/fotboll/osk/forum/2100.aspx/fotboll/osk/forum/2100.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-08 13:22
Har hört att försäljningen av abonnemang till privatpersoner går enligt förväntan men att försäljningen av sponsorabonnemangen går trögare.

Det är väl naturligt att sponsorerna bedömer det inte är lika intressant att bjuda folk på S1-fotboll som på Allsvensk fotboll. Då väntar man med att köpa abonnemang tills man ser hur det går i S1.

Privatpersoner med ett genuint ÖSK intresse tänker inte på samma sätt.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-04-08 13:14
Matchen sänds på CSports :)
Örebro Conjuration
2013-04-08 13:00
Jag kommer inte se matchen, följer den förmodligen via NAs direktrapportering ;) Hoppas att man undviker högmod och kan göra många svartvita supportrar glada. Känns bra :)
Örebro Matta
2013-04-08 12:52
Jappel och Kardinalen//

Tror inte heller att sponsorerna köpt alla dessa platser, men skulle tro att ÖSK ännu en tid jobbar för att fylla dem med företagsplåtar. Sponsorförsäljningen upphör sannolikt inte med den första hemmapremiären.
Örebro Kardinalen
2013-04-08 11:30
@jappel:

Det är ju sponsorsektioner. Fast jag gissar på att det också är pivatabbonemnag där. Svårt och tro att sponsorer fyller upp dessa tre "maffiga" sektioner...(?)
Örebro Kardinalen
2013-04-08 11:29
Ingen strålande biljettförsäljning till kvällens match när man kikar på webbiljett.nu. Men blir självklart en hel del som köper direkt i biljettluckan. Tippar trots allt en publiksiffra på strax under 5.000 åskådare ikväll.

Nästa hemmamatch mot Giffarna visas ju på teve, så då vetef-n om det mycket fler än 4000.....

Prognosticerad utetemperatur för kvällen:

Kl 19 - sol och +2
Kl 20 - nollgradigt
Kl 21 - minus 1
Örebro Orvar Bergmark
2013-04-08 11:20
Sänds matchen inte ikväll på TV?

Eller kan man följa den på stream?
Örebro widemarsh
2013-04-08 11:18
jappel// Funderade på det också. Är det inte mycket sponsorplatser och liknande där? Är det säsongskort vore det kanon :)

För övrigt bör de som av någon anledning funderar på att inte gå på kvällens match tänka om! Vi behöver var med och stå bakom våra kämpar redan från början, om vi vill se Allsvensk fotboll 2014. Alla till vallen, TILLSAMMANS TILLBAKA!
Örebro jappel
2013-04-08 10:54
@Matta:

Sektionerna B C och D som är gula och ej valbara....är dom utsålda med årskort?? eller?
Örebro Einar B
2013-04-08 10:43
Matta:
Tack för det.

Örebro TommyS
2013-04-08 10:36
Svartvitts förhandsartikel ligger nu ute. Tydligen har vi spelat "en hel del 0-0 matcher mot, på pappret, sämre motstånd" på försäsongen. Dessa har gått mig förbi. I övrigt är väl det mest intressanta att startelvan är så extremt förutsägbar. En grej till oss alla: efter en fin försäsong 2005 inledde vi hemma med seger mot Boden. 3-0, 3 poäng men trots det burop från läktarna. Efter det spelade vi 11 matcher utan att vinna. Så låt oss inse att 3 poäng idag är det vi behöver och att giganterna ska hyllas om de tre poängen bärgas, oavsett hur de bärgas. Tillsammans tillbaka
Örebro Matta
2013-04-08 10:24
Einar B/

Hyfsad årskort försäljning, men det verkar gå rätt trögt med försäljningen av lösa platser inför dagens match. Du kan följa försäljningen av sittplatser via länken.

Örebro Sunnanlid (2013)
2013-04-08 10:20
Det var närkingar som var pessimistiska, eller hur var det?
Örebro pemo
2013-04-08 09:51
Sogen// Men jag läste det i gårdagens papperstidning. Menar du att de satt in en ett år gammal notis? Den satt ihop med övriga SE-favoriter.

Fast han kan ju tippa ÖSK som etta, men ändå inte veta något om laget.
FAst att SAndkvist inte har spelat någonmatch borde han väl veta?
2013-04-08 09:42
NA skriver om Wiktorssons skada. Gör det lättre att förstå lånet av Lund.
Örebro Einar B
2013-04-08 08:55
Nu smäller det snart!
Det kanske har varit uppe tidigare, men är det någon som har span på biljettförsäljningen?
Kom igen ÖSK!
Örebro go_osk (We are on the road agian!)
2013-04-08 08:53
STOR SUPPORTER-UPPLADDNING PÅ STALLYKTAN I EFTERMIDDAG!

Det har gått ett knappt år sedan vi kraftsamlade inför fjolårets premiär mot Åtvidaberg. Stallyktan var fylld såväl till bredden som till höjden och atmosfären gick bokstavligen att ta på. Snart är det dags igen.

I år är det andra förutsättningar. Vi spelar i en annan division med andra motståndare. Först ut att gästa vår stad är Värnamo. Sören Åkebys gäng blev tillbakaslagna i Svenska Cupen tidigare i vintras, måndagen den 8/4 är det dags igen.

Inför matchen så laddar vi gemensamt upp på Stallyktan. Portarna slås upp kl. 15:00 och vi vet av erfarenhet att det kommer att bli riktigt mycket folk. Det är först till kvarn som gäller.

I underhållningsväg så utlovas skön atmosfär och musik i den brittiska andan.

På menyn så erbjuds:

ÖSK-burgare 80:-
Närkingska Fish and Chips 80:-
Stor stark 39:-
Cider 39:-

Utöver det så bjuder Stallyktan på snacks och tilltugg.

När klockan slår 18:15 så marscherar vi tillsammans genom stan mot Västra Stå och 3 poäng.

#Tillsammanstillbaka – Örebro SK!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2013-04-08 08:53
.
Örebro jocke59
2013-04-08 08:52
Bara inte ösk spelarna har övermod så ska vi gå upp.Värnamo uppvisnings match
AIK Saywee
2013-04-08 08:44
Nordahl citeras i dagens pappers-NA att det vore "ett misslyckande att inte gå upp", men säger också att det är en svår serie.

Det kan jag hålla med om, men vi fixar det och startar med minst 11 p de fem första matcherna, kanske t.o.m. 15, dvs full pott.

Jag tror på en mycket bra start för ÖSK och gissar på serievinst :)
2013-04-08 08:38
Mitt tips blir också 4-0. Baserat på att laget till stor del baseras på förrra årets trupp och den fullständigt unika planen på BA.
Örebro smguld
2013-04-08 08:36
Det blir 4-0 och kom ihåg vem som sa det. :-)
Örebro Sogen
2013-04-08 08:12
Pemo Ditt inlägg om Expressens tips om ösk är inför förra året. i år tippar Texas oss 1a och pratar bara om tränarna.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-04-08 07:51
Äntligen kliver giganterna in för match i det ettåriga besöket i Superettan :)

Tippar 2-0, Hasani och Crespo, men önskar flera svartvita mål.

Om BiB vill fortsätta med att sänka mitt med fleras humör, tycker jag är ganska onödigt och om han vill leta fel så kan han väl finna sådana i allas inlägg.

Undrar dessutom lite över var och när jag skrev att jag har haft hemliga källor, för det har jag glömt och likaså när jag senast skrev om hemliga klubben, för det har jag också glömt.

Heja SPORT !!!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-08 07:50
Oavsett vad man tycker om AIK så ger sånt här från en hemmapremiär rysningar
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-08 07:31
@smguld:
Läser man Eriks text noga så säger han egentligen inte att stämingen är god i truppen. Han säger att den är god på kontoret. Men ok, hela inlägget andas att det är god stämning överallt. Jag vet ingenting om stämningen i truppen i dagsläget skall jag erkänna men det vore ju konstigt med den oerhört förbättrade tränarstaben om inte den skulle vara bättre än 2012. Jag vet att tränarledningen är tydligare (vilket Wiken uttalat) och mer kommunikativ och sådant brukar leda till bättre gruppstämning. Men OM det finns ett missnöje bland vissa och några spelare vill lämna (Vilket Saywee antydde om jag minns rätt) så skulle jag GISSA på Degeforslinan Wiktorsson-Samuelsson-Berger. Av den enkla anledningen att resan i ÖSK kanske inte riktigt blivit (hittills) vad de hade hoppats på. Ingen av dem har lyckas ta en ordinarie plats och kanske tycker någon av dem att de förtjänar det. Återigen. Jag gissar och spekulerar. I själva verket kanske de trivs som fisken i vattnet. Ses i kväll!!! :0)
Örebro Restalundsvägen
2013-04-08 07:01
Dagen D är här.. Vi ses på Stallycktan innan!
Örebro Svartvit sen barnsben !
2013-04-08 05:02
Kan inte sova - känns som om det är premiärnerverna som spökar!!! Hoppas P-O och killarna i laget har bättre koll på nerverna, och framförallt att de är beredda att jobba hårt ikväll. Vi har inte råd med någon underskattning av motståndet! Mot allsvenskan 2014!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-04-08 01:04
Jag tycker också det är fånigt att skriva att man har hemliga källor och utifrån det ge en själv tolkningsföreträde i debatten. Det har man väl rätt att få tycka?
Örebro KCMarten
2013-04-08 00:13
@Bulten i Boo:
Du läser inläggen som F-n läser bibeln i vanlig ordning. En uppmaning till dig att inte lägga dig i vad andra skriver innebär inte att jag har åsikter på vad du skriver. Tvärtom har jag ju sagt att jag tar mig rätten att skita i dina åsikter. Det jag reagerade på var följande text: " Om du vill hänvisa till att dina källor är "hemliga" så tycker jag att du hellre borde hålla inne med dina uppgifter i stället för att agera som egen liten "hemliga klubben" och som ett humörsänke inför morgondagens så viktiga match.... " Du uppmanar Saywee att hålla inne med sina uppgifter istället för att, som du säger, agera humärssänke. Det är en direkt uppmaning till en annan forumskribent om att INTE skriva något, som du själv har bestämt, är olämpligt. Det har jag aldrig, och kommer aldrig göra. Du är oerhört slarvig med fakta.
Annons: