/fotboll/osk/forum/2149.aspx/fotboll/osk/forum/2149.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2013-02-25 21:28
@Gooey Nutballpuff:

Halilovic ja. Norrköping borta, 3-1 med det magiska långskottet var ju t ex helt avgörande. Förlust där och det hade varit kört...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 21:20
@Bulten i Boo:

Ja. Men det vände väl tillbaka först när Nedim Halovic (eller vad han hette) kom in i laget

Örebro Bulten i Boo
2013-02-25 21:14
@Gooey Nutballpuff:

Vad jag minns blev det åtta vinster och en oavgjord på det nio första innan det blev en förlust på Grimsta i omgång tio. Ja, efter de nio första ledde vi stort, men därefter blev det bara fyra vinster på de elva följande matcherna och det kändes kört (förluster borta mot Qviding, Umeå, Falkenberg, BP som sagt och så något mer lag, ja ni minns väl). Trenden var fullständigt nedåt. Efter en uppryckning under de tio sista, sex eller sju segrar om jag minns rätt klarade vi precis målsnöret...
AIK Saywee
2013-02-25 20:20
GN, Det är just detta jag har så svårt att glömma, men s optimist är det historia .....
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-02-25 20:17
Leper, Behrn nämnde jag i ett tidigare inlägg, men vem brydde sig ?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 20:16
@Saywee:

Kommer ni ihåg kanonstarten ÖSK fick 2006? Man gick fram som en ångvält och man trodde i princip det var klart långt innan sista matchen. Sedan började man tappa poäng efter poäng och upplösningen vart en rysare.
AIK Saywee
2013-02-25 20:14
Degerfors kommun kanske kan sponsra ett riktigt lag? Njaej, skämt åsido, men finns det något annat än företag, som kan tänkas sponsra ÖSK? Jag vet inte, det är därför jag skriver denna fråga .....
AIK Saywee
2013-02-25 20:01
Pemo, jag förstår dig mycket väl ... Don't let me be misunderstod .... det dröjer innan startomgångarna är klara, regerar vi i toppen efter 5 omgångar i SE? Eller skall vi vara ödmjuka och slå ur underläge? GOK !!!
Örebro Leper
2013-02-25 19:55
Pennybridge;

Hoppas du har rätt ang Wurth, att dom ändrar sig i så fall. Wurth har ju tidigare år varit en ganska stor sponsor men efter vad jag förstått så minskar dom sin sponsring till ÖSK ganska kraftigt i år.

Jag hoppas det dyker upp någon helt ny tung huvudsponsor.

Annars finns det ju en stor fastighetspamp i stan som har näsa för bra affärer...
Arenan heter ju Behrn Arena så varför inte namnet Behrn på bröstet också.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 19:54
@pemo:

Jo men det är väl ingen som motsätter sig det. Självklart kommer ÖSK segla upp som favoriter och kanske går man raka spåret upp (förhoppningsvis).

Senmoralen är väl mer om att om man tror att det motstånd vi mött på försäsongen (DIF U21, Div 1 lag, Degen under isen osv) motsvarar det vi sedan kommer att möta i SE när serien är igång så tror jag man underskattar SE och vad som krävs för att vinna serien. För om försäsongsmatcherna är vad som kommer möta laget sedan så kommer ÖSK jogga hem SE. Och jag tror inte det bara är att ställa ut skorna.

Vi vet inte ännu. som jag ser det, vart ÖSK står och detta oavsett om vi möter ett igelkottsförsvar med snabba omställningar eller ett offensivt spelande lag. Vi kommer att möta ett helt annan Degen på stora valla, än vad vi såg i lördags, det kan jag lova. Därmed inte sagt att ÖSK iaf kan vinna den matchen.

Och där ramlade jag av bänken ;)

Örebro pemo
2013-02-25 19:32
GN// Jag vill inte dra det i långbänk, men vill ändå bellysa det faktum att vi nu är ett ( i förväg ) tippat topplag i superettan. Men visst, det kommer säkert dippar i spelet i år också. Men just nu verkar vi i alla fall ha någon som gör mål. Och kommer sedan Crespo igång, kan det bli riktigt roligt.

men jag återkommer med lite mer seriösa åsikter när jag får se laget "live". Och det blir tyvärr inte denna helg. men det går nog bra ändå.
AIK Saywee
2013-02-25 18:00
Pennybridge, det kan mycket väl bli så som du skrev .....
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 17:29

DIF har det inte lätt (heller)
Örebro Pennybridge
2013-02-25 17:17
Är lite efter kanske, men skriver inte så ofta här.. MEN bli inte förvånade om WURTH är huvudsponsor i år..

..dom har sitt huvudkontor sedan 10 år tillbaka i örebro och bygger nu i egen regi centrallager för hela skandinavien/norden längs E18/E20.. är själv delaktig i för övrigt... plus att deras ägare/grundare vill satsa hårt i örebro, varav dom bygger helt nytt och rejält påkostat..

och om man kollar på deras sponsorsatsningar = tyska skidlandslaget, UEFA Europa league, LA Liga, DTM (Tyska bilmästerskapen) och ÖSK Fotboll det säger en del tycker jag =)
Örebro bison
2013-02-25 16:07
@Gooey Nutballpuff:

Absolut, tänkte skriva det i mitt inlägg, men det blev så snurrigt då. Det jag menar är att beroende på hur det går under säsongen så kommer folk från respektive "läger" hävda att de hade rätt angående motståndet på försäsongen.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2013-02-25 15:01
Janne Tauer klar för Brage. Nu saknas bara Grahn, men han skriver väl inte på för än han är säker på att dom kört klart den tyngre fysdelen av försäsongen.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 13:36
@bison:

Inte nödvändigtvis. Finns betydligt fler faktorer än så
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 13:31
dubbel
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 13:31
Dubbel dubbel :)
Örebro bison
2013-02-25 13:29
dubbelpost
Örebro bison
2013-02-25 13:29
Går det bra under säsongen så får ju de som anser att motståndet varit bra under försäsongen rätt och vice versa om det går åt helvete.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 13:22
@Kardinalen aka childlike:

Nu är ju inte bara försvaret en fyrbackslinje. Det är en målvakt och 6 spelare till. Dessutom kan försvarsspelet ha ändrats sedan i fjol. Sedan har vi fler än 4 backar i truppen.

Nog tjatat från min sida. Jag är av denna uppfattning och orkar inte med en långbänk. Andra får vara av annan uppfattning. Anser man att det är fullt tillräckligt med det motstånd som varit hittills så får man tycka det. Helt ok för mig.
Kardinalen
2013-02-25 13:14
@Gooey Nutballpuff:

Gooey aka Kladden:

Angående "Vem håller när det börjar blåsa?"

Förvisso är ÖSK:s backar ett år äldre, men annars får man nog säga att Wikström, Berisha, Wowwoah och Haginge redan har testats tillräckligt de senaste åren mot starkast möjliga motstånd. Så, att se vad våra försvarsspelare "håller för när det börjar blåsa", känns väl inte helt nödvändigt...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 12:56
@Minatankar:

Ja precis
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 12:50
@pemo:

Ja förmodligen kommer vi möta mest försvar utom i vissa matcher som nämndes kanske. Men problematiken ör ju densamma eftersom ÖSK inte direkt utsatts för snabba omställningar (med kvalitet) heller.

Och som sagt skadar det inte vilket fall att t ex stresstesta sitt försvar. Du får ju även en större individuell prövning av backarna då också. Vem håller när det börjar blåsa?

Örebro pemo
2013-02-25 12:03
GN och M // Men kommer inte de flesta lagen att backa hem mot oss?
Vi är trots allt den största seriefavoriten. Dels för att vi vann de sista matcherna och dels har behållt truppen intakt från allsvenskan.

Sundsvall blir säkert giftiga, men GAIS ahr problem och Hammarby lider alltid av hybris. Såg en hel del av deras matcher på TV och attityden hos 08:orna är alltid att de är betydligt bättre än vad de spelar.

Tror knappast att vi kommer att bli så tillbakapressade i år utan får nog spela på tålamod och rulla upp alla igelkottförsvar som vi dyker på.
AIK Saywee
2013-02-25 11:40
GN, 11:21,

instämmer i ditt resonemang, picknicks var ordet :)
Minatankar
2013-02-25 11:25
Namn: Gooey Nutballpuff
Sänt: 2013-02-25 11:21 Ändrat: 2013-02-25 11:22:29
//
Delar din uppfattning. Först mindre starkt motstånd så att man kan bygga upp spelidé och självförtroende. Sedan mycket tuffare så att man får info om vad som behöver stärkas. Slutligen något lättare motstånd så att man stärker självförtroendet igen med vinster inför seriestart.

Örebro Gooey Nutballpuff
2013-02-25 11:21
@pemo:

Det är alltid intressant att få stresstesta sitt försvar t ex. Det är oftast då brister uppenbarar sig. Eller hur hög penetreringsförmåga lagets anfall har. Vår målvakt har väl kanske haft tre skott att mota på fyra matcher?

Sedan kommer motståndet att vara bättre även i SE när väl serien startat oavsett om det är Degen vi möter igen. Men bortamatcherna mot t ex GAIS, Hammarby och Sundsvall lär vara av en annan kaliber än de picknicks ÖSK hittills varit ute på.

Av den anledningen är det bra att testa mot bättre motstånd. Om ett Allsvenskt motstånd går på säg 75% av sin styrka i en träningsmatch är det ändå ungefär vad som sedan väntar i vissa matcher i SE.

Däremot är det ganska bra att börja mot svagare motstånd i träningsmatcher medan man bygger upp en ny spelide. På så sätt får laget spela ut mer och få in spelet. Men motståndet bör successivt stegras om du frågar mig.

Det som saknas är väl kanske de 2-3 lite tuffare matcher laget kunnat fått på ett träningsläger
Minatankar
2013-02-25 11:10
Namn: widemarsh
Sänt: 2013-02-25 10:51
Se länken för en lista av stora företag i Örebro :)
Länktips: www.orebro.se/1988.html
//
Som de flesta säkert känner till och inser, är det många faktorer som påverkar om och hur ett företag satsar på sponsring och i så fall inom vilka områden man prioriterar. De flesta satsar av goda skäl på idrott men det finns även de som gör insatser inom t ex kultur och vetenskap.

Det handlar bl a om företaget är konsument- och producentinriktad, vilka marknader man verkar på, hur kunderna ser ut, hur starkt man vill lyfta sitt varumärke, hur pass viktig den lokala arbetsmarknaden är, styrelsens och vd:s syn på sponsring och marknadsföring mm.

Till bilden hör också att det alltför många som tyvärr ser sponsring/marknadsföring som en kostnad och inte som en investering. I dessa fall är företagets lönsamhet mer avgörande än storleken. Det finns stora företag utan lönsamhet och små med mycket hög lönsamhet. Men visst har storlek på ett företag normalt ett samband med hur stort man brukar satsa. Stora företag gör generellt sätt oftare större investeringar än små.
Annons: