/fotboll/osk/forum/2199.aspx/fotboll/osk/forum/2199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2013-01-17 09:55
Jag tror absolut att det finns intresse för Rama. Handlar väl sedan vilken sorts kaffepengar det eventuellt blir. Det är en kompetent spelare trots allt.
AIK Saywee
2013-01-17 09:51
Förresten, det är inte bara nya pappers-NA som har fått ny form.

Även väderkartorna över Nerike har fått ny form, ser väl närmast ut som en grön fotboll, med lite solar här och var :)

Hoppas att även nya ÖSK kommer i bra form så småningom !!!
Örebro ÖSK Fans
2013-01-17 09:49
ÖSK KRILLE

Hur vet du det??? Sköldmark säger det, men är det hela sanningen!? Jag tror Valdet är iskall på marknaden..
AIK Saywee
2013-01-17 09:47
Krille, 09:39,

det vore på tiden med en skaplig försäljning, men det har ju inte varit ÖSK´s starkaste sida på senare tid.

Fast en liten slant är ju bättre än ingenting, men jag tycker hela "Rama-affären", hans egoism, hans o-trivsel är lite mystisk, men om han hade trivts bra och uppfattat fotboll som ett lagspel, då jädrar hade vi spelat i Allsvenskan även denna säsong, eller fått en rejäl slant lite tidigare.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-01-17 09:39
Saywee//

Det finns andra lag som är intresserade av Rama. Så jag tror vi kan få en liten slant för honom.
AIK Saywee
2013-01-17 09:24
I dagens nya pappers-NA kan man läsa lite om Rama-affären, som inte verkar bli av, samt några citat från ÖSK:s tillfällige sportchef.

Verkar krångligt och hemligt, det blir nog inga pengar :(

Rama kanske går till Brage, de verkar satsa lite extra inför denna säsong ....?
AIK Saywee
2013-01-17 08:02
Jag har gillat Everton sedan början av 70-talet,
f.n. är de bäst i "sta´n" :)
AIK Saywee
2013-01-17 02:08
Kalle, det verkar inte hända speciellt mycket, undrar om ÖSK-truppen blir klar snart?

Kul med gurkkross i Behrn Arena i gårkväll :)
AIK Saywee
2013-01-17 01:06
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Nil Satis Nisi Optimum :)
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-01-16 22:54
Halloy//

Tillbaks i svedala o den f-bannade vintern. Har det hänt något speciellt?
AIK Saywee
2013-01-16 22:52
Har det hänt något i truppen, hur stor är den?

Nya in eller gamla ut?

Hinner inte läsa allt ikväll, orkar någon sammanfatta ...

Heja SPORT, snart är det matchdags :)
AIK Saywee
2013-01-16 22:50
@ÖSK Fans:

Här är jag :)
2013-01-16 22:45
Jacob Rinne ska provträna med Everton.
Örebro Leper
2013-01-16 22:06
@Asbjörn#10:

Fasen, man hade ju hoppats att vi skulle få en bunt miljoner för Valdet!
För jävligt om vi inte får nåt för han nu.
Örebro Asbjörn#10
2013-01-16 21:06
Inget St.Gallen för Valdet... snart bara 2 veckor kvar för oss innan möjligheten att få någon som helst övergångssumma för honom är borta. Förutsatt då att han inte hamnar i Sverige, Norge, Finland eller något annat land som har längre transferfönster men det känns ju knappast troligt.
Örebro Trivseltorsten
2013-01-16 17:57
Inte lätt att vara junis i Degerfors...rätt skön faktiskt
Örebro hemvändarn
2013-01-16 16:33
Veckans match! Grym idé. Kul att klubben lägger ut de här rapporterna, att spelarna får vara en del och intervjua varandra. Härligt sport!
Örebro Lekiller
2013-01-16 15:41
Intressant intervju med nya fystränaren. Verkar vara riktigt bra, har kanske brustit lite på denna bit tidigare. Tror inte Hagge var ett tag sur utan jävlades bara. Du behöver nog inte vara orolig.
Postat via SvenskaFans-appen
2013-01-16 14:32
Peter Samuelsson intervjuar Oscar Jansson.
Örebro Lekiller
2013-01-16 13:34
Nya landslag dräkter presenterade idag. Dax för ÖSK att komma med lite ny design snart?? Någon som har lösningen på gåtan Nkili förresten? Varför blir han aldrig klar om han nu ska bli klar??
Minatankar
2013-01-16 11:24
PNamn: D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
Sänt: 2013-01-16 10:40
//
Håller med dig. Frågan är då hur man skapar sådan goodwill att spelare vill spela i ÖSK utan att det i första hand behöver vara pengar som lockar?

Tror att följande faktorer är viktiga;
- Duktiga tränare som ser individen och ger individuell träning och coachning.
- Medspelare, tränare, sportchefer m fl som gör allt för att spelaren med familj ska introduceras och trivas socialt i ÖSK och i Örebro.
- Underhållande och framgångsrik fotboll som höjer intresset och statusen för ÖSK.
- Bra kontakter med spelare som lämnar klubben och som med ett proffsigt bemötande i samband med att vägarna skiljs åt, fortsätter att prata väl om klubben
- Proffsig kommunikation och PR internt och externt.
- En i övrigt proffsig klubb som alla pratar väl om.

M a o är det helhetsbilden och ett långsiktigt arbete som lockar duktiga spelare till klubben. Satsningen på de nya tränarna är en mycket bra omstart.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-01-16 10:40
Nuvarande tränare vill ha spelare som VILL spela i ÖSK. Glöm därför spelare som INTE VILL spela i ÖSK.
Bra tycker jag. Då slipper vi sådana som Grahn som bara kommer för pengarna.
Örebro ernot
2013-01-16 09:02
dasa// tror det kommer förbli en dröm, Emil har gjort massa uttalanden om hur han hatar ösk!
Örebro DaSa
2013-01-15 22:17
En nästan helt orimlig värvning nu när vi spelar i SE. Men vore häftigt om vi drog tillbaka Wovvens kontraksförsslag och låter SI gå in med en saftig signing-fee och sedan skriver ett långtidskontrakt med Emil Johansson. Efter det skulle jag vara sjukt nöjd med dagens SE-trupp.
Benny Böckling
2013-01-15 22:06
Någon som vet när tv4 ska släppa sina tv matcher?
Örebro DaSa
2013-01-15 19:43
Vår ekonomiska kris verkar vara över, gött!!!

"Efter en ”rek” resa till Amsterdam under veckan, där vi avgjorde boende, konferensförutsättningar, mat och aktiviteter för vår partnersresa i mars"

För man kan väl inte kolla upp sådant på nätet!? Blir lite upprörd när ÖSKs pengar slösas bort, inte så bra timing att inbetalningskortet för medlemskapet kommer ut ungefär samma dag. Sen så kanske man inte måste skicka VDn för att reka boende och resturang...
Örebro DaSa
2013-01-15 19:37
Hade ju varit grymt om vi hade haft Eidur i laget i höstas. Tror inte att det hade hjälpt men det hade ju säkert ökat intresset för ÖSK. Hur mycket krävde han?
Örebro DaSa
2013-01-15 19:36
Vilken position är det vi väntar på att det skall komma in ett nyförvärv på? Om vi bortser från att Nkili + andramålis inte är klar så är väl nyförvärven klara och vi väntar på vad vi kan få för Sankan, Valdet, Yasin/Astvald.

Att inte William vill gå ned i lön är väl inte så konstigt. Skulle inte jag ha gjort heller om jag spelat för IFK eller ngt annat lag som jag inte har ngr känslor för. Är det ngn i laget som sänkt sin lön frivilligt?! Hagge hade det inskrivet i avtalet och Wovven och Wiken skrev nya avtal.
Benny Böckling
2013-01-15 18:14
Haha, man kan ju undra med hur många mål ÖSK skulle krossa damlandslaget med...
Örebro Homer Simpson
2013-01-15 18:05
Hoppet lever att få slippa se rundningsmärket Samuel Wowoah på vänsterbacken. Den 9 januari gick han ut i NA och meddelade att han var klar för ÖSK ett år till. Han hade bara inte fått kontraktet att skriva under än. Inget finns på ÖSK:s hemsida om att de förlängt med honom. Jag hoppas att artikeln i NA bara var ett försök att sätta press på ÖSK, som de inte går på.

LÅT ÅTERTÅGET STARTA UTAN SAMUEL WOWOAH!
Annons: