/fotboll/osk/forum/2193.aspx/fotboll/osk/forum/2193.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2013-01-26 11:21
den trupp vi har nu och kommer ha till starten av super1an känns riktigt bra!!! Bra jobbat ÖSK..

Trodde aldrig att vi skulle ha så här bra lag i super1an...

Förstår inte vad folk gnäller för!? förmodligen okunskap =)
AIK Saywee
2013-01-26 11:18
Bra Minatankar, du verkar ha förstått vad jag menar :)

Alla bör skriva sina åsikter och vad de känner för, inga begränsningar tack, följ forumreglerna och strunta i påhopp och andra dumheter.

Har så himla svårt för när några antyder vad som skall skrivas eller inte skrivas.
Minatankar
2013-01-26 11:08
Namn: Saywee
Sänt: 2013-01-26 10:27
//
Jag håller med dig i mycket Saywee, inkl att var och en ska skriva vad man tycker. Om du har en annan åsikt än jag i någon fråga så hindrar det inte mig eller andra att skriva vad jag/vi tycker.

När jag tycker vi ska rikta energin framåt så hindrar det inte alls dig om du också vill fortsätta att diskutera det som redan hänt. Bara för att någon inte har samma uppfattning som du eller jag, så innebär det inte att alla inte kan och bör säga vad man tycker så länge man håller sig inom forumreglerna. Tror nog att vi ska kunna vara överens om det :-)

För min del diskuterar jag gärna saker som redan hänt när det är nya slutsatser vi gör kopplade till nya situationer.
AIK Saywee
2013-01-26 10:27
Minatankar ...

"Nu handlar det om att uppmuntra det positiva som sker och reagera när man ser tendenser till att man skulle upprepa misstag."

Jag klarar av att både se framåt och bakåt, det är en del av livet, som vi trots allt lever i nuet.

Jag vill till exempel bränna av lite pyro, eftersom det glädjer mig att AIK ville låna ut Crespo till ÖSK och att han trivs i Örebro, ser fram emot trevliga stunder på hemma- och bortamatcher, där jag verkligen vill uppmuntra våra giganter genom support.

Samtidigt är jag lite orolig innan jag, trots min optimism, har sett åt vilket håll återtåget kommer köra, eller hur fort det kan tuffa fram.
Flera år har gjort mig misstänksam och min erfarenhet från oplanerade händelser sitter lite i ryggmärgen. Jag kanske reagerar lite onödigt tidigt, men jag är på min vakt.

Dessutom har jag fortfarande lite svårt för när någon/några antyder vad som skall skrivas eller inte skrivas, på detta forum, tycker bara att alla skall skriva det de tycker etc, men inte några påhopp eller hot, det hör inte hemma någonstans.

Så var det med det.
Minatankar
2013-01-26 10:00
Sänt: 2013-01-26 09:29
//
Håller med dig. Nostalgi och utvärderingar är synnerligen viktiga både för att må bra och för att undvika motgångar.

Samtidigt upplever jag att vi under lång tid har analyserat en rad faktorer som fört med sig att klubben ramlat ur AS, tappat förtroende bland publik, partners/sponsorer och övriga supportrar och skaffat sig stora ekonomiska bekymmer.

Nu handlar det om att uppmuntra det positiva som sker och reagera när man ser tendenser till att man skulle upprepa misstag. Det positiva är att vi har tre nya och duktiga tränare, att man kommer satsa mer på lokala talanger, att det blir ett nytt konstgräs till sommaren, att man kommer att snabba upp och förenkla beslutsprocesser, att man tagit små steg framåt när det gäller kommunikation och att vi tillsammans håller på att göra klubben mer öppen och tydlig.

Nu gäller det att också behålla de bästa spelarna och talangerna, se till att vi kommer tillbaka till AS och når vårt mål att en vacker dag bli svenska mästare. Har inte alla spelare, tränare, anställda, förtroendevalda och supportrar den ambitionen, tycker jag att man ska engagera sig i en annan klubb. :-)
AIK Saywee
2013-01-26 09:53
@Minatankar:

Obekväm fråga kanske, du ville ju framhålla två bland flera, men självklart skall vi se framåt ...

... men det är sällan fel att betänka det som har hänt och försöka rätta till så många fel som möjligt. Det är väl såndant som kallas ständiga förbättringar?

Tycker inte att det är fel att skriva om sådant som har hänt, typ lite om gamla legendarer, minnen, Helsingborgsmatchen och ett och annat elände också för den delen.
AIK Saywee
2013-01-26 09:48
Synd att man inte täckte BA, när det var så kallt ute, jamena så att man kunde ha tränat och spela på konstgräs under vinterperioden utan att riskera skador.

För några år sedan spelade man på grusplan, det kanske vore ett bra framtida alternativ så här i närheten av nordpolen?

... och varför i herrans namn anlade man värmeslingorna för djupt (som någon skrev), det är ju bristande kunskap som kostar pengar att ändra, jädra tomtar, vilka ansvarade för underlaget på Behrn Arena?

Många, kanske, kollektivt, så att alla kan skylla på alla andra ...
Minatankar
2013-01-26 09:43
Sänt: 2013-01-26 09:29
//
Det är som sagt många faktorer som spelat in och de har vi ju diskuterat under lång tid. Dags att gå vidare nu och inte upprepa samma misstag.
AIK Saywee
2013-01-26 09:29
Minatankar, detta du skrev är säkert riktigt, men varför blev det så ...

"Bland många faktorer vill jag framhålla två; de bästa spelarna har försvunnit på kort tid respektive det är många spelare som passerat klubben. Därför känner vi inte igen vår klubb och vårt lag."

Varför försvann våra bästa spelare, trivdes de icke, eller gjorde våra två sportchefer, eller enbart försäljningschefen, alltför många tabbar?
AIK Saywee
2013-01-26 09:26
Det är inte så bra att dricka glas, oavsett det är mitt i natten.
Hårdsmält ämne som kan skada tarmarna rejält :)

Skämt åsido, men sedan den underbara HIF-matchen, verkar det som att klubben under ett par år envist siktade nedåt i seriesystemet, som också är ett system?

Fast nu siktar vi uppåt :)))

Det blir liksom lite roligare när ÖSK klättrar uppåt och att få uppleva flera vinster och få nya förhoppningar. Truppen ser ganska lovande ut, men är fortfarande lite för stor, ur ekonomiskt synvinkel kanske.

Rensa bort 4 lirare snabbat om det är möjligt.

Se´n kör vi !!!!!

Heja SPORT

Minatankar
2013-01-26 09:05
Namn: Younes
Sänt: 2013-01-26 04:43
Sitter här i natten, varit ute och druckit några glas, tittar på ÖSK -HIF från 2010. Känslorna flödar. Vad har hänt med vår vackra sportklubb?
//
Ja du, vi är många som gör samma reflektion, inte minst när vi ser på den matchen. Bland många faktorer vill jag framhålla två; de bästa spelarna har försvunnit på kort tid respektive det är många spelare som passerat klubben.
Därför känner vi inte igen vår klubb och vårt lag.

Med en nystart har vi chansen att återfå motsvarande känsla om 2-3 år, under förutsättning att spelare som Kalle, Berisha, Saeid, William och Crespo stannar kvar i klubben och vi fyller på med lokala spelare som t ex Oscar Jansson samt en och annan spetsspelare utifrån. Ser vi dessutom till att Nordin kommer tillbaka, kommer också framgångarna och publiken tillbaka.
Örebro Younes
2013-01-26 04:43
Sitter här i natten, varit ute och druckit några glas, tittar på ÖSK -HIF från 2010. Känslorna flödar. Vad har hänt med vår vackra sportklubb?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Nu tar vi Guld!)
2013-01-26 02:34
Hittade nyss en intressant lista om årsinkomst av klubbar i Sverige :)

Sverige:
Malmö FF – 208 300 000
Helsingborg 130 500 000
Häcken – 125 600 000
AIK – 118 700 000
Elfsborg – 108 700 000
IFK Göteborg – 102 800 000
Kalmar – 97 500 000
Norrköping - 67 600 000
Örebro - 65 500 000
Djurgården – 63 200 000
Hammarby – 48 800 000
Halmstad – 47 100 000
Mjälby – 42 800 000
Gais – 40 000 000
BP– 39 900 000
Sundsvall – 35 900 000
Gefle – 32 000 000
Syrianska - 23 600 000
Trelleborg – 21 500 000
Åtvidaberg – 19 000 000
Minatankar
2013-01-25 23:17
Förutsätter att AIK inte vill sälja Crespo för annat är för höga summor som ÖSK inte är berett att satsa.

Även om det naturligtvis är allra bäst att ha duktiga spelare under "riktiga" kontrakt så är avancemang till AS mycket viktig och då får vi i så fall bita i det sura äpplet om han går tillbaka till AIK efter fina insatser i ÖSK.

När vi är i AS igen, ökar intäkterna betydligt och då får vi råda att köpa bra spelare igen.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-25 23:14
@Leper:

Slår han igenom totalt har han gjort många mål för ÖSK under våren....
Örebro Leper
2013-01-25 23:10
@Gooey Nutballpuff:

Slår han igenom totalt lär vi tappa honom till sommaren och AIK kan skörda frukterna.
Örebro Leper
2013-01-25 23:07
@Sogen:

"NOBODY PUTS BABY IN A CORNER!!!!!!"
Örebro Sogen
2013-01-25 22:48
inget konstigt att Nordin är dålig när han spelar på en kant. Att sätta Nordin på en kant tyder på riktigt bristande fotbolls kunskaper. Nordin platsar inte på en kant i div 2 äns. Han är innermitt inget annat!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-25 22:39
Apropå Nordin:

Blåvitt förlorade träningsmatchen mot Sjachtar och SF på plats skriver:

"Det här var tyvärr inte Nordins match. Han har det jobbigt ute på högerkanten och kommer aldrig riktigt med i spelet. Slarvar för lite för mycket i passningsspelet."
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-25 22:25
@Minatankar:

Vad menar du?

Edit: Ok, fattar ;0)
Minatankar
2013-01-25 22:14
Namn: Gooey Nutballpuff
Sänt: 2013-01-25 22:12
//
Ingen idé att du skriver till Conjuration. Han dog ju kl 14:58.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-25 22:12
@Conjuration:

Den tatueringen var faktiskt inte snygg
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-25 22:04
@Leper:

Ja precis. Håller med som någon tidigare skrev att om vi ska upp direkt måste vi även agera kortsiktigt. Crespo gjorde 4 mål på 8 matcher och då startade han väl inte alla heller. Fler verktyg = större möjligheter.

Sen är det väl inte helt uteslutet att ÖSK kanske kan köpa loss honom om de går upp. Såvida han inte slår igenom totalt. Då vill nog AIK ha tillbaka honom och det kan man förstå.
Örebro Leper
2013-01-25 21:53
Känner mig lite kluven kring lånet av Crespo. Det är en bra spelare och en bra förstärkning, MEN (för att låta som Tony Irving) det är ett lån, jag hade väldigt gärna sett att det var VÅR spelare.
Jag hade gärna sett att vi värvade en bra spelare som vi kan "förädla" (som gör typ 20 mål) och som är kvar om vi går upp eller kunna sälja för en stor bunt miljoner.
Men visst, får vi behålla Crespo hela säsongen och han är tungan på vågen som gör att vi går upp så är det helt OK.
Örebro Valderinho
2013-01-25 20:37
@Rallyfinnen:

Jag vet inte hur ni kan vilja ha Gerzic. Han är långsam, ofta skadad och spelar just nu som han är på semester. Satsa hellre på Saied som har bättre speed, och bra spelsinne, men behöver bli jämnare. Jag tror han får sitt genombrott i år tillsammans med många andra. Då Superettan tillåter det.

P.S Ska också hälsa Crespo varmt välkommen. Hoppas Spelarinvest kan frigöra sitt kapital lagom till vi går upp i Allsvenskan, helst tidigare. Så vi kan köpa loss Crespo innan andra trissar upp priset för mycket. Finns så mycket annat att skriva då man varit på semester. Men nöjer mig med att säga att vi har ett riktigt bra lag på pappret nu ;)
Örebro Trivseltorsten
2013-01-25 20:29
Känslan som uppstår när ÅFF inte har råd med en spelare så borde inte ÖSK ha det...

Wir behöven ein Sheik..
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-25 19:34
@Rallyfinnen:

Oki. Här hade det vare fint med lite SI pengar
Örebro Rallyfinnen
2013-01-25 19:09
Gooey//

Åtvidaberg sägs ha lagt ett konkret bud, men Sjölund ville ha mer.
Så jag tror inte att vi har råd med honom..
AIK Saywee
2013-01-25 19:09
@DaSa:

Den tillfällige sportchefen går från klarhet till klarhet, han kan till och med få stanna om han tänker fortsätta leverera ......
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-25 17:50
intressant?
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: