/fotboll/osk/forum/2228.aspx/fotboll/osk/forum/2228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Degerfors gbgdeg
2012-12-28 22:16
Valderinhohoho ni kanske skulle skriva in en klausul att inte bara Peter får spela mot er ta hela underbara Degerfors ändå när ni håller på
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2012-12-28 22:13
Vi får hoppas på att någon galen oljeshejk nere i arabländerna betalar grymt många miljoner för Yasin.

Man kan ju alltid hoppas :).
Örebro Leper
2012-12-28 22:03
Huruvida (fränt ord!) vi ska sälja Astvald, Yasin, Bamberg m.fl. tycker jag lite hänger på hur mycket vi får betalt.
Får vi riktigt fett betalt (vilket vi väl aldrig får....) tycker jag vi ska sälja. Annars är det inget att tveka om, klart dom håller S1-klass och kanske kan hjälpa oss upp.
Fast Yasin borde ligga nära att säljas till FC Arab Etwas...

Och hur mycket fick vi för Tomer tro?
2012-12-28 22:00
Crespo skulle vara en klassvärvning. Han trivdes ju här under den kort tid han tillbringade här.

Hoppas ÖSK i alla fall försöker få hit honom.
Örebro Haxel
2012-12-28 21:59
Då är mitt nyår räknat från 8e januari.. :)
2012-12-28 21:49
@Haxel:

Får nog vänta en vecka till. Det svenska transferföstret öppnar 8 januari.

Det blir spännande att se vilken mittfältare som ÖSK lyckas rekrytera.
Örebro Haxel
2012-12-28 21:48
Valderinho //
Om Kamara följer med oss ned i superettan så kommer han vinna skytteligan, det är jag övertygad om.
Örebro Haxel
2012-12-28 21:36
På tisdag öppnar fönstret.
Fy satan vad spännande! Vilka försvinner och vilka blir kvar?
Hade gärna sett att hela startelvan som spelade mot Malmö senast är kvar. Vilka krigare!
2012-12-28 21:34
Hörde för ett tag sedan att Daniel Sjölund var påväg till Elfsborg, men nu har de värvat en norsk landslagsmittfältare.

Jag hoppas att ÖSK signar Sjölund, men jag är tveksam till att vi skulle ha råd med honom. Han hade en rätt saftig lön i Djurgår´n.
Örebro Valderinho
2012-12-28 21:22
Förstår inte tänket att sälja både Yasin och Astvald. Då har vi ju snart inga yttrar kvar..Astvald kan jag förstå om vi säljer, då han är väldigt begränsad till just bara hans snabbhet. Yasin är mer mångsidig, men måste bli jämnare. Men att sälja Yasin när han är på väg upp i sin karriär är ju bara idiotiskt. Visst kan vi få cash för honom. Men om vi är kalla och han utvecklas ännu mer. Kan vi få betydligt mer.

Ramas kontrakt går dessutom ut i sommar och Ibrahim är det tyst om. Vi har en begränsad budget att förhålla oss till, och därför är det ännu viktigare att behålla "rätt" spelare. Som yttrar att behålla skulle jag se att vi behåller, Yasin, Ibrahim, Rama och Bamberg. Bamberg började bra, men liksom laget har han förlorat självförtroende, och det tror jag är den största anledningen till hans "mellanår" jämfört med tiden i Norge. Med Bamberg och Hasani har vi ett bra radarpar.

Sen om man skulle va tvungen att gå ner på fler folk särskilt i anfallet tänker jag nu. Så vore det kanske bäst för Samuelsson som jag tror skulle få begränsat eller ingen speltid alls att gå till Degerfors där han helst vill spela.
Men då får väl Degen lägga samma slant som vi gav för honom(minst), om dom vill ha honom. Att vi sen satsar på och köpa loss "Crespo"(som P-O gärna vill ha) och ha Attashkadeh som joker. Sen kan vi lägga in en klasul att Samuelsson inte får spela några matcher för oss.
2012-12-28 21:16
Benny Böckling//

Astvald vet jag har intresse från andar klubbar och jag tror han behöver miljöombyte. Yasin kan vi nog sälja till något lag i mellanöstern/arabland. Holmberg vill jag gärna ha kvar och även Bamberg. Både Holmberg och Bamberg kan vara stora tillgångar för ÖSK i superettan.
Benny Böckling
2012-12-28 20:30
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Ja själv hoppas att man säljer både Astvald och Yasin. Kalle skulle nog behöva ett år i superettan men va gäller Bamberg är jag tveksam, när man sett höjdpunkter från hans Norge karriär så blir man ju riktigt imponerad men hans säsong i Sportklubben har ju varit allt annat än imponerande... Nja, ska nog till ett bra bud om man ska släppa honom.
2012-12-28 18:33
Hörde att Norrköping ska vara intresserade av Daniel Bamberg. Sedan finns det en överhängande risk att Kalle Holmberg, Markus Astvald och Ahmed Yasin kan försvinna i Januari.

Det är väl upp till ÖSK om man vill sälja.
2012-12-28 17:45
Gooey Nutballpuff//

Det måste vara något slags rekord. Han har blivit sparkad pga att han misskötte sig och inte för att han var dålig fotbollspelare.

Kanske skulle gambla på hur länge Dulee blir kvar i Brage :).
Örebro Gooey Nutballpuff
2012-12-28 17:04
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Såg att Dulee fått sparken i de fyra senaste klubbar han varit i
2012-12-28 14:50
DaSa//

Ja, varför inte? Han kan göra en Bamberg och gå från Haugesund till vårat fina lag :).
Örebro DaSa
2012-12-28 14:30
Krille/ Maic Sema?! Han var väl aktuell förra året?!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Butterix
2012-12-28 12:31
Tillbaks i hetluften igen. Någon julklapp i form av avgågna styrelseledamöter?
2012-12-28 11:57
Sökes:
En bolltrygg och passningssäker mittfältare, som även får vara skottglad och ska låta kreativiteten flöda och gilla mysiga hemma matcher :).
2012-12-28 11:33
Gooey Nutballpuff//

Grahn kanske hamnar i Brage han också :).
Örebro Telle
2012-12-28 11:32
Rallyfinnen //

Tack. Du får undertexta mina dåliga skämt i fortsättningen när de är för torra... :)
Örebro Gooey Nutballpuff
2012-12-28 11:22
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Hahaha - Ja fy faan. Varför inte köpa Grahn också så får de ett radapar både på och utanför plan ;)
Örebro Rallyfinnen
2012-12-28 11:12
ej-Nstein// Telle2........
2012-12-28 11:08
Dulee Johnson klar för IK Brage.
Örebro Gooey Nutballpuff
2012-12-28 10:45
@Minatankar:

Ja, Kihlberg/Nordback och Bedoya samt Nordin gav ett mittfält nära på perfekt i balans (även om det krävdes skador för att få Sixten att fatta det som hellre körde Nordin-Nordback-Kihlberg). Jag skrev det lite tidigare att jag (trots allt) kan sakna med Sixtens spelsystem är att vi hade tre centrala mittfältare vilket gav ett övertag mot framför allt 4-4-2 lag. En "extra" på mitten kunde ockås kompensera om motståndaren hade ett extra namnkunnigt 2-manna mittfält.

När Sixten körde fast och han övergick till en form av 4-4-2 lät han Alimi spela "indragen ytter" för att kompensera för tappet centralt och meningen var att Wowwen skulle överlappa offensivt men gubben gick knappt över mittlinjen i vanlig ordning.

I spelet utan boll är det ganska vanligt att ett 4-4-2 lag hela tiden har en ytter indragen i banan idag.

Jag tror inte Peo går över till ett 4-3-3 eller 3-5-2 spel utan antingen får de köra med släpande forward eller överlämna det offensiva på ena kanten till ytterbacken.
Örebro Nstein
2012-12-28 10:39
Varför Tele2???
Minatankar
2012-12-28 10:15
Namn: Telle
Sänt: 2012-12-28 10:05
//
Håller med dig i resonemanget om mittfältare. Tror det är svårt att få en optimal lösning med endast en ny mittfältare. Ytterst få har både de defensiva och offensiva kvaliteter som behövs.

Därför är lösningen att ha 2-3 innermittfältare som kompletterar varandra. Tycker flera av dem vi har, t ex Saeid och Berger har många kvaliteter, dock är ingen av dem tillräckligt starka/långa i kroppen för att vara defensivt optimala. Detsamma gäller det offensiva.

Optimalt är det med ett innermittfält med en som löper mycket, en som är stark/lång och en som är teknisk (jämför Bedoya, Kihlberg och Nordin) även om alla behöver ha goda kvaliteter i alla dessa och fler avseenden. Tror att detta är något som våra tränare funderar mycket över.
Örebro Telle
2012-12-28 10:07
@Nstein:

- Bra ide, men när jag skulle skapa mitt andra konto blev jag stämd av Tele2... ;)

Tummen upp för mittfältaren, för övrigt. Just att bryta in i boxen med fart och våga ta skott är inget vi är bortskämda med längre. Nordin gjorde det riktigt bra 2010, men min känsla (utan att ha någon som helst statistik som grund) är att han inte alls fyllde på offensivt i samma utsträckning 2011. Den ende som fortfarande spelade på det sättet då var Bedoya, och när han tog sitt landslagsuppehåll rasade ÖSK mer eller mindre ihop.

Jag tror dock, som jag skrivit förut, att det inte bara behövs kreativitet och offensiva spetskvaliteter hos vår nya mittfältare. Vi är kanske i ännu större behov av någon som kan vinna närkamper och andrabollar på mitten. Men visst, det är självklart också väldigt viktigt att han kan fördela bollarna vidare när han väl har vunnit dem. (Spelet i somras med Haginge och Lumbana centralt på mitten samtidigt, exempelvis, blir alltför endimensionellt och statiskt för att kunna hota motståndarna i längden.)
Örebro Telle
2012-12-28 10:05
Minatankar //

Tack för berömmet.
Örebro Grixx
2012-12-28 09:17
Just nu Oscar och Alven på P4...
Annons: