/fotboll/osk/forum/2167.aspx/fotboll/osk/forum/2167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Minatankar
2013-02-10 20:09
ÖSK Fans (Örebro) // Skojar du?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK Fans
2013-02-10 19:54
Bassombeng klar i veckan ;)
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-02-10 19:29
Bra gästkrönika David. / En gubbe som också hängt på Sektion E.
AIK Saywee
2013-02-10 18:15
Rasberg, nu förstår jag ditt nick ...

... du fick ett helt "berg att rasa" och vulkanen slocknade !!!
AIK Saywee
2013-02-10 17:52
Rasberg

:) !!!!!!
Örebro DaSa
2013-02-10 17:49
Har bara sett en av träningsmatcherna men har förstått av matchrapporterna att Moe är att räkna med denna säsong. Skrev halvt på skämt att han skulle bli årets utropstecken tidigare i vinter efter ha sett ett videoklipp från en träning, kanske kommer att slå in! :)

Ofta brukar man överskatta sina egna (läs egna och inte AIKs) talanger/spelare men i år tycker jag att vi har fyra spelare som verkligen sticker ut och kan bli ngt riktigt bra. En av dessa är Moe och de andra är Berisha och Holmberg samt William som joker om han får vara skadefri. Är högst medveten om att ekonomin är kass för tillfället men jag tycker att vi skall gå med på att kränga av Bamberg med en förlust och sedan lägga dessa pengar på en förlängning av kontrakten av spelarna ovan. Förstår att de inte är så sugna på att förlänga nu när vi spelar i SE, men då får vi väl lägga in en klasul att de får lämna om vi inte går upp för en förutbestämd summa.

Tycker även att vi skall sälja Yasin om det nu finns ett intresse som det ryktas om. Räcker med Holmberg, Astvald, Ibrahim och Lukman som ytteralternativ. Hellre en spetsig trupp med långa kontrakt än att ha en bred där vi tappar våra bästa spelare gratis.
Örebro Rasberg
2013-02-10 17:29
Haha, det är jag som lekte Saida i klippet. Men det var väl egentligen det enda som kunde hända :)
AIK Saywee
2013-02-10 16:35
Tackar Böckling och go_osk :)

Jag får rysningar av sådana verkliga händelser !!!
Benny Böckling
2013-02-10 16:09
Inte ofta jag blir först, stort! Diggar förövrigt killen som skriker; Alltid 93! Alltid 93!!
Örebro go_osk (We are on the road agian!)
2013-02-10 16:04
Saywee//

Kolla in länken ovan. Där har du klippet!

Edit: Benny hann före medan jag letade.
Benny Böckling
2013-02-10 16:01
Varsågod Saywee
AIK Saywee
2013-02-10 15:52
Skall bli helkul med tre länsderby´n denna säsong och kanske bra för ekonomin.

Egentligen vill jag nog inte ha någon utklassning typ 8-0 i alla matcher, utan snarare en uddamålsseger på övertid, sådant kan få mig att bli hes flera dagar :)

Kommer ni ihåg ett "underbart klipp", från en match på Stora Valla, där någon tjötar, "Seb nickar in den" ...

... och det var precis vad som hände!

Sådant är bara så underbart, så det är svårt att beskriva i ord :)

Krille (var är du?) eller kan någon annan hitta denna fantastiska världshändelse?

Heja SPORT !!!
Örebro Valderinho
2013-02-10 14:44
2-1 till Degerfors. Lär inte bli någon förlust för Degen eftersom Kebabrullarna spelar som ett gäng påse nötter.
Örebro Valderinho
2013-02-10 14:15
1-1 för en stunds sen. Degerfors bröt ett idiotiskt uppspel när dom pressade högt och spelaren i fråga som jag inte såg vem det var lobbade bollen över Syrianskas målvakt.
Örebro Valderinho
2013-02-10 14:03
På Norrstream.se kollar jag. Matchen kostar 79kr. Är i värsta laget. Men var bara tvungen att se Degerfors få stryk..
Örebro ÖSK Fans
2013-02-10 14:00
Valderinho

Var kollar du?? Stream?
Örebro Valderinho
2013-02-10 13:58
Det står 1-0 till Syrianska. Antonnen är aktiv och är väl den som har stått för det mesta framåt på sin kant när han går framåt. Anfallaren i Degen är rätt så harmlös, en okej nick i första halvlek. Degen står väldigt lågt och Syrianska har svårt att hitta igenom, särskilt med långsamme Velic och Mourad på topp. Finns inget djupledshot. Men det har vi med "Crespo" ;)

Vad finns det mer att säga förutom att Degerfors har en rätt synisk matchplan eftersom dom släppte in 6 bollar förra matchen. Står lågt och försöker pressa högt och "låsa" fast Syrianska på mitten så dom inte kommer igenom. Rennie ute på kanten har varit ovän med bollen ett flertal gånger och slarvat. Målvakten är väl sådär. Greppar sällan bollen och släpper flertalet returer som har skapat farligheter. Så också på målet.

Jag tror inte ens med Antonnen som gör det bra att Degen klarar sig kvar med anfallsuppsättningen dom har. Dom kommer få kriga igen i botten. Med Samuelsson och Brandeborn som gjorde dom flesta målen så är dom väldigt tama framför och när det blir en målchans. Flertalet gånger har dom sjabblat bort fina anfall med just det, "att bollen rinner ut i sanden" .
AIK Saywee
2013-02-10 13:22
Undrar hur det går för degen och Anttonen idag?

Syrianska-DIF 13.00 någonstans i jallaland
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-10 12:48
@Minatankar:

Ja, det är av största vikt att dessa spelare känner sig sedda
AIK Saywee
2013-02-10 12:36
@Jonte R:

Precis, så skulle det kunna vara om ÖSK släpper på prestige eller vad det kan vara.
AIK Saywee
2013-02-10 12:32
MrCrowly, bra att de äntligen har vaknat och tagit till sig kritiken som de läst om här :)
Örebro MrCrowly
2013-02-10 12:22
Läser ni på ösk's hemsida?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Jonte R
2013-02-10 12:05
Om ÖSK själva har svårt att täcka alla matcher så är jag övertygad om att det finns duktiga skribenter och fotografer som kan hjälpa dem med detta. Skapa en liten redaktion med personer som är beredda att hoppa in och ge dem, om än inte pengar, andra morötter som gör att det känns meningsfullt att bidra. Eller hitta ett aktivt samarbete med de som skriver här, vilket har skett tidigare.
Minatankar
2013-02-10 11:20
Gooey Nutballpuff (Örebro) // Mycket bra och allra viktigast!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-10 11:12
Enligt en person på Twitter var alla tre tränarna i ÖSK och bevittnade U21 matchen mot Rynninge. Vilken jävla skillnad mot Sixten...

Så här i efterhand är det bara att konstatera att Sixten passar bäst som tränare i "köpelag" men bör hålla sig borta från lag som satsar långsiktigt med egen akademi
AIK Saywee
2013-02-10 10:52
Grixx, 09:58,

håller med dig :)

I ett kommunikationssamhälle uppskattar jag om informationen är Snabb, Enkel och Tydlig, samt lätt att hitta!

Hoppas liksom dig att man omgående tar tag i detta ...

... annars får vi tjöta vidare och erbjuda vår hjälp.
Örebro colona
2013-02-10 10:45
Grixx//
Instämmer helt i ditt inlägg 09:58 !!
Örebro Grixx
2013-02-10 09:58
I många lägen kan mindre klubbar och privata bloggar/webbsidor/twitter ge massivt bättre information om klubbar och matcher. Brinnande ideella själar som ger allt för sitt lag.

Allsvenska lag och Superettor är mer företag där folk förväntas få lön för vad de gör. Idella själar finns men det handlar mest om att klubben ska göra rätt för sig mot sina anställda. Många ger säkert mer tillbaka än för de timmar de har betalt...men det har givetvis sina gränser.

I läget där laget befinner sig nu med en ekonomi som kanske är lite osäker kan man ha en obalans i prioriteringar. Å andra sidan så var informationen även i Allsvenskan inte helt perfekt heller.

Är det en ekonomisk fråga så kan man säkert fråga sig om det handlar om så jättestora pengar/uppoffringar för att lyfta webbinfon några snäpp.

Tar man U-21 som exempel har det möjligen fallit mellan borden men det känns lite amatörigt i så fall...men som sagt i en ny ekonomi/organisation under förändring som ska anpassas för Superettan kanske det sker. Hoppas ändå att det är något man tar tag i ganska omgående.
AIK Saywee
2013-02-10 09:17
MInatankar, instämmer med dig i ditt 08:19-inlägg om vi tillåts diskutera vidare om kommunikation, innan forummoderatorerna börjar klaga.

Jag tycker faktiskt att det är ganska nonschigt av ÖSK att inte ge ungdomarna lite medialt utrymme, de är ju ändå vår framtid!

Verkar som att man lagt ned relativt mycket tid på en snygg layout och en massa sådant som inte är så intressant för en som vill läsa det allra viktigaste och uppdaterade. Det är ju inte ett bildspel jag söker efter på officiella, utan vad som är på gång, vad som nyligen hänt och lite trevlig historia.

Heja SPORT, bli bättre!!!
AIK Saywee
2013-02-10 08:21
Godmorgon alla glada svartvita supportrar och förresten även ni som är ledsna eller ni som inte är på något speciellt humör :)

Idag, som alla andra dagar, räcker det med att vara svartvit.

Ni vet ju att jag är optimistiskt lagd och jag vill skriva att jag även oftast är glad, men det hindrar mig inte att skriva när jag finner förbättringsmöjligheter i vår klubb. Sådant kallas ibland att man klagar eller gnäller och som vanligast får man utstå lite motklagande eller motgnäll.

Det är synd att man måste tjata, men så blir det oftast, när inget händer.

Jag tycker iallafall att det vore ännu trevligare om ÖSK kunde förbättra sin kommunikation ytterligare. För ibland är det ganska dåligt jobbat med detta.

Heja SPORT !!!
Annons: