/fotboll/osk/forum/2112.aspx/fotboll/osk/forum/2112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Matta
2013-03-31 19:08
Munken// Var någonstans hittar du att Berisha är på väg bort och att Peo kan tänka sig att sälja vid rätt pris? Lusläser NA och na.se och hittar inte en rad.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-03-31 18:23
HIF-DIF 3-0. DIF har virrigt försvar. Låt det vara så
Örebro DaSa
2013-03-31 18:12
5 mille skall vi minst kräva eller 3 mille plus en saftig vidareförsäljningsklasul. Är inte insatt i ekonomin men ser hellre att vi säkrar ekonomin nu och har pengar i kassan så att vi kan värva i sommar om det behövs. Tror att det viktigare att värva in en centralmittfältare än att behålla Berisha. Men frågan är om vi kan få in ngn så pass bra nu när vi spelar i SE. Kanske är ngt intressant kvar precis innan transferfönstret stänger, typ Harbuzi.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kajanus
2013-03-31 18:11
Bedoya är lysande idag. Fan, han är saknad.
AIK Saywee
2013-03-31 17:44
Angående Berisha ...

Vi har väl kvar i stort sett samma styrelser, så det vore väl inte så konstigt om det blir fler tokbeslut, det är bara pengar som gäller, inte så mycket annat ...
Örebro smguld
2013-03-31 17:06
Namn: Trivseltorsten Sänt: 2013-03-31 16:41 Man kan omöjligt vara så dum att man säljer Berisha. Ska till jäkligt mycket slantar isåfall. Med tanke på att chansen att gå upp reduceras betänkligt! // Och vad är mycket slantar? Det har vi alla på denna sajt och dessutom ÖSKs representanter haft olika uppfattningar om tidigare. En spelare är å ena sidan inte värd mer än vad någon är beredd att betala samtidigt som han kan vara värd mångdubbelt mer när man tar hänsyn till alternativkostnad för ÖSK. Vad jag menar är att priset/värdet för att inte vinna eller ramla ur en serie är mycket högt. Med bra spelare i laget är det lättare att rekrytera fler, bra spelare. Om en duktig spelare lämnar laget är risken större att han följs av fler som vill bort. Publik, sponsorer och PR påverkas. Och det kan bli dyrt med ersättningsspelare (jmf Tobias Grahn). Den stora risken är att klubben väljer att i driftbudgeten lägga in försäljning av spelare. Om då t ex publik- och sponsorintäkter inte når budget är det mycket stor risk att man säljer spelare som man egentligen vill behålla och då också accepterar lägre ersättning än man annars hade krävt. Sakta men säkert urholkar man då något mycket mer värdefullt än det egna kapitalet i balansräkningen, nämligen värdet på spelartruppen och chansen att nå sportsliga och ekonomiska framgångar.
Örebro munken
2013-03-31 16:46
Blir lite orolig när NA antyder att Berisha kan komma att lämna under transferfönstrets sista dagar varpå Peo svarar att "man vet aldrig. Allt och alla är till salu" Erik lund kan säkert vara en bra back up spelare men en fullvärdig ersättare för Berisha är han såklart inte. Att sälja Berisha vore ren idioti. En skadefri Berisha håller allsvensk toppklass och är i mitt tycke viktigaste spelaren vi har. Utan honom skulle chanserna att gå upp minska enormt. Tror dessutom att han har en relativt blygsam lön och att hans marknadsvärde bara kommer öka i takt med att han fortsätter dominera.
Örebro Trivseltorsten
2013-03-31 16:41
Man kan omöjligt vara så dum att man säljer Berisha. Ska till jäkligt mycket slantar isåfall. Med tanke på att chansen att gå upp reduceras betänkligt!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-31 16:40
Finns väl inget som tyder på att Berisha är på väg. Då skulle han knappast ha spelat mot Inter. Därmed inte sagt att att man kan utesluta att han får ett bud förr el senare. ÖSK har det väldigt tunt bakom första linan i fyrbackslinjen, I dagsläget bara en enda tillgänglig spelare. I ljuset av det är det väl bara logiskt att man lånar in en spelare tills Wiktorsson är helt återställd. Edit: Hade missat det som stod i NA ;) Står det saker där får jag ta tillbaka mitt inlägg.
Örebro ÖSK Fans
2013-03-31 15:55
Säljer vi Berisha ryker det allsvenska återtåget. Men det är som vanligt., sälj dom bästa och värva sämre.

Får inte hända!
Örebro smguld
2013-03-31 14:46
Berisha är tuffare och bättre på huvudet än Nikili. Nikili är mer teknisk och snabbare. I positionsspelet upplever jag båda jämbördiga. ÖSK behöver båda spelarna och kan inte hålla på och sälja de bästa eller låta dem gå som Bosman!
Örebro Valderinho
2013-03-31 14:41
@DaSa:
Östberg har varit direkt svag i Djurgården, men får ändå starta i brist på vettiga alternativ. Marc har varit skadad och nyligen kommit tillbaka och fått spela. Bergström är för ojämn/orutinerad. Ganska stor risk för att Berisha lämnar! Men jag har givetvis fel. Sen tycker jag Nkili gjort det väldigt bra. Fattats lite i positionsspel och luftdueller bl.a. Men om vi skulle förlora Berisha, kan vi säga hejdå till avancemang. Man såg direkt att när Berisha kom in senast att lagpressen blev väsentligt bättre. Det är en halv klass bättre jämförelsevis med Nkili även om han inte är sämre på något sätt spelmässigt.
Örebro Grixx
2013-03-31 14:30
Erik Lund välscoutad eller inte?...vi får se.
Ett lån är det i vart fall och än så länge inte mer. Förhoppningsvis inget i en ev större deal som man förbereder.
Örebro DaSa
2013-03-31 14:25
Känns troligt att Berisha säljs, lite för mycket pekar på det för att avskrivas. Lund togs in vilket säkert är en back-up till Hagge som gjort det bra under försäsongen. Vilket betyder att Nkilli kan flyttats in i mitten antigen i backlinjen eller mittfältet. Det som talar emot mittfältet är att Nilsson är Peos värvning vilket innebär att han kommer att få många chanser. Så då lutar det mot mittbacken, vilket gör att vi har tre centrala mittbackar av hög klass så vi kan göra oss av med en av dem. Sen så sålde DIF nyligen Joona vilket frigjorde pengar och lönebudget.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-31 13:08
"ÖSK-lånet hånades i kultlåt"

”Blåvitt spelar för att vinna så vad f-n gör Erik Lund i detta lag”.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-03-31 12:54
@DaSa:
Nja förra året var väl snarare ett bevis på att man behöver en bra målvakt än en förstemålis. Sankan fick ju till sist förtroendet av Peo att bli förste målis men det hjälpte ju inte. Förste målis betyder ju inte nödvändigtvis en bra målis. Som ett jämförande exempel kan jag ta Alvbåge som värvade som "Förste målis" i blåvitt. Efter våren petades han för att han höll för låg kvalitet. Han tillbringade ganska många matcher på bänken och kom tillbaka revanchsugen och klart bättre. Samma ska borde ha hänt i ÖSK 2011 om du frågar mig. Då hade vi dessutom en ganska bra reservmålis. Sen håller jag med om att ett misstag av en målis oftast kan bli mycket mer ödesdiger än för en utespelare. Jag kan också köpa att det är ÖNSKVÄRT med en målvakt som alltid har en hög lägsta nivå, är duktig och därigenom kan skapa kontinuitet i försvarspelet. Men samma sak gäller även övriga lagdelar. Så en målvakt skall inte bytas ut för att man gör fel. Alla måste känna att de kan göra fel. Även utespelarna. Men om en målvakt kommer in i en lång negativ trend i många matcher så förstår jag inte varför han skall vara helig? Vad jag vänder mig emot är att man redan på förhand bestämmer sig för vem som är bäst och därigenom drar undan schyssta konkurrensvillkor. Alla målvakter i ett lag borde få signaler i början på försäsongen att när serien börjar skall den bäste stå. Precis som för alla andra spelare.
2013-03-31 12:53
Vi har sex backar i truppen : Ayanda Nkili, Christoffer Wiktorsson (när blir han frisk?), Ilir Berisha, Magnus Wikström, Patrik Haginge, Samuel Wowoah och möjligen Lumbana.

Försvinner en och en är skadad då kommer vi önska vi hade en till. Det ska bli spännande och se hur Peo tänker använda Ljund
2013-03-31 12:44
Kardinalen // Det är silly seesong. Då blir alltid en fjäder en höna, naturlag. Kopplingen till Berisha beror på att Nkili har gjort det mycket bra när han ersatt Berisha under träningsmatcherna. Och då blir backuppositionen till Haginge ledig. Det finns all anledning att ta Eyravallen.se på mer allvar än oss på detta forum. var så säker.
2013-03-31 12:36
@Bulten i Boo:

För tillfället är Spelarinvest att jämföra med en valack. Ofömögen att producera avkoma pga skattverket. Dom har ingen del i Bamberg. Den enda spelaren SI möjligen har del i är Wikström. Spelarinvest bidrar för närvarande inte med något till Elitfotboll AB.
Örebro smguld
2013-03-31 12:34
Namn: Kardinalen Sänt: 2013-03-31 12:21 // Håller inte med dig. Haginge, Ayanda Nikili och Wiktorsson kan spela mittbackar, så ditt resonemang faller. Dessutom kan det vara så att flera av de som skriver här har fler källor än endast eyravallen.se Vill ändå tro och hoppas på att Berisha stannar. Om man säljer t ex Berisha, William, Saied och Kalle kan man glömma några sportsliga framgångar och framför allt SM-guld. Man har hamnat i SE framför allt p g a att man tappat sina bästa spelare och det lär inte gå bättre om man fortsätter på det sättet.
Örebro Bulten i Boo
2013-03-31 12:29
Kardinalen/ Det är väl en spekulation väl så god som någon annan. Vi har ju flera ytterbackar som kan spela mittbackar, så att säkra upp med ytterligare en ytterback i det fall det rycks i en mittback från andra klubbar (och det säkert resoneras från ÖSK: "bara priset är det rätta") är väl inte alltför långsökt? Spelarmarknaden synes vara ett chicken race den här tiden på året...
Örebro Kardinalen
2013-03-31 12:21
Nåja, att påstå att Eyravallen.se "spekulerar" om Berishas framtid i ÖSK är väl ändå att ta i. Han skriver ju för guds skull bara lite allmänt om vad det egentligen kan innebära nu när Erik Lund är i klubben.

Varför har eyravallen.se:s två(2) meningar om Berisha kontra Lund egentligen fått så stort (spekulativt) utrymme på detta forum?

1) Erik Lund sägs tydligen vara högerback. Berisha är för guds skull mittback....

2) Visst, kan vara så att Mittåt har lite mer koll på ÖSK än vad jag och en del andra har, då han driver en duktigt gjord hemsida om ÖSK:s A-lag och dess övriga lag. Men: inte tar jag hans två meningar om Berisha kontra Lund med någon större uppståndelse, än vad en normal forumist på Svenska Fans SvartVitt-forum vräker ur sig här dagligen......
Örebro smguld
2013-03-31 12:19
Är inte tränare och därmed ingen expert på spelsystem. Har ändå som väldigt många supportrar en uppfattning om vilka spelare som passar i olika system. För mig är det angeläget att ha tekniska, spelande och offensiva ytterbackar, såsom Samuel är i sina bästa stunder. Ett spelande lag bygger just på sina ytterbackar samt naturligtvis innermittfältare. I ett 4-4-2-spel får då den ena innermittfältaren dra sig ner och spela mer defensivt, precis som ofta Tobias Nilsson får göra nu, eftersom ytterbackarna är tillsagda att flytta fram sina positioner och därmed yttermittfältarna drar sig inåt. Upplever då att Saied blir ensam i mitten och att det är för långt avstånd för Tobias Nilsson att vara med i anfallet och slå de målgivande passningar han gjorde när han spelade i Falkenberg. Visst träder yttermittfältarna ofta in i planen och hjälper till när ytterbackarna tar sig fram längst kanten, men de kommer då ofta löpande i sidled i stället för djupled. Berger är för mig en typiskt 4-3-3-spelare liksom flera andra spelare. Ska man lyfta något positivt med Sixten så var det just att han införde ett 4-3-3-spel med offensiv och underhållande fotboll, där näst intill alla spelare passade bra in i systemet. Ett 4-3-3-spel ger större utrymme för offensiva ytterbackar samtidigt som man behåller minst två av tre innermittfältare i offensiva lägen, inte som idag endast en av två.
Örebro Bulten i Boo
2013-03-31 12:06
@Bulten i Boo:
När det gäller "avyttrandet" av Bamberg så är jag osäker på om övergångssumman ens berör ÖSK Elitfotboll AB:s BR eller om han är Spelarinvests "egendom"..?
AIK Saywee
2013-03-31 11:48
smguld,

bra inlägg 09:32

DaSa,

instämmer i att en del inte fixar konkurrens, medan andra bara blir taggade av sådant.
Örebro DaSa
2013-03-31 11:29
smguld/ Håller med om det mesta du skrev förutom målvakterna. Förra året är väl ett bevis på att man skall ha en förstamålvakt. Båda målvakterna har bevisligen potential att stå i AS men underpresterade, jag tror det berodde på att de visste att om de gjorde ngr misstag så blev det bänken. Skillnaden mot en utespelare är att de kan revanschera sig genom att ta lite extra och redan samma match kompenserar sitt misstag. Sen beror det nog på person till person hur de hanterar konkurrens. Astvald klarar inte konkurrens, 2010 så var han ensam på sin position och övertygade. 2011 så kom Lushtako och han började underprestera. Till sist så hänger det även ihop med det ekonomiska. säg att vi kan lägga 100000 kr/mån på våra målvakter. Skall vi då lägga 50 000 var på två likvärdiga målvakter eller skall vi värva en grym som vi lägger 80 000 kr/mån och en andremålis som får 20 000 kr/mån. Jag tycker det senare...
Örebro smguld
2013-03-31 11:29
Namn: Bastard on Parade
Sänt: 2013-03-31 11:19
//
Se spekulationer på eyravallen.se om Berisha.
Örebro Bastard on Parade
2013-03-31 11:19
Erik Lund? Vad är tanken bakom den värvningen om inte Haginge är på väg bort? Vi har redan 2 bättre högerbackar i truppen och vill de ha en till högerback så hade vi haft en bättre och billigare sådan i Björnqvist i Forward. Eller varför inte en viss hjälte som skickades till Degerfors.

För övrigt ryktas Paulinho den yngre vara på gång till någon av Göteborgsklubbarna.
AIK Saywee
2013-03-31 11:09
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

När stängs detta jädra fönster, det drar ...
AIK Saywee
2013-03-31 11:07
Stort tack DÁrtagnan, men det var inte helt färskt uppdaterat, men det kan väl ta lite tid, det är ju påsk och många flyger omkring med kvastar hit och dit, eller käkar en massa ägg, eller ställer om klockor, eller njuter av talgoxen´s twitter, han/hon som länge har försökt blåsa igång elitfotbollen.

Tackar dock för ett vänligt svar :)
Annons: