/fotboll/osk/forum/216.aspx/fotboll/osk/forum/216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2017-04-20 17:53
Benny// Det var väl därför det inte fanns något odds. ;)
Örebro Benny Böckling
2017-04-20 17:45
Har hoppats på Ayaz och Omoh på varsin kant inför varje match hittils men just Elfsborg borta hade det nog inte skadat direkt med Rogic på en kant.

Nåväl, nu blir det åka av på flankerna!
Örebro Ö.S.K Krille
2017-04-20 17:40
Jag tror på denna startuppställning ikväll. -----------------------------Jansson---------------------- Lorentzson---Almebäck---Hines Ike---Ring Omoh----Mårtenssons------Gerzic-----Rogic -----------------Besara-------Igboananike---------- Vad tror ni? Om Rogic är hemma och är sjuk så blir det Ayaz på kanten skulle jag tro.
Örebro öörebrooo
2017-04-20 17:38
Rogic hade behövts mot ett offensivt Elfsborg, Ayaz och Omoh är inte kända för sin defensiv direkt. Hoppas de verkligen jobbar för laget, för vi kommer inte vinna om inte alla jobbar hårt för laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro öörebrooo
2017-04-20 17:37
Rogic är hemma och är sjuk hörde jag.
Örebro TommyS
2017-04-20 17:35
Samma elva som senast förutom att Rogic inte finns med i truppen alls. Ayaz startar istället och Mbombo går in på bänken. Någon som vet varför Rogic saknas?
AIK Saywee
2017-04-20 16:12
pemo, tack för extrajobbet du gjorde i påskas. Fick du betala dubbelt inträde? I kväll blir det svartvita poäng!
Örebro Benny Böckling
2017-04-20 16:11
Almebäck mål på hörna bli nog tufft, han är väl nästan alltid kvar på mittplan vid hörna. Pga hans speed.
sundsvali
2017-04-20 16:10
Stream Cmore Sport
Örebro pemo
2017-04-20 15:56
Tre omgångar. Tvåa med sju poäng trots ( ? ) taffligt spel. Eller är det ÖSK:s nya giv? Jag gläds åt att vi är obesegrade, Frågan är väl nu om man alltid skall förvänta sig ett lag som går ut och försvarar i första hand? Och visst, hellre ett SM-guld även om det inte är Barcelona direkt. Samtidigt är det enklare att kritisera när det går bra. Fast spelet mot ÖFK var väl kanske så här i efterhand inte fullt så passivt som jag upplevde det på plats. Det som mer retar mig, är att vi inte kunde döda matchen med ett tredje mål, när chanserna fanns. Vad väntas i kväll då? Det blir väl samma uppställning om alla är friska. Tränare brukar sällan ändra i ett vinnande lag. Och det finns det väl en viss logik i. Blir väl som vanligt att hålla emot de första 15 minuterna och sedan kontra in ett par snabba. Därefter får Haglund sparken. :=) Pratat med några Elfsborgssupportrar på hemmaplan, och de är inte så imponerade av lagets matcher. De har fortfarande en viss tendens att rulla bollen lite för mycket inom laget. Fast nu kanske de är mer desperata och går på knock. Så jag känner mig rätt lugn med poängen så här långt. Kan nog t.o.m förlika mig med ett kryss i kväll. 2-2 är väl en gångbar siffra. Skulle vara så kul att se ÖSK som serieledare. Sex mål framåt och lika många målskyttar. Vilka målar i kväll då? Jag kör på den djärva stilen och tror på Sköld ( friläge ) och Almebäck. ( på hörna ) Tyvärr gick det inte att spela på detta, då oddsen inte var rimliga. Fast å andra sidan skiter jag i hur, bara vi snor poäng.
Örebro Grohl
2017-04-20 15:06
Nej det kommer med 100% säkerhet vara samma elva (om ingen är skadad), Axén har visserligen sagt att bäst för dagen spelar och alla platser är öppna. Det verkar dock som att samma gubbar oftast är bäst för dagen.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-20 14:28
Det blir väl samma elva som mot Östersund senast? Finns väl inget som talar för något annat?
Örebro Grohl
2017-04-20 14:14
Vill bara skriva här för tredje matchen i rad att jag önskar mig både Sköld och Igbo på topp från start. Mina tidigare önskemål om Ring hoppas jag verkligen att Axén håller med om efter Östersundsmatchen, Sebbe känns betydligt tryggare i spelet utan boll. I spelet med boll känns det jämnare mellan de båda vänsterbackarna.

Angående Igbo/Sköld tillsammans på topp tror jag det är större chans att jag träffar på en flygande gris nu under eftermiddagen än att bägge är med i en startelva idag. Men jag tycker verkligen att det känns som att Besara behöver två gubbar centralt framför sig för att få ut mer av sin potential. Många här inne gnäller friskt på Nahir, men jag håller inte med om att det bara är han som ska rätta till sig. Tycker det är väldigt sällan han tar felbeslut i det offensiva spelet, problemet som jag ser det är att inga av alternativen han har är speciellt bra.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-04-20 13:48
@Hertig_Karl:

Den kommer. Förhoppningsvis lagom till kaffet på lördag morgon.
AIK Saywee
2017-04-20 13:10
Underbart Tjäle, min egen puls stiger. Detta ät bara en "måstevinnamatch" annars blir sommaren lite sabbad :( Jobba, kämpa, vinn ÖSK !!!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-20 13:05
Pulsen innan
Örebro Hertig_Karl
2017-04-20 12:57
Förresten, vad hände med den där intervjun med Axén som skulle publiceras denna vecka?
Sawadee
2017-04-20 12:41
@Hagges vänsterfot:

Personen i fråga, Göran får ju ingen möjlighet att försvara sig. Det kan väl lika väl ha varit ÖSK som satte honom "på pottkanten"? Själv har jag ingen aning om vad som hände och det finns föga att läsa om det. Hittade dock några "Thörners tankar" där det nämns.
AIK Saywee
2017-04-20 12:04
Jobba för en framtid !!!
Hagges vänsterfot
2017-04-20 11:37
@Sawadee:

Är det verkligen förtal? Nu är MinaTankar en offentlig person här på forumet (ett medvetet val). Om Simon Åström hade lämnat ÖSK precis innan seriepremiär för ett groll, om han får kritik på forumet då så är det alltså förtal?
Sen vet både du,jag och alla andra på forumet att de finns alltid 2 olika sidor på ett mynt och därför ska man inte tro på allt man läser.
Hagges vänsterfot
2017-04-20 11:34
[QUOTE=Saywee]Hitta avslut,

bengaler är vackra en mörk höstkväll, men om de fortfarande medför böter för klubben, bör man planera utgifter och de som tänder på, bör ingå i planeringsarbetet.

Men att som i Eskilstuna bränna av en feltajmad bengal, efter Nordin's assist och stoppa matchen i ett antal minuter, känns inte rätt någonstans!

Ölbussarnas droger och bengalbränning är kanske inte jämförbara ...

Tror att det är bättre för ÖSK att förknippas med bra fotboll, segrar och gemenskap.

Dårarna får väl söka sig till andra "arenor"

ELLER ?

[/QUOTE
Örebro får aldrig böter för bengalbränning, när ska du läsa vad folk vänligen skrivit och upplyst dig flertal gånger om?
Örebro Hitta avslut!!
2017-04-20 10:50
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Haha ja herregud, vilka spån!

Jag hoppas på en framtida legal pyro. Det vore fint!

AIK Saywee
2017-04-20 10:43
Sawadee Nu skiter vi i forntiden och laddar för kvällens trepoängare :) Tror att ÖSK hittat inledningsformen och självförtroendet borde vara på topp. Jag har en mycket stark känsla för tre svartvita poäng!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-04-20 10:39
Bengaler är vackert. Så länge de inte kastas in på plan eller på andra människor. I fjol i premiären mot DIF tyckte jag det var rätt häftigt faktiskt. Sedan finns det personer av mindre tänkande karaktär. Som när några brände av bengaler i BA hockeyarenan. Folk kunde ju inte andas och man var tvungen att ta ett break för att vädra ut hallen.
Sawadee
2017-04-20 10:22
@Hagges vänsterfot:

Nja, "inget fel"? Att rakt ut i luften påstå att någon (dessutom namngiven) har "satt ÖSK på pottkanten" för närmare trettio år sedan luktar väl inte så lite förtal?

Nåja, nog om det nu. Jag tror att vi behöver ligga bra tight ikväll för att vinna. För att vinna måste väl vara målet? Ju längre tid som går innan Elfsborg får hål på oss, desto mer stressade kommer de att bli. Idealet är förstås att de inte får hål alls. Skulle ju sitta bra om Oscar får hålla första nollan för i år!
AIK Saywee
2017-04-20 10:08
Hitta avslut, bengaler är vackra en mörk höstkväll, men om de fortfarande medför böter för klubben, bör man planera utgifter och de som tänder på, bör ingå i planeringsarbetet. Men att som i Eskilstuna bränna av en feltajmad bengal, efter Nordin's assist och stoppa matchen i ett antal minuter, känns inte rätt någonstans! Ölbussarnas droger och bengalbränning är kanske inte jämförbara ... Tror att det är bättre för ÖSK att förknippas med bra fotboll, segrar och gemenskap. Dårarna får väl söka sig till andra "arenor" ELLER ?
Örebro Hitta avslut!!
2017-04-20 09:53
Benny Böckling, Verkligen ett offensivt lag! Lär bli en hel del ytor bakom ellos mittfält och ytterbackar. Jebali, bajrami och lundevall känns inte som de mest defensiva mittfältskuggarna :) Vore riktigt fint med en poäng ikväll. Perfekt med tre!
Örebro Nicknamn i ribban
2017-04-20 09:42
Bajrami ryktas starta istället för DG. Har verkligen inte nått gammal god form, men det är ju i grunden en duktig spelare. Lite mindre speed och lite mer hjärna.
Örebro Hitta avslut!!
2017-04-20 09:38
Saywee, "Bengaler och droger, nej!". Är det verkligen så illa med bengaler? Att folk likställer det med droger och/eller annat elände? Personligen tycker jag att det är effektfullt, stämningsfullt och ganska vackert faktiskt. Dock kan röken vara irriterande ibland. Hettan är ju såklart ett problem också. Jag vet att det finns ett starkt motstånd här till pyro. Men hur är inställningen till framtida lagliga varianter? Vore inte det något för Västra? Om någon ids att svara. Blanda inte in Bangers, droger, huliganism osv. Det är något helt annat. 1-2 ikväll. Mårten och Rogic.
AIK Saywee
2017-04-20 09:19
Publiksiffra bortastå , 123 ? Resultat, 1-3 ? Bengaler och droger, nej! Målgörare, Igbo 2 och BHI 1 (!) ? Kvar i toppen, JA !!! ÖSK
Annons: