/fotboll/osk/forum/2202.aspx/fotboll/osk/forum/2202.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leper
2013-01-11 23:10
@Asbjörn#10:

Snabb, stark (bra fysik) bra teknik, bra speluppfattning, bra passningsfot, hyffsat skott. Kolla hur han var 2010!

Det han saknar sitter i skallen. Att han var ensidig och begränsad som du skriver håller jag med om 2011 och 2012, men jag tror det är pga psyket.
Hittar han tillbaks och tar ett par steg fram så är han en riktig förstärkning för oss.

Örebro Asbjörn#10
2013-01-11 22:48
@Leper:

Om du bortser från en relativ snabbhet, vilka verktyg återstår då menar du? Bara nyfiken på vad mer du ser i Astvald då jag själv är av uppfattningen att han snarare är en väldigt ensidig och begränsad fotbollsspelare.
Benny Böckling
2013-01-11 22:47
Måste ju vara en målvakt med rutin som kommer in! Både Oscar och Rinne tror jag inte skulle funka.
Örebro Leper
2013-01-11 22:36
DaSa:

Jo, Astvald är väl också en som kan försvinna.

Jag hoppas dock verkligen att han blir kvar, hittar han sitt självförtroende så är han en riktig toppspelare. Han har tycker jag alla verktyg att bli hur bra som helst.

Örebro Valderinho
2013-01-11 22:29
Vi kan ju fortfarande värva Rinne utan att han får sitta på bänken. Låna ut honom till Forward, och sen kan man ta in honom om det skulle krisa med Oscar. Som reservmålvakt kan man ju sätta Thuresson eller valfri ung målvakt på bänken.

Eller så kan Eddie Gustavsson(Salzburg) vara en bra målvakt med rutin. Sitter stelfrusen på bänken där! Synd bara att han har kontrakt till 2015..
Örebro DaSa
2013-01-11 22:13
leper/ Astvald kan nog försvinna också. Hoppas verkligen inne att vi värvar Rinne för att sättahonom på bänken. Tror inne att han är intresserad av det heller.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Leper
2013-01-11 21:59
22 man i truppen just nu. Vi ska definitivt bli av med Sankan och Abdulahi, då är det 20 man.
Troligtvis ryker Rama, 19 man kvar.

Ibrahim och Yasin ligger nära till hands att "gå vidare"., 17 man kvar.

Plats alltså för minst 2 nyförvärv.
En målis är ett måste.
Vad vill vi mer ha in då? En mittfältare? Anfallare? Eller en ytterback?

Utan att veta hur Tobias är så hoppas jag på en riktig tuffing/bollvinnare på mittfältet.
Örebro flexibel
2013-01-11 21:57
Hallå! nu tar vi fart mot nya mål!
Örebro Valderinho
2013-01-11 21:52
Vad hände med den Allsvenska klubben som vara villiga att köpa loss Sandqvist??? Eller vill man behålla honom så länge tills man hittar en andremålis(Rinne?)
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-11 21:29
@Saywee:

Attashkadeh är väl fot-shkadah
AIK Saywee
2013-01-11 20:31
@Valderinho:

Var Gary Sundgren med på träningen :)
Örebro Asbjörn#10
2013-01-11 20:20
Som den nummernörd jag är blev jag förskräckt av att kika igenom de nya spelarprofilerna på hemsidan och konstatera att det numera står att Berisha bär nummer 19!? Nog för att han i och med detta skulle kunna ses som Almebäcks naturlige ersättare på alla sätt och vis men varför som mittback byta bort den eminenta 5:an?

Kan det vara så att ett misstag har smugit sig in på hemsidan? Minns ju att han spelade förra årets försäsong i nummer 19. Kan det vara så att han trots allt kommer fortsätta regera vårt mittlås med 5:an på ryggen?

Kan det vara så att man förmodligen lever att ganska problemfritt liv om man på allvar blir bekymrad över denna fråga?

Edit: Det måste ju helt enkelt vara så att tryckfelsnisse har varit inne och spökat på hemsidan då jag precis kom på att Ahmed sedan förra säsongen spelar i nummer 19. Skönt! Då kommer man kunna sova även inatt!
Örebro Valderinho
2013-01-11 19:54
Astvald(sjuk), Lumbana(sjuk), Yasin(landslagsuppdrag), Attashkadeh(va inte med idag p.g.a risk att slita för hårt!?), Nkili(inte ÖSK spelare än).

Edit; J.Ibrahim va heller inte med.
AIK Saywee
2013-01-11 19:29
Lekiller, 19:17,

instämmer delvis, men allra helst "fort och bra" :)

Grabbarna skall ju lära känna varandra både på och utanför planen, och sådant kan ta lite tid, truppen är inte klar ännu och skador brukar ju fanimej vara vårt signum, gud bevare att Oscar skadar sig, vad gör vi då?

Är liksom lite smånervös, trots optimismen, verkar inte som att allt är under kontroll ...

... kanske att jag inte helt litar på att den toksega styrelsen fattar de bästa besluten för ÖSK?

2 mars börjar allvaret, kampen mot det det första guldet !!!
Örebro Lekiller
2013-01-11 19:17
Saywee/ Håller med. Men bättre det tar lite tid och blir rätt än att det går fort och blir fel. Försäsongen är fortfarande ganska ung.
AIK Saywee
2013-01-11 18:55
Eidur utlånad, då är det väl 22 i dagens trupp?

Om inga nya skall in skall 2 eller 3 bort, att det skall ta som himla tid att få ihop en bantad trupp, snart är det ju dags att jobba för guldet,
sju veckor kvar till första cupmatchen.
Örebro DaSa
2013-01-11 18:05
Tittade lite på veckans match, enbart på den matchen kan jag avgöra att Saied kommer bli årets utropstecken!:) Bra initiativ av ÖSK att sända matchen. Ngn som vet om de kommer att sända träningsmatcherna?

Vilka är skadade? Såg att bl.a. inte Astvald, Boris, William, Nkili inte var med.
Örebro Lekiller
2013-01-11 17:33
Nikki/ Du menar om han överlevt?
Benny Böckling
2013-01-11 17:33
Då var det officiellt också.
Örebro Nikki Sixx
2013-01-11 17:26
Någon som vet hur Ramas provspel gick?
Örebro Valderinho
2013-01-11 16:19
Se veckans match här. Länk!
Örebro Valderinho
2013-01-11 13:58
Ursprungliga länken.
Örebro Valderinho
2013-01-11 13:56
(Google översättning)

Stark försvarare Aaron Sigurbjörnsson Eid, spelare Örebro i Sverige, har lånats ut till IBV i sommar. Detta bekräftade Oskar Orn Olafsson, ordförande knattspyrnudeildar men han sade att det bara skulle bearbeta detaljer och förmodligen skulle Eid teckna IBV vid middagstid i dag. Eidur Aron, som höjs med IBV, lämnade bolaget till Örebro för ca ett år och ett halvt, men fick en chans förra säsongen med det svenska laget. Eidur Aron kommer dock att stärka laget IBV mycket och är tänkt att ersätta Rasmus Christiansen lämnar försvaret IBV.

Eidur Aron lekte alla 60 spel för IBV och gjorde 3 mål. Eid blir 23 år i år och han var en stamgäst i engelska under-21 landslaget i Island och lekte sju matcher med laget. Han var också i den isländska landslaget i futsal.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-11 13:11
Kan man hoppas på att det händer nått på värvningsfronten idag ;)?
AIK Saywee
2013-01-11 12:58
Namn: Asbjörn#10
Sänt: 2013-01-11 09:48

Asbjörn, jag tycker absolut inte att det handlar om gnäll eller som du skriver "trist närking" från din sida, och själv har jag inte sett Oscar live en enda sekund, så jag kan bara gissa, hoppas och tro på vad andra har upplevt.

Eftersom jag i grunden är optimist, så tror jag att det kan bli mycket bra :)

GOK !!!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-11 11:07
Från NA-pappers tidningen om Oscar.

"Varken jag (Allbäck) eller Erik har sett honom i någon match. Däremot har vi haft kontakt med folk som sett honom, inte minst U21-förbundskaptenen Håkan Eriksson, säger Allbäck."

"Oscar är inte bara med för att han är ung. Han besitter en talang och har skaffat sig en hel del erfarenhet. Han har fina reflexer och bra fötter."

Som sagt han är inte med för att de inte hade något annat och välja på. Som Asbjörn#10 skriver så får vi låta hans målvaktspel tala för sig själv.

Personligen tror jag mycket på Oscar och att han kommer bli en stor tillgång för ÖSK i superettan.
Örebro Asbjörn#10
2013-01-11 09:48
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Fast nu är det ju Erik Hamrén vi pratar om, samma förbundskapten som förra året tog ut Erik Friberg till denna turné med motiveringen att han själv aldrig sett honom men att han kändes spännande...

Jag är ganska övertygad om att det är Oscars CV med Tottenham i historiken som har gett honom den här platsen och inte att Erik själv har sett honom spela, eller hur många tror att Erik förra året satt hemma och fulstreamde irländska ligan?

Jag vill verkligen inte ta ifrån Oscar någonting nu, det här var jävligt kul för honom själv såväl som för klubben och vi hoppas ju alla att han blir en rungande succé, men jag tycker vi låter hans målvaktsspel bevisa oss om det istället för denna uttagning.

Någon var väl tvungen att ta på sig rollen som trist närking även i denna fråga... ;)
AIK Saywee
2013-01-11 09:15
Klippt ur Krille´s länk om Högberg ...

"I december gick dock flyttlasset till seriekonkurrenten, allsvenskt degraderade Örebro SK.
– Som sagt vill jobba med den bästa fotbollen som finns i världen."

... då har han slutligen hamnat rätt :)
AIK Saywee
2013-01-11 07:47
Mycket om Oscar III i dagens pappers-NA.
AIK Saywee
2013-01-11 02:15
Godmorgon alla svartvita, nu är det bara två veckor kvar tills vi får se de svartvita eleganterna spela fotboll på Behrn Arena :)

Heja SPORT !!!
Annons: