/fotboll/osk/forum/2109.aspx/fotboll/osk/forum/2109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2013-03-30 17:34
Boldt// I IFK verkar han ha spelat högerback.
Örebro ÖSK-Boldt
2013-03-30 17:08
Är Erik Lund högerback?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Grixx
2013-03-30 16:57
Intressant att se vad som kan hända efter Bamberg...eller om det mest handlar om uppstärkning av ekonomi. Om inget är på väg just nu så kanske man avvaktar förstärkning på behövlig plats under sommaren.
Örebro smguld
2013-03-30 16:38
Tror att det är fler stora affärer på gång.
Örebro Svartvit sen barnsben !
2013-03-30 16:25
Vågar man hoppas på lite goda nyheter kring Sankan också nu!?!
Örebro ÖSK Fans
2013-03-30 16:23
Är Lund bättre än Haginge? Var ju ordinarie innan skadan så god super 1a klass borde han hålla?
Örebro Valderinho
2013-03-30 16:02
Bamberg lämnar ÖSK.
Örebro Valderinho
2013-03-30 16:01
Bergström klar för ÖSK!
Örebro Valderinho
2013-03-30 16:00
ÖSK lånar Erik Lund från Ifk Göteborg.
Örebro Grixx
2013-03-30 15:40
Flygrädslan tog honom till Örebro men Superettan verkar vara ännu läskigare eller....???

En lustig resa fram och tillbaka och svårförklarlig för supportrarna i Haugesund. Han sitter på långt kontrakt så en hel del pengar borde trilla in.

Vi får väl se var denna affär/soppa slutar.
Örebro Trivseltorsten
2013-03-30 15:14
Ska fan vara ett bra bud från Haugesund, annars kan Bamberg gott ruttna bort i tre år till i reservlaget! Hatar sånt här beteende.
Örebro Kajanus
2013-03-30 15:08
Jag var en förespråkare för Bamberg och var glad när han kom till oss, men hans ageranden har varit under all kritik. Så som han har uttalat sig, så gör man bara inte som elitidrottare. Det är pinsamt och jag hoppas att karma hoppar upp och biter honom i arslet.
Örebro Conjuration
2013-03-30 14:58
Lika bra att Bamberg verkar försvinna.
Örebro Valderinho
2013-03-30 14:44
Jag undrar om Bamberg är mindre åksjuk nu än han var innan vi hamnade i Superettan..hehe;)
Örebro Brus-Nilsson (Alla heter Gnell i Örebro)
2013-03-30 14:38
Åt h-e med flygrädde Bamberg. Jag tycker inte att han har presterat överhuvud taget sen han kom till ÖSK. Kan tänka mig att han påverkar truppen i övrigt också när han uttalat att han inte vill vara kvar. Haugesund är ju en världsmetropol...:-D
Örebro Valderinho
2013-03-30 14:29
Kardinalen// Jag trodde det räckte med svaret och den formulering jag gav tidigare. Men tydligen så är du så styv i korken att du inte ens kan läsa. Om det är något oklart för det finns det alltid. T.ex. Om jag frågar vad klockan är på stan till någon person. Ber du mig att, "skaffa klocka istället, det borde man väl ha". Eller bara säga vad klockan är. Eller du kanske säger till folk att dom är helt dumma i huvudet bara för att man vet liiite mindre än en själv om något. " I stället börjar man gasta i termer såsom "att klubben ÖSK är hemlig"....och att det i media tvunget ska framgå precis ALLT om ÖSK...... " Jag tror du har en ganska snäv verklighetsbild om att så borde det vara. Men alla är människor och alla kan göra fel. Även du är ofelbar. Men är det någon som gastar är det väl DU isåfall som tjafsar om småsaker.. Tydligen framgick det inte att jag sa ordet "hemlig" med glimten i ögat. En person som hakar upp sig på småsaker är bara infantilt och löjligt.
Örebro Kardinalen
2013-03-30 14:18
@Valderinho:

Ojdå snacka om grumpy...

Om Wowoah har spelat nästan varenda minut av alla träningsmatcher och det är e-n v-e-c-k-a kvar till seriepremiären, kanske att det då verkligen finns reson att börja fundera på om man själv har missat någonting? I stället börjar man gasta i termer såsom "att klubben ÖSK är hemlig"....och att det i media tvunget ska framgå precis ALLT om ÖSK......
Örebro Svartvit sen barnsben !
2013-03-30 14:09
Vad händer med Bamberg då? Hoppas vi får bra betalt om det blir affär...
Örebro Valderinho
2013-03-30 14:03
Jag tror nog att det är några få som "vill" hänga ut personer för att dom kan. Är det kul? Om jag inte vet en sak så "googlar" jag det. Men om jag ändå inte hittar det man letar efter, SÅ frågar jag här istället. Om jag använder ordet "hemlig" som sarkastiskt ord, (för jag vet att ÖSK gör så gott dom kan) med den personalstyrka dom har just nu. DÅ behöver man väl inte hänga ut någon som bevisligen bara frågar och konstaterar efter den faktagrund man har. Om du Kardinalen har någon annan faktagrund än jag och någon annan som frågar något här ska bli sågad vid fotknölarna, så kommer nog folk dra sig för att fråga någon mer, med risken för att bli bespottad. Wowoah hade i Na's artikel att döma nu när jag läser den att Wowoah förlängt kontraktet, men det fattades en signatur. Därmed fanns det en liten grad som gör att det inte är helt klart, och man bör fråga om det är helt klart, igen!? Men det kanske inte du fattar Kardinalen? Sen om man vet något som ingen annan vet trots googlesökning och på Ösk's hemsida. Ja då kan man väl bara kläcka ur sig länken till Na's artikel med en gång..
Örebro Bulten i Boo
2013-03-30 11:20
Absolut inte för att hänga ut någon enskild person/nick här, men det synes på något sätt som att det sprider sig liksom en kultur där "ÖSK som förening bär skulden till att jag själv inte är informerad om företeelser som rör ÖSK". Om jag själv inte aktivt söker, hittar och tar till mig information så är det ÖSK:s fel. Infon om Wowoah:s förlängning var inte många knapptryckningar bort. Sammanställningen över var, när och hur man kan se ÖSK på TV-sändningar tyckte någon annan att det var ÖSK:s uppgift att sammanställa till oss lata mediakonsumenter. Exemplen är många. Man skriver om "hemliga klubben" och åsyftar än det ena, än det andra som är hur enkelt som helst att leta fram med rätt simpel grad av ansträngning. Ni som vet, är det likadant på andra klubbars forum, eller är det en specifik närkingsk företeelse?
Själv är jag otroligt irriterad över att ÖSK inte i god tid informerat om att våren skulle dröja så fasligt länge denna vinter. Den förväntan som brukar krypa inpå mig vid denna tid på året vill liksom inte riktigt infinna sig som vanligt. Skärpning ÖSK!
Örebro Kardinalen
2013-03-30 10:49
@Bulten i Boo:
Håller med. Man undrar ju vad folk egentligen sysslar med som börjar prata om "hemligheter" (för övrigt det löjligaste använda ordet på det här forumet på år och dag. Förutom återtåg förstås....) kring Samuels kontrakt. Det har jag vetat om i flera månader att han skrivit på ett nytt kontrakt. Men: folk måste väl ha någonting att klaga på......:)
Örebro Bulten i Boo
2013-03-30 09:35
@Valderinho:

Från NA 9 jan. Inte speciellt "hemligt" vad jag kan se. ÖSK och Wowoah var helt överens. Återstod då endast signaturerna på papperet.
AIK Saywee
2013-03-30 08:03
Så skönt att vara Närke-bo :)

Solen lyser över Gamla FIna ÖREBRO !!!
Örebro Valderinho
2013-03-29 23:10
@Benny Böckling:

Har man gått ut och meddelat att det är små detaljer kvar, så borde man väl nämna att man förlängt oavsett om det är något att skryta om eller inte. Man skrev väl att Wikström förlängde med 1 år. Då borde man väl göra det med Wowoah också..
Benny Böckling
2013-03-29 23:01
@Valderinho:
Tjaaa det är väl inget och skryta om direkt...;)
Örebro pemo
2013-03-29 22:59
Såg bara matchen på min "padda", men kan konstatera att försvaret håller bra klass. Mitten i första var för lågt. Tycker att Nilsson och Moe är för lika i sitt spel.Hasani mer eller mindre osynlig och Crespo missar väldigt mycket. dock tyckter jag att han blev bättre när vi gjorde tre-bytet. Yasins bässta , som jag sett. Astvald var inte dålig, men Yasin är snabbare.

Så, inför seripremiären ser jag ett stabilt försvar med en alert målvakt. yttermittfältare som kan springa, men innermitt där en envisas med långbollar och den andre springer väldigt mycket.

fortfarande kommer anfallet att vara vår akillehäl. Hoppas verkligen att William kommer igång snart.
Håller med någon tidigare skribent som ville ha upp Nkili på mittfältet. Fast han tog Sammys plats väldigt bra också.

Vi ses mot Värnamo. Med ÖSK mot serieseger.
Örebro Valderinho
2013-03-29 22:52
@Haxel:

Ok, men jag undrar varför det inte står i media?? Varför så hemligt..?
Örebro Einar B
2013-03-29 22:34
Härlig seger idag!
Nu kör vi ÖSK!
Örebro Haxel
2013-03-29 21:46
@Valderinho:

Wowoah förlängde kontraktet för någon månad sen. Kontraktslängden gäller hela 2013.
Örebro Valderinho
2013-03-29 20:06
...Om vi inte hittar någon ny storsponsor/tröjsponsor. Så får väl Malmbergs gratis sponsring. För dom är väl inte sponsorer längre!? Ändå är dom med på ÖSK's hemsida(Team ÖSK).

Har Wowoah förlängt kontraktet än!?..
Annons: