/fotboll/osk/forum/2180.aspx/fotboll/osk/forum/2180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2013-02-06 22:31
Bend it like Elm... Nått å träna på där ÖSK!
Örebro AFM
2013-02-06 22:27
Kollade precis på Sverige - Argentina.. Det var någon Messi på plan som såg rätt skaplig ut.. Kanske nåt för ÖSK?

EDIT: Justfan, transferfönstret är ju stängt.. Kanske till sommaren då!
Örebro ÖSK Fans
2013-02-06 21:40
Kalle

Absolut! på förhand tyckte jag det var en lysand värvning, så här i efterhand var han bara en belastning för laget.Men värvningarna av Bamberg och Alimi blev inte heller bra..

Jag kan erkänna när jag har haft fel, något som du är alldeles för stålt för att göra.
Örebro Leper
2013-02-06 21:30
ÖSK-Karl/

Vilka i styrelsen röstade för en förlängning?

Jag har hört att även VD-Jan var drivande till att värva Grahn. Att han tyckte att det var en bra värvning "marknadsmässigt".
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-02-06 21:12
Leper 20:54//

"Ja, att vi förlängde kontraktet med Sixten & Mosander är helt obegripligt. Det plus att vi lade väldigt mycket pengar på att värva Grahn är största orsaken till att vi åkte ur Allsvenskan.

Vem/vilka är ansvariga till dessa beslut?"

Vad gäller Sixten/Mosander så var det styrelsen med en rösts övervikt. Grahn var det väl Sixten som absolut ville ha honom? En olycka kommer sällan ensam ;( Men oj vad många det var här som var lyriska när Grahn skrev på, eller hur ÖSK Fans och Brädan?
Örebro Leper
2013-02-06 20:54
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):

Ja, att vi förlängde kontraktet med Sixten & Mosander är helt obegripligt. Det plus att vi lade väldigt mycket pengar på att värva Grahn är största orsaken till att vi åkte ur Allsvenskan.

Vem/vilka är ansvariga till dessa beslut?
Örebro ÖSK Fans
2013-02-06 20:27
Saywee

haha ok!
AIK Saywee
2013-02-06 20:21
@ÖSK Fans:

Jag försöker förstå, men kan inte riktigt begripa vad du menar ...
Örebro ÖSK Fans
2013-02-06 20:11
Saywee

Spelarna kanske var för dåliga för Allsvenskan och det är väl inte deras fel att dom inte räcker till på den nivån?

man är väl inte bättre än man är eller?

Du vill inte förstå och det är ok!
AIK Saywee
2013-02-06 20:07
ÖSK Fans 19:08 (1908 !!!)

... vet inte om jag är med på det du skriver ...

... för 18:01 skrev du ju att spelarna var felfria, å då fattar jag inte hur vi kunde åka ur AS?

Nu är du lite rörig, vad menar du egentligen?
2013-02-06 19:30
@ÖSK Fans:

Om klubbledningen kickat Sixten/Mosander långt tidigare, eller ännu bättre, de skulle inte fått något nytt kontrakt. Då hade bevisligen poängskörden blivit högre 2012, kanske/troligen hade det räckt till nytt kontrakt. Det är samma styrelse nu, bortsett från Hans Melin som tyvärr avgick.
Örebro Bulten i Boo
2013-02-06 19:09
@pemo:

"/.../ Stefan Andreasson, klubbdirektör i Elfsborg, håller med: - Vi ska komma ihåg att det bara är 15 år sedan vi införde proffsfotboll i Sverige /.../ ". Femton år sedan, ja runt 1998 alltså. Arnor kom till ÖSK 1994. Men visst var han väl proffs i såväl Häcken som ÖSK. Men visst, jag är med på vad du menar.
Örebro ÖSK Fans
2013-02-06 19:08
Saywee

Vi kanske inte hade spelare som klarade den nivå som Allsvenakan innebär?? Kan lova dig att spelarna gjorde sitt bästa för ÖSK förra året,tyvärr hade dom inte det som krävs för ett Allsvensk kontrakt..

Är du med på det?
AIK Saywee
2013-02-06 18:51
Troligtvis är det bara att inse att de allra flesta som kikar på fotboll live är medgångssupportrar, det är ju bara att kolla in tabelläget för ÖSK förra säsongen, kopplat till publikstöd och klackstöd, det minskade ganska rejält vartefter fiaskot blev verklighet.

Spelar ÖSK i Allsvenskan,
så blir det kanske ett publiksnitt på 8000
I Superettan kanske 5000
I division 1 kanske 2000
I division 2 kanske 800
I division 3 kanske 500
I division 4 kanske 280

Medgångssupportrar finns det oftast gott om, så är det bara !

Jag är nog en typisk motgångare, men man måste vara jädrigt optimistisk ...

Heja SPORT !!!
Örebro Karlstruum
2013-02-06 18:20
Vem önskar inte att vi får se ett Allsvenskt guld innan man dör. Men nu har faktiskt ledningen gjort sitt med att anställda en ledartrojka som är i klass med toppskiktet av Allsvenskan. Var ju bara två år sen Axén lotsa GAIS till femteplats och P-O var med och vann allsvenska guldet samma år. Axel har inte dessa meriter men är en coming man i svensk fotboll. Har gjort det väldigt bra med Forward och var nära att knipa en SEplats med ett spelarmaterial som få trodde skulle ens komma topp fem innan säsongen?

AIK var i superettan 2005, Malmö var det 2001 och Norrköping så sent som 2009. Visst, AIK och Malmö är större klubbar än oss men jag ser inte längre att IFK Norrköping är det. Visst, de har en bättre historia men i dagsläget kändes det som att vi gått om dom i det mesta. Så varför skulle inte vi kunna komma tillbaka så starkt som dessa lag. Visst, vi kanske inte kan begära SM-guld inom tre år men vi kan komma tillbaka till toppen fortare än vad många tror. Men det är inte lätt och det måste göras lite chansningar på vägen, lex Astrit, för att vi skulle kunna komma tillbaka till den vandring vi hade börjat.

Finns många steg och ta med ekonomi, konstgräset, ledningen runt omkring mm. Därför är jag rädd att man nu satsar allt på ett kort, att går vi inte upp i år kanske vi blir ett nytt Degerfors istället (snälla gud, låt det aldrig ske). Tänk om vi inte går upp och hockeyn gör det inom två säsonger, hur står sig varumärket ÖSK i stan då?

Ursäkta röran av massa ord, är jävligt trött då jag inte sovit sen jag gick upp vid 10 igår förmiddag, men det jag vill komma till är att ledningen har gjort så gott de kan nu. Visst, många av dom borde funderar på om de kanske ska lämna sina platser till mötet i mars men i rådande omständigheter hade dom faktiskt inte kunnat ge oss bättre förutsättningar. Och som att dom har gjort så gott dom kan, då kan bannemej vi supportrar sluta upp bakom vårt kära ÖSK. Medgångssuppar får man om det går bra, helt okej för mig, men kärnan av supportrar för ÖSK borde vara större och jag hoppas på samma uppslutning som vår förra sejour i superettan, även om vi denna gången har spelat oss dit själva.

Trevlig onsdagskväll och ikväll får vi väl säga, heja Sverige!
AIK Saywee
2013-02-06 18:18
ÖSK Fans, 18:01,

aha, spelarna har inte gjort några fel eller misstag, märkligt !!!

Konstigt att vi inte tog den medalj jag hoppades och trodde på, med de fantastiska lirararna.

Vi åkte ur, undrar vilka som spelade oss ut från Allsvenskan, ja inte fan var det jag ...

Självklart skall ÖSK´s spelare ha allt stöd de kan få, även om de spelar i fyran?
2013-02-06 18:12
@ÖSK Fans:

Visst, kalla mig gärna medgångssupporter, men åren 78-88 när vi var nere missade jag inte många matcher, ej heller de två åren vi blev tvångsnedflyttade, var t.o.m på Qviding borta. Detta är något helt annat. En oduglig ledning där i princip alla utom Sjögren ofattbart nog är kvar. Vi får se hur det går med Bagdad-Jannes siffror denna gång. Förra årets budget var ju kanon på sponsorträffen, sedan gick det några månader och då skickar han ut tiggarbrev??? Nej, en hyggligt stor rensning måste ske, då kommer förhoppningsvis lusten att se fotboll tillbaks. Tror du att man styr över lusten? Är det lusten som gör en till medgångssupporter? Har du ingen ny euforisk bomb att smälla av, likt Grahn som du väl körde med inför förra säsongen?
Örebro ÖSK Fans
2013-02-06 18:01
ÖSK-kALLE

Härligt att du tappar sugen nu när vi ska spela i super1an...Det kallar jag en bra Supporter!!

Spelarna har inte gjort något fel och dom behöver allt stöd dom kan få för att nå Allsvenskan igen..

Fy fan för medgångs supporters!
2013-02-06 17:54
@Karlstruum:

Att det skulle gå så illa så vi hamnar i div,I tror jag inte, det är ledningen runt laget för starkt för. Men känner mig säker på att vi inte kan bli ett etablerat AS-lag utan att byta ut flera i styrelsen, sparka Bagdad-Janne och skaffat en etablerad duglig sportchef.

Att jag själv inte skriver mycket här längre är sorgen att jag fick rätt på varje punkt, hoppas suget efter fotboll kommer igen den dagen vi spelar i AS igen!!!
AIK Saywee
2013-02-06 16:48
Karlstruum, 15:24,

vi får väl hoppas att inte Kalle får rätt ytterligare en gång, men jag tror att även han börjar skönja en förbättring, men det kvarstår fortfarande en hel del jobb, framförallt med att förnya styrelsen, och sådant kan ta lite tid, men med början först i mars 2013. Där är nog där vi hittar de största problemen.

Jag vet att Kalle precis liksom mig önskar att under vår livstid få uppleva åtminstone ett SM-guld i fotboll för Örebro SK, så är det bara.

Att vi då titt som tätt tjatar om saker som kan bli bättre, är väl en del av diskussionerna på detta forum.

Jag kan bara inte helt nöjt luta mig tillbaka och tro att allting bara ordnar sig och pilla mig i naveln eller rulla tummarna.

Förväntar mig mycket i framtiden av organisationen ÖSK.

Själv bidrar jag så gott jag kan, hemma som borta och stödjer klubben på mitt sätt.

Jag vill uppleva ett guld med ÖSK, jag vill bada, jag vill fira !!!

Heja SPORT !!!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-02-06 15:26
Intressant länk, var så goda.
Örebro Karlstruum
2013-02-06 15:24
Men är det inte om vi ska tro ÖSK-Karl att vi lirar i div.1 inom två säsonger? Det känns ju oroväckande isf.

Men stor cred till honom vad han förutsåg för ett par år sen, hoppas att han inte är inne på samma linje denna gången. Men känns lite mer positivt runt sportklubben för första gången på länge. Räds dock lite av tanken att inte följa ursprungsplanen att ha 19-20 spelare. Ser hellre att ha Lukman Murad som ett fjärde/femte alternativ än att ha Yasin, Holmberg, Bamberg, Astvald, Ibrahim för två positioner. Känns som att det bara är Holmberg som kan öka sitt värde av dessa om inte Yasin fortsätter att göra succé med sitt landslag.
AIK Saywee
2013-02-06 13:37
oroT,

... jag har saknat dig lite grann, kul att du är tillbaka ...

Forza BERRA !!!
AIK Saywee
2013-02-06 13:36
Minatankar, jag tror nog att du kan kalla dig fotbollsexpert :)

En annan, kanske den störste experten av alla här, bland svartvita experter är tveklöst ÖSK-Karl, han anade, trodde, snudd på visste vart det skulle barka hän. Han fick mycket skit, men stod alltid upp, hur än vindarna blåste.

Ibland funderar jag över hur mycket experter egentligen Blohm, Crona och Nordahl är eller var, de skriver ju inga fantastiska grejer, utan summerar ju mest vad som hänt och spånar lite om framtiden.
Örebro Roswall
2013-02-06 13:32
oroT: Nej, men vi pratar om att ta med lite fika! :) Har du facebook så kan du vara med i samtalet på länken.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2013-02-06 13:23
Roswall // Snackat nåt om samlingsställe innan? Hade tänkt gå förbi också.
Örebro Lekiller
2013-02-06 12:57
Jonte/ Ingen aning. Men ÖSK är fortfarande intresserade och verkar tro mycket på Nkili i alla fall.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Roswall
2013-02-06 12:40
Hej folket!

Vill bara meddela att vi är några stycken från Svartivita i Stockholm som tänkte ta oss ner till Stadshagen på fredag och kolla Djurgården - ÖSK. Häng på om ni är sugna!
Minatankar
2013-02-06 11:43
Jag vill inte nämna några namn på fotbollsexperter eftersom jag känner dem alla mer eller mindre. I Örebro är de 5-10 personer, beroende på vad de utger sig för att vara och vilka roller de har offentligt. Och jag har stor respekt för dem eftersom de har otvivelaktigt stort kunnande och stor erfarenhet i många avseenden.

Samtidigt har jag för flera år sedan hört fler än en av dem säga att varken Nordin eller Alec hade något i AS att göra innan de kom dit. Själv tillhörde jag en av många som hade en annan uppfattning och jag utgör mig inte för att vara fotbollsexpert, men det kanske man skulle börja med att kalla sig? :-)
AIK Saywee
2013-02-06 11:23
pemo, 10:47,

trots dina ironitecken så förmodar jag faktiskt att du kan mer om fotboll än Pelle Blohm!

Old And Wise, ALAN PARSONS PROJECT
Annons: