/fotboll/osk/forum/2200.aspx/fotboll/osk/forum/2200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2013-01-19 10:47
Jag tror Valdet blir kvar,samma med Bamberg. Hoppas att Yasin och Ibrahim försvinner.
AIK Saywee
2013-01-19 10:44
GN, 10:38,

jag håller med ÖSK-Fans och dig om att det är bättre med "sent och rätt" som du skriver, än som han skrev "stressa och värva konstigt".
Vill inte att ni försöker tolka det som något annat !

Det förklarade jag ju i mitt inlägg ganska tydligt.

Allra bäst gillar jag när man är ute i god tid och har värvat rätt :)

Jag tycker dock fortfarande att den finns mycket att förbättra.
Minatankar
2013-01-19 10:42
Namn: Gooey Nutballpuff
Sänt: 2013-01-19 10:32 Ändrat: 2013-01-19 10:32:35

"Exakt! Är det någon som kan få "ordning" på Rama så är det Axen"

//
Delar din uppfattning. Det faktum att vi har tre nya tränare i år gör att det kan bli en nytändning och utveckling på spelare som underpresterade ifjol.

Har skrivit det tidigare; Med tanke på att risken är stor att klubben inte får några pengar alls för Valdet Rama är det intressant att pröva tanken att Alec ger honom individuell coachning och att man söker skriva ett nytt 2-årskontrakt med honom. Men det bygger naturligtvis på att både Valdet och tränarna vill ta chansen.

Det går inte bara att tänka och jobba metodiskt och konsekvent även om det behöver vara grunden för verksamheten. Man behöver också anpassa sig, vara flexibel och intuitiv. Jag gillar alltid tanken på att någon kan överraska och inte bedömas eller dömas för snabbt.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-19 10:38
@Saywee:

Visst har ÖSK varit saktfärdiga i flera år nu trots att man före varje säsong säger att det man lärt sig från föregående säsong är att truppen måste spikas tidigt. Med resultatet att det blir lika sent igen och med samma "lärdoms-uttalande" igen osv.

Det vore ju guld om det någon gång kunde vara klappat & klart åtminstone före Januaris utgång.

Samtidigt har @ÖSK Fans rätt. Bättre sent och rätt än fort och fel och att SE har inte samma dragningskraft.

Fast Grahn var väl en relativ sen värvning i fjol och det blev inte mycket bättre för det ;0)

Synd att fönstret i Sverige inte öppnar 1:a december så skulle det öka möjligheterna att ha en förhållandevis spikad trupp i januari.

Konstaterade att man i denna "veckans match" var betydligt fler spelare närvarande än föregående vecka, Det bådar gott.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-19 10:32
@ÖSK Fans:

Exakt! Är det någon som kan få "ordning" på Rama så är det Axen
AIK Saywee
2013-01-19 10:22
"Namn: Minatankar
Sänt: 2013-01-19 09:55 Ändrat: 2013-01-19 09:57:30
Följer debatten om nyförvärv, försäljningar och klubbens ekonomi."

Nu deltager du i debatten :)
AIK Saywee
2013-01-19 10:20
Minatankar, instämmer med dig i ditt inlägg 09:55, det finns fortfarande många saker att förbättra, det går dock ganska långsamt med flera av förbättringarna.

Jag har nyligen "nämnt" detta med att få en trupp klar relativt tidigt, men verkar få skit för detta, fast jag är ganska van vid sådant. Klubben har ju gått ut med att man skulle lära sig av tidigare så kallade misstag.

Det du i näst sista stycket tar upp är ju främst kommunikation, och visst har det blivit bättre, men det finns som du skriver en hel del att jobba på.

Detta med att till exempel möta, kubaner, supportrar etc, vart tog den idén vägen, det blev väl bara en gång, eller? Fick för mig att det skulle bli åtminstone en uppföljare, eftersom så många tyckte att det var så trevligt, konstruktivt o.s.v.

Sega gubbar !!!
Minatankar
2013-01-19 09:55
Följer debatten om nyförvärv, försäljningar och klubbens ekonomi.

Jag menar att det inte går att ta ställning till om man ska sälja en spelare för en viss peng om man samtidigt inte har vetskap om hur intäkter och kostnader utvecklar sig i stort, om man inte känner till hur många som trivs i laget/klubben och hur många som vill gå vidare till annat lag, om man inte känner till tränarnas och sportchefens syn på spelarna, laget, spelsystem och hur träningen fortlöper, om man inte har någon uppfattning om hur förtroendet bland partners/sponsorer, publik och supportrar utvecklas. Man behöver vidare känna till hur kontrakten är utformade och många fler saker som t ex vilka spelare som är intresserade av att börja spela i ÖSK.

Visst kan man tycka till i enskilda frågor men man behöver en helhetssyn för att det ska bli en optimal utveckling över tiden. Jag känner behov av att klubbens olika representanter ger oss medlemmar, aktieägare och supportrar sin bild av denna helhetssyn. Nu har man bara olika fragment av helheten och får ägna sig åt spekulationer och slutsatser som kan bära fel.

Måhända finns det de som menar att dessa frågor är styrelsens och ledningens (inkl tränarna) uppgift och att detta inte ska kommuniceras med supporters. Visst finns det flera sådana frågor som man behöver diskutera i mindre grupper. Samtidigt är det genom att vara så öppen som möjligt som man skapar engagemang bland supportrar, vilket över tiden är helt nödvändigt för att publik, partners, sportsliga och ekonomiska framgångar ska återkomma.

De finns en mängd olika saker som klubben behöver utveckla oavsett om de sista två åren varit framgångsrika eller inte. Tre, nya proffsiga tränare är kanske den viktigaste satsningen. Får jag välja bland alla andra nödvändiga satsningar, så väljer jag en öppen klubben med god kommunikation.
AIK Saywee
2013-01-19 09:22
Stressa är knappast ÖSK´s grej, det vet du väl ÖSK-Fans?

Jag behöver nödvändigtvis inte ha en trupp färdig till på fredag, för det är inte någon trupp som jag ansvarar för, men jag tar mig friheten att liksom flera här tycka att det går lite långsamt.

Inget konstigt med det, eller?

Självklart skall man inte värva fort och fel, det har jag aldrig ansett, men det kan bli lite konstigt om man värvar alltför långsamt, eftersom det är en lagsport och grabbarna skall spelas ihop och lära sig att umgås och trivas och kanske lite till, sådant kan ta lite tid.

Tyvärr är jag väl medveten om att vi spelar i Superettan kommande säsong och vill inte vara med om något slags division 1, men det ordnar sig säkert :)
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-01-19 09:19
Att värva rätt innebär att värva rätt person i rätt tid. P-O Ljung har påpekat att spelarna måste finnas tillgängliga i rätt tid och även rekommenderat viss risttagning för att uppnå detta.
I matcherna är man ett lag, inte 11 individer och det tar tid att bli ett lag. Detta har vi konstaterat i ett antal år nu.
Örebro ÖSK Fans
2013-01-19 09:11
saywee

bättre att öSk värvar rätt!!! Inte stessa och värva konstigt för att du ska ha en färdig trupp till fredag...Du vet kanske att vi spelar i super1an i år och då är det givetvis ännu svårare att locka till sig spelare. ÖSK har gjort det jättebra så här långt!!! vet att dom håller på med ett antal bra namn och får vi någon av dom så är det otroligt bra jobbat av klubben...

Gooey Nuttballpuff

ditt 22.35 inlägg håller jag med om till 100% !!!
behåll valdet och Bamberg!!! Axen kommer göra Valdet till bästa högerbreddaren i Sverige...
AIK Saywee
2013-01-19 02:33
Kollade in Mittåt´s plus- och minuslista över truppen (22) och upptäckte att 3 vill bort från ÖSK, om de försvinner, då blir det 19 kvar och truppen kan spikas.

För snart är det matchdags och det vore ju lämpligt att truppen är klar till fredag.

Att det år efter år skall ta sån tid att spika en trupp, sedan kan ju naturligtvis allt hända under säsongen i vilken lagdel som helst, men det kan man ju inte veta något om idag.

Segt som vanligast, det är vad det är!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2013-01-19 01:33
Dags att Världens vackraste Sportklubb visar Elden inuti i år!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-18 23:57
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Härligt Krille!!! Btw, Match om en vecka! Tyvärr är jag i Stockholm och missar :0(
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-18 23:19
Veckans match. Från idag.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-18 22:43
@Bastard on Parade:

Samtidigt skall du väga lönekostnaderna mot det sportsliga resultatet. Ekvationen att sänkta lönekostnader ger samma sportsliga resultat funkar inte alltid. Faktum är att det funkar rätt sällan. Bättre sportslig resultat = större publik och intresse. Och tom kanske det som avgör avancemang eller inte = 20 miljoner input

Det finns ett kraftig statistiskt samband mellan sportsligt resultat och lönekostnader. Det gäller bara att lägga den högre lönen på rätt spelare.

Örebro Bastard on Parade
2013-01-18 22:39
@Leper:

Ramas kontakt går ut om 5-6 månader så han får redan förhandla som bosman. Vi får nog vara glada om vi får ett par använda kalsonger för honom.

Eventuella pengar från försäljningar lär gå till att säkra ekonomin. Jag har svårt att se hur ÖSK ska lyckas leverera ett bra ekonomiskt resultat i år med tanke på hur det såg ut förra året. Lyckas vi bli av med Ramas och Bambergs lönekostnader så kan det göra stor skillnad dock.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-18 22:35
@Leper:

Nu har ju varken Rama eller Yasin något seriöst att förhålla sig till (såvitt som framgått). Känslan är också att Yasin aktiekurs sjunkit något sista tiden. Tror att Bamberg är den som är mest lättsåld i nuläget och vi ska nog inte räkna med mer än någon mille för honom. Som bjuds alltså. Säkert lag som vill utnyttja ÖSK degradering både sportsligt och ekonomiskt och hoppas på att göra ett klipp. Förmodligen därför ÖSK inte reagerar på skambuden som kommer in.

Killen har 4-års kontrakt och ingår i framtidsplanerna. Bara för att man vill röra på sig innebär det inte att man i alla lägen går med på att bryta kontrakten från klubbens sida. ÖSK nekade Axen. Man gör rätt som nekar Bamberg. Skönt att klubben visar vart skåpet ska stå. Det får vara slut på gåvorna.

Med Rama & Bamberg på varsin kant får vi en av SE;s bästa offensiva flyglar. Bara Axen kan övertala Peo att hålla Yasin borta på Ramas bekostnad. För "känner" jag Axen rätt vill han ha Rama där. Kan sedan denna duo leverera inspel till firma Samuelsson & Hasani i boxen förstår var och en vad det skulle betyda för ÖSK:s anfallsspel.

Örebro DaSa
2013-01-18 21:58
Jag kan förstå ÖSK att de inte vill sälja Bamberg. Om vi säljer så kommer vi inte kunna värva en lika meriterad spelare än om vi erbjuder en högre lön än vad t.ex. Bamberg har idag. Men om man kollar på hans prestationer förra året så känns det som vi borde sälja om vi erbjuds bra med pengar (läs 3-4 miljoner).

Jag skulle inte ha ngt emot att sälja av Astvald, Yasin, Bamberg och Valdet. Tror inte på ngn av dem (förutom Valdet men han vill ju inte stanna). Sedan så värvar vi in en ny spelare som handplockas av nya tränartrion så vi får en spelare som passar in till 100% i deras nya tänk.
Örebro Leper
2013-01-18 21:57
Nu ser det bra ur på försäljningsfronten.
Yasin, Bamberg och Rama, borde ge en hel bunt mijloner

Yasin till El Arab.
Bamberg till Danmark/Norge.
Rama till Tyskland.

12-15 milj att köpa nytt för?
AIK Saywee
2013-01-18 21:43
Trevligt med länsderby´n :)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2013-01-18 21:00
Ahmed Yasins Irak förlorade finalen i GolfCupen med 2 - 1 på övertid. Yasin startade men vart utbytt i 51 :) HOPPAS PÅ Irakiska pengar!
Örebro Trivseltorsten
2013-01-18 19:38
Bamberg har verkligen inte infriat förväntningarna. Finns det erbjudande på några mill - sälj!
AIK Saywee
2013-01-18 18:37
Jag tänker iallafall inte lämna ÖSK, jag har förlängt ytterligare ett år.

Vid hemmamatcher är jag nog förpassad till läktaren, men borta tänker jag nog iallafall stå.

Vad det beträffar det ekonomiska, så fick jag betala, jag trivs nämligen i ÖSK :)
Örebro svartvitthjärta
2013-01-18 18:32
Widemarsh//

Om du lägger upp den på Youtube kan jag vänta (nästan) hur länge som helst!

OU!

Heja Sport!!
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-01-18 17:59
@Svartvitt forever:

Ja, det året skulle vi tagit vårt guld, synd att den envisa finnen var vid rodret, tänker på de många 0-3 förlusterna.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-18 17:09
Jag skulle tycka det var tråkigt om Bamberg lämnar. Men får vi ett tillräckligt bra bud så blir det svårt att stå emot för ÖSK.

Om Bamberg säljs å håller jag med om att vi måste köpa in en ersättare.
Örebro rirobban
2013-01-18 17:07
Man såg i alla fall vilken kvalite Bamberg har på fasta situationer. Alltid farligt från hans högerfot.
Örebro Asbjörn#10
2013-01-18 16:27
Själv skulle jag tycka det vore riktigt synd om Bamberg lämnar (om vi nu inte pratar om riktigt bra pengar). Jag tror han skulle kunna göra mycket nytta kommande säsonger! Han gjorde absolut inte någon av sina bästa säsonger ifjol men samtidigt tycker jag han stundtals har hängts ut lite väl mycket när man pratar om honom som en ren floppvärvning.

Han fick ju mycket av säsongen störd av skadeproblem men när han väl spelade tycker jag ändå han stundtals visade vilken nyttig spelare han är. Ett problem tror jag är att många hade en ganska felaktig bild av vilken typ av spelare han var, "nu kommer det bli fart på kanterna med Rama och Bamberg", hörde man från vissa håll. Bamberg är ju knappast den där irrationella, snabba kantspelaren som ständigt utmanar sin ytterback.

Jag skulle snarare säga att han i sin spelstil, inga andra jämförelser i övrigt, påminner väldigt mycket om David Beckham, dvs väldigt klok, bolltrygg samt hög arbetskapacitet. En ytterst funktionell spelare, snarare än med extrema spetskvaliteter, för att prata Lagerbäckska. På så vis blir han ju samtidigt mer beroende av att laget i stort fungerar, jämfört med typ Rama, då han knappast kommer utföra några mirakel på egen hand.

Får han bara vara skadefri samt att vi fortsätter på den inslagna vägen att spela ihop oss som ett lag så ser jag honom gärna fortsatt på vår högerkant! I min värld är han just nu en viktig pjäs i vårt återtåg och det står klart att om han lämnar så MÅSTE en ny yttermittfältare värvas in. Jag har svårt att se att Holmberg/Yasin/Astvald/Ibrahim skulle vara yttermittfältarna som tar oss tillbaka till Allsvenskan.
Örebro rirobban
2013-01-18 15:54
Får man 4 miljoner eller mer för Bamberg så är det bara att sälja, yttrar är ganska enkla att hitta nya av. Men sen kanske PeO tänkt att använda Bamberg centralt också, då är det tuffare. Men om summan handlar om 4 miljoner +... sälj!
Annons: