/fotboll/osk/forum/2124.aspx/fotboll/osk/forum/2124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Valderinho
2013-03-19 20:53
Jag vet inte om han ska spela något eller bara åka ner och bekanta sig med laget och acceptera om han nu inte gjort det. Han är skadefri och har kört bollövningar förra veckan. Om han börjat med matchliknande smålagspel vet jag inte. Kanske är han matchredo, kanske inte..
Örebro Valderinho
2013-03-19 20:51
"U21: Nattsvart i Östersund. Underläge med 6-0 efter 60 min. "

Man kan ju undra om det beror på den långa resan..
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-19 20:29
Så, inför premiären. #tillsammanstillbaka
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-19 20:28
@Valderinho:

Men är han verkligen redo för spel? Man vill ju inte att de skall sabba rehaben ÖSK jobbar med
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-19 19:49
U21: Rejäl uppförsbacke i Östersund. 3-0 till hemmalaget efter första kvarten. Kämpa!
Örebro Valderinho
2013-03-19 17:14
William Atashkadeh har fått en inbjudan att spela för Team Melli(Iranska landslaget) vet ej om han tackat ja. Men han har åkt ner till Iran iallafall.
AIK Saywee
2013-03-19 00:49
GN, Rama sågas av de flesta tränare ... ... kanske är en sågbock?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-19 00:23

Rama sågad av egna tränaren
AIK Saywee
2013-03-18 23:38
Snart tio års Saywee-tjat, med så onödigt inbördes hat, har fått mig att besluta, att jag efter säsongen vill sluta. Det är inte min skuld, att jag ännu ej upplevt ett guld, för jag har kämpat och önskat, när våren och fotbollen grönskat. Never Give Up, YOLANDA ADAMS PS jag önskar att så många som möjligt tar sig en kort tid i livet, att lyssna på ett youtube-inslag, med lyrics av Yolanda. God natt alla svartvita fans :)
AIK Saywee
2013-03-18 23:05
Håll ut alla Saywee-hatare I december (senast!) är det färdigskrivet från detta nickname :) GOK? God Only Knows, BEACH BOYS
AIK Saywee
2013-03-18 22:29
Kom med en premiärstartelva mot Värnamo på vår hemmaborg, eller är det lite för tidigt? Klurar lite över om det inte slutligen blev en fördel för vårt ÖSK att det småländska höglandet krånglar med tjäle ... ... tacka vet jag konstgräs:) De fem första är viktiga för en bra start !!!
AIK Saywee
2013-03-18 21:35
BiB, du kanske menar ett alltför ofta förekommande nick? Jag ska försöka minska antalet, men ibland vill jag bara få igång lite skribenter, menar inget illa, är bara sådan. ... och hejar på SPORT !!!
Örebro Bulten i Boo
2013-03-18 19:46
Den här då:
SAKERNA WIEN YLADE

Ett lite annorlunda namn den här gången. Ett namn man får om man tar ett på detta forum förekommande nick som förnamn och ett annat likaså på detta forum förekommande nick som efternamn!
Redaktionen
2013-03-18 19:14
Håll en vänlig ton till varandra.

Några inlägg har raderats under eftermiddagen.
Örebro _Adde_
2013-03-18 18:48
Kardinalen// Dags att tagga ner lite va?

Vad bidrar du själv med just nu?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-18 17:26
Axen om häcken matchen.

Obs, om inlägget inte startar och det bara står o tuggar så tryck på "Play-knappen" längs ned till vänster
AIK Saywee
2013-03-18 15:25
Tackar för ett vänligt svar smguld och återigen en intressant idé :)
Örebro smguld
2013-03-18 15:15
Namn: Saywee
Sänt: 2013-03-18 12:54
//

Med att besöka SM-vinnare menar jag att göra studiebesök i klubbarna och prata med spelare, tränare, ledning och styrelse.

Syftet skulle vara att dra lärdom av deras resor mot guldet, på samma sätt som alla kloka företag gör i andra branscher när de vill lära av de som redan lyckats med något.
AIK Saywee
2013-03-18 15:05
Kardinalen,
vad anser du t.ex om DaSa´s inlägg om att slippsnissarna pissar på oss fans och anlitade en jurist?
AIK Saywee
2013-03-18 15:03
Bor påven i Rom?

Kardinalen, du är ju förväntat lika hopplös som tidigare och ger dig bara på mig och ingen annan, letar efter fel till förbannelse !!!

Jag undrade faktiskt ärligt vad besöket skulle bestå av, besöka städerna eller kanslierna eller guldhjältarna.

Det är iallafall ett bra nick som jag skrev, även om det är en "gammal forumskribent".
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-18 14:56
Saxat från Fejjan:

"Spontan supporterworkshop inför ÖSK-säsongen på onsdag klockan 17.15. Vill du bidra till en levande läktare? Större klack? Bra dialog mellan klubb och supportrar? Maila ditt deltagande till erik.warlegard@oskfotboll.se eller skriv här i tråden.
Heja Sport!"

AIK Saywee
2013-03-18 14:11
Tar en till att klura över ...

ÖSK KRAMAN SMGULD
AIK Saywee
2013-03-18 12:54
smguld

bra nick och intressant idé :)

Vad menar du med
"... att besöka samtliga SM-vinnare på dessa orter."

Går det att förtydliga, för många av dessa har tyvärr vandrat vidare.

Örebro pemo
2013-03-18 11:58
Nja, FRAM är ett gammalt märke som antagligen inte finns längre. Eller också är namnet uppköpt till möjligtvis någon barncykel.

Skämt åt sidan, som frukthandlarn sa, det är kanske så att den nya sponsorn tar vid när serien börjar. Såg t.ex att Djurgårn ( eller om det var IFK G ) hade ICA på sina overaller i cupen i helgen. ICA har ju dragit bort all sponsring från lagen, så det är kanske det gamla avtalet som fortfarande gäller?

Jag tycker att Bofors skall sponsra. "Skjut så det ryker"
Eller Christer Björkman: " Imorogon är en anna dag "

Fast, med tanke på målproduktionen i de två sista matcherna kunde väl Peter Flack bli storsponsor med tryket på bröstet:" Det går allriiii "
AIK Saywee
2013-03-18 11:21
Leper, pemo eller andra,

för drygt en månad sedan nåddes jag av info om, att storsponsor bryter med ÖSK.

ÖSK spelade cupmatcherna i Malmbergs-dressen (även mot Häcken kanske?), det känns väl kanske naturligt att man inte hann byta dress, eller är det som så, att tröjreklamen skall vara kvar ytterligare ett tag enligt nå´t avtal eller liknande?

Visst fanns det väl ett cykelmärke som hette FRAM ...

... det vore ju en bra "bröstreklam" å så minskar ju risken att grabbarna tar på sig tröjorna bakofram, i rumpan har de väl fortfarande No Ass ...

Heja SPORT, spela skjortan av era motståndare !!!
Örebro smguld
2013-03-18 11:16
Alla ÖSK:are har önskat ett SM-guld, åtminstone sedan den första säsongen i Allsvenskan 1946/1947.

19 olika lag har vunnit SM i fotboll. I städer som Borås, Halmstad, Växjö, Helsingborg och Norrköping har man gjort det 4 – 12 ggr. För min del skulle jag börja resan mot ett SM-guld i fotboll även i Örebro, med att besöka samtliga SM-vinnare på dessa orter.

Utan att besöka dem skulle jag ändå vara övertygad om att varje satsning man gör, behöver ingår i en långsiktig plan som steg för steg tar klubben till ett SM-guld.

Jag skulle också vara övertygad om att det krävs en hög ambition i alla avseenden liksom ett högt tempo. I så fall kan ett SM-guld vinnas om ca 5 år.

Örebro Valderinho
2013-03-18 11:09
Boniek Maruti..?
Örebro widemarsh
2013-03-18 10:49
Vem är detta då?

NATUR BIOKEMI
Örebro Bulten i Boo
2013-03-18 07:09
@widemarsh:

Visst :-)
Örebro widemarsh