/fotboll/osk/forum/2133.aspx/fotboll/osk/forum/2133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-03-10 10:41
BiB, jag skall inte nonchalera dina inlägg längre, jag är inte långsint, du ställde ju upp och lyssnade när jag behövde stöd och dessutom har du ofta trevliga nostalgiska inlägg och andra också för den delen :)

Apropå delmål och andra mål, så är det yttersta målet alltid ett SM-guld i fotboll, det är det jag eftersträvar/hoppas på och det förutsätter ju självklart att man spelar i Allsvenskan.

Klubben från 1908, snart är det dags, 2015 kanske ...
AIK Saywee
2013-03-10 10:22
ÖSK Fans, vilken tråkig inledning 07:49, fast jag tror att jag förstår hur du känner och en känsla är aldrig fel, den är som den är och är svår för utomstående att påverka ...

"Bra att det kom en förlust igår...vi har ingrn chans iaf när det drar ihop sig i cupen. Nu kanske dom kommer ner på jorden igen."

- Känns för mig inte alls bra att det kommer förluster,
speciellt inte, när det började lukta lite guld.

- Att vi är chanslösa "när det drar ihop sig" känns inte heller bra.

- Nu kanske dom kommer ner på jorden, vilka "dom", det är väl vi som skall göra jobbet, alla tillsammans, eller är jag helt drömmande fortfarande.

(Ursäkta att tangenten med frågetecknet fortfarande är övertejpad)

Heja SPORT !!!
Örebro Bulten i Boo
2013-03-10 10:18
@malge:

Ja, Malge såvida inte ÖSK åker ur Superettan, för då får vi väl ändra delmål ;-)
AIK Saywee
2013-03-10 09:42
Ursäkta, bara en "tjötgrej" till, undrar hur många som kommer till arenan, sen eftermiddag i dag för att se den felaktigt utannonserade matchen ...

... för några har vi väl missat,

873 var väl inte OK, eller tycker ni att det var det, efter några månaders sug efter fotboll, fantastiskt vårväder och tävlingsmatch och lite guldvittring.

Heja SPORT, klockan har ringt, upp och jobba !!!
AIK Saywee
2013-03-10 09:14
Synd att väckarklockan var inställd på att vi skulle vakna så sent, dvs när tävlingsmatcherna är igång -( Jag tycker det är riktigt träligt, men förstår att det inte är någon mening att älta detta, bara att glömma fort som attan. Jag förväntar mig dock en bra start för ÖSK i Superettan, men kan ingenting kräva. Håller med Minatankar om att de han nämner redan lämnat bra matchanalyser, så jag behöver inte upprepa dessa utan fortsätter bara att glädjas över att Nkili slutligen hamnade i ÖSK :) Karlstruum, 02:40, till skillnad från dig svor jag inte under matchen, men har hela tiden förstått att, som jag ibland skriver, ÖSK inte vinner 30 matcher på raken i serien. Vill inte vara negativ i min återfunna optimism, men det är ingen korpserie vi spelar i denna säsong. Kan bara hoppas på att stödet för ÖSK ökar publikt, för det blev åter en bedrövelse, 873 åskådare när det luktar guld innan matchstart .... Stöd ÖSK, det kommer grabbarna att behöva.
Örebro ÖSK Fans
2013-03-10 08:39
Minatankar

Kan bara hålla med dig...
Minatankar
2013-03-10 08:23
Många bra matchanalyser och kommentarer av bl a Dasa, ÖSK Fans, Karlstruum, pemo, widermarsh och Valderinho tycker jag. Det behövs både "kraftspelare" och "lirare" för att publiken ska få se en underhållande fotboll men också för att vinna matcher. Upplever att det var låg energi hos nästan alla och att de få ansatser som fanns till tempoväxling hos Saeid, Crespo och Kalle, inte drog med de andra tillräckligt mycket. Nikili fortsätter att göra ett positivt intryck. Följsam, snabb, passningssäker och bra på huvudet. Vill se honom i högerbacksposition men efter denna match även på innermittfältet. Upplever allt mer att Berger kommer bäst till sin rätt i ett 4-3-3-spel där han spelar längst bak i triangeln på mittfältet. Då kommer hans rörlighet och förmåga till crossbollar till sin rätta. Är mer tveksam till hans roll i ett 4-4-2-spel. Nilsson och Berger vill jag i ett 4-4-2-spel se gå mer på djupet och kunna växla tempo, precis som Saeid gör, som för mig är den enda givna spelaren på innermittfältet. Det gör samtidigt laget sårbart i den stund Saeid är skadad, avstängd eller underpresterar, eftersom innermittfältspositionerna är motorn i hela laget. Samuel har spelat mycket bra i tidigare matcher i år men hade, precis som nästan alla andra, inte lika hög energi i går och eftersom han är en av de "lirare" som ofta betyder det lilla extra för det offensiva spelet, så påverkar det spelet. Kalle, som också spelat bra tidigare men som i förra matchen underpresterade, visade i går på att han snabbt var tillbaka. Problemet var bara att han var avbytare och i den rollen fick för lite matchtid. Crespo spelade mycket bättre i går och kom mer till sin rätt. Hans upprepade direktskarvningar var dock alltför chansartade och användes uteslutande i mycket trånga situationer, vilket gör att det blir för svårt för medspelare att hinna med. De som jag kallar "lirare" i truppen är de som är kreativa och följsamma och som har teknik och bollsinne utöver det vanliga. De är för mig Nikili, Samuel, Saeid, Kalle, Josef och William. När de av olika skäl inte är med i laget, får för lite speltid, inte spelar på den mest optimala positionen eller av något skäl inte presterar på topp, menar jag att det inte finns tillräckligt med kreativitet och individuella prestationer på planen, vilket alltid behövs för att hela laget ska spela bra och vinna. När sedan vår största kraftspelare Berisha inte kan spela, så påverkar det också hela laget undermedvetet. Sådana spelare sprider tuff energi hos övriga.
Örebro ÖSK Fans
2013-03-10 07:49
Bra att det kom en förlust igår...vi har ingrn chans iaf när det drar ihop sig i cupen. Nu kanske dom kommer ner på jorden igen..våran svaghet är ju innermittfältet som ser riktigt svagt ut..Moe är bra men sen då??? Nilsson trodde jag på men han saknar något som är viktigt, snabbhet....Jag tror Nkili skulle passa perfekt brevid Moe med sin rivighet och snabbhet....

Sen tycker jag Berger borde jogga efter bussen till bortamatcherna, man får inte se så otränad ut på elitnivå...
Örebro Karlstruum
2013-03-10 02:40
Sådär, då har man lugnat sig och sansat sig. Ser att fler borde göra som jag och lägga det hela på ett större perspektiv (Erik Niva-citat). Vissa säger att vi inte mött tillräckligt bra motstånd innan och att detta var en väckarklocka. Att nu jävlar fick vi se att nu mötte vi ett lag som var värt namnet och att vi inte alls är så bra som vi själva tror.

Men, var det inte Jönköping Södra, Degerfors och IFK Värnamo som kom före detta Falkenberg som har tappat många tongivande spelare och har börjar bygga nytt pga dålig ekonomi. Så att säga att detta laget är så himla mycket bättre än de lag vi har mött innan tycker jag är helt åt skogen. Hur mycket chans hade dom egentligen? Stabilt bakåt men ändå släpper vi in ett "skitmål". Såg ändå ut ungefär som mot alla andra lagen, bara det att fantasin, tekniken, touchen och det där lilla sista inte fanns med idag. Då blir det tyvärr en förlust och den som hade gått och väntat sig att vi skulle vinna cupen får nog tänka om. Absolut, hade varit riktigt roligt att gå vidare men den chansen är ju minimal men detta är för mig bara en bra förberedelse för kommande säsong i Superettan.

Jag svor under matchen som er alla andra, men denna negativ ton på forumet gör mig lite rädd. Har ni så sjuk övertro på vårt kära svartvita ÖSK och tror att vi ska gå rent genom Superettan? Hoppas inte det för då blir det nog ingen munter säsong för er.

En skillnad jag vill ha i truppen just nu, sälj Bamberg/Yasin för att fixa in kosing att ta hit en ytterligare innermittfältare. Alternativet är att sätta ner Berger i u-19 och låta honom lira där några matcher. För tycker synd om karln, han har inget självförtroende kvar och känns nästan som att bollen brinner när den är vid hans fötter. Synd på en kille som började ÖSK-karriären så bra och man vet att det finns inom honom men känns som att han själv stänger ute sina kunskaper.

Slutligen, vi har mött fyra Superettanlag, vi har tre segrar och en förlust och förlusten är pga dåligt spel av oss. Men vi ska ändå inte förlora denna match då jag inte tycker att de dominerar i spelet eller målchanser. Detta var urtypen av en typisk 0-0 match och såna dagar kommer vi ha i serien sen också. Hoppas bara då att det blir 0-0 och inte 0-1. Men som någon nämnde tidigare, detta var en väckarklocka och en bra sådan. Får hoppas att reaktionen blir bra till nästa helg och mötet mot Häcken. Forza svartvitt!
Örebro malge
2013-03-10 01:00
Saywee instämmer på allt men målet är och kommer alltid vara i superettan att ta sig till allsvenskan
AIK Saywee
2013-03-10 00:55
@Conjuration:

Så kan det ha varit .....
AIK Saywee
2013-03-10 00:54
malge, självklart är målet Allsvenskan och att ta det första guldet, det har jag önskat så länge jag kan minnas.

Skriv precis som du tycker, jag menade bara att vägen tillbaka kan bli längre än vi tror, framförallt med dagens klena insats i färskt minne, vi får koncentrera oss på att spela bra i Superettan denna säsong.

Jag hoppas, tror och önskar att vi kan ta en topplacering, men det är inget lätt jobb.
Örebro Conjuration
2013-03-10 00:47
Jag tror att orsakerna bakom att Valdet inte fick optimal speltid ifjol inte berodde på sportsliga orsaker utan snarare om personliga anledningar.
Örebro malge
2013-03-10 00:42
Men saywee, målet är väl att gå till allsvenskan? Därför skrev jag som jag gjorde.

AIK Saywee
2013-03-09 23:22
pemo,

Everything Going To Be Alrigth, PAUL BUTTERFIELD

Klockan har ringt, snart avgår återtåget :)

Heja SPORT !!!
Örebro pemo
2013-03-09 23:08
Jaha. Då har man sett årets första live. Och det var ju inte så upplyftande. Visserligen en säker backlinje, men resten? Innermittfältet sprang mest och fördelade bollen i sidled. Väldigt ensidigt spel på vänsterkanten i första. Astvald fick knappast något att jobba på.

Forwards jobbade inte ihop. Och som vanligt skapade vi väldigt lite. Saknade lite "spirit" i anfallet. Allt skall gå på instick, och där hade ju FFF två stabila mittbackar. Nä, för lite rörelse.

Men jag kan också se att det var en behövlig väckarklocka. ast det är synd att missa chansen.

Men följande gladde mig. Målvakten. Nkili och Moe. Fast han skulle kanske försöka gå mer framåt. Får vi ordning på Wille, så tror jag troits allt på laget.

AIK Saywee
2013-03-09 22:52
malge, jag gillar inte att petimetriskt anmärka på att du skrev att vi skall koncentrera oss på Allsvenskan, för vi är ju inte där och vet inte om vi kommer dit någonsin, vi kan ju bara tro, hoppas och jobba för att det blir så av hela våra hjärtan ...

.. stöd ÖSK och återtåget, vi vill "hem" snarast möjligt :)
Örebro malge
2013-03-09 22:40
Saywee vad menar du med att anmärka?
AIK Saywee
2013-03-09 22:34
Jag får försöka glömma mina gulddrömmar ytterligare ett år, men jag ger fanimej inte upp, aldrig, aldrig någonsin. Nästa år har vi chansen igen, så är det bara, men jag är lite orolig av någon anledning, trots obotlig optimism och förhoppning, vet dock inte varför.

Kanske är vi nedtränade, men då är det ju taskig tajming, nu när tävlingsmatcherna är igång. Kanske det tar tid att spela ihop ett lag, ett vinnande LAG.

Vi har en fantastisk tränartrojka, en fin arena, en bra trupp och svenska kuppen är ändrad, men publiken, vart tog den vägen i det underbara marsvädret, hur många var vi som såg dagens gåfotboll. Blev det 870 eller något liknande.

SKÄRPNING, stöd ÖSK på Behrn Arena!!!

Jag vill se ÖSK som jag önskar se ÖSK !!!

Så är det bara ...
AIK Saywee
2013-03-09 22:17
malge, jag gillar inte att anmärka ...

... men vi får kanske vara ödmjuka och koncentrera oss på Superettan till att börja med ...

widemarsh, helt rätt, men du kan utsättas för hetsjakt ...
Örebro malge
2013-03-09 22:13
Känns skönt på ett sett. Nu kan vi bara koncentrera oss på allsvenskan
Örebro widemarsh
2013-03-09 22:05
Saywee// Jag är närking, för oss är det en mänsklig rättighet att få gnälla.
AIK Saywee
2013-03-09 21:22
widemarsh, 18:36,

... attans vad du gnäller, se upp för sådana om inte gillar gnäll.
Snart är det någon som hugger, om det inte är som så, att det är skillnad på folk och folk.

Dä årner säj allti :)

Heja SPORT !!!
Örebro widemarsh
2013-03-09 20:16
Märkligt att se en kille vi hade på bänken ifjol, när vi var ett av Allsvenskans två sämsta lag, få hoppa in och spela en halvtimme i vad många kallar för världens bästa liga mot ett Champions League-slutspelslag. Och inte göra bort sig på något sätt.

Vet inte om det säger mest om La ligas status, ÖSKs kvalitet eller Valdets egen förmåga :)
AIK Saywee
2013-03-09 19:59
En av de största matcherna i nuläget inför ÖSK´s framtid utspelar sig på tisdag nästa vecka, inomhus ...

Hoppas att alla blir överens, lagspelar och slutar gnälla :)

Heja SPORT, mot guldet 2015 !!!
Örebro Bulten i Boo
2013-03-09 19:15
Det finns olika sorters "gnäll". En fluga gör ingen sommar tänker jag å ena sidan, men å andra sidan oroar mig en viskande röst som säger " - Falkenbergs FF är det enda kvalificerade motstånd vi mött i år..."
Örebro widemarsh
2013-03-09 19:15
Och där gör Valdet Rama debut i La Liga!
Örebro Bulten i Boo
2013-03-09 18:55
@Valderinho:
Nåja, Spanien vann ju EM 2012 med en 4-6-0-uppställning ;-)
AIK Saywee
2013-03-09 18:52
@Grixx:

Det är långt kvar till seriepremiären, så det ordnar sig säkert och truppen är väl spikad nu :)

Jag är numera åter optimist, tänker inte klaga eller oroa mig mer, får bara en massa skit för gnäll ...

.. nu kör vi, återtåget mot Allsvenskan !!!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-09 18:51
Tyvärr får vi fram för få boller till forwarden. Tycker Bamberg borde fått åtminstående 15 min, han borde kunna få in ett och annat inlägg.
Annons: