/fotboll/osk/forum/2165.aspx/fotboll/osk/forum/2165.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2013-02-14 21:44
@Minatankar:

Du inser väl att det är ÖSK vi pratar om? Klart som korvspad att kontraktsformuleringarna är under all kritik. Det kan vi utgå ifrån utan att ha sett kontrakten!
Örebro DaSa
2013-02-14 21:35
Mina tankar/ Baserade det på att han hade lite ett bra facit från Norge och att ÖSK under den tidpunkten var tvugna att värva ngr etablerade spelare och därför betalade ett överpris/lön. 80 000 kr/mån är en gissning, men beror säkert på hur stor del som var signing-fee m.m. Vad tror du själv att han har i lön? Kan ju vara så att hans lön har sänkts nu när det blev spel i SE.
Benny Böckling
2013-02-14 20:12
Kul med Nkili! Hoppas att han tar en startplats på högerbacken nu så man slipper se Hagges inläggsfot något mer! Helvete va kass karln är på inlägg... Heja Sport!
Minatankar
2013-02-14 19:15
Namn: DaSa
Sänt: 2013-02-14 18:37
Förstod inte heller intervjun med Sköldmark, fick vi betala skyhöga utbildningskostnader för Nkili eller hade han lyckats förhandla bort dem?!
//
Förstod inte riktigt heller. I Sverige betalar man till klubbar i ungdomsåren enligt regler som SvFF föreskriver. Jag fick uppfattningen att i internationella affärer så kräver både ungdomsklubbar och det utländska fotbollsförbundet betalt. Eller så är det så att förbundet företräder klubbarna.
Minatankar
2013-02-14 18:59
Namn: DaSa
Sänt: 2013-02-14 18:37
//
Kan aldrig tänka mig att Bambergs kontrakt är skrivet så att han har 80.000 i månaden för spel i SE. I så fall är det under all kritik. Vad bygger du siffran på?
Örebro Valderinho
2013-02-14 18:49
Sköldmark säger ju själv att Sydafrikas förbund avsätter sig ersättning. ÖSK betalar alltså ingenting till de klubbar han representerat.
Örebro DaSa
2013-02-14 18:48
Med risk att låta som jag har fått hybris, men jag tycker att vår potentiella startelva i SE håller allsvensklass. Är ngr frågetecken men är helt övertygad om att vi har en bättre startelva i år än förra våren.

Oscar - ett frågetecken men hans landslagsuttagning visar att det finns potential. Är garanterat bättre än förra årets målisar.

Nkili - frågetecken men har verkligen potential att hålla allsvenskklass.
Wiken - håller AS-klass
Berisha - håller hög AS-klass, fanns nog en del substans i HIF ryktena.
Wovven - nja, tyckte inte han höll klassen förra året. Men är förhoppningsvis inte sämre i år.

Basse - har potential (2010 skulle jag inte sålt honom för under 1 miljon euro), litet frågetecken för att spela honom i en 4-4-2 uppställning. Klarar han det defensiva jobbet?!
Saied - ryktades om att svenska toppklubbar ville ha honom efter säsongen. Axen säger att han är "elektrisk". Tror han kunde ha varit en allsvenska toppspelare i år.
Nilsson - litet frågetecken, skulle gissa att ÖSK i SE är kanske hans optimala miljö. Spela i ett spelförande lag och spelet går lite långsammare. Men om man titta hur de andra centrala mittfältarna underpresterade förra året så är han en förstärkning.
Holmberg - helt klart allsvenskklass och har potential att bli utlandsproffs.

Hasani - habil allsvenskspelare
William/Crespo - bra allsvenska spelare.
Örebro DaSa
2013-02-14 18:37
Förstod inte heller intervjun med Sköldmark, fick vi betala skyhöga utbildningskostnader för Nkili eller hade han lyckats förhandla bort dem?!

Angående Nkili så har jag höga förväntningar på honom. Antar att det var på grund av honom som vi inte förlängde med Anttonen (+hans skadehistorik) vilket ger honom en del att bevisa:) Hoppas att han konkurrerar bort Hagge så fort som möjligt i alla fall.

Angående Basse så ser jag gärna honom i ÖSK. Är övertygad om att vi har bud på ngn av våra yttrar, när de säljs så plockar vi in i Basse. Kommer antagligen bli en ekonomiskt bra affär då vi kommer att få in transferpengar och antagligen sänka lönekostnaderna. Om det är Bamberg som lämnar så skulle jag gissa att vi byter en 80 000 kr/mån lön mot en 25 000 kr/mån lön. Borde inte heller vara ngn signing-fee att snacka om då Basse borde vara tacksam att han får en "sista chans".
Örebro SHP Örebro
2013-02-14 18:05
Är basse på väg till ösk? nåt jag missat?
Örebro Bastard on Parade
2013-02-14 17:10
Från en gammal intervju med Nkili:
"Man måste ta risker, annars får man inte chansen. Jag spelar både vänsterback och vänstermittfältare, men är egentligen högerfotad."
Örebro Nikki Sixx
2013-02-14 17:08
@Minatankar:

Nej jag tror inte att spelare eller tränare kan lämna klubben under rådande kontrakt hur som helst. Självklart så måste dessa lösas från sitt kontrakt, vilket kan bli kostsamt för den klubb som vill ha denne spelare/tränare.

Att tränare byter klubb under kontraktstid är inget konstigt.

Ponera att Alec under denna säsong får ett bra erbjudande från en Allsvensk klubb. Axén är sugen på att bli huvudtränare igen och vill verkligen ta uppdraget. Klubben är villig att lösa honom från hans kontrakt med ÖSK. Klart ÖSK kommer att överväga att släppa honom om summan är den rätta istället för att ha en tränare som egentligen inte vill vara kvar.

Om detta nu inte inträffar så tror jag mycket väl att Alec kan bli huvudtränare i ÖSK.
Örebro Palermo
2013-02-14 16:52
Jag förstår absolut inte varför Basse ska komma hit!
Måste finnas ett bud på en av de spelare som aspirerar på ytterplatserna.

Jag tror att det är bättre för klubben att satsa på de som finns och jobba fram de unga förmågor som finns. Är det någon gång de ska få speltid så är det nu, i superettan. Nästa år så spelar vi ju i allsvenskan igen. Och får de inte speltid i år, så kommer de inte duga i allsvenskan nästa år...!

Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-02-14 16:36
Eyravallen.se har bilder från dagens träning
Minatankar
2013-02-14 16:18
Jag förstår inte alla er som tror att en spelare eller tränare kan gå till en annan klubb under rådande kontrakt. I så fall krävs det att ÖSK ger sitt tillstånd och att man får bra betalt.

Varför skulle inte Alec kunna bli chefstränare i ÖSK om några år?
Örebro Valderinho
2013-02-14 16:13
@Nikki Sixx:

Jag tror inte heller han kommer stanna som Assisterande tränare med spelarutveckling som prioritet.
Jag räknade nästan att någon skulle anmärka på det. Om jag får förtydliga, så tror jag han vill "sätta" sig ned i ÖSK ett tag efter all turbulens som har varit. Men skulle det dyka upp ett erbjudande som huvudtränare i Allsvenskan blir det svårt att tacka nej. Men troligen nästa år isåfall om/eller beroende på om vi lirar i Superettan fort. Eller i Allsvenskan.
Örebro Valderinho
2013-02-14 16:08
Jag vet inte hur många som är tveksamma över Ayanda Nkili kapacitet. Men jag kan säga att vi kommer ha en väldigt bra back när han är fulltränad så småningom. Både i teknik, skott och funktionalitet på planen besitter han en färdighet, och man ser att han är skolad. Han besitter även bra defensiva kvalitéer. Nu ska jag inte måla upp honom som rena Messi. Men av allt att döma så hör han hemma på betydligt högre nivå än Superettan. Av det lilla jag sett live av honom. Vore kul om han kunde vara med på någon av matcherna i helgen!
Örebro Nikki Sixx
2013-02-14 16:06
@Valderinho:

Varför skulle han inte ta någon annat uppdrag?
Tror knappast att hans ambition är att avrunda karriären redan Som assisterande i ÖSK.... Får han ett bra erbjudande som huvudtränare tar han nog det.
Örebro Valderinho
2013-02-14 15:55
Jag ser Lumbana och Berger som osäkra kort. Yasin, Holmberg, Ibrahim, Bamberg ser jag som främsta yttrar. Därefter kommer Astvald och så ingen..Lukman murad räknar jag inte eftersom han är oprövad på seniornivå. Därför är det rätt naturligt att det finns en ytter/anfallare till i Basse som varit här tidigare och som dom flesta vet om vad han har för problem. Största problemet låg i hemlängtan av familjen och får man hit familjen är den problematiken löst. Sen har vi sena ankomster, strul med diverse andra småsaker som kan härledas till att han inte mådde så bra. Han kunde inte språket och hans ende vän Axén lämnade. Vem hade inte mått bra då.

Sen tror jag inte Axén kommer göra om samma misstag igen och ta ett tränaruppdrag. Om det inte är någon utländsk klubb som som han kan tjäna bra med pengar för.

Får Basse allt att stämma. Med all problematik bakom sig förhoppningsvis, med skador och allt. Så kommer vi ha en av Superettans bästa yttrar alla kategorier.
Jag ser helst att Astvald bör söka sig en ny miljö dels, han är för lik Yasin men att Astvald saknar tekniken och bolltouchen som Yasin har. Sen tror jag Astvald inte kommer bli så mycket bättre. Han var bra 2010 när resten av laget var bra..
Örebro AFM
2013-02-14 15:49
Är det någon som kan förklara vad de menar med "skyhöga utbildningskostnader" angående Nkili? Hur mycket rör det sig om?
Minatankar
2013-02-14 15:49
amn: D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
Sänt: 2013-02-14 15:27
//
Om man ska ha med spelare i truppen som uppenbarligen kräver speciell coachning i olika avseenden så krävs det att Alec finns på plats. I så fall får man skriva kontrakt med spelare på samma period som Alec har kontrakt.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-02-14 15:27
Ser inte vitsen med att ta hit Basse inkl familj. Vi har ju redan 8 mittfältare, utveckla dom i stället. Basse är ändå en chansning om man ser på historiken.

Basse kräver att Axén finns tillgänglig, vad händer om Axén får ett erbjudande han inte kan säga nej till?
Örebro ÖSK Fans
2013-02-14 15:12
va där det som krävs för att få hit Basses familj? visum? Hade inte ÖSK gått med på hans krav hade väll affären varit avslutat vid det här laget?
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2013-02-14 14:17
Men Basse har ju misskött sig på grund av familjeskäl (familjen kvar i Kamerun) om jag uppfattat det rätt?

Om hans familj då kan komma till Örebro borde väl skälet till hans misskötsel försvinna...?

Han är ju trots allt grym! :)
Örebro go_osk (We are on the road agian!)
2013-02-14 14:00
Med tanke på att det är en målvakt på provspel så borde det väl innebära att Sandqvist är på väg bort. Om så inte är fallet så har jag svårt att förstå syftet med provspelet.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2013-02-14 13:55
@Minns ni pozniak?:

Hoppas verkligen att du har rätt om Sankan!
Men ännu mer hoppas jag du har fel om Basse, jag tror det vore en katastrof för lagbygget att få tillbaks en spelare som historiskt, i minst två klubbar, misskött sig. Det kostar onödig energi för tränare och lagkamrater.
Minatankar
2013-02-14 13:43
Namn: Minns ni pozniak?
Sänt: 2013-02-14 13:07
//
Det var attan vad du tycks vara insatt. Jobbar du på SÄPO? :-)
Minns ni pozniak?
2013-02-14 13:07
Deadline för Basse nästa vecka, återstår att få hit hans familj, ÖSK förhandlar om ett 2+1 kontrakt. Jonas S är på väg hem till Skåne.
Örebro Conjuration
2013-02-14 12:56
Det tog ett tag ;) Är truppen spikad nu?
Örebro "ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN)
2013-02-14 12:54
@Lekiller:

Lägg till att Folke var drivande till att förlänga med Sixten/Mosander, det kostade oss förutom en massa pengar vår AS-plats som i sin tur är värd oerhört mycket pengar. Så summan av det Folke åstadkommit för ÖSK är oerhört negativ ur många aspekter.
Örebro Roswall
2013-02-14 12:45
Intervju med Nikili och Skjöldmark!
Annons: