/fotboll/osk/forum/2168.aspx/fotboll/osk/forum/2168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2013-02-09 21:44
Namn: Glad Postat via SvenskaFans mobilsajt
Sänt: 2013-02-09 21:34
,,,, man kan ju också fokusera på det som är bra, livet blir roligare då,jag lovar:):)
//
Håller med dig. Själv ger jag både uppskattning och konkreta tips samt erbjuder min hjälp. Detta sker i direktkontakter med många ÖSK-företrädare.

Men tyvärr räcker det inte alltid här i livet. Om man förlorar nästan varje match under två år och tappar över 30 mkr i ekonomiskt kraft mellan 2011 och 2013, så behöver man vara tydlig och ta tag i problem och möjligheter.

Klubben har de sista månaderna gjort många bra saker; nya och proffsiga tränare, intensifierad satsning på talanger i närområdet, snabbare och tydligare beslutsprocess och beslut om nytt konstgräs. Man har dessutom tagit vissa steg framåt vad gäller kommunikation och öppenhet/tydlighet.

Det senare behöver emellertid utvecklas ytterligare, därav denna debatt. Är vi tysta riskerar vi att inget händer. Därför uppvaktar vi som tagit initiativet till Uppropet ÖSK-representanter kontinuerligt.
Örebro Glad
2013-02-09 21:34
,,,, man kan ju också fokusera på det som är bra, livet blir roligare då,jag lovar:):)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-02-09 21:15
ÖSK Fans // Håller med dig. Det går aldriiiiiiiiiiiii!!!!! för ÖSK med nuvarande ledning.
Men för Rynninge går det att skriva matchresultat, kort referat och visa några bilder.

Tur att vi kan kannibalisera på dom. Vi kan se dom som ett föredömme. Bättre konstgräs har dom också.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-02-09 21:12
Minatankar// Det är inte omöjligt att vi läser eller tolkar saker olika. Snarare sannolikt. Om du är gammal men inte varit med här så jättelänge, som du säger, så kanske du missat en del tidigare diskussioner. Hur som så tycker jag att du tillför mycket här och är intresserad av vad du skriver i fortsättningen. Trevlig lördagkväll önskar jag dig.
Örebro ÖSK Fans
2013-02-09 21:08
Det går aldriiiiiiiiiiiii!!!!! Det här forumet är precis som vanligt.. skål och trevlig lördag ;)
Minatankar
2013-02-09 20:57
Namn: Åter till ståplats. (Sekt. E)
Sänt: 2013-02-09 20:50
//
Vi måste läsa och/eller tolka inlägg här på olika sätt. Någon total transparans har jag inte läst att någon förväntar sig. Inte heller att man ska störa affärsförhandlingar med att publicera uppgifter om kontakter som man behöver ta diskret.

Men visst, har inte läst allt sedan jag gick med i februari i fjol, så jag kan ju ha missat något. Och så är jag gammal och senil, så jag kan ju dessutom ha glömt :-)
2013-02-09 20:50
D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang) //Absolut är ett matchresultat rimligt att meddela. Minst sagt.

Minatankar// Jag menade inte specifikt Milton. Men nog kan vi vara överens om att många här gärna sett officiella åsikter och kommentarer om eventuella nyförvärv som diskuterats på forumet. Jag är av åsikten att Sport hellre håller tyst och presenterar när det är klart än gjuter olja på vågorna genom att berätta vilka de vill ha.(som hänvisning till förhandling med enskilda spelare). Vilket många på detta forum efterfrågat.
2013-02-09 20:30
Åter till ståplats. (Sekt. E) // Men ett matchresultat är väl rimligt att meddela. Det gör alla andra klubbar, långt ned i seriesystemet.
Minatankar
2013-02-09 20:29
Namn: Åter till ståplats. (Sekt. E)
Sänt: 2013-02-09 20:26
//
Mr Milton får väl svara för sig själv. Jag kan bara för egen del säga att jag inte läst att någon på detta forum efterfrågar det du ger exempel på.
2013-02-09 20:28
colona //
Klaga så mycket på utebliven info om Rynninge-matchen. Ja, påpeka det i ett inlägg. Det kan ju kallas mycket i MEN INTEi den typ av samhälle vi lever i.

Hoppas Du uppskattade mitt inlägg med länk till Rynninge. Som sagt, ställ upp och hjälp till i stället för att klaga. Hur har Du bidragit?

Se även Minatankars inlägg om hur ÖSK ser på detta med hjälp utifrån. Detta beror sannolikt på att det sitter någon med ett STORT kontrollbehov i någon ledningsfunktion.

Det tar några minuter att lägga ett inlägg här på forumet, det borde inte ta längre tid på hemsidan. På matcherna finns flera funktionärer som kan lägga 2-3 minuter.

Jag tror också spelarna ser det som en uppmuntran att synas i media.
Örebro colona
2013-02-09 20:28
Mina tankar//
Jag vill inte skriva några namn här men det var en central person i ledningen.
2013-02-09 20:26
Mr.Milton/ Visst kan man önska sig ännu mer information som supporter. Men... i mina ögon är det inte angeläget med total transparens. Jag tycker inte att jag som medlem kan ställa krav på att få veta exakt allt som händer. Oavsett om det gäller tränarnas syn på en u19 kille eller förhandlingar med enskilda spelare. Jag kan till och med gå långt att jag tror att det är dumt för en klubb att vara för transparent. Informationen blir bättre och bättre i mina ögon. Ex, uppesittarkvällen var en höjdare och riktigt rolig. Veckobreven är en bra grej, även om det är mycket ordbajseri där. Vad är det som saknas tycker du?
Minatankar
2013-02-09 20:15
Namn: colona
Sänt: 2013-02-09 20:13
//
Vem/vilka har sagt det?
Örebro colona
2013-02-09 20:13
Mina tankar//
I de kontakter som jag haft med ÖSK har jag fått precis motsatt svar, dvs att man gärna tar emot hjälp med olika arbetsuppgifter , inte bara att vara matchfunktionär.
Minatankar
2013-02-09 19:43
Namn: colona
Sänt: 2013-02-09 19:34
//
Om du läser det jag skrivit nedan så ser du konkreta exempel på det som behöver bli bättre. Vi är många som erbjudit hjälp och som ständigt ger ÖSK konkreta förslag på åtgärder i direktkontakter.

Det har funnits och finns både styrelseledamöter, medlemmar, aktieägare och andra supportrar som vill hjälpa till på olika sätt. Flera av dessa har mycket god utbildning och erfarenhet av kommunikation. Ledningen vill dock att kommunikation och andra insatser ska utföras av anställda.

Vi är många som menar att de ideella insatserna behövs och behöver uppmuntras till annat än som matchfunktionärer.

Örebro colona
2013-02-09 19:34
Tips till er som tycker att informationen från ÖSK är för dålig.
Gå upp på kansliet och erbjud er hjälp med detta . De är 5 personer färre nu än förra året så de behöver all hjälp de kan få och kommer att ta emot er med öppna armar. Jag själv tycker att informationen har blivit mycket bättre i år än tidigare trots sämre förutsättningar. Jag tycker att det är lite överdrivet att klaga så mycket på att det inte har skrivit så mycket om en U21 match mot Rynninge.
Angående frågorna ställda på hemsidan så kunde man börja ställa frågor den 26/1 och man började svara på en del frågor den 5/2 , det gick alltså inte flera veckor som någon påstod.
Som sagt, ställ upp och hjälp till i stället för att klaga.
2013-02-09 19:12
ÖSK marknarsför sina matcher så dåligt så NA rapporterar hellre om Kif Örebros damer och Karlslunds P98-lag än ÖSK - RYnninge
Minatankar
2013-02-09 19:07
Namn: Kampari Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-02-09 18:51
Ni som klagar på kommunikationen. Vad begär ni att de ska förmedla?
Ekonomi?
Rykten?
//
Flera saker har mycket riktigt blivit bättre. Det gäller inte minst rapportering av träningar, inkl intervjuer. Här gör Erik Wärlegård ett bra jobb! Vidare är det ett steg framåt med Jan Karlssons veckobrev. Också bra att man fått ställa frågor till ÖSK-företrädare.

Det jag efterfrågar är snabbare information, uppdateringar och information kring det ekonomiska läget. Mycket riktigt finner man ofta information snabbare på andra webbsidor än på ÖSKs. Uppdateringar av bilder på och e-postadresser till nya styrelsledamöter, tränare m fl dröjer ofta i månader. Även ÖSK-appen går att utveckla.. Det ekonomiska läget får vi medlemmar och aktieägare en uppfattning om en eller högst två gånger per år. Och det kan i månader ligga kvar bilder på spelare på hemsidan/appen som lämnat oss för länge sedan och nu spelar i andra klubbar (t ex Wirtanen och Gerzic).

Efterfrågar, precis som D´Artagnan, också snabba svar på alla de frågor som fick ställas till ÖSK-representanter.

Det är några konkreta exempel.

2013-02-09 19:05
Kampari // Gällande matchen idag:
Laguppställning och matchtid
Resultat och kort referat

Gällande frågorna ställda på hemsidan:
Ett vettigt svar på varje fråga en eller två dagar efter avslutat frågestund. Knappast jobbigt eller svårt med den bemanning man har på kansliet och i den sportliga ledningen.

Vill man ha medlemmar och publik på matcherna så MÅSTE man bjuda till. man kan inte förlita sig på svart/vitt, NA och Eyravallen. Däremot kan man skriva på svartvitt om hemsidan är så svårhanterlig att man inte med en liten ansträngning kan få ut några rader om en match.

Är SiteVision ett skitverktyg, finns det någon regel att inte informera om matcherna eller är det slöfockar bakom spakarna (Wärlegård är bra)?
AIK Saywee
2013-02-09 19:01
Mr Milton, håller verkligen med dig i ditt 17:53-inlägg.

Det är en av uppropets viktiga punkter och "ÖSK" har väl också erkänt att det skall bli bättre, men ack så sakta förbättringarna går ....
AIK Saywee
2013-02-09 18:57
Kampari, 18:51,

kanske matchresultat ?

Ekonomi och rykten klarar vi av här på forum .....
Örebro Kampari
2013-02-09 18:51
Ni som klagar på kommunikationen. Vad begär ni att de ska förmedla? Ekonomi? Rykten?
Postat via SvenskaFans-appen
2013-02-09 18:48
Åter till ståplats. (Sekt. E)// Wärlegård är en UPPSKATTAD person.
Men nog borde ÖSK ha muskler i nivå med Rynninge.
Vilken tid tar det att skriva några rader före och efter matchen här på forumet?

Eller måste VD godkänna varje ord som skrivs.

På ÖSK hemsida fanns det för några veckor sedan möjlighet att ställla frågor. Efter några veckor kom det svar på ett fåtal av de ställda frågorna. JÄSP !!!

Tack för infon Rynninge, bra jobbat !!!
Örebro Mr. Milton
2013-02-09 17:53
ÖSK:s kommunikation är och har varit ett stort skämt en längre tid. Inget mot Wärlegård han gör ett bra jobb men ÖSK som klubb har inte förstått vad som krävs. Personligen är jag så trött på klubben men ändå söker jag mig tillbaka eftersom jag är en fotbollsidiot. Men varje gång slutar det med att jag blir förbannad eftersom det inte går att följa laget som önskat. Den lilla info som sipprar ut kommer antingen via Mittåt eller NA. Dessa två utklassar ÖSK:s egen kommunikation med hästlängder och då är det illa.
2013-02-09 16:44
Jag tycker ÖSK blivit betydligt bättre på informationen kring laget när det gäller matcher, intervjuer etc. Sannolikt mycket tack vare Wärlegård.
AIK Saywee
2013-02-09 16:19
@Benny Böckling:

Å degen torskade mot Sirius :)
Benny Böckling
2013-02-09 15:56
Bajen imponerar, torsk mot Vasalund!
2013-02-09 15:14
Länk till Rynninges hemsida där det finns matchreferat från dagns match.

ÖSK har väl inte ens publicerat några rader "Inför match" rum än minder startevla.

Det MÅSTE till någon som kan hantera information till medlemmar i ÖSK
AIK Saywee
2013-02-09 12:57
@svartvitthjärta:

Kanske Axén och Minatankar, de gillar väl båda lagen :)

OU !!!
Örebro svartvitthjärta
2013-02-09 12:18
Nån som är på plats och ser matchen mot Rynninge?

Heja Sport!
Annons: