/fotboll/osk/forum/2159.aspx/fotboll/osk/forum/2159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK Fans
2013-02-15 09:44
Saywee

Lugna dig lite nu...Kolla på start11an mot DIF senast, tycker du inte vi har talanger och satsar på talanger...??? Vi kan inte bara ha talanger i truppen. Rutin är väl så viktigt för att gå upp igen...

Kämpa Saywee!!
AIK Saywee
2013-02-15 09:34
Om 14 dagar börjar jakten på ÖSK´s första guld, truppen är troligtvis inte helt klar ännu, alla hinner kanske inte spelas in, det är dock mycket gott om tid och jag hoppas att det slutar för min del med ett bad på Stortorget :)

Heja SPORT !!!
AIK Saywee
2013-02-15 09:31
@ÖSK Fans:

Utan talanger vinner vi SE (?), men sedan då, det långsiktiga?
AIK Saywee
2013-02-15 09:29
@ÖSK Fans:

Dom är inte borta idag, men som någon skrev det är gott om tid, stressa inte ...
Örebro ÖSK Fans
2013-02-15 09:18
En sak till!!! Med talanger vinner man inte super1an!!! Våga satsa för att vinna!!!! Bra jobbat Sköldmark!!!!
Örebro ÖSK Fans
2013-02-15 09:16
Saywee

Truppen är billigare en dom räknade med....Sankan och Dennis är på väg bort!!
AIK Saywee
2013-02-15 09:07
@ÖSK Fans:

Sköldmark är inte försäljningssportchef längre, han sköter rubbet (även inköp) och har glömt att ÖSK skulle banta, vi köper snart en målvakt och dessutom Basse , blir då uppe i 24 spelare, tror att det slutar med en 25-mannatrupp och skapliga lönekostnader.

Inga problem, pengarna snackar ju .....
AIK Saywee
2013-02-15 09:03
Jag vill inte ha mer krångel och dyra hemligheter i den svartvita framtiden, hoppas på att klubbens satsning (?) på lokala talanger är framtiden.

Heja SPORT !!!

Örebro ÖSK Fans
2013-02-15 08:56
Sälj den överskattade Brassen och in med Basse!!
AIK Saywee
2013-02-15 08:03
Jag är "tvehågsen" angående Basse, skall vi ha en lön till att betala ...

- Han är riktigt bra när han är bra och spelar ofta "underhållande"
- Han har krånglat, bl.a. som Elliot beskriver, och missat att komma i tid
- Talangerna får kanske inte den chans de borde få, om han ansluter och tar plats
- Hur stor familj har han
- å lite till

Vad är bäst för det svartvita återtåget och den svartvita framtiden?
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2013-02-15 07:49
Men vad det gäller Basse så är det ju inte bara för sen ankomst efter ledighet. Dessutom har han vid flertalet tillfällen gått av träningar p.g.a den ena eller andra skadekänningen för att nästa dag, när det är match, vara tillgänglig för spel. Ett sånt beteende både stör träningarna, uppladdningen inför match och ratade spelares inställning till laguttagningar.
Det här var ett väldigt vanligt beteende från Basse sist han var här.
AIK Saywee
2013-02-15 07:44
Bafana Bafana !!!
Örebro Trivseltorsten
2013-02-14 22:25
BoP/

Jan Karlsson berättade efter säsongslutet att spelarna får lönesänkning vid nedflyttning. Hoppas han menade alla, men med tanke på att Bamberg är nykontrakterad får man anta att det gäller honom med. Äldre kontraktskrivningar kanske inte har det...vem vet..
Örebro Valderinho
2013-02-14 22:19
Värvningen av Grahn såhär i efterhand var ett skämt. Men att det skulle vara ett skämt med en värvning av Bassombeng som man vet vad problemet har legat och som man försöker lösa med familjen. Då kan jag inte förstå hur man inte kan ha större tilltro till Bassombeng än att kalla en övergång för ett skämt. Det är bara långsint för att inte säga barnsligt med en sådan häxjakt. Basse är en genomsnäll kille som INTE sprider någon osämja i truppen. Möjligen med sena ankomster..(men det kommer man ju lösa nu med familjen, så han slipper åka kors och tvärs).
Örebro Leper
2013-02-14 21:52
Jag hoppas att ryktet om att Bassombeng är på väg hit är ett skämt.
Minatankar
2013-02-14 21:48
Jag vet inget om specifika spelares löner i nuvarande trupp. Man kan ju inte gå efter taxeringskalendern, eftersom man kan få ersättning i form av engångsbelopp, kapitalförsäkringar, pensionsförsäkringar, förmåner resp bonus och de kan läggas ut över åren om man så vill.

Har uppfattningen att de flesta av spelarna i ÖSK i AS hade totala ersättningar på mellan 30.000-60.000 kr per månad, inkl förmåner enligt ovan. Några hade betydligt mer. I SE bör ersättningarna ligga mellan 20.000-40.000, några kanske har mer. Detta är bara en personlig gissning och uppfattning. Det finns troligen flera yngre spelare som har ersättningar på 10.000 - 20.000, men som har bonus för spelade matcher.

För spelarnas del hoppas jag ovanstående siffror är för låga eftersom jag önskar dem bra ersättningar. För ÖSKs del hoppas jag att de är lägre och att jag gissat för högt, eftersom ersättningar både behöver stå i paritet till konkurrens med också förväntade intäkter. Klubben har ju dessutom att betala sociala avgifter på ersättningarna.

Snittlönen för en allsvensk spelare 2011 var ca 57.000 kr enligt SvFF. Enligt en tidningsuppgift var genomsnittslönen i AS 2012 45.000 och i SE 21.000. Frågan är om man räknat med alla förmåner ovan då, som t ex engångsersättningar och pensionsförsäkringar. I SE lär ÖSK bli löneledare. Hur som helst florerar det en massa siffror och nu har jag bidragit till dem. :-)

Menar att vi som är medlemmar och aktieägare bör få veta vilka lönespann som gäller. Dock ska naturligtvis inte en enskild spelares ersättningar avslöjas.
Örebro Bastard on Parade
2013-02-14 21:44
@Minatankar:

Du inser väl att det är ÖSK vi pratar om? Klart som korvspad att kontraktsformuleringarna är under all kritik. Det kan vi utgå ifrån utan att ha sett kontrakten!
Örebro DaSa
2013-02-14 21:35
Mina tankar/ Baserade det på att han hade lite ett bra facit från Norge och att ÖSK under den tidpunkten var tvugna att värva ngr etablerade spelare och därför betalade ett överpris/lön. 80 000 kr/mån är en gissning, men beror säkert på hur stor del som var signing-fee m.m. Vad tror du själv att han har i lön? Kan ju vara så att hans lön har sänkts nu när det blev spel i SE.
Benny Böckling
2013-02-14 20:12
Kul med Nkili! Hoppas att han tar en startplats på högerbacken nu så man slipper se Hagges inläggsfot något mer! Helvete va kass karln är på inlägg... Heja Sport!
Minatankar
2013-02-14 19:15
Namn: DaSa
Sänt: 2013-02-14 18:37
Förstod inte heller intervjun med Sköldmark, fick vi betala skyhöga utbildningskostnader för Nkili eller hade han lyckats förhandla bort dem?!
//
Förstod inte riktigt heller. I Sverige betalar man till klubbar i ungdomsåren enligt regler som SvFF föreskriver. Jag fick uppfattningen att i internationella affärer så kräver både ungdomsklubbar och det utländska fotbollsförbundet betalt. Eller så är det så att förbundet företräder klubbarna.
Minatankar
2013-02-14 18:59
Namn: DaSa
Sänt: 2013-02-14 18:37
//
Kan aldrig tänka mig att Bambergs kontrakt är skrivet så att han har 80.000 i månaden för spel i SE. I så fall är det under all kritik. Vad bygger du siffran på?
Örebro Valderinho
2013-02-14 18:49
Sköldmark säger ju själv att Sydafrikas förbund avsätter sig ersättning. ÖSK betalar alltså ingenting till de klubbar han representerat.
Örebro DaSa
2013-02-14 18:48
Med risk att låta som jag har fått hybris, men jag tycker att vår potentiella startelva i SE håller allsvensklass. Är ngr frågetecken men är helt övertygad om att vi har en bättre startelva i år än förra våren.

Oscar - ett frågetecken men hans landslagsuttagning visar att det finns potential. Är garanterat bättre än förra årets målisar.

Nkili - frågetecken men har verkligen potential att hålla allsvenskklass.
Wiken - håller AS-klass
Berisha - håller hög AS-klass, fanns nog en del substans i HIF ryktena.
Wovven - nja, tyckte inte han höll klassen förra året. Men är förhoppningsvis inte sämre i år.

Basse - har potential (2010 skulle jag inte sålt honom för under 1 miljon euro), litet frågetecken för att spela honom i en 4-4-2 uppställning. Klarar han det defensiva jobbet?!
Saied - ryktades om att svenska toppklubbar ville ha honom efter säsongen. Axen säger att han är "elektrisk". Tror han kunde ha varit en allsvenska toppspelare i år.
Nilsson - litet frågetecken, skulle gissa att ÖSK i SE är kanske hans optimala miljö. Spela i ett spelförande lag och spelet går lite långsammare. Men om man titta hur de andra centrala mittfältarna underpresterade förra året så är han en förstärkning.
Holmberg - helt klart allsvenskklass och har potential att bli utlandsproffs.

Hasani - habil allsvenskspelare
William/Crespo - bra allsvenska spelare.
Örebro DaSa
2013-02-14 18:37
Förstod inte heller intervjun med Sköldmark, fick vi betala skyhöga utbildningskostnader för Nkili eller hade han lyckats förhandla bort dem?!

Angående Nkili så har jag höga förväntningar på honom. Antar att det var på grund av honom som vi inte förlängde med Anttonen (+hans skadehistorik) vilket ger honom en del att bevisa:) Hoppas att han konkurrerar bort Hagge så fort som möjligt i alla fall.

Angående Basse så ser jag gärna honom i ÖSK. Är övertygad om att vi har bud på ngn av våra yttrar, när de säljs så plockar vi in i Basse. Kommer antagligen bli en ekonomiskt bra affär då vi kommer att få in transferpengar och antagligen sänka lönekostnaderna. Om det är Bamberg som lämnar så skulle jag gissa att vi byter en 80 000 kr/mån lön mot en 25 000 kr/mån lön. Borde inte heller vara ngn signing-fee att snacka om då Basse borde vara tacksam att han får en "sista chans".
Örebro SHP Örebro
2013-02-14 18:05
Är basse på väg till ösk? nåt jag missat?
Örebro Bastard on Parade
2013-02-14 17:10
Från en gammal intervju med Nkili:
"Man måste ta risker, annars får man inte chansen. Jag spelar både vänsterback och vänstermittfältare, men är egentligen högerfotad."
Örebro Nikki Sixx
2013-02-14 17:08
@Minatankar:

Nej jag tror inte att spelare eller tränare kan lämna klubben under rådande kontrakt hur som helst. Självklart så måste dessa lösas från sitt kontrakt, vilket kan bli kostsamt för den klubb som vill ha denne spelare/tränare.

Att tränare byter klubb under kontraktstid är inget konstigt.

Ponera att Alec under denna säsong får ett bra erbjudande från en Allsvensk klubb. Axén är sugen på att bli huvudtränare igen och vill verkligen ta uppdraget. Klubben är villig att lösa honom från hans kontrakt med ÖSK. Klart ÖSK kommer att överväga att släppa honom om summan är den rätta istället för att ha en tränare som egentligen inte vill vara kvar.

Om detta nu inte inträffar så tror jag mycket väl att Alec kan bli huvudtränare i ÖSK.
Örebro Palermo
2013-02-14 16:52
Jag förstår absolut inte varför Basse ska komma hit!
Måste finnas ett bud på en av de spelare som aspirerar på ytterplatserna.

Jag tror att det är bättre för klubben att satsa på de som finns och jobba fram de unga förmågor som finns. Är det någon gång de ska få speltid så är det nu, i superettan. Nästa år så spelar vi ju i allsvenskan igen. Och får de inte speltid i år, så kommer de inte duga i allsvenskan nästa år...!

Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-02-14 16:36
Eyravallen.se har bilder från dagens träning
Minatankar
2013-02-14 16:18
Jag förstår inte alla er som tror att en spelare eller tränare kan gå till en annan klubb under rådande kontrakt. I så fall krävs det att ÖSK ger sitt tillstånd och att man får bra betalt.

Varför skulle inte Alec kunna bli chefstränare i ÖSK om några år?
Annons: