/fotboll/osk/forum/2185.aspx/fotboll/osk/forum/2185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2013-01-28 15:11
Fan va dött det är här inne??? rykten, tänkbar laguppställnin, något!
AIK Saywee
2013-01-28 14:20
Sogen, Dejmon skrev ju att kompisarna var artiga
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro bison
2013-01-28 14:05
ösk fans: men än viktigare att han är med innan serien är slut ;)
Örebro ÖSK Fans
2013-01-28 13:50
Pozniak

Kanske bra om han är med lite innan serien startar =)
Minns ni pozniak?
2013-01-28 13:30
svenska fönstret är öppet så nkili är de inte bråttom med.
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-01-28 13:07
Sogen//

Ok, tack! Men varför vill de inte säga att de även är med i 14-3? Gillar inte om det blir motsättningar mellan våra elitlag. Visserligen varnade och såg jag det komma för 2-3 år sedan. Men ÖSK främst företrädd i det fallet av Jan Karlsson var ju inte rädd att tappa sponsorer till ÖHK.

Bara nu att hoppas att ÖHK når ES tillräckligt snabbt så de har ekonomin i hamn. Vad gäller ÖSK anser jag att Jan Karlsson gjort sitt. Vid förra årsmötet skröt han om den goda ekonomin, sedan gick han ut med tiggarbrev till sponsorerna efter 6 månader??? Vidare startade han tugget om SM-guld senast 2015 och frekvent spel i Europa. Han har inget förtroende kvar hos sponsorer. Jag kallar honom Bagdad-Janne utan att skämmas.

Sedan har jag undrat väldigt mycket över Freibran, förutom att jag inte kan se vad hon gjort för ÖSK tycker jag det är underligt att en landshövding i Örebro Län endast företräder en klubb. Knepigt att inte alla andra klubbar reagerat.

Lär bli ett spännande årsmöte, ÖSK lär se till att boka tillräckligt stor lokal.
Örebro Sogen
2013-01-28 12:18
jag kan svara, finns inget officiellt samarbete men många kubaner är med i klacken på öhk och sjunger. jag tror dock inte att så många kubaner kallar sig att dom e med i 14-3. klackarna står lite grupperat var för sig men sjunger tillsammans
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-01-28 11:15
Dejmon//

Länge sedan jag såg dig här. Då kanske du kan stilla min nyfikenhet. För mig är det givet att stötta alla lag i Örebro/Närke. Vi är många som undrar över om Kubanerna även är med i 14-3, eller stora delar av dem. Trycket inne i arenan är ju ofta enormt och uppskattat?
Örebro Sogen
2013-01-28 10:18
Dejmon Var det inte grabbar ur Örebrodraskapet som låg bakom misshandeln på västra stå mot syrro? Fast det på träsket kanske är uteslutet ur Örebrodraskapet nu?
Örebro ÖSK Fans
2013-01-28 09:14
på torsdag stänger dom flesta fönstrena...Vad händer med Valdet?? jag hoppas han blir kvar.Vad gäller med Nkili? är han Hässleholms spelare eller går han som bosman??
Minatankar
2013-01-28 08:52
Hur supportrar organiserar sig och hur ÖSK organiserar sina supportrar intresserar mig mycket. Skulle vilja veta ännu mer om hur respektive grupper tänker.

Själv ser jag det i ett större perspektiv. Tänker närmast på att man under 1900-talet byggt elitfotbollen på ideellt arbete och på medlemmar. Idag har vi aktiebolag, aktieägare, Kubaner och supportrar av olika kategorier som har hela världen och modern teknik som underlag för sitt fotbollsintresse.

Det kommer med all sannolikhet alltid vara så att ÖSK-supportrar i olika åldrar och med olika livsstil söker olika mötesplatser, t ex läktarna, klubbar, föreningar, sportbarer och Internet. Idag är dessa grupper i mångt och mycket särskilda från varandra, t o m på läktarna.

Tror på att klubben skulle skapa en gemensam arena för alla kategorier supportrar, t ex genom att samla dem på Conventum och erbjuda högklassig upplevele. Viktigt att alla ÖSK-supportrar kan uppleva en gemensamhet inte bara på arenan. Förutom att det stärker sammanhållning mellan supportrar så stärker det också sammanhållning med klubbens respresentanter i form av spelare, tränare, anställda och styrelse.

Mitt viktigaste argument för det jag skrivit ovan är att det vanligtvis kommer 50 eller 100 supportrar på medlemsmöte, årsmöte eller aktieägaremöten trots att klubben har 10.000-tals supportrar över landet och inte minst i regionen. Dessa måste kunna gå att mobilisera till annat än själva matcherna.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-28 08:39
Finns det något motsvarande "Gubbultras" bland kubanerna? Det är väl AIK el Bajen som har en sådan sammanslutning. Vore rätt roligt. Obs delordet "Ultras" i detta fall menar jag (Och dem antar jag) mer ur humoristisk synpunkt.
Minatankar
2013-01-28 07:15
Dejmon
//
Vet att det finns både officiella och inofficiella sammanslutningar av ÖSK-supportrar i olika åldrar. Örebroderskap har valt ett osedvanligt fyndigt namn. Imponerande kreativt!
AIK Saywee
2013-01-28 06:29
För mig är det totalt omöjligt att veta hur enormt mycket jobb som läggs ned för ÖSK från Kubaner, Tifo-grupp och Örebroderskap, när det inte tidigare har kommunicerats.

Nu, när jag vet om detta tycker jag att det är bra jobbat Dejmon, men hur skulle jag kunna veta sådant?

Eftersom jag inte hade vetskapen om hur det jobbades med bengaler och banderoller, tyckte jag att det var lite halvdött, ville få igång lite förhoppningar om en bra support och ett bra klackstöd, helt enkelt.

Om dina kompisar är välkammade eller ej, bryr jag mig inte så mycket om, det viktiga är att du och dom fortsätter att supporta ÖSK på bästa sätt.

Heja SPORT !!!
Örebro Dejmon
2013-01-27 23:46
Alltså jag bedömer inte utifrån hur mycket någon gör för att försöka hjälpa egentligen, jag är glad över varje positiv grej för klubben som händer just nu, även om det kanske verkade annorlunda med tanke på min fråga, för att förtydliga. Men det är lite tråkigt att det första man läser här på sida ett och två när man går in är ang hur dött det är och allmänt gnäll på Kubanerna när folk inte ens verkar ha nån aning om vad som händer i kulisserna på den aktiva supporterfronten på detta forum längre.

Jag menar tycker man inte det händer tillräckligt är det väl bara att spotta i sina egna nävar och hugga in istället på olika sätt?

Örebroderskapet är ett kompisgäng som jag skulle beskriva som mycket trevliga, artiga, välkammade och beslutsamma unga herrar. Antagligen också bland de mest lojala supportrar ÖSK har. Du skulle antagligen kalla dem hjärtlösa huliganer och jag är medveten om att enbart det faktum att jag skrev om dessa i positiva sammanhang här kommer sticka i ögonen på många på detta forum men med tanke på att det är flera ur den gruppen som gjort mycket för ÖSK under denna vinter och eftersom du nu undrade kändes det ändå relevant att nämna dem.
AIK Saywee
2013-01-27 23:25
Bra jobbat Dejmon!

Vad är Örebroderskapet för något (jag vågar mig på en fråga till under detta dygn)?

Jag har denna vinter betalat medlemsavgiften till ÖSK, samt haft flera samtal med olika ÖSK-aktörer. Har köpt lite svartvita julklappar. Jag har dock inte tänt några bengaler på stan, men skaffat pyro att bränna av vid lämpligt tillfälle, för ÖSK 22:22. När sedan träningsmatcher och andra matcher är igång brukar jag stödja klubben med lite extra inköp och är inte så noga med att få tillbaka all växel, det kan ni behålla till klubben brukar jag säga och får ett leende tillbaka. Jag har även stöttat Örebro Hockey och ÖSK Bandy.

Kanske inte så mycket, men ändå något.

Heja SPORT !!!
Örebro Dejmon
2013-01-27 22:39
@Saywee:

Medan ni livstidskubaner tydligen ligger hemma och pillar er i naveln och gnäller över att vi andra inte tar vårt ansvar under denna vinter har folk i Kubanerna, Örebro tifo och Örebroderskapet bl.a förberett inför kommande träningsmatcher och seriematcher, fixat banderoller och visat ÖSK vårt stöd på stan med bengaler, banderoll o.d under nyår där det stod "en stad, ett lag..." för att peppa, vi har försökt hjälpa till att stötta Örebro hockey och vissa även ÖSK bandy och vi har samtalat med både spelare, ledare samt ordningsvakter om kommande säsong.

Detta är ett axplock av det jag varit med på under denna vinter och då kanske jag ska tillägga att jag varken hör till Kubanerna eller Örebro Tifo så dom har antagligen gjort betydligt mer för att försöka hjälpa klubben i detta läge.

Vad har du själv gjort för nytta för ÖSK under denna vinter? (ÖSK-kassar köper vi alla så det känns hyfsat onödigt av dig att påpeka nu)
Örebro Leper
2013-01-27 22:10
@Minatankar:

Ja det har du rätt i, 11 kr vore våran stil. ;-)

Eller jaha, du menar bara 11 milj förstås
AIK Saywee
2013-01-27 22:04
Vi behöver nog en kompetent försäljare i framtiden.

Leper, irakiska dinarer ...
Minatankar
2013-01-27 22:03
Namn: Leper
Sänt: 2013-01-27 21:58
//
Jag tycker du tar i och överdriver enormt.
Själv tror jag bara att han går för 11. :-)
Örebro Leper
2013-01-27 21:58
Minatankar

Ja, Halmstad verkar ha ganska kompetenta personer som säljer spelare. Det har väl inte riktigt varit vår styrka, vi har nog en del att lära där...

Men snart vänder det! Har sagt det tidigare, vi säljer Yasin för 12 milj! Minst!
Minatankar
2013-01-27 21:46
Namn: Leper
Sänt: 2013-01-27 21:40
//
Det skulle verkligen vara intressant att få veta om en del affärer, som t ex den du nämner, bygger på en hög kompetens när det gäller PR, marknadsföring och affärsförhandlingar hos den säljande klubben eller om de bygger på inkompetenta köpare som litar på oseriösa agenter.
Örebro Leper
2013-01-27 21:40
Halmstad lyckades alltså att sälja Emra för 16 milj!!?!

Fasen då borde vi kunna sälja Boris för samma peng!
Eller Yasin för det dubbla, han spelar ju i alla fall för ett landslag...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-27 21:26

Emra...
AIK Saywee
2013-01-27 20:09
@Minatankar:

Fungerar :)
Minatankar
2013-01-27 20:03
Test
AIK Saywee
2013-01-27 14:47
BiB, 14:30,

stor heder till dig och din far, du kan vara stolt!

Ta hand om Gustav VII :)

My Father´s Eyes, EC
Örebro Bulten i Boo
2013-01-27 14:30
Saywee// Detta är den enda gången (/dagen) jag har fört och kommer att föra min far på tal i detta forum och det får räcka med det. Det var han som förde mitt lag till mitt hjärta precis som jag fört samma lag till min sons hjärta. Vackert, inte sant. Min far spelade i ÖSK. Min far tog SM-guld, var med på radiosporten och i tidningen. Fatta bara vad stolt jag är över det!
AIK Saywee
2013-01-27 14:15
BiB, 13:54,

jag vet inte riktigt när den där "Hejar-skylten" kom till och vågar inte fråga mer idag :(

Tror att den fanns på Norra trä iallafall, om vi skall våga oss på lite historiska inlägg.

Jag hoppas dock på framtiden och vill snarast uppleva några guld med ÖSK :)
Örebro Bulten i Boo
2013-01-27 13:54
@Saywee:

Fast då är vi väl egentligen framme vid 90-talet, jamenar det där med hejarna? På gamla trä satt en gubbe som då och då, plötsligt när det var helt dödstyst kunde vråla "heja sportklubben!". Honom brukade min far skämta om. Min far som tog med mig på min första ÖSK-match, som trollband mig till mitt lag. Jag och min far...
Annons: