/fotboll/osk/forum/2153.aspx/fotboll/osk/forum/2153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-02-21 18:01
Bra intervju av Erik, kul att kommunikationen kommit igång ordentligt under februari :)

Är det bara Erik som vill kommunicera, eller är någon annan också på G?

Hoppas iallafall att kommunikationen fortsätter på en bra nivå, även efter årsmötet.

Nöjd livstidskuban som hejar på SPORT !
Örebro Glad
2013-02-21 16:47
Kul med Yasin och Oscar i intervju hos Erik Wärlegård på Sportklubben Live
Örebro roaring j
2013-02-21 12:28
@Kardinalen[/QUOTE:

Man tackar:)
Kardinalen
2013-02-21 12:22
@roaring j:

Till vänster om varje "tummen upp" finns ett tecken som liknar ett citationstecken. Klicka där och himmelriket skall öppna sig.
Örebro roaring j
2013-02-21 12:10
Ja ok:) Tror vi kanske pratar lite vid sidan av varandra.

Vi är en medlemsstyrd förening och medlemmarna styr (tyvärr endast) genom årsmötet. Resten av året är det såklart klubbens anställda och styrelse som sköter allt och de har absolut en skyldighet med öppenhet och allt det du skriver. Så, jag är med dig helt. Att vi har ett SI som har inflytande men inte kan använda sina pengar känns sådär. Det blir konstigt när de har mycket att säga till om men för tillfället (rätt långt tillfälle) inte kan leverera. Jag har dock rätt tveksamma kunskaper vad gäller mängden inflytande SI har så jag lämnar det där

Det jag har försökt få fram med mina inlägg är snarare hur vi "på golvet" kan jobba för att göra klubben bättre. Det är det ansvaret och den skyldighet jag syftat på även om det kanske var lite otydligt. Att klubbens styrelse och anställda sedan inte hanterar vissa saker som vi vill gör det väl snarast än viktigare att vi tar vårt ansvar. Jag vill bara att vi fans ska bli aktiva och engagerade på ett annat plan än att bara sjunga och klappa när vi kollar match för det behövs mer om vi som klubb ska bli något att räkna med.

Men en fråga står obesvarad: Hur citerar man :D
AIK Saywee
2013-02-21 11:43
Jag stöder ÖSK på mitt sätt och kan ingenting kräva ... ... men jag önskar, hoppas, tror och förväntar mig ett guld för klubben !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-21 11:36
@roaring j:

Ja nu känns väl inte klubben fullt medlemsstyrd då SI har ett rätt stort inflytande.

Vad jag menar med ömsesidiga skyldigheter är att vi fans bla kan kräva att ekonomi, öppenhet, ambitioner osv finns. Även om klubben till viss del är medlemsstyrd liksom regeringen är framröstad betyder ju inte det att de (styrande organet) alltid gör vad man som person tycker är önskvärt. Det är ju självklart att de som styr bolaget ÖSK och föreningen har ett ansvar som jag ser det.

Man kan ju till syvende och sist lägga ansvaret på dem som röstat in dem dvs medlemmarna, och jag antar att det är den skyldigheten du åsyftar. Men det är att förenkla saken om du frågar mig.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-21 11:30

ÖSK nobbar Ekobo
Örebro roaring j
2013-02-21 11:23
Gooey

"Hehe - Nåja - Skyldigheter bör väl finnas åt båda hållen"
(hur citerar man så snyggt som ni gör?)

Nja, jag pratar om ansvar och ett sådant bör man ta när det gäller ÖSK.
Vad menar du med skyldigheter från båda håll? Förstår inte riktigt så jag kanske missuppfattar. Menar du att klubben har skyldigheter gentemot oss? Det är en medlemsstyrd förening så klubben blir precis vad vi gör den till, varken mer eller mindre. Så, näe, det är vi som har ett ansvar.
Örebro roaring j
2013-02-21 11:20
Bulten i Boo

Det är i det närmaste en skyldighet att aktivera sig. Utger man sig för att vara ÖSKare så bör man verka för klubbens bästa. Man väljer såklart själv på vilken nivå. De som ger klubben hårdast kritik är också de som borde ha störst intresse av en förbättring. Så, step to the plate gäller för oss alla (för att fortsätta trycka in engelska uttryck i varje inlägg) :D

Jag själv har ganska dåligt med tid att jobba så aktivt för ÖSK som jag vill. Andra projekt tar min uppmärksamhet men även dessa handlar om att på egen hand bygga upp något som alla har glädje av. Många andra av oss är säkert i samma sits så jag vill inte framstå som någon enorm tillgång för ÖSK. Önskar bara förmedla en tanke om hur vi kan och varför vi bör jobba för konstanta förbättringar.

Det hela är väl egentligen en fråga om vad vi ska ha klubb och supportrar till. Alla här inne är väldigt törstiga efter ett guld och det förstår jag verkligen. Vi fans kan tyvärr inte sitta och vänta på framgångar att gotta oss i för de dyker inte upp av sig själva. Om vi däremot jobbar hårt, engagerat och målmedvetet så kommer vi en dag få en guldmedalj och det kommer vara ett guld som VI har en väldigt stor del i. Det vore fantastiskt!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-21 10:48
@Saywee:

Därför att jag uppfattar ditt uttalande runt att gå på årsmötet "Jag har ändrat inställning, förbättringarnas tid är över, det är bra som det är ..."

att om det inget finns att förbättra är det ingen ide att gå? Eller misstolkar jag dig?.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-21 10:45
@Bulten i Boo:

Hehe - Nåja - Skyldigheter bör väl finnas åt båda hållen
Örebro Bulten i Boo
2013-02-21 10:22
@roaring j:

Så rätt! För att travestera John F Kennedy: Fråga inte vad din klubb kan göra för dig, fråga vad du kan göra för din klubb!
AIK Saywee
2013-02-21 10:15
GN, varför skulle man inte kunna det?
Örebro roaring j
2013-02-21 10:04
...känslan när man skrivit ett långt inlägg och det försvinner. Måndag morgon varje morgon...

Mina tanker har några träffsäkra och tydliga exempel på det som i vissa kretsar kallas DIY, do it yourself. Ser man något som kan förbättras så får man ta ansvaret att göra något för att förändra det, svårare är det inte.

Hinner inte kansliet göra allt det som vi vill? Ring och hör efter om du kan göra något för att hjälpa. Finns det ingen organiserad bussresa för gubbar? Ring och boka en. Är det fel folk i styrelsen? Använd din röst på årsmötet. Är det rätt folk i styrelsen? Ja, samma lösning där. Gör någon i klubben något bra? Berätta det.

Alla kan inte ta stora och högst imponerande initiativ som Uppropet men något kan man göra för att få klubben att ta steg i rätt riktning. Det handlar bara om att identifiera problem och sedan hitta ett sätt att lösa dem.

Alla vi här inne vill ÖSK väl och önskar klubben framgång men det räcker väl inte med att önska/hoppas/kräva saker? Aktivera er och gör den här klubben till det vi vill att den ska vara!

edit:stavfel
Örebro Haxel
2013-02-21 09:54
Är det någon som vet om matchen på lördag direktsänds på nätet?
Jag tror inte att degen har en chans! Heja Sport!
AIK Saywee
2013-02-21 09:40
GN, varför skulle man inte kunna det?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-21 09:37
Kan man inte gå på ett årsmöte för att man är nöjd med klubben?
Örebro Sogen
2013-02-21 09:04
Årets mest patetiska inlägg Saywee, du är som en 5åring som tvärvänder bara för att alla inte hyllar det man säger. PINSAMT
AIK Saywee
2013-02-21 08:55
Jag har ändrat inställning, förbättringarnas tid är över, det är bra som det är ...
Kardinalen
2013-02-21 07:59
@Saywee:

Vad hände egentligen med frasen du yttrade för ett tag sedan: "ALLA till årsmötet !!!"
Minatankar
2013-02-21 07:49
Namn: Saywee Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-02-21 06:48
Det är bra som det är, jag skippar att ta mig tid med årsmötet ...
//
Vet inte om du skojar eller inte. Har ändå den uppfattningen att det är angeläget att så många supportrar som möjligt blir medlemmar, att man kommer på medlemsmöten och föreningsstämmor, att man ställer frågor och att man påverkar med sitt röstande.

Det är lätt för många att kräva den ena förändringen efter den andra och lägga ansvaret för att saker ska bli genomförda på andra.

För mig är det som att hela tiden gå förbi en plats på trottoaren där någon har slängt papper och att hela tiden ondgöra sig över det, i stället för att plocka upp det och slänga det i papperskorgen.

Eller att beklaga sig över att en trasig lampa i trappuppgången inte byts ut på veckor, i stället för att ringa hyresvärden och påtala det inträffade.

Att ta initiativ och gå till handing kallas ansvarstagande och livet blir enklare både för den enskilde och för oss alla ju fler som anstränger sig att leva på det sättet.

Jag tycker denna fråga har mycket stor relevans inom ÖSK. Hoppas därför att många vill bli medlemmar genom att ringa ÖSK:s kansli på 019-167300 och samtidigt anmäla sig till årsmötet i ÖSK Elitfotboll AB och föreningsmötet i ÖSK Fotboll den 12 mars.

Örebro Bulten i Boo
2013-02-20 20:54
@"ÖSK-Karl (NEJ TILL ANSVARSFRIHET FÖR STYRELSEN):

"supporter liaison officer". Liaison = samarbete. Tjänsteman som ansvarar för samarbetet med supportrarna alltså. Liaison kan också betyda "kärleksförbindelse", så på så sätt så innebär ju rollen ett sorts "koppleri" :-)
Örebro Leper
2013-02-20 20:48

I militären betydde det StridsLedningsOfficer.
Kardinalen
2013-02-20 20:43

Ansvarig för kommunikationen/arbetet mellan Örebro SK FK å ena sidan och ÖSK:s supportrar å andra sidan.
Örebro Leper
2013-02-20 20:40
De reportage vi får via Facebook och programmet Sportklubben mm tror jag vi kan tacka Wärlegård för.
Har hört att han kämpar lite i motvind.
Örebro Karlstruum
2013-02-20 20:37
Lägger mig i lite snabbt i denna diskussion. Känns som att båda ringhörnorna, saywee i den blå och resten i den röda, menar samma sak bara det att den blå kräver än mer saker som bara är ren utopi. Jag vet faktiskt inte hur man skulle kunna göra det bättre. Vi som har långt till matcherna har kunnat se tre matcher (den första, Djurgården och Jkpg Södra) och det är mer än godkänt. Det har varit reportage från träningar, veckans match, samlingar där de bättrar på gemenskapen och inför/efter matcher. VD:n kommer med veckans brev och oskfotboll har livekvällar minst en gång i månaden. Att begära mer är som att Barca ska vinna sina matcher med 10-0 i varje match. Visst, Sawyee, du säger att det har blivit bättre men i nästa andetag så finns det något att klaga på. Ni klaga på att nyförvärvet Nkilli var så himla segt, men direkt när det var klart fick alla svar på varför. Mer kan man inte begära för om man kanske yppat sig innan så hade affären kanske blivit avblåst. Bra Sköldmark. Sen innan säsongen var det många som ville bli av med massa spelare och man undrade om Sköldmark hade kapaciteten att fixa det. Så när spelare efter spelare (sankan undantaget, men är ju som att sälja sand i öknen tydligen) försvinner så står man frågandes till om det verkligen är Sköldmarks förtjänst. Men innan säsongen så säger man att det ska han göra för det är hans jobb. Jag vet inte om det är han som sålt (men antagligen), men det måste vi väl utgå ifrån och ge honom cred för något som alla krävde. Men istället ska man ge öknamn och klanka ner ändå. Och som ni ser, alla behöver ju inte känna sig träffande, absolut inte, men ni som gör det. Tänk efter hur ni tänkte för tre månader sen och hur bra det har blivit sen dess. Men istället hittar ni något nytt att beklaga er över. Jag vill ge ett stort jävla cred till ÖSK, kansliet, tränartrojkan, Erik W och våra spelare som visat prov på bra spel i öppningen av försäsongen. Sen finns det ju givetvis saker som kan förbättras mer och personer som kanske ska stiga åt sidan. Men nu bara njuter av all förbättring svartvitt gjort över vintern och hur mycket roligare forumet är då 90% av oss väljer att se på det positiva istället för det negativa. Big up för ÖSK, keep going strong.
AIK Saywee
2013-02-20 19:57
Oavsett, så tycker jag att Eric gör ett riktigt bra jobb
Örebro Leper
2013-02-20 19:47
Det blir spännande att se hur årets tröjjor ser ut. Det blir också väldigt intressant att se vad det blir för tryck på bröstet, dvs vilken ny huvudsponsor vi får.
AIK Saywee
2013-02-20 18:19
Lekiller, då är vi ju ganska överens, men det kan ju bli bättre, eller har vi nått det optimala?
Annons: