/fotboll/osk/forum/2216.aspx/fotboll/osk/forum/2216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-04 11:18
Sedan lyckades ju Tobias Nilsson med 5 assist i allsvenskan 2012. Inte många mittfältare i ÖSK lyckades ens komma över 5 poäng den gångna säsongen.

Tobias Grahn, 2 mål, 0 assist, 2 poäng.
Daniel Bamberg, 2 mål, 2 assist, 4 poäng.
Mohammed Saeid, 1 mål, 2 assist, 3 poäng.
Armend Alimi, 0 mål, 2 assist, 2 poäng.
Marcus Astvald, 2 mål, 0 assist, 2 poäng
Kalle Holmberg, 2 mål, 4 assist, 6 poäng.
Emil Berger, 0 mål, 0 assist, 0 poäng.
Ahmad Yasin, 0 mål, 0 assist, 0 poäng.
Valdet Rama, 2 mål, 1 assist, 3 poäng.

Bara Kalle Holmberg med sina 2 mål och 4 assist kommer över 5 poäng. Men ingen av våra mittfältare lyckades komma upp i 5 assist.

AIK Saywee
2013-01-04 11:13
gbgdeg, vad har DU för syfte med alla dina inlägg här, bara så att jag kan jämföra vad som är rumsrent, jag har sparat gårdagens konversation på den rödvita sidan, kan kanske vara bra att ha, men besöker den med annat nick om jag får lust.

Ta alla funderingar till mig fortsättningsvis via pm, så slipper andra se dina "meningslösa" grejer och jag slipper besvara dig "officiellt" på detta forum.

Så var det med det.
Örebro ÖSK Fans
2013-01-04 11:10
Saywee

Det här med Nkili känns skumt! är han klar eller inte? har han skrivit på eller inte? är dom överens eller inte?

känns som att ÖSK kommer värva mer en 3 spelare...

jag tror på ut:Haddad, Grahn, Alimi, Tomer,Dennis,Anttonen,ibrahim,Eidur,valdet och Sandqvist..

in: Oscar,Tobias, Nkili, Nurme och Crespo

Truppen då:
Ahmed Yasin
Alhassan "Crespo" Kamara
Tobias Nilsson
Boris Lumbana
Christoffer Wiktorsson
Daniel Bamberg
Nkili
Emil Berger
Ilir Berisha
Nume
Kalle Holmberg
Magnus Wikström
Marcus Astvald
Mohammed Saeid
Patrik Haginge
Peter Samuelsson
Samuel Wowoah
Shpetim Hasani
Oscar Jansson
William Atashkadeh

20 spelare totalt?
AIK Saywee
2013-01-04 11:08
gbgdeg, trollar du här på vårt forum, eller?
Degerfors gbgdeg
2013-01-04 11:05
saywee gött att du är optimist efter alla dina motgångar ,tror tobias kan bli en riktig superförstärkning till er klubb ,nästan så han hade varit snygg i rövit:)
AIK Saywee
2013-01-04 10:57
Jag hoppas, vill och tror att Tobias blir bra, men har absolut ingen aning om hur det kan bli, fast förlitar mig ändå lite på det som BoP skrev igår, det verkar lovande och så är det roligare att vara optimist :)

Bevare oss för skada eller flopp á la Grahn :(

GOK !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-04 10:49
@DaSa:

I Åtvidaberg har Tobias Nilsson inte fått spela på sin riktiga position, han har plaserats på kanten och det är i mitten han gör sig mest rättvis. Han är ju inte lastgammal precis, han är ju 26 år.

Tobias Nilsson blir nog bra ska du se DaSa ;).
AIK Saywee
2013-01-04 10:49
Har uppdaterat mig lite på spelartruppen via Mittåts sida, sedan nyårsafton och ser att Nkili tillkommit.

På officiella sidan hittar jag inte dagens trupp, märkligt, nu i sillytider, när det är som intressantast att se hur truppen, sakta men säkert formas.

Vi har i nuläget alltså, om allt stämmer, en trupp på 22 spelare, vilket innebär att 2-3 spelare skall bort.

Om Jonas Sandqvist lämnar blir det ytterligare en spelare som skall in, troligtvis en målvakt.
Örebro Motgångssupportern
2013-01-04 10:44
@DaSa:

Nu vet jag inte så mycket om Tobias, men jag är lite trött på det något stelbenta synsättet att om man passerat en viss ålder är man inte längre talang och kan inte längre utvecklas. Verkligheten är inte ett dataspel där en viss ålder ger en viss procentuell ökning av förmåga och att man vid en viss ålder automatiskt börjar tappa. Det är mycket mer komplext än så.

Rent fysiskt talar man om att en spelares peak brukar vara runt 27-28 års ålder. Det finns givetvis stora variationer inom detta och det kan vara både ett par år tidigare och senare. Men som alla vet är inte fotboll bara fysiskt. Erfarenhet kommer med åldern och många spelare säger ju själva att de är bättre spelare efter 30 även om de inte springer lika snabbt eller hoppar lika högt. Även psykologin är viktig och det är många som lyft sig flera klasser när de fått förnyad motiviation vid t.ex. klubbyte. Tobias, som exempel, är 26 år och skulle utan vidare kunna ha 8-10 år kvar inom elitfotbollen om kroppen och huvudet håller. Hyfsat långsiktigt ändå. Och ÖSK och Åtvidaberg spelar ju inte direkt likadan fotboll, så egentligen känns det ju snarare positivt att han inte riktigt passar in i deras spelstil. Chansen att han passar in i vår är ju större då. Se på exempelvis Gerzic. Briljant hos oss emellanåt, betydligt svagare i IFK gångna säsongen.
Örebro ÖSK Fans
2013-01-04 09:18
jag tror inte vi värvar in någon mer mittfältare en Tobias Nilsson. ÖSK vill verkligen ha han och affären lades på is för en månad sen, Nu verkar det som ÖSK gått in med mer pengar för att knyta till sig honom

Men vet att Axen är väldigt förtjust i Reuben Ayarna som man kanske försöker där med?

gäller 3 spelare plus en målvakt fortfarande?
Örebro bison
2013-01-04 08:57
Om vi värvar in en högerback är då inte Haginge möjlig som en närkingsk Viera på mitten. River, sliter och sparkar lika gärna motståndarna på smalbenen som på bollen.
Tyckte han gjorde det riktigt bra mot AIK(?) hemma.
Alltså behöver vi ett bollgeni på mitten för det är det vi saknar.
Örebro DaSa
2013-01-04 04:32
Har lite svårt att acceptera att vi är så långt ned i näringskedjan så att vi värvar bänkspelare från Åtvidaberg. Sen så känns inte Tobias som en långsiktig värvning. bevisligen håller han inte allsvenskklass då kan han inte platsar idag i ett mittengäng, han är ju inte heller en talang. Men hoppas att det blir bra iallafall...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2013-01-04 01:22
Vad bra om Tobias kommer! Är alltid optimist och kommer alltid vara det. Min bild av Tobias är att det är en hårt arbetande mittfältare med en bra passningsfot!

Sektion N forever, forza svartvitt
AIK Saywee
2013-01-03 23:59
Jag tror att jag åkte dit på att jag är ett troll, trots att jag saknar svans, men fattar ändå inte vad själva trolleriet innebär, eftersom alla mina inlägg är kvar.

Se upp mina svartvita, om ni tänker besöka "baksidan"
Degerfors gbgdeg
2013-01-03 23:54
Nutballpuffy men Degerfors fystränare :)
Saywee du måste kunna balansera som vissa andra :) men du är bra på fotboll men framför allt bandy verkar du vara grym på ,men var inte ledsen jag ska inte svika dej
AIK Saywee
2013-01-03 23:47
@gbgdeg:

Jag fick nackspärr på andra sidan bergen, men har väl som de flesta andra på SF, ytterligare nickname att ta till om det skulle behövas.

Ni kan ju kolla vad jag skrev, för jag förstår egentligen inte så mycket, som du känner till, men anledningen till att Linus portade mig, undrar jag lite över, men skitsamma, jag trivs bäst här bland alla svartvita.

Inget av det jag skrivit har raderats, men det verkar vara lågt i tak beträffande yttrandefriheten, som i vissa andra ......

Trolltiderna kanske är förbi?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-03 23:40
@gbgdeg:

Ja, han är visst från Örebro?
Degerfors gbgdeg
2013-01-03 23:39
Nutballpuffy tempo och banta truppen kan ju vara det minsta problemet nu ,ni har ju fått en bra fystränare från ,jaa du vet varifrån :) är inte ett skit bitter...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-03 23:36
@Leper:

Ok ;)

Rydström är en fantastisk vattenbärare men det känns som att han inte har mycket kvar. Men han skulle nog kunna få in lite attityd i ÖSK för all del. Men jag tror inte på det.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-03 23:35
@Minatankar:

Jo på den punkten är det naturligtvis svårt att säga emot.
Minatankar
2013-01-03 23:33
Namn: Gooey Nutballpuff
Sänt: 2013-01-03 23:26 Ändrat: 2013-01-03 23:27:29
//
Håller med dig om att inget är lätt och varför ska det vara lätt? :-)

Ska man vinna SM och tillhöra toppen i Norden, så menar jag ändå att det är förhållandevis lätt att rekrytera en bra spelare jämfört med att bli bäst i Sverige.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-03 23:31
@heriok:

Låter ju lite som en brasklapp att han har tempoproblem på plast :OS
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-03 23:26
@Minatankar:

Låter som om du söker ett affischnamn? Grahn var ju ett ;)

Seriöst så kan det vara svårt i nuvarande läge att locka en sådana spelare som när ÖSK lockade till sig Dala & Peter Nilsson till Div 1 nivå. Nordin tror jag vill revanchera sig i blåvitt (läget kan dock ändra sig till sommaren om han hamnar i frysboxen under våren)

Sedan är det frågan vilken typ av mittfältare man är intresserad av. En defensiv duracellkanin eller en spelfördelande general. Jag anser ju det sistnämnda. Därför att vi kan förmodligen lättare hitta bland befintliga spelare i att trasa sönder spel än att styra upp ett mittfält tekniskt.

Degerfors gbgdeg
2013-01-03 23:23
Einar Hej ...linet sviker jag mina nyfunna vänner ,ändå om ni är lite elaka ibland ,men är man Degerforsare så tål man det:) ,längtar du efter ert nyförvärv?

Saywee hur går det på rövitforumet , hört att du är poppis:)
Örebro Leper
2013-01-03 23:22
@Gooey Nutballpuff:

Jag är nog ute och cyklar mest hela tiden tror jag.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-03 23:18
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Ja dessutom.
Minatankar
2013-01-03 23:18
Namn: Einar B
Sänt: 2013-01-03 23:14
Ahhhh, i samma sekund........
Där är du ju! Började bli lite orolig.
Haft ett bra nyår gbgdeg?

//
Föreslår att du skickar PM eller använder msn. Vi är många här som inte är ett dugg intresserad av vad någon anonym signatur gjort på nyår. Detta forum är till för ÖSK och fotboll, inte en massa trams.
Örebro Einar B
2013-01-03 23:14
Ahhhh, i samma sekund........
Där är du ju! Började bli lite orolig.
Haft ett bra nyår gbgdeg?
Örebro Einar B
2013-01-03 23:12
Har iofs bara kikat igenom första sidan på forumet, men var är vår " hustomte"??
Vi har väl varit snälla?
Degerfors gbgdeg
2013-01-03 23:11
Brandeborn valde inte er tyvärr han ville inte spela i ert Bonnalag:) ,men ni får nöja er att han kanske bor kvar .

Vad tråkigt att ni förlora i hockeyn igen ...beklagar beklagar men hoppas på fotbollen iallafall
Annons: