl inget av detta heller.Annars tror jag Gais får det tufft har tappa mer än halva laget .
AIK Saywee
2012-12-22 22:06
@Leper:

Instämmer verkligen och hoppas att inte Munken lämnar , bara för att han inte hade tillräckligt med fakta bakom sitt inlägg.

Vi skall väl för tusan inte behöva ange i våra inlägg och det vi skriver bygger på fakta, eller är spekulationer, nu börjar det bli lite för petimetrigt, eller måste vi göra det för att inte bli missförstådda.

KITES !!!
Örebro Leper
2012-12-22 22:03
Ska vi byta ämne?

Vill vi sälja Tomer?
Är Oscar J. ett bra alternativ som 1:e målis?

Jag är osäker på båda frågorna.

Vad tycker ni?
Örebro Leper
2012-12-22 22:01
Länns som en helt onödig diskussion just nu, tror att vi alla tycker samma sak....
Minatankar
2012-12-22 21:54
Namn: Bulten i Boo
Sänt: 2012-12-22 21:47
//
Kom igen nu BiB! Så kan vi nog alla känna ibland oavsett om det gäller diskussion hemma i köket, på arbetsplats eller på ett forum :-)
Du och alla andra behövs här!
Örebro Leper
2012-12-22 21:53
@Bulten i Boo:

Tycker inte du ska slua skriva här, du skriver mycket som är bra.
Minatankar
2012-12-22 21:51
Sänt: 2012-12-22 21:41
//
Bäste Saywee! Du skriver ofta att vi som ibland går in och anser att man bör hålla sig till fakta och inte heller kränka individer med olika beskrivningar, gör att man skrämmer bort supportrar härifrån och att alla måste tänka på att vara petnoga.

Bra att du tar upp att man ska kunna visa känslor och ha synpunkter även på sådant man inte känner till fullt ut, utan spekulerar om. Det gör vi ju alla mer eller mindre.

Men att dra slutsatsen att man behöver vara petnoga och att man kan skrämma bort någon med de synpunkter jag och andra har vad gäller detta, tycker jag är att gå för långt.

Ska det vara så svårt att ta reda på om fakta man skriver om stämmer? Det är väl bara att googla innan man uppger fakta man är osäker på. Alla kan vi minnas fel och om man gör det är det väl bra att andra minns bättre och justerar fakta?

Jag tycker inte man är petnoga för att man lägger fram statistik som visar att det någon annan skrivit och som man tolkat på ett visst sätt, inte alls stämmer med verkligheten. Vi ska väl ändå diskutera en verklighet och inte något som inte stämmer och hör fantasin till?
Örebro Bulten i Boo
2012-12-22 21:47
Tycker att det är väldigt tråkigt att bli anklagad för att vilja "skrämma bort" en annan skribent. Känns orättvist. Gör nog som jag gjorde något tidigare år, går i ide. Får se om jag återkommer när tjälen släpper.
Örebro Leper
2012-12-22 21:46
Jag kanske utryckte mig oklart. Jag håller helt med dig Saywee!
Alla ska få ha sina åsikter, jag har bara svårt för vissa personliga påhopp och jag menar inte att du har hoppat på andra. Mer kanske att andra hoppar på dig ibland.
Örebro Bulten i Boo
2012-12-22 21:42
Minatankar// Tack för sakligt bemötande. Så kan man ju också se på saken. Skadad men spelat ändå. Så kan det ju också vara, men ingen bra kombination.
AIK Saywee
2012-12-22 21:41
@Minatankar:

Tjaadu, det börjar bli jädrigt petnoga, alla får nog passa sig noga ....
AIK Saywee
2012-12-22 21:39
Leper, vilket jädra tjafs, jag skriver väl vad jag tycker och anser fortfarande att alla andra bör våga skriva det de tycker.

Vill inte att åsikter skall begränsas utöver de tydliga forumregler som gäller.

Vi bor ju i Sverige, eller?
AIK Saywee
2012-12-22 21:37
Jag hoppas att alla,
som inte har alla fakta,
i alla (=samtliga) fall,
ändå vågar skriva det de tror,
det de tycker,
eller det de hoppas på :)
Örebro Leper
2012-12-22 21:35
Saywee:
"Jag trodde att det var ett diskussionsforum, där det står de flesta fritt att uttrycka sina känslor och åsikter. "

Håller med. Samtidigt måste de som inte håller med få utrycka en annan åsikt.

Det som är trist är personliga påhopp för att någon tycker annat än vad man själv tycker. Folk som inte kan acceptera att någon t.ex. har kritik mot ledningen...
Du har ju varit kritisk mot en del saker och jag tycker det är trist att du blir fult påhoppad ibland för det.
Minatankar
2012-12-22 21:34
Jag håller med att man ska hålla sig till fakta om man beskriver fakta om en annan människa. Tycka till står alla fritt men det behöver bygga på fakta eller så får man ange att man spekulerar.

Ska man vara riktigt noga har Munken inte skrivit att Nordin varit borta från matcher. Han skrev att han varit skadad i perioder. Och fakta är att Nordin själv uttryckt att han varit skadad även fast han har spelat. :-)

Annons: