/fotboll/osk/forum/2104.aspx/fotboll/osk/forum/2104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-06 20:28
@Bulten i Boo:

Tyvärr kan man känna igen sig i en del av kritiken i detta som samma mot Sixten tidigare. Framför allt den kommunikativa biten och oförmågan att vidareutveckla, förfina.

Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-06 20:23
@Bulten i Boo:

Oj! Kan inte vi skapa en GGG-grupp också! Jag skulle bli medlem #1 ;)
Örebro Bulten i Boo
2013-04-06 20:23
Det blåser kring Magnus Pehrsson i Djurgården, minst sagt. Kenny Fredlunds kritik i hans öppna brev får GGG:s (Gnälliga Gubb-Gängets) kritik på detta forum mot Sixten då när det begav sig att framstå som i det närmaste en västanvind...
Örebro Matta
2013-04-06 19:30
Så här får det gärna sluta.
Örebro Matta
2013-04-06 19:28
BoP/Ser gärna Yasin till höger, men tror PeO ändå väljer Astvald.

Saywee// Japp, 2-0 blir det. Hasani och Holmberg.
Örebro Bastard on Parade
2013-04-06 19:12
Matta//

Jag tror att Yasin kan starta. Han var piggare än både Astvald och Holmberg senast. Sett till de senaste matcherna tycker jag att Holmberg nog har visat svagast form. Annars tror jag på samma startelva, förutsatt att alla är fit for fight utom William.
AIK Saywee
2013-04-06 19:06
Matta, jag är tokladdat febrig, kanske överladdad och bara förväntar mig en mycket enkel vinst och har tippat 2-0, men det kan bli mer för våra giganter, Värnamo är nog chanslösa ...

... samtidigt som jag vet att bolldjävulen är rund och kan studsa hit eller dit och att domare kan döma som domare brukar döma.

Din startelva ser väl OK ut om inga sjuknar innan måndagen eller får andra förhinder eller om tränarna sett något annat som kan överraska.

Heja SPORT !!!
Örebro Matta
2013-04-06 18:45
Nu börjar jag få lite fotbollsfeber. Härligt att Superettan snart sparkar igång för ÖSK:s del:

Premiärlaget känns rätt givet. Är det någon som inte tror att det blir följande spelare som startar?

Jansson
Haginge, Berisha, Wikström, Wowoah
Astvald, Nilsson, Said, Holmberg
Hasani, Kamara
AIK Saywee
2013-04-06 18:33
@munken:

Har du inte läst i media och på detta forum, där många kommer med information från osäkra och säkra källor?

Några finns med i tidigare skrivna mediatexter (citerade?) och några vet jag inte om jag vågar antyda, för det handlar om förtroende.

Men ledningen måste bli lyhörd och inte klaga på energiläckage och annan skit.

Trivsel är en mycket viktig framgångsfaktor, utöver pengar, pengar och pengar !

Jag vill ha ett SM-guld för ÖSK, det är därför jag ständigt tjatar om sådant som inte fungerar perfekt!
AIK Saywee
2013-04-06 18:27
Valderinho, 18:07,

instämmer i att det var kul att degen torskade,
i sin hemmapremiär borta :)

Vem/vilka sprider domedagsprofetior (vad är det?), som du tycker skall läggas ned, detta förstår jag inte, men jag är själv mycket glad om vi hamnar topp fem, med jag vill var ödmjuk, som det heter :)

Vad jag hoppas på är ju självklart serieseger, men jag börjar inbilla mig att det inte är så enkelt, att bara ställa ut skorna och applådera.
Örebro munken
2013-04-06 18:22
Saywee och KCMartin// Nu blir jag nyfiken. Vilka spelare har antytt att de vill lämna ÖSK och varifrån har ni hört det?
AIK Saywee
2013-04-06 18:15
@Artwork:

Detta vet vi inte förrän säsongen är avslutad ...

... GOK !!!
Örebro Valderinho
2013-04-06 18:07
Härligt att De**n förlorade. Antonnen rädda dom flera gånger och deras målvakt. Att dom skulle hamna på övre halvan kan dom ju glömma.

Komiskt när Rennie springer ut bollen över sidlinjen. Inte bara en gånger utan 3 gånger i rad. Bra där!
Den där Elena Lövholm, " Degen dansar samba i första halvlek".
Bra där! fattas bara mål och man dansar inte på en fotbollsplan utan man spelar fotboll. Det är inte Lets Dance..

Sen kan vi lägga ner alla domedagsprofetior om div.1 o.s.v. Har man kollat på några matcher på försäsongen ser man att ÖSK håller bra kvalité.
Övertygande seger mot bruket. Nu senast mot Finskt motstånd.
Ska bli kul och se premiärmatchen och se om dom kan fortsätta på inslagna vägen och visa att vi håller. Spelar vi skit efter matchen. Då kan vi såga. Inte nu!
AIK Saywee
2013-04-06 18:05
Flera spelare har antytt otrivsel och en vilja att byta klubb om jag läst och hört rätt, anledningen till detta finns troligtvis att finna i vår ledning och deras sätt att kommunicera eller jobba ...

... men jag vill inte tjöta gammalt elände, utan mer försöka se framtiden an och optimistiskt tro att vi krossar allt motstånd som ställer sig i vägen för vår framgång.

Men den galne optimisten Saywee är trots allt lite ödmjuk och bekymrad, eller?

Hur fan skall detta sluta?
Örebro Artwork
2013-04-06 18:05
Vem är lagets viktigaste spelare i år?
Örebro smguld
2013-04-06 18:01
Namn: KCMarten
Sänt: 2013-04-06 12:35
//
Kan förstå hur du tänker och reagerar.

Samtidigt har ändå styrelse och ledning sett till att vi har tre nya tränare, att man intensifierar satsningen på lokala talanger, att man jobbar på en lösning av sportchefsrollen, att man till sommaren byter spelunderlag, att man förbättrat den sportsliga informationen på hemsidan och att man nu kommer att delta i en arbetsgrupp om att utveckla kommunikationen vilket fanns med i en motion på föreningsstämman.

Oavsett vilka spelare, tränare, sportchefer, vd, styrelseordföranden mfl som ingår i organisationen är jag i alla fall fullständigt övertygad om att det krävs att samtliga vill vara med om att vinna SM och har en klar förståelse för vad som krävs för att göra det.

Då går det inte om det finns personer på och utanför planen som söker sig från klubben eller som ställer upp på "övertid", hur duktiga de än är. Alla behöver jobba för att nå ett sådant mål och för att själva vilja vara med ändå fram till att bucklan höjs på Stortorget inför 15.000 supportrar om 4-5 år.

Örebro Bulten i Boo
2013-04-06 17:49
@Karlstruum:

Tack för tipset, Karlstruum! Även jag sa' upp mitt abonnemang i höstas när ÖSK åkte ur allsvenskan. Efter att ha läst ditt inlägg ringde jag upp cmore och bad dem ge mig samma erbjudande vilket de gjorde, så nu är jag fr o m igår lycklig innehavare av paketet i fyra månader för 99 kr/mån! :-) Precis sett slutminuterna av LBois-Degerfors 1-0...
Benny Böckling
2013-04-06 17:14
@KCMarten:
Nyckelspelare som vill bort? Vilka då?? Bamberg ville bort men har var ändå ingen nyckelspelare. Av dom spelarna som vi nu har i laget så är det väl ingen som vill bort va jag vet. Å att jämföra med Trelleborg tycker jag också är fel då vi är ett bättre lag än dom på alla punkter jämfört med hur dem såg ut för ett år sen. Försäsongen tycker jag inte heller man kan gnälla på förutom Falkenbergs matchen, den var inte bra. Annars tycker jag att försäsongen sett lovande ut. Vad gäller organisationen så ser jag inte att den ska förhindra att ÖSK ska misslyckas med att gå upp. Organisationen är det inga större fel på, tycker jag. Så jag kan väl säga såhär, om ditt "tips" går in och ÖSK åker ur då kan jag med glädje byta lag till Degen eller nått... Så jag håller nog fast till att det är du som ska vakna till en aning.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-06 17:04
Degen håller 0-0 i halvtid mot Landskrona. De är nederlagstippade i år men jag hoppas verkligen att de håller sig kvar. Det är bra för fotbollen i länet.
AIK Saywee
2013-04-06 16:57
KCM 16:38,

jag känner ofta precis som dig,
klantarna som leder/ledde klubben,
måste inse vad det handlar om.

Full fokus på framtiden för klubben och ett SM-guld i sikte,
det är det enda som gäller, ingenting annat!

Hur jädra optimistisk jag anstränger mig ibland att vara, på detta forum och hur mycket skit jag än tar, när jag känner för förbättringar, så klarar jag inte av att ge upp.

Kan ta nästan hur mycket skit som helst, bara jag får bada av mig skiten på Stortorget innan planeten vrider sig åt andra hållet ...

HEJA SPORT !!!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-06 16:42
@ Ösk-groda:

Då är det tre ggr! Fast jag minns bara två ;)
Örebro KCMarten
2013-04-06 16:38
@Benny Böckling:

Jag är helt vaken.

Såg du upptakten förra året? alla trodde att Trelleborg skulle dominera och gå direkt upp.

Samma organisation som sänkte oss från Allsvenskan är kvar. Nyckelspelare vill bort. och vi har inte direkt dominerat på försäsongen eftersom vi ställts mot rätt svagt motstånd.

å det kanske inte är jag som skall vakna..
AIK Saywee
2013-04-06 16:23
Varbergs BOIS leder SE, efter 3-1 i 95:e
AIK Saywee
2013-04-06 16:17
KCMarten, 12:35,

som vanligt tummar jag upp dina inlägg, men vill förklara lite hur jag tänkte i mitt inlägg ...

"Saywee, varför skulle det medicinska teamet funka bättre än de andra "teamen" vi har runt ÖSK?"

Som svar kan jag bara skriva, att "det har jag ingen aning om", men jag kände genom det jag läst och hört, att det blivit bättre på den "punkten", dvs när vi snodde en i teamet från Degerfors, glömt namnet, men jag förstår att han inneburit en förbättring för ÖSK och att han är saknad i Degen. Sedan kanske jag mer tänkte på det "hälsoteam", som jobbar med medicin, skador, hälsa och fys etc.

Jag vill inte jämföra de olika "teamen" med varandra, men alla måste ha absolut fokus mot det primära målet, dvs SM-guld!

Beträffande andra "team" så har vi en klar förbättring bland tränarteamet.

Kommunikationen har också förbättrats, men kan bli mycket bättre.

En enda förbättring har skett i styrelsen, Åke Strid, men med den hastighet man byter ut de styrelsemedlemmar som sabbat för ÖSK, så kan jag nog glömma badet på Stortorget under flera år framöver, men viljan och förhoppningen finns alltid där.

Risken finns tyvärr att det blir några år i Superettan, men division 1, det vetetusan, så illa kan det väl inte bli, eller hur KCM?
Örebro Ösk-groda
2013-04-06 16:04
Gooey Nutballpuff
1960 kvalade sig ÖSK upp i Allsvenskan......så det fattas ett år för att ha spelat hela 60-talet........f.ö blev de 4 ....1961..........Elfsborg vann som nykomling...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-06 15:55
F.ö hemkommen från en magisk timme på stortorget. Stod och funderade om ÖSK kommer göra likadant om de går upp?

Jag bestämde mig för att de inte kommer att göra det. En av de stora anledningar till att man firar av ÖHK är ju naturligtvis att det är så länge sedan att många av fansen inte ens har upplevt ÖHK på högsta nivå. Vilket jag har två ggr.

ÖSK däremot ha ju vanan inne ;) Jag har varit med om (alltså som jag har minnesbilder av) att ÖSK gått upp två ggr. Jag vet inte om ÖSK låg i AS hela 60-talet. Gick de upp då också så har de gått upp tre ggr under min livstid.
Örebro Seniorkuban
2013-04-06 15:46
Alltså, Varberg-GAIS är väl inte underhållning i världsklass, men - är det inte Gustaf Crona som står i GAIS? Det är i alla fall väldigt likt...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-06 15:41
@smguld:
Absolut. Jag håller med fullständigt. Sedan är jag konservativ i just den frågan om backlinjen, kanske jag ska tillägga, inte i allmänhet i fotboll. Allt behöver ju inte vara fel som man alltid har gjort ;) T ex tycker jag det är åt helvete att man bestämmer före säsong vem skall vara förstemålis. Likaså att det faktiskt inte är omöjligt att byta målvakt om han inte presterar. Detsamma gäller en back. Naturligtvis skall man byta ut försvarsspelare och ge andra chansen om en back är direkt dålig över tid. Jag menar inte att backlinjen är huggen i sten på det sättet. Men har man en backlinje som funkar bra, vilket jag tycker ÖSK:s nuvarande gör (och dessutom innehåller mycket rutin), så anser jag inte att man skall labba med den under serien. Apropå Nkilis chans att få en startplats i dagsläget som ytterback.
Örebro Ståplats är bäst
2013-04-06 15:37
man ska ha klart för sig att Trelleborg hade fruktansvärt grym otur med skador som förföljde laget hela säsongen...att ÖSK ska råka ut för samma sak finner jag helt osannolikt,allt kan ju hända men jag tror inte på samma scenarium för ÖSK.Sen allt prat om att ÖHKs elitserieavancemang skulle hämma årets upplaga av ÖSK tycker jag är helt överdriven,varför skulle ÖSK-spelarna ge upp Allsvenskt avancemang enbart för ÖHKs succé?!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-06 15:35
@Benny Böckling:

Inte för att jag tror att ÖSK åker ur men jag kommer ihåg att jag svarade liknande när vissa sa att ÖSK skulle åka ur AS ;)
Annons: