/fotboll/osk/forum/2135.aspx/fotboll/osk/forum/2135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-03-09 09:10
Enligt dagens NA-pappers-sport finns rubriken
"Kjäll vet allt om ÖSK:s motstånd"
han har rotat i lite i arkivet ...

"De spelar 4-4-2, jobbar hårt för varandra och är farliga på snabba omställningar."

Bamberg verkar ha "sviter efter ett långdraget ryggproblem ... och är inte fysiskt redo för en hel match ännu"
Örebro ÖSK Fans
2013-03-09 08:53
Holmberg tror jag startar på bänken idag. Astvald har varit het på träningarna medans Holmberg var usel förra matchen...bra värdemätare idag?? Tja Falkenberg var nära att kvala sig ur super1an förra året mot ett viss örebro lag...att dom spöar Häcken som är nedtränade mm säger nog inte så mkt..
Örebro Matta
2013-03-09 08:46
Även om jag tycker att Yasin och Astvald är ok alternativ, tycker jag att det är dags att Bamberg får pröva på hetluften denna säsong.
AIK Saywee
2013-03-09 08:36
TW, 00:38,

jag är taggad och tycker också att Nkili var mycket bra :)

Denna marsdag kommer att bjuda på strålande sol och värma de flesta på framförallt norra läktaren.

Kom ihåg att ni tar med er kepsen om ni sitter på raderna nedanför de tre/fyra översta (?) så att ni inte får problem med "sola i ögera".

Eleganternas spel kommer troligtvis också att värma ordentligt vilket ni kan åskåda bättre med ÖSK-kepsen på knoppen :).

(pemo har fått ett pm)
Örebro Svartvitt forever
2013-03-09 08:25
Teodor//
Jajamän! Nog är man sjukt taggad, men framför allt att få se vårt ÖSK i den första tävlingsmatchen som säger något om var vi står. Värnamo var mer än lovligt bleka sist.

Och ja, även jag tyckte Nkili var RIKTIGT bra mot Värnamo. Idag blir en bättre värdemätare. Överhuvud taget har försvaret varit omutligt. Fler frågetecken framåt i så fall. Jag tycker också att Yasin förutom inspelet till självmålet var rätt dålig, och vill hellre se Astvald på kanten idag.

Hasani känns alltmer gjuten som den ena av toppanfallarna, så det står väl mellan Crespo och Samuelsson. Jag har tyckt att Hasani och Samuelsson är lite för lika i spelstil för att komplettera varandra bra, och har därför föredragit Crespo tidigare, men han var ju klapprutten när han kom in senast och spred bollar som den värsta dyngspridare. Övertänd?

Hur som helst, FORZA SVARTVITT!
Örebro TeodorWreeby
2013-03-09 00:38
Så sjukt taggad att få se Rodevåg igen! Någon mer än jag som tyckte att nyförvärvet Nkili var riktigt bra mot värnamo FORZA SVARTVITT
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hahne
2013-03-08 20:06
Håller med om att publiken är en av de absoluta nyklarna till framgång.
Så för att få ner publiken till Vallen tycker jag att man ska jobba mer aktivt för att få publiken dit.
Jobba med att veckan innan ha reklam, annonser, och verkligen försöka sprida ordet om att matchen är den dagen... allt för att väcka uppmärksamhet om att de är match på g o verkligen NÄR tycker enligt min mening att de ibland kan vara otydligt med matchdatum även för egen del... Någon med något bra förslag kanske?
Även så tycker jag att till iaf cup matcher men kanske även till seriematcherna jobba ihop med ungdomslagen i stan o ge de gratis inträde för att kunna köpa lite godis o dricka på matchen o den vägen få in lite pengar eller om man nu tar en symbolisk summa som 10 kr inträde för dessa för att fylla ut arenan för de som i framtiden kanske är de som beträder arenan som klubbens spelare.samtidigt som man även får lite mera stämning och liv på arenan o kanske även hjälp i form av ramsor o hejjande.
Samtidigt tycker ja man kan jobba lite med tema dagar till vissa matcher iaf för att locka ny publik som ja vet man hade tex med tjejkvällar men finns kanske andra event man kan köra likväl.
allt för att locka publiken till Bernabeu men så får vi väll även hoppas på lite fint väder o bra resultat för att locka ner medgångssupportrarna :P
Örebro josud
2013-03-08 19:27
@Trivseltorsten:

Nä, vuvuzelor är ett oskick. 10000 åskådare som tutar tonen litet bess i 90 minuter är ju snudd på outhärdligt. Steget därifrån till en liten svängig orkester är dock rätt långt, tycker jag.

Bifogar ett litet till smakprov på hur KuBrass skulle kunna låta (hoppa in nån minut i videon). Tänk er Kubanerna sjunga för full hals med ett sånt komp! Och det behövs bara fem man för att svänga stenhårt. :-)
AIK Saywee
2013-03-08 18:26
GN, jag håller med Axén till minst 100% angående örebropubliken ...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-08 18:16

Axen om publiken i Örebro
Minatankar
2013-03-08 17:25
Namn: josud
Sänt: 2013-03-08 13:54 Ändrat: 2013-03-08 13:55:04
//

Nu när du får så många av oss att stötta dina idéer med tummen upp, så får du gärna chocka oss med ännu fler inlägg på en vecka :-)
AIK Saywee
2013-03-08 16:30
Njaej, Vuvuzelor är väl ingen höjdare, men kunde (kan) Bajen sprida läktarglädje med Samba, så kanske Kubanerna kan öka stämningen med lite jamaikansk reggae ...

... Positive Vibration, B M
Örebro Trivseltorsten
2013-03-08 16:07
Josud/
Allvarligt...blir lite afrikanska mästerskapen över det (dålig stämning) men jag tycker ju inte om trummor eller något instrument på en arena. Men man får tycka olika :)
Värst just nu är dom hemska klapp solfjädrarna eller vad tusan det är. Urk
AIK Saywee
2013-03-08 14:19
josud, 13:54,

himla trevligt och bra förslag, vore faktiskt riktigt coolt :)
Örebro josud
2013-03-08 13:54
Passar på att chocka alla (inklusive mig själv…) med två inlägg på en vecka. Om man som icke-kuban och sittplatsare får komma med lite kritik och förslag så har jag funderat lite på vad som hänt med Kubanerna de senaste säsongerna. Visst, en svacka är kanske naturlig när det går mindre bra under en lång period. Det har ju varit minst dåligt engagemang från mig själv och mina bänkgrannar på sektion M också om man jämför t.ex. med säsongen 2010. Dessutom kan det mycket väl vara så att det växlas folk efter några år och det kanske är det vi sett nu. Men vad är planen framåt? Förslag till Kubanerna: Örebro är en musikstad, med såväl musikhögskola som en massa musikkompetens. Satsa på att få klacken att svänga! Dagens klackledare och ensamma bastrummis har ett otacksamt jobb, minst sagt, i att hålla igång klacken och det måste dessutom vara grymt jobbigt att hålla liv på Vallen i 90 minuter med enbart sång när man inte har 1000 halsar att fördela jobbet på. Rekrytera därför några fotbollsintresserade brass- och slagverksmusiker och starta BrassKubanerna. Fria musikaliska tyglar till dessa givetvis, med syftet att stötta Kubanerna i ljudvolym, tempo och uthållighet i de sånger och ramsor som sjungs. Dessutom är det enklare att hålla igång med lite blåsinstrument under en match än att sjunga starkt hela tiden. På Vallen som dessutom är en relativt tyst arena skulle det ge en härlig stämning över hela arenan. Nu tänker jag mig givetvis inte någon symfoniorkester på Västra Stå. Några trumpeter, ett par tromboner, nån tuba eller två, ett par tre virveltrummor och en bastrumma. Kanske nån mer på slagverk, typ koskälla. Det är allt som behövs för att lyfta intrycket av klacken till en helt ny nivå. Lite gerillabrass helt enkelt, det behöver inte på långa vägar vara perfekt. Ni som nån gång hört Rebirth Brass Band förstår vad jag menar (utan att göra några liknelser i övrigt, Rebirth är ju världsnamn i sin genre). Musikerna finns definitivt i stan. Visst vore det coolt!
AIK Saywee
2013-03-08 11:36
Jag håller med Kardinalen i några inlägg, hakar liksom inte upp mig på vem skriver vad utan kommenterar oftast vad som skrivs och kan besvara motlägg och berömma vem som helst och skrålla när jag känner för det ...
AIK Saywee
2013-03-08 11:27
Tack, BoP :)
Minatankar
2013-03-08 11:25
Namn: Bastard on Parade
Sänt: 2013-03-08 10:51
//

Delar din uppfattning. Anledningarna att man är med på denna sajt är antagligen många. Det gemensamma för nästan alla är att man har ett genuint fotbollsintresse och är en engagerad ÖSK-supporter.

Samtidigt utgör ju all form av aktivitet, på Internet eller i andra sammanhang, uttryck för en rad mänskliga behov, medvetna och undermedvetna, t ex nyfikenhet, bekräftelse, förströelse, inflytande, omväxling, ansvarstagande, projektioner mm

Det viktiga är att hela tiden tänka på syftet med SvartVitt, på forumreglerna och att fundera över vilka drivkrafter man själv har och överväga om de ryms inom det nyss sagda eller om man kan låta dem ta sig uttryck på annat sätt.

Om man t ex själv inte mår bra och låter det gå ut över andra med anonyma påhopp via SvartVitt, behöver man kanske i stället gå i terapi. Kritik bör, så långt möjligt, vara konstruktiv och också kunna framföras direkt till dem det berör. Det är åtminstone mitt motto.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-08 11:14
@Kardinalen:
Så farligt var det inte utan det känslan är mer som du ständigt analyserar hans inlägg för att hitta något du kan hugga på. Lägg ned nu. Det här håller på bli en tröttsam följetong som pågått alltför länge och som inte tillför något. Jag håller med Bastard on Parade att om ni stör er ömsesidigt på varandra så ta det över PM.
Örebro Bastard on Parade
2013-03-08 10:51
Riktigt trist att det har forumet har förstörts fullständigt. Varför ska det vara så svårt att ignorera vissa skribenter som man uppenbarligen stör sig på något enormt?

Testa gärna att söka på erat nicknamn längst ned på sidan och kolla själva hur många inlägg som är intressanta för alla andra forumläsare. Det finns en PM-funktion. Använd den innan forumet stängs ned helt!
AIK Saywee
2013-03-08 10:00
pemo, hehe

... för det handlar väl inte om Monark, för där borde ju Varbergs BOIS ligga bättre till.

Hoppas på ett par cykelsparkar för de svartvita eleganterna, undra om man tränar på sådant ....

Engelbrekt !!!
Örebro pemo
2013-03-08 09:53
"Munken" Aha. Du menar Crescent!
F´låt, gammal cykelhandlare, så jag måste bara rätta lite. Så nu får jag också kanske hotmail eller blir ombedd att skriva på cykelförbundets hemsida.

Fast å andra sidan så ägs väl varumärket " Crescent " av Grimaldi. Och italienare vurmar ju för fotboll ( förutom cykel ) så det är kanske en bra gissning.

Fast traditionellt var väl DBS större i Örebro?

Nu blev det en massa onödigt svammel. Sorry. Så tillbaka till fotbollen. Någon som hört något mer om Josefs vara eller inte vara i laget?
AIK Saywee
2013-03-08 08:37
Hoppas att mitt länkande fungerade.

Saknar Krille ...
AIK Saywee
2013-03-08 08:32
Idag har NA sporten i en egen bilaga. Några rader om Folke som berättar om sitt avhopp och jag reagerade nog lite grann på tre saker. "-Jag är en för blygsam person för att vilja uttala mig om det" Jag trodde att han hade talets gåva. "Det finns flera äldre som kommer kunna skapa viktig kontinuitet i klubben framöver." Gubbstruttar alltså, som mig, jag hade nog hoppas på någon, några yngre, och speciellt på en som är mycket bra och yngre, som trots sin "ungdom" är rutinerad. "- Ja där har vi betydligt färre möten per år. Bara någon gång per år. Det är inte lika ansträngande för mig" Det är jobbigt med möten, kanske inte fysiskt, dvs med kaffe och dopp och sammanträdesteknik, men det kan bli lite tungt med allt tänkande inför olika beslut. Det menar jag verkligen, för det har jag själv upplevt i vissa sammanhang.
Örebro Magnus "munken" Karlsson
2013-03-08 07:58
@Kampari:

"ute och cyklar" ..... det är alltså crecent? :)
Örebro Butterix
2013-03-07 22:44
@ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka):

Spelarpoäng är väl Svartvitts betygsättning?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-03-07 22:26
En fråga bara.. Vad är skillnaden mellan "Spelarpoäng" och "Poängligan"?
Örebro Kampari
2013-03-07 21:56
Hörde ett rykte idag nämligen ang nya sponsorn. Avvaktar med att berätta för er, kan ju vara så att min källa är ute och cyklar.
Örebro Leper
2013-03-07 21:31
@Kampari:

Nya huvudsponsorn kanske presenteras i helgen när ÖSK med sponsorer åker till Amsterdam. Hoppas att det är något helt nytt företag.
Örebro Kampari
2013-03-07 21:01
Någon som har hört något om den nya sponsorn?
Annons: