/fotboll/osk/forum/2137.aspx/fotboll/osk/forum/2137.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kardinalen
2013-03-07 08:15
@Saywee:

Det är lugnt, Saywee. Jag begär inte att du ska beräkna sådant på 12 minuter. Men bra att du ska fundera på det. Jag ser fram emot ditt svar!
Örebro Sogen
2013-03-07 07:39
saywee å kardinal sluta Larva er...... Diskutera fotboll Vilken 11 tror vi på på lör? samma som sist?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-03-06 22:29
Kardinalen, skall den bli riktigt bra, med reklam och andra grejer samt uppdateras regelbundet, kan det nog ta lite tid, jag har inte haft tid att beräkna hur lång tid det skulle kunna ta ...

... men jag skall klura lite
Kardinalen
2013-03-06 22:17
@Saywee:

Nåja, faktum är att det är endast DU som har efterfrågat en mediaguide, Saywee.....:)

Eftersom du har skrivit tidigare att DU inte har varken tid eller ork att sammanställa en mediaguide; det skulle vara intressant att veta hur lång tid DU beräknar att det skulle ta för dig? På ett ungefär, bara....
AIK Saywee
2013-03-06 22:00
Kardinalen, jag brukar ofta svara på frågor, för annars anses man kanske lite nonschig, ibland iallafall.

Beträffande min årsinkomst blir det lite lurigt att svara, därför att det hittills inte funnits några normalår.

Fixa den dära mediaguiden på en timme, så är det säkert många som blir glada, för det ställs ibland många frågor kring just detta, å så blir det ju färre frågor här eftersom det är så jobbigt för dig, med frågor.

Dessutom tror jag att jag är tillräckligt haj på internet, iallafall så att jag klarar mig :)

Ha en bra kväll :)

Örebro Leper
2013-03-06 21:52
Minatankar//

OK, vi fick alltså 5 milj. för Nordin när han gick till Göteborg
Minatankar
2013-03-06 21:28
Namn: Leper
Sänt: 2013-03-06 21:26
//

5 mkr, exkl moms. Från den summan ska dras pengar som betalats till tidigare klubbar.
Örebro Leper
2013-03-06 21:26
@Minatankar:

Nu förstår jag inte vad du menar? Vad menar du att övergångssumman var när Nordin gick till Göteborg?
Minatankar
2013-03-06 21:02
Namn: Leper Sänt: 2013-03-06 20:56 // Övergångssumman, exkl moms, var lägre för Nordin, och nettointäkten ännu mindre.
Örebro Leper
2013-03-06 20:56
Övergångssumman när Nordin gick till Göteborg var väl 6 milj.

Abdulahi bort, hoppas det inte kostade för mycket att lösa hans kontrakt. Nu återstår bara Sankan och ev Ibrahim.

Elfsborg var ju intresserade av Sankan, men då ville vi ha för mycket betalt.
Nu börjar det bli tajt med tid, antingen för vi hosta upp en fet summa för att lösa hans kontrakt eller också blir Sankan vår 2:e målis denna säsong.
Minatankar
2013-03-06 20:53
Namn: Kardinalen
Sänt: 2013-03-06 20:46
//
Varför undrar du över Saywees arbetsinkomst?
Kardinalen
2013-03-06 20:46
@Saywee:

Jag avstår. Det är ingen idé att ens försöka. Jag har lite tid över senare ikväll, så fort Karlskoga-ÖHK är slut på Viaplay. Men, även om jag så väntar till i morgon dag med att ringa Jan Karlsson, anser jag mig tro han inte vill lämna ut löneuppgifter om enskilda anställda.

Däremot, Saywee: jag är intresserad av att göra en löneguide över oss forumister. Jag börjar med dig, vad har du för arbetsinkomst under ett normalår?

Dessutom väntar jag fortfarande på den där mediaguiden du ska göra i mars 2014. Funderar dock varför du inte har tid att avvara redan nu? Om jag skulle göra en sådan guide ordentligt, med uppgift om sändningar i tv, webb-tv och webbradio-sändningar skulle det ta cirka en timme. Fast, så som jag förstått efter att ha läst dina inlägg på forumet där du alltid ställer (lättbesvarade) frågor om allt mellan himmel och jord, istället för att på ett enkelt sätt själv kolla upp info på nätet, förstår jag att detta med internet är du inte så värst haj på.....:)
Örebro Bastard on Parade
2013-03-06 19:50
DaSa//

Även om övergångssumman för Nordin inte har betalats ut så ska den tas upp till sin helhet som intäkt under 2012. Den del som inte är betald redovisas som en kundfordring. Det hade varit intressant att se Spelarinvests årsredovisning också. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka transaktionerna i not 23.

Karlstruum//

3 månader låter väldigt lite, men det beror helt på hur gärna Abdulahi vill härifrån. Det är absolut inte bra för hans karriär att ruttna på bänken, men samtidigt så är det inte enkelt att hitta en ny klubb om han är skadad nu.

Gooey Nutballpuff//

Jag skulle tro att Spelarinvest var inblandade i 5-årskontraktet som Nordin skrev på under 2011.
Minatankar
2013-03-06 19:49
Namn: Gooey Nutballpuff Sänt: 2013-03-06 19:31 // Nordin värvades från en division 2 -klubb för pengar som ÖSK Elitfotboll själv med stor sannolikhet kunnat finansiera. Däremot är det möjligt att Spelarinvest varit med och finansierat hans nya kontrakt i klubben. Som aktieägare i Spelarinvest får vi ingen information om de enskilda affärerna.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-06 19:31
@DaSa:

Fast behövde man blanda in SI vid värningen av Nordin från en div1 klubb?
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2013-03-06 19:18
Karlstrum/ Josef Ibrahim också. Sen är det klart.
Örebro Karlstruum
2013-03-06 18:19
Och där försvann Abdulahi. Undrar hur mycket vi fick betala för att bli av med honom? Tre månadslöner låter rimligt men lär vart mer då han hade kontrakt till 2014? Bara Sankan kvar nu då? Tycker faktiskt synd om karln.
Örebro DaSa
2013-03-06 17:16
@Bastard on Parade:

Kanske stämmer att det är Nordin pengarna. Men det måste betyda att antingen så köptes han på avbetalning eller så är det SI som fått tillbaka sina cash. Undrar hur mycket som Tomer försäljning drog in? Nu brukar inte målvakter vara så dyra men 100 000 Euro borde vi väl knunat ha fått?!

Håller med om att en VD lön på 60 000 kr inte är så mycket men frågan är om vi behöver både sportchef (tidigare *2) och VD. Det känns proffsigt att ha det. Har andra SE-klubbar en VD? Eller har de ordförande plus sportchef?
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2013-03-06 16:53
Nu är det officiellt från spelarinvests håll att Folke inte kommer representera dem i ÖSK elitfotboll AB's styrelse. Han kommer dock sitta kvar i styrelsen för spelarinvest. Troligen för att han vill ha kontroll på vad som händer med de pengar han investerat. Min gissning är att han nog kan komma att sätta sig än mer på tvären nu och endast se sin andel i spelarinvest som en investering som han antingen vill likvidera eller ha marknadsmässig avkastning på. Hoppas jag har fel och att han kan låta spelarinvest jobba framåt för att hitta en lösning där pengarna i första hand ska användas för att hjälpa ÖSK bli ett stabilt lag för allsvenskans övre tredjedel snarare än ge så mycket avkastning som möjligt till privata investerare.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-06 16:30
N:o 6-10 // ÖSK är mycket stabilare i år utan att glänsa. Tror spelarna är betydligt bättre fysiskt tränade och man har ett spelsystem som fungerar oberoende av motståndets taktiska dispositioner. Alla spelare borde ha utvecklats bättre inviduellt sedan förra året.

Men vis av erfarenheten så litar jag inte på resultaten i träningsmatcherna. Cupmatcherna tror jag ger en bättre fingervisning var laget står i år.
Örebro N:o 6-10
2013-03-06 16:10
Skriver numera ganska sällan på detta forum (läser destå oftare) och förvånas över hur lite det fokuseras på den kommande säsongen. Är det ingen mer än jag som känner optimism inför vad som komma skall. Jag tycker årets ÖSK-upplaga känns väldigt stabil, flera spelare har "vuxit" till sig under vintern och hela laget känns betydligt stabilare än så här års i fjol. Jag har bara sett 2 matcher men har ändå hunnit bli imponerad av vad vissa spelare visat. Det var t.ex. länge sedan en nykomling i laget briljerade med en så felfri insats som Nikili (heter han så?) gjorde mot Värnamo. Att sedan resultaten i cupspelet hittills gått ÖSK;s väg borde borga för en kul månad fram till seriestarten. SVT;s satsning på cupen borde också ge lite extra bränsle till den falnande brasa cupen varit. Jag längtar redan till lördag då det åter vankas fest på Behrn Arena
AIK Saywee
2013-03-06 13:51
Kan inte Kardinalen ta fram en löneguide om han får lite tid över ;)
Minatankar
2013-03-06 13:34
Förutom lön tillkommer kostnader för pensionsavsättningar, sjukförsäkringar, tjänstebil, arbetsrum, dator, mobil, utbildning, administration, sociala avgifter mm. Bruttokostnaden för vilken anställd som helst i Sverige med alla overhead-kostnader ligger ofta på minst 50.000 i månaden räknat på en medellön på ca 30.000 och för en vd ofta på 100.000 kr eller mer beroende på en rad faktorer. Jag upplever inte att ÖSKs vd är överbetald.
Örebro Leper
2013-03-06 13:26

Oavsett om man tycker att VD-Jan ska ha 60000 kr/mån. eller inte så sänks väl hans lön med 25% nu.
Benny Böckling
2013-03-06 12:14
Haha, Grahnen klar för en riktig toppklubb!
Örebro Motgångssupportern
2013-03-06 08:35
@Gooey Nutballpuff:

Håller med. Det motsvarar nästan en exakt en lön på 60.000 i månaden, dvs inte alls särskilt högt för en VD. Det lär ju finnas spelare som lyfter mer än så.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-06 08:04
Jag kan inte kalla mej fotbollsanalytiker men skriver ändå ibland. Om man tittar en längre tid bakåt så finner man att även många analytiker bara tycker (fel och rätt) precis som vi vanliga dödliga. Ta till exempel bedömningen av Grahn inför detta år. Det var många tongivande spribenter (och styrelsemedlemmar) som bedömde framtiden helt uppåt väggana. Andra bedömde värvningen mer korrekt. Det är att många tycker till som ger diskussionen liv tycker jag.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-05 22:55
@josud:
Jag tycker visst du kan bidra utan att vara "analytiker". Trots allt är vi allihopa bara "läktarexperter" på olika saker och inga, eller i vart fall få, är ju ens i närheten av en proffesionell spelare eller ledare. Man kan visst skriva att Wiken var bra i går, för att du tycker det och faktum är att många skriver så. Många (alla fotbollsfans) har känsla för vad som är bra eller dåligt men kanske inte lika bra på att i skrift beskriva i detalj. Sen kan man ha olika uppfattningar vilket är helt ok. Sedan måste inte allt handa om senaste matchen utan det finns så oerhört mycket att tala om. Allt ifrån vilken spelare du vill se i ÖSK till klaga på att korven var för kall eller fråga om något. Och det går precis lika bra att skriva att Zlatans mål var underbart (fotboll i allmänhet) Fotboll är ingen vetenskap. Det är en åsiktssport.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-05 22:46
@Leper:

80 papp i månade inkl soc avgifter är väl inte särskilt högt för en VD? Snarare lågt
Örebro Trivseltorsten
2013-03-05 22:35
Är taskigt insatt i hur det funkar, förstår väl huvudprincipen med riskkapital för att köpa spelare. Men pengarna i SI, kan dom användas till free transferspelare och då till sign ons, lön osv?
Annons: