/fotboll/osk/forum/2170.aspx/fotboll/osk/forum/2170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-11 20:01

Wärle intervjuar Axel efter helgens matchande
AIK Saywee
2013-02-11 20:00
BiB, hoppet är det sista som jag släpper!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-02-11 19:54
Heja SPORT! !!!
Örebro Bulten i Boo
2013-02-11 19:14
Annars det där om att brinna för sitt lag och nära ett hopp om att nångång, nångång ska drömmarna få slå ut i full blom, ni som vill slippa detta blytunga ok att bära, detta umbärande, detta i det närmaste korsfästelseliknande lidande, bestäm er för att hålla på Celtic, Benfica, Barca, Bayern München, Milan, CSKA Moskva, ja ni kan fortsätta listan tills ni är fullständigt säkra på att varje säsong kommer att ge minst fyra-fem titlar. Känn sedan efter hur lyckliga ni är. I jämförelse med dessa gäng är ÖSK en samling glada amatörer vilket gör att vi kan stämma in i Tage Danielssons kör: Det är proffsen som gör så att rosorna dör, ge mig hellre en glad amatör!
Örebro DaSa
2013-02-11 18:57
Undrar om det finns ngt samband mellan att Daniel Larsson spelar i Valladolid och att Rama gick dit. Valdet gjorde ju sin bästa match just mot MFF borta så det borde inte vara omöjligt att Daniel har rekommenderat honom.

Börjar bli sjukt sugen på att få se ngr tävlingsmatcher. Precis som den senaste krönikören skrev så känns ÖSK rikigt välkomponerat i år. Lagom många nya spelare i startelvan och många hungriga unga spelare.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-02-11 15:20
Puman '74 // det skulle kännas väldigt roligt att vinna AS, skit samma hur många mål som görs.
Örebro Puman '74
2013-02-11 15:10
MItt tips är att vårt kära ÖSK vinner Superettan med 67 gjorda mål och ungefär lika många poäng. räknar kallt med många mål i år eftersom vi har Crespo, Hasani, Peter och William. Hasani 3 mål hittills va?
Örebro Bulten i Boo
2013-02-11 15:04
@Puman '74:

Ja, rätt otroligt egentligen. Har väl aldrig hänt förr och kommer säkert aldrig att hända igen...
Örebro Puman '74
2013-02-11 14:58
KCMarten//

AIK vann SM-Guld 1998 med minsta antal gjorda mål av alla lagen (25st). Känns för mig ganska tråkigt :)
Örebro Bulten i Boo
2013-02-11 14:54
Nej, i Konserthuset ska man sjunga ut för full hals! :-D
Örebro KCMarten
2013-02-11 12:25
MinaTankar //

Jag kommer! :-)

Sen när det gäller skönspel så är väl prio 1 alltid seger. Personligen tror jag förövrigt inte att det går att vinna SM med ett statiskt tråkigt spel. Man måste ha ett varienade spel samt ett bra lag. Detta är alltid trevligt att titta på som supporter.

Det är nog bara Bajen som kan ta SM-guld och sedan sparka tränare för att han företräder en tråkig fotboll. Sen går det ju som det gör för Bajen..

Med P-O, Axén och Kjäll i tränargruppen är jag inte ett dugg orolig för underhållsvärdet inför nästa säsong.
Minatankar
2013-02-11 12:02
ÖSK bjuder i dagens pappers-Na och på www.oskfotboll.se in till ÖSK Elitfotboll ABs årsstämma 2012 och kickoff 2013 tisdagen den 12 mars 2013 kl 17.00 -18.50 på Örebro Konserthus. Begränsat antal platser. Både årsstämman och kick-off-mötet är öppet för alla.

Man bjuder också in medlemmar i ÖSK Fotboll till föreningsstämma 2012 samma dag och plats kl 19.30.

Man bjuder på fika från kl 18.50 för deltagarna på ena eller båda mötena.

Redovisningshandlingar finns tillgängliga på hemsidan, www.oskfotboll.se, fr o m den 1 mars.

Inlämnade motioner från Uppropets initiativgrupp finner du på http://osksupporterfotboll.se

Årsstämman anmäler du dig till senast den 1 mars och föreningsstämman senast den 4 mars. I båda fallen anmäler du dig via fotboll@oskfotboll.se.

Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-11 11:20
Någon som vet när det bestäms vilka SE matcher som sänds i första omgången? Hammarby lär väl sändas varje vecka. Är som Leksand och DIF i AS hockeyn.

Har ju som tradition senaste åren att avnjuta bortapremiären på O'learys och hoppas jag kan få göra det i år igen.
Örebro ÖSK Fans
2013-02-11 10:43
Längtar till lördag då vi spelar mot ett lag i samma serie och som vi ska vinna imot!
AIK Saywee
2013-02-11 10:31
Saywee älskar vinster ;0)
AIK Saywee
2013-02-11 10:00
Det viktigaste och roligaste är dock när ÖSK vinner, för spelare, fans, sponsorer, tränare och medlemmar, med flera :)

Heja SPORT !!!
Örebro TommyS
2013-02-11 09:20
Enligt Marca är Rama med i matchtruppen ikväll: "Así, la lista completa es la siguiente: Jaime, Dani Hernández, Rukavina, Sereno, Peña, Rueda, Balenziaga, Álvaro Rubio, Baraja, Sastre, Larsson, Lolo, Rama, Bueno, Óscar, Omar, Manucho y Guerra."
AIK Saywee
2013-02-11 00:18
GN, 00:05,

Jag har iallafall inte skrivit något om det du beskriver, utan använde mig bara av två ytterligheter, där jag valde att gilla den ena :)

Allra helst vill jag ha gladfotboll och tripplar, varje år, resten av mitt liv, för ÖSK !
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-11 00:05
vad är det som säger att gladfotboll (offensiv fotboll) = degradering och tråkfotboll tvärtom? De flesta internationella landslag och klubblag som ofta har framgång har ett offensivt grundspel. Grekland är nog det enda renodlade defensivlag på högnivå jag sett haft framgång och det varade en turnering.
AIK Saywee
2013-02-10 23:25
Hellre en tråkig modell och en svensk trippel,
än gladfotboll och degradering ...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-10 22:50
Verkar som om Stahre försöker återgå till sin AIK-modell i år med blåvitt genom att ordentligt stadga upp försvaret och med det som grundsäkerhet sedan ta tillvara det som bjuds framåt. Något som har märkts under vinterns träningsmatcher. Målsnålt och relativt tråkig modell som förvisso AIK tog trippeln med. Stahre verkar också försöka få igång Nordin, trots hans ytterplats, och uttryckte en stor förtroendeförklaring och förhoppningar för Nordin nyligen i media.

I fjol försökte Blåvitt spela mer offensivt och med all rätt utifrån det spelarmaterial man hade till förfogande och det gick ju så där, I år försöker Stahre rädda jobbet och sätter säkerheten främst.

AIK Saywee
2013-02-10 22:39
Minns ni pozniak, jag har två källor .....
Minns ni pozniak?
2013-02-10 22:32
ÖSK fans// jaså är han klar i veckan? Du gissar Villt eller har du någon källa? Dementerar de inte men är lite konstigt att du vet.
Benny Böckling
2013-02-10 22:15
Om nu Basse är så nära måste det ju betyda att man jobbar på att sälja Bamberg eller Yasin eller tillochmed båda.
Örebro Bulten i Boo
2013-02-10 21:56
@Gooey Nutballpuff:
Haha, du är rolig du! :-)
Men, en liten poäng med det här med hur negativa/positiva signaler kan skapas mha en budget finns ju. En positiv budget kring publiksnittet kan funka som en spark i baken på säljorganisationen. I den ekonomiska budgeten kan man då istället, om man känner tvivel till möjligheten att uppnå snittet lägga en motsvarande osäkerhetspost.
Men signaler kan också funka åt rakt motsatta hållet. Om man får höra att man är tippad som ett bottenlag kan ju det också ge upphov till ett jävlaranamma. Blir man tippad som vinnare kanske man börjar tro att det bara är att ställa ut skorna så ordnar det sig. Var det inte Olle Nordin som menade att Sverige rentav kunde vinna VM inför Italien 1990?
Örebro Bulten i Boo
2013-02-10 21:27
Appropå att tippa sitt eget lag inför säsongen kan jag inte glömma Gefles forum som inför 2012 (eller var det året innan?) tippade sitt lag på nedflyttningsplats. En härlig inställning, då kan laget som sämst infria förväntningarna, allt annat är en framgång!
:-)
Örebro Leper
2013-02-10 21:01
Mycket bra krönika David! Svårt att tro att du bara är 16 år, du skriver mycket bra.
Örebro ÖSK Fans
2013-02-10 20:58
Minatankar

Nope, bara lite småsaker att fixa har jag hört ;)
Örebro Leper
2013-02-10 20:52
@ÖSK Fans:

Jag tror också Bassombeng blir klar snart.

Frågan är bara vad han blir klar för. Brage?
Örebro Bulten i Boo
2013-02-10 20:24
Klippt ur DN från igår, "Fyra frågor till Roberth Björknesjö", BP:s tränare: "Positivt är att Andreas Haddad är på väg tillbaka". Någon som hört/läst det förut?
Annons: