/fotboll/osk/forum/2121.aspx/fotboll/osk/forum/2121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro malge
2013-03-28 00:30
@Saywee:

Bra skrivet
Örebro malge
2013-03-28 00:28
Örebro malge
2013-03-28 00:27
Vart f"n har jag skrivit att jag försvarar han? står ju att jag bara vill vinkla frågan lite, tagga ner för satan och läs vad jag skrivit så kanske du förstår vad jag menar.
AIK Saywee
2013-03-28 00:23
Om det finns interna problem, kan vi inte veta något om, eftersom sådant oftast är hemligt.

Vad Bamberg säger och vad NA skriver,
kan vara helt olika saker, även om det skett två ggr.

Vi har ingen aning om vad som ligger bakom,
men alla har ett ansvar, så har det alltid varit.

Jag vill inte döma någon, NA eller Bamberg, innan jag vet vad som är sant och vad som är lögn och vad som blev fel ......
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-28 00:10
@malge:

Vad Bamberg säger är väl ändå hans ansvar?. Det är ju andra gången han klagar i pressen. Vad jag menar är att Bamberg skall hålla sådana saker internt. Inget att hänga upp sig på? Jo det är en jävla massa att hänga upp sig på när en av ÖSK:s tilltänkta nyckelspelare gråter i NA för att han tvingas fullfölja det kontrakt han skrivet på. Och att han hellre går tillbaka till en klubb vars geografiska miljö han inte stod ut i och alla flygresor. Plötsligt är den miljön väldigt tilltalande igen. Hela mannen lyser ju fake och hur du ens överväger att försvara hans beteende är ju beklagligt .
AIK Saywee
2013-03-27 23:56
malge, vi tänker ganska lika ...
Örebro malge
2013-03-27 23:56
Kan för övrigt rekommendera folk att INTE köpa aftonbladets fotbollsbibel. Stogd minimalt om superettan och ännu mindre om ösk
Örebro malge
2013-03-27 23:53
Vadå menar, försöker bara vinkla frågan lite från att allt kanske inte är Bambergs fel eller ord. Vad jag vet så skriver ALLA tidningar för att folk ska bli nyfikna och läsa, men allt stämmer inte jämt. Säger nu inte att Bamberg är oskyldig men NA kan ju vinklat storyn på sitt sätt. Men men inget att hänga opp sig på
AIK Saywee
2013-03-27 23:51
GN, 23:40,

sådant där är mycket svårt att utreda,
spelare kommer och går fortare än blixten,
det är bara pengar som har betydelse.

Klubbkänsla är ett ord som tillhör det gamla 1900-talet.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-27 23:40
@malge:

Så då menar du att han skall gråta ut och berätta "allt"? Eller borde han säga att just nu är han i ÖSK och hans fokus ligger där f.n men att om han kommer spela i en annan klubb är en sak mellan ÖSK:s sportchef och hans agent? Men så länge han spelar i ÖSK kommer han agera professionellt. I övrigt hänvisar han till ÖSK:?
AIK Saywee
2013-03-27 23:26
GN, skall kolla pm´et

Men oavsett vad NA skriver eller vad Bamberg har för känsla för ÖSK så blir det så onödigt olyckligt, men det ligger väl ändå något bakom det som tyvärr verkar vara hemligt ...

... detta får vi nog aldrig reda på, sanningen alltså.

Men det är något som inte stämmer, f*n vet vad?
Örebro malge
2013-03-27 23:25
Tycker att det är riktig skillnad om NA har nyhetstorka och ringer Bamberg som bara svarar ärligt på deras frågor, än om motsvarande ringer NA och tycker synd om sig själv.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-27 23:15
@malge:

Kvittar väl? Han ska hålla käften.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-27 23:13
@Kajanus:

Han har säker någon fet sign on väntande om han kan slippa från ÖSK billigt
Örebro malge
2013-03-27 23:11
Är det Bamberg som ringt NA för att säga hur han mår eller har NA ringt Bamberg för att kolla hur han mår.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-27 23:11
@Saywee PM
AIK Saywee
2013-03-27 23:01
Jag gillar verkligen inte Bamberg´s upprepade gnäll,
men undrar lik förbaskat varför han vill bort från klubben.

Han är ju inte ensam om att ha en vilja att byta klubb.

Jag känner helt enkelt inte till bakgrunden, för att ha synpunkter, det känns bara tråkigt och onödigt, när vi nu alla tillsammans laddar för ett återtåg.

Kan Bamberg, eller ÖSK tydligt kommunicera vari problemet ligger, eller?

Detta är inget som NA skall sköta, himla trams!

Örebro Kajanus
2013-03-27 22:59
Det är en katastrof, givetvis. Tänk om han istället kunde gå in med inställningen att göra allt han kan för att ta laget tillbaka till Allsvenskan. Ett succéår i Superettan och ett efterföljande i Allsvenskan och han skulle vara superhet på marknaden (så het man kan vara när man är 30). Det skulle gagna hans profil.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-27 22:46
@Kajanus:

Framför allt reagerar man på att han, som du skriver, för andra gången använder media som språngbräda för att uttrycka sitt missnöje. Bara det är oförlåtligt. Det är annonsering på klubbens bekostnad. Jag vet inte om ÖSK tog honom i örat efter första gången (det borde de ha gjort) men de ska definitivt göra det nu. Och det med släggan i skrivbordet rejält. Sätt honom i U21 fram till sommaren och ignorera alla anbud så länge det inte är "Väl betalt".
Örebro Kajanus
2013-03-27 22:42
Jag var länge en av dessa Bamberghyllare då jag vet hur bra den karln är när han sätter den sidan till. Men hans utspel i media (andra på två månader) är inget annat än pinsamma. Han gör det dessutom svårare för sig i och med att han visar upp en spelarinställning som mer eller mindre enbart är positiv om det går bra för laget. Vilket lag vill ha en spelare som enbart visar glöd och kvalitet i medvind?
Gnällspik!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-27 22:31
@Godzilla Hårddisksson:
Du får gärna vara inskränkt på ÖSK. Jag kan inte svara på vilken kompetens ÖHK har att förvalta (en ev) rikedom. Det svåra är, som jag ser det, att hitta spelare som dels vill spela för en nykomling och dels inte floppar och att värvningsansvariga inte bara letar snipers och glamourspelare utan förstår värdet också av ardennerhästar. Jag misstänker att man måste hala upp ganska rejäla sign on om man vill ha etablerade ES-spelare. Samtidigt som man måste undvika att få "Grahnar". Dessutom bör man få ett visst mått av kontinuitet och inte bara skriva korta avtal under etableringsfasen. En annan väsentlig skillnad sedan ÖIK var i elisserien sist är att det dels är 12 lag istället för 10 samt att inget lag åker ur direkt. Man är alltså alltid garanterad en andra chans. Sedan kan vi kanske diskutera det sportsliga i det. Men vilket som ökar det chansen att hänga kvar jämfört med sist det begav sig.
AIK Saywee
2013-03-27 22:30
Godzilla, du är inte inskränkt, om du enbart har full fokus på ÖSK!

Det är helt OK, det finns inte så många som är så trogna och fokuserade på ett enda lag :)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-03-27 22:12
Sorry för dubbelinlägg, vet inte riktigt hur det gick till.

Goofey: man har sett förr hur lag vars ekonomiska kostym växer lavinartat ofta kraschar på sikt. Jag skulle inte bli förvånad om samma sak händer ÖHK.
Sen är det väl knappast det lättaste att hänga kvar i Elitserien som nykomling?
Men vi får se vad som händer helt enkelt. Mitt fokus är enbart på ÖSK så inskränkt som jag är ;)
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-03-27 22:07
Sällan man skriver här nuförtiden då det mest verkar handla om hockey. Urtrist. Kul för ÖHK och de som gillar hockey att få lite framgångar men själv är man rätt likgiltig. Framförallt inte med tanke på hur mycket tvivelaktiga pengar som slussats in i klubben. Nej, tacka vet jag ÖSK - i allsvenskan,superettan eller korpen om det vill sig riktigt, riktigt illa. Men givetvis skoj för de lyckostar som kan mustra intresse för bägge sporter! Tyvärr för ÖHK:s del känns det som att sessionen i eliten blir kortvarig. Men man har gärna fel så länge det inte går ut över sportklubben. Angående sportklubben är det jävligt trist med Bambergs beteende. Man kan tycka att en elitspelare borde sköta sig bra mycket mer professionellt. Illa!
AIK Saywee
2013-03-27 21:58
Frågan är varför Bamberg beter sig som han beter sig?
AIK Saywee
2013-03-27 21:54
GN, 21:51 jag pm´ar
Örebro Einar B
2013-03-27 21:53
Bamberg gör som spelare gör när dom vill lämna med tid kvar på kontraktet.
Göra sig "unsettle".
Obehagligt men smart. Nu kommer detta cirkulera.
- Låt han spela med juniorerna resten av kontraktet.
- Låt han ruttna på bänken.
- Låt han se alla ÖSK' s från läktaren.

Jag säger sälj! Så fort som möjligt. Innan det går för långt. Killen är inte oersättlig. Och tur är väl det.
AIK Saywee
2013-03-27 21:52
D´Artagnan,

han heter Sandkvist.

Tänker du på Kalmarsund månntro, eller?
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-27 21:51
@Saywee:
Jag hoppas kunna ta fram Mystofflor av lyxmärket Gucci från förrådet, en 18 årig malt-whiskey, rökock och pipa med ett paket Greve Hamilton om ungefär 24h och sedan sitta och idiotle hela natten. Varför får du gissa själv ;0)
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-27 21:49
Blir det Kalmar för Sundkvist???
Annons: