/fotboll/osk/forum/2181.aspx/fotboll/osk/forum/2181.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-01-31 20:52
@Saywee:

Fast, vilket särskilt framkommer när ÖSK knyter till sig bra spelare, vet vi ju inte om Sköldmark är ansvarig. Eftersom det är alltid är tveksamt om han skall ha någon som helst positiv kritik när något är bra har jag aldrig förstått varför man kan vara så säker på att sportchefen är inblandad när något som kanske är negativt inträffar.

Nej minsann. Kommer en bra spelare till ÖSK då är minsann säkert alla möjliga inblandade men aldrig när dito lämnar. Då är det en inkompetent sportchef och absolut inga andra inblandade.
Örebro DaSa
2013-01-31 20:47
kan det vara Grahn som kommer att presenteras av Sirius imorgon!?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2013-01-31 20:22
Sogen//

Yasin har fått ledigt pga hans landslagsuppdrag. Bamberg och Sandqvist är skadade.
AIK Saywee
2013-01-31 20:15
Jag tycker bara att Magnus Sköldmark på senare tid visat att han kan prestera ... ... är ni nöjda då?
Örebro DaSa
2013-01-31 20:13
Sen så är jag inte mest besviken på att det inte blev ngn övergångssumma, det var inte så oväntat eftersom ÖSK var inblandade i affären. Det som gjorde mig mest besviken var att än en gång så går inte ÖSK ut med övergångssumman. Vad är det som är så hemligt?! Att övergångsumman är konfidentiell tror jag beror på ÖSK och inte Valladolid då de har gjort ett fynd. Det känns som ÖSK skäms för sina affärer och därför vill hålla de hemliga, ngn annan anledning kan jag inte se...
Örebro Sogen
2013-01-31 20:10
Dessa spelare skall inte vara med på någon av matcherna i helgen. Är dom skadade eller är det nåt annat?

Bamberg
Yasin
Sankan

Nån som vet nåt?
Örebro DaSa
2013-01-31 20:08
Mina tankar/ Håller med om din kontraktsstrategi. Men eftersom det kan vara svårt/rsikfullt att lyckas skriva långa kontrakt direkt så tycker jag att man skall börja med ett 3-4 års kontrakt för att sedan förlänga det efter 1-2 år, som morot erbjuder man spelaren en klasul som ger en viss procent av en eventuellt försäljningsumma. Då kommer det ligga i båda parters intresse att se till att det blir en försäljning och inte en bosmanövergång.
Örebro ÖSK Fans
2013-01-31 20:04
Leper

Jag har med sagt att vissa spelare är kassa i stridens hetta.. Men när det nästan blir häxjakt på olika personer i ÖSK tycker jag det går för långt...Nu är det Sköldmark, förut var det Grahn.

Admin

Pm:a mig varför mitt inlägg togs bort!!! Om ni har den nivån kommer ni få ta bort många inlägg....
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-01-31 20:02
Jag tycker det är självklart att ifrågasätta Sköldmarks och andras jobb på kansliet när saker kan ha gjorts både bättre och ibland sämre. Men begreppet praktikant, om någon nu använt det, är ju en felaktig arbetsbeskrivning. Om någon kallade mig praktikant på mitt jobb skulle jag ta det som ett försök att vara nedlåtande.

Heja Sport!
Örebro Leper
2013-01-31 19:56
Ibland kan man ju bara tycka om en spelare (eller kanske ledare) att "fy fan vad kass han är!"

Någon annan tycker något annat och inte måste man väl alltid motivera in i detalj varför man tycker det.

Många tycker Wovven är kass, andra inte.
En del ifrågasätter Sköldmarks jobb, andra inte.
Örebro Leper
2013-01-31 19:46
Jag upplever inte att någon här inne "mobbar" Sköldmark m.fl.

Jag tycker att det är ok att kalla någon praktikant eller liknande. Om Saywee tycker så, så tycker jag att han ska få tycka det. Okey att det kan upplevas nedvärderande men det finns ju värra saker att kalla spelare och ledare.

Samma om någon här inne upplever att det är mobbing, då tycker jag den personen ska få tycka det lika väl. Att radera ÖSK-fans inlägg tycker jag är riktigt lågt.

Detta är ju ett forum för fans att diskutera med andra fans, ibland tycker vi olika bara helt enkelt.

Örebro Bulten i Boo
2013-01-31 18:56
Minatankar// Klokt inlägg av dig som så många gånger tidigare.

Måste också bara by the way instämma i Brus-Nilssons stöd till ÖSK Fans. Här har olika skribenter under flera års tid påstått att ÖSK "mobbar" spelare för att de bänkas, för att de inte ingår i framtidsplanerna, för att de "ska bort", etc, etc. Stoppas dessa inlägg av admin? Näee... Varför i herrans namn kan man då undra är admin så himla snabb med saxen när någon äntligen vågar benämna detta fenomen, för att använda Minatankars ord: "under för lång tid och alldeles för frekvent varit negativa beskrivningar av både Sköldmark, Sankan" med exakt samma begrepp?
Minatankar
2013-01-31 18:18
Namn: Bulten i Boo
Sänt: 2013-01-31 18:10
//
Som jag skrev tidigare är det lätt att tolka det som du gör med tanke på vad som tidigare skrivits. Tycker också att det under för lång tid och alldeles för frekvent varit negativa beskrivningar av både Sköldmark, Sankan m fl.

Försökte bara söka en förklaring till varför inlägg blev borttaget.

Jag tycker som du att man ska ha underlag för att kritisera en enskild person. Alla kan spekulera om allt möjligt, men i den stund det gäller en enskilds persons anseende, behöver man ha underlag för det man skriver. Och jag tycker att alla ska ha chansen att göra misstag och lära sig av dem. Det är när misstagen upprepas som man har anledning att vara kritisk.

När det gäller spelaraffärer är det många saker och personer inblandade. Det handlar om kontrakt, andra klubbar, agenter, vd, styrelse, fotbollskommitté, tränare, spelare, sportchef, jurister, budget, regler mm, Därför kan man inte dra så "enkla" och snabba slutsatser som många gör härinne utan att ha helhetsbilden klar för sig.

Bra med de inlägg som görs där man reserverar sig för det man inte känner till.

Örebro Bulten i Boo
2013-01-31 18:10
@Minatankar:

Jag är rätt övertygad om att det inte finns någon av de mera frekventa forumdeltagarna som tolkar ínlägget på så sätt. Tror du, allvarligt det? Allvarligt alltså? Det, inlägget är ju bara ett i raden av många nedlåtande påhopp på människan Sköldmark, bl a genom förhånanden ("praktikant", etc). Ironi och satir är roligt till en viss gräns, men när den gränsen överskrids så känns det bara, i min värld plumpt... Underbyggd kritik, fine! När får vi det? Den/de som anser att Sköldmark agerat fel i denna affär, varsågoda och presentera fakta.
Örebro Bastard on Parade
2013-01-31 17:59
Känns ju inte bra att Cabrera har varit inblandad. Då är det befogat att utgå ifrån worst case-scenario.
Örebro MrCrowly
2013-01-31 17:50
Från fb...
-----------------------------------------------------
Andreas Haddad

Har ett bra samarbete med Oliver Cabrera och det resulterar med att min 1a klient Valdet Rama skrev på idag med La Liga klubben Vallaloid :)
---------------------------------------------------
Örebro ÖSK Fans
2013-01-31 17:49
Ja är dom verkligen skadade..ska vi tappa Bamberg med??
Örebro rirobban
2013-01-31 17:49
En spelare som satt på bänken i ett bottenlag som åkte ur allsvenskan värderas knappast speciellt högt. Att vi skulle få över 1,5 miljon kr för Rama skulle bara vara otroligt. Vi kunde nog ha sålt honom för 15 miljoner efter 2011, men nu är det som det är.

Valdet Rama var en av mina favoriter, men trots allt var det bra att klubben blev av med en sådan tung lönepost. Att klubben inte fått in speciellt mycket på spelarförsäljningar denna vinter vet vi. Men jag tror man kan börja om på ny kula efter denna säsong. Känns som klubben satsat helt rätt nu och att chansen att få se "egna talanger" komma upp har växt otroligt.

Kan också tänka mig att ledarstaben kostat en del, med tanke på vilken kompetens den besitter. Något som också gjorde att han var tvungen att bli av med en del höga lönekostnader.

Hur som helst så ser framtiden ljusare ut. Men tänk också på att ÖSK inte lagt ned några större summor för att få hit spelare som Rama, Alimi och Sandqvist, inte i övergångssumma i alla fall. Dock vore det skönt om man nu kan börja sälja spelarna i rätt tid innan kontraktet går ut. Och framförallt, får man ett jättebud måste man acceptera det, och inte gå runt och hoppas att budet ska vara dubbelt så stort kommande år!
Örebro Brus-Nilsson (Tobias Nilsson är en renhårig kille)
2013-01-31 17:44
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-01-31 17:41
Läste precis senaste numret av Offside där en rad allsvenska kultlirare uppmärksammas(däribland vår egen Kuba) och intressant nog vill Jan Tauer spela för ÖSK! Han vill till varje pris tillbaka till Sverige och Djurgården och förhörde sig om vänsterbacksstatus först i Syrianska och sedan Örebro :) Säga vad man vill om Janne men han verkar vara ruskigt skön och rolig. Får Sköldis ett samtal från den gode Jan borde vi ju slå till!
Örebro TommyS
2013-01-31 17:41
Är det så att fyra spelare som det transferryktas om är skadade? Och varför spelar inte Yasin?
Örebro Asbjörn#10
2013-01-31 17:40
Som läget är i spansk fotboll just nu känns det ju knappast troligt att Valladolid skulle betala någon som helst övergångssumma för en bänkad spelare vars kontrakt går ut om 5 månader...

Att spansk fotboll för närvarande befinner sig i en omfattande ekonomisk kris är ju välkänt och efter en snabb research går det att konstatera att antalet övergångar, med spansk klubb som köpare där renodlade övergångssummor varit involverade, endast är 5-6 stycken nu under januari. I stort sett allt sker genom fria transfers och lån i dagsläget.

Så om vi så "bara" fick 200 000:- för Rama i övergångssumma skulle han i nuläget med allra största sannolikhet gå in på en topp 5-lista över dyraste övergångar under januari i La Liga... Skulle ju minst sagt kännas lite mysko om så var fallet.

En annan anledning att starkt misstänka att vi inte fick en krona betalt för Rama är hur hans kontrakt verkar vara utformat. Ingen klubb i dagens ekonomiska läget skulle väl köpa loss en spelare (dvs både övergångssumma och sign-on) och sedan bara ge honom ett 5 månaders-kontrakt? (även om förlängningsoption nu finns).

Det finns ju knappast någon anledning att tro att denna option skulle vara någon slags köpoption som skulle generera ÖSK pengar som någon härinne spekulerade om. Det rör sig ju givetvis om en option endast mellan Rama och Valladolid, allt annat känns ju väldigt osannolikt.

Med detta sagt är det iaf för mig klart som korvspad att vi fick 0:- i övergångspeng för Rama. Vi får nöja oss med att slippa betala lön för en dyr spelare i 5 månader, mellan 500 000-1 000 000 hade vi troligen varit tvungna att lägga på hans sista månader i klubben.

Vi hade alltså haft den utgiften för en spelare som tränartrojkan ändå inte hade satsat på att spela utöver eventuellt som inhoppare vid underlägen. Därför känner jag själv att det var viktigt att "få iväg" honom innan fönstret stängde, av rent ekonomiska skäl hade det inte varit värt att betala ut dessa pengar på en spelare som förmodligen hade haft väldigt begränsat med speltid under våren.

Såklart otroligt tråkigt att det hela slutade som det gjorde. Valdet Rama har kvaliteter som få andra i Allsvenskan kan matcha, tyvärr är han ju också det klassiska fallet av en spelare som hela sitt liv har kunnat leva på sin otroliga talang och därför kunnat fuska på annat håll och ändå klarat sig undan.

En Valdet Rama med samma talang och målsättningar i huvudet som den han har i fötterna hade varit ordinarie i en europeisk toppliga idag. Nu hamnar han ju iofs i La Liga men det jag menar är att med så mycket boll i kroppen ska man bli scoutad och köpt av en klubb den vanliga vägen, inte som i det här fallet troligen genom en skicklig agent med kontakter samt en klubb som av ekonomiska skäl tvingas chansa på billiga oscoutade lösningar.

Tack för dina 2 år i svartvitt Valdet, visst hann du glädja oss en hel del och du lyckades ju samtidigt bli något av en publikfavorit av förklarliga skäl. Missbruka nu inte siestan i ditt nya land, träna hårt istället! :)
Örebro Brus-Nilsson (Tobias Nilsson är en renhårig kille)
2013-01-31 17:21
@Puman '74:

Himla många nya namn att plugga in, men det ska bli kul att skåda. Vem är reservmålis?
Örebro ÖSK Fans
2013-01-31 17:16
Någon som har någon allvarlig skada?
Örebro Svartvitt forever
2013-01-31 17:15
Som flera påpekat, vi har inte alla fakta, men att döma av de uttalanden som faktiskt gjorts så pekar det mesta på att vi släppt iväg Rama gratis.

Om det är så, är det som KCMarten skriver absolut ingen fjäder i hatten utan ännu en affär som riskerar att göra vår kära klubb till något av driftkucku, en fotbollens Ebberöds Bank, för dem som är gamla nog att förstå vad jag menar.

Den bild som klubben själva byggt upp sedan Porokaraaffären för tre år sedan är av en klubb som ber om att bli blåst och utnyttjad av spelare och samvetslösa agenter. Mina Tankar ger nedan en utmärkt expose över hur man BORDE ha agerat.

Om det är berömvärt att bli av med löneposter så måste ju det optimala vara att låta alla våra dyraste/bästa spelare bryta kontraktet och dra.

ÖSK måste börja agera med skärpa och självförtroende i spelaraffärerna!

Allt detta sagt med förbehåll, utifall vi skulle ha fått 2-4 miljoner för Rama.
AIK Saywee
2013-01-31 17:00
Segt men bra att öppenheten äntligen tvingar sig på ÖSK. Tackar för upprop och uppror -)
Örebro rirobban
2013-01-31 16:46
Örebro worldfarm
2013-01-31 16:45
Sankan, William, Bamberg och Denis saknas alla pga skada.
Örebro pemo
2013-01-31 16:32
Var det någon mer än Yasin som saknades i helgens matcher. Av de "ordinarie" alltså? Och då räknar jag int Sankan.:)
Örebro Karlstruum
2013-01-31 16:24
Tack ÖSK Fotboll och tack till uppropet med iniativtagare som Minatankar bla. Den information och öppenhet vi haft på en månad av detta året hade vi inte på hela förra året. Nu ett 20 minuters inslag på oskfotboll.se med P-O och Axel och man redan nu får reda på de två startelvorna. Riktigt bra och därför kommer jag definitivt sponsra med de 49:- det kostar att kolla på matchen imorgon. Även om jag bara kan se en halvlek, om ens det, så är det självklart för mig.

Härligt sportklubben, hoppas ni fortsätter med detta. Och återigen tack till uppropet, ni verkar ha öppnat deras vyer. Tack.
Annons: