/fotboll/osk/forum/2095.aspx/fotboll/osk/forum/2095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Valderinho
2013-04-09 13:03
Jag tyckte Holmberg var den som var mest företagsam tillsammans med "Crespo".
Sen att man inte lyckas med sista dragningen eller att skjuta i rätt läge är en annan sak. Det är tajming och spelförståelse. Men det övar man upp med fler seriematcher. Träningsmatcher är en helt annan sak. Men det är bättre som Holmberg att försöka, än att inte försöka alls med rädslan att misslyckas.

Hoppas det inte var allvarligt med "Crespo". Vilken explosivitet. Bakåtnicken till egen spelare tyder på spelförståelse. Sen när han gör målet. Vilken styrka! Att få iväg en såpass bra nick i det läget är grymt. Sen tycker jag Hasani och "Crespo" löper i djupet samtidigt ibland. Där måste samarbetet bli bättre. Där någon tar andra bollen och någon går i djupet. Det var flera gånger Hasani borde ha stannat i ytan framför deras backlinje när vi lyfte en långboll och deras backlinje nickar framåt.

Sen har jag kollat på straffsituationen då jag kollade på matchen i sin helhet, efter att ha kollat matchen live också. Jag tyckte precis likadant live, som efter.
Målvakten tar tag i axeln/armen och drar ner honom. Målvakten har även en fot uppe i ansiktet. Visst förstärker Hasani lite, men det är naturligt då han vill nå bollen. Att som Åkeby stå och säga att det var en billig straff. Då får man nog ta på sig glasögonen.

Sen kan jag inte komma undan med att domaren la en väldigt konstig nivå en bit in på andra halvlek. Flertalet frisparkar varav några var över det tillåtna från Värnamo-spelare, men inga varningar där inte. Såg att det var någon Värnamosupporter som yttrat sig att vi ramla för enkelt. Men kommer du in i ryggen sent, eller klipper en spelare över benen. Ska man stå då!?!? Domaren borde ha satt en tydligare ribba vad som är tillåtet och inte. Men dom "fula" knepen från Värnamo bara fortsatte. Det var fler än en gång då dom satte två händer i ryggen utan att domaren såg!!

Men annars en ganska underhållande andra halvlek och bitvis första.
2-0. En hållen nolla. Ser bra ut för framtiden. Om några spelare kan höja sig ett snäpp. Berisha, som var väldigt ovän med bollen och kantig, kan bättre!
En spänd Yasin, men som det lossna lite för i andra. Och en tredje spelare Moe som kan bättre. Måste löpa smartare med boll och värdera när han ska släppa boll. Blev bättre i andra. Slutligen måste frisparkar och fasta bli betydligt farligare än vad dom var igår. Alldeles för lösa och med för lite finess i löpningarna. Hörnorna var lättplockade och för ensidiga. Det var en frispark där alla i ÖSK blev offside. Hade dom tittat på Värnamospelarna vad dom ville, kunde man tagit någon/några löpningar lite längre bak.

Dom tre bästa var:
+++ "Crespo"
++ Hasani
+Holmberg
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2013-04-09 11:52
@Kardinalen:

Jo, men dom visade ju inget från våran match!?!?!?
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-09 11:34
@Gooey Nutballpuff:

Dommaren såg i alla fall Hasani i boxen när han dömde straff. När det gäller Kalle for man väl acceptera att vi har olika sorters glasögon.
Örebro Kardinalen
2013-04-09 11:24
Länk till Superettanmagasinet.
Örebro Kardinalen
2013-04-09 11:19
@Rackse:
TV4 Gruppen har ju rättigheterna till Superettan. Kollade själv upp deras fotbollskanalen.se då jag gärna vill se Hasanis straffsituation en gång till. Men, verkar som att de endast kommer ha e-n-s-k-i-l-d-a höjdpunkter från de matcher de visat på TV4 Sport, ej de matcher som visas på CSports.se. Däremot: 1) Kommer vara målsammandrag från Superettan varje måndagkväll på TV4 Sport kl 22-22.30 i magasinet "Veckans mål". Målen från samtliga åtta matcher, eller hur många som nu spelats, visas tydligen. 2) Dessutom läggs detta magasin upp på fotbollskanalen.se under tisdagen. Finns just nu uppe! Så om man endast vill se höjdpunkt från ÖSK:s matcher, blir det till att spola...
AIK Saywee
2013-04-09 11:15
Restalundsvägen, 10:12, dina frågor är verkligen befogade, för det var väl knappast en högriskmatch? Värnamo hade väl inga huliganer på stan?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Karlstruum
2013-04-09 10:59
4800 i Norrköping 4200 i Kalmar 4100 i Örebro. Premiärsiffran får anses godkänd tycker jag allt. Hoppas på lite varmare väder och 1000 personer extra mot Giffarna. Även riktigt skönt med en bra start och vi närmar oss de där 11 poängen av 15 möjliga på de fem första matcherna. Bra ÖSK och publiken.
Örebro Restalundsvägen
2013-04-09 10:12
Bäst igår: Givetvis vinsten och alla dom 4100 personerna som faktiskt dök upp!

Sämst igår: Ska det verkligen behövas 12 gående poliser plus 3 piketbussar samt 2 "vanliga" polisbilar för att eskortera 60-70 Kubaner från Stallyktan till Vallen?! Borde finnas bättre saker att lägga resurserna på.

TILLSAMMANS-TILLBAKA!
Örebro pemo
2013-04-09 10:07
Det är lätt att raljera över ett kastat päron, men med tanke på avståndet och träffen, så känns det säkert lika mycket som en flaska. Djävla idioter.

Men detta är ju ÖSK:s forum, så en liten reflektion på matchen kommer här.

Skönt med en "riktig" målvakt. Bra försvar, men för oss "amatörtränare" blir det lite frustrerande med allt bollande hemmåt, istället för att skicka fram bollen. Men så är det i eliten. Hagge visade som vanligt hjärta och Mange spelade lugnt.

Mitten? Tja, det är nog också ett annat spelsystem än vad jag är van vid. Tyckte att Nilsson mer spelade försvar än lervererade smörpassningar. Moe sprang och sprang..... Kanterna OK, men Yasin känns lite spänd. Kommer inte riktigt loss.

Måste erkänna att Hasani var mycket bra. Som taget i SE är han nog outstanding. Får han bara till samarbetet med Crespo så blir det bra.

Avbytarna som kom in gjorde inget speciellt avtryck utan skötte sina uppdrag bra.

Men största skillnaden på allsvenskan och SE fick man bevis för i slutet av första.
Ett sådant läge som Värnamo fick missar man inte i allsvenskan.
Men, som det stod i NA , efter 60 minuter så tog Värnamo slut, och det är nog där vi skall avgöra matcherna. Vår största fara är att motståndarna gör ett tidigt mål och sedan går över till igelkottsförsvar.

Men jag ser framåt med tillförsikt. Och att utetempen stiger till måndag. Detr var kallt i går kväll.. Heja ÖSK. Keep on running.

Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-09 09:36
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Tyckte inte Kalle gjorde sina gubbar igår (även om han kanske annars gör det). Tyckte faktiskt inte han lyckades med mycket alls. Ändå fick han 4/5 i NA. Lustigt. Nån tunnel till sen höll han väl hög allsvensk klass igår enligt NA ;).

Håller med om Hasani i speluppbyggnasfasen men han var osynlig i boxen igår. Jag ville ha mer press på Värnamo i boxen med fler inspel. Tyckte i princip bara det var Haginge som lyfte in bollar. Därför tyckte jag Astvald & Samuelsson skulle komma in.

Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-09 09:34
Dubbel
2013-04-09 08:17
Bakom kulisserna på ÖSK med Boris Lumbana och Mohammed Saeid
2013-04-09 08:12
Gooey Nutballpuff /// Hasani ut ? Jag tycker utan honom får vi inte fast bollen i anfallet. Kalle är en av de få som gör sin gubbe. Tänk vad olika man tycker.
Örebro ÖSK Fans
2013-04-09 08:07
styrka att vinna med 2-0 när man inte riktigt får igång spelet..Det vittnar om ett stabil lag som kommer tillhöra toppen.

Bäst idag var Hasani som var nyttig med sitt targetspel.

Vill se mycket mer av Tobias Nilsson!
Örebro Rackse
2013-04-09 00:43
Finns det någon sida som man möjligtvis kan se highlights från dagens match på?
AIK Saywee
2013-04-09 00:09
Till och med dubbelfel ,?,
AIK Saywee
2013-04-09 00:08
BiB, du har tidigare i detta forum skrivit att du gillar djurgår'n iofs i hockey, men då trodde jag att det även gällde i fotboll, fel av mig igen som vanligt ...
AIK Saywee
2013-04-09 00:05
BiB, du har tidigare i detta forum skrivit att du gillar djurgår'n iofs i hockey, men då trodde jag att det även gällde i fotboll, fel av mig igen som vanligt ...
Örebro Conjuration
2013-04-09 00:03
Jag gillar hur Djurgårsklacken, som kastar in saker mot de firande Mjällby spelarna efter sitt ledingsmål att de när vid matchen då blev avbruten börjar skandera "SvFF fotbollsmördare!". Lite som att kasta sten i glashus. För det var inte bara en som kastade, utan flera och ännu mera som stod bakom deras aktioner tydligen för att de visade sitt missnöje, inte mot de egna huliganerna utan mot SvFF. Oerhört tråkigt avslut på en annars trevlig fotbollsdag. Deras skandalscenar rånar mig från glädjen över vår vinst.
Örebro Bastard on Parade
2013-04-09 00:02
Har någon koll på hur ÖSK har marknadsfört premiären? Jag bor inte i Örebro så har bara kunnat följa lite online. Det känns i alla fall som att annonserna på na.se kom väldigt sent. Hur har det varit i papperstidningen, radio och tv?
AIK Saywee
2013-04-09 00:00
Solna-klubben sköter sig bra hittills, fast får ofta skit ändå. Skaplig publiksiffra på sin hemmapremiär :)
AIK Saywee
2013-04-08 23:55
GN, du härmar mig i tippandet, det var ju jag som började med det :)
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-08 23:50
Och för första gången på mer en än säsong får jag in mitt konstanta 2-0 tips
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-08 23:43
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):
Kalle? Tyckte han var kass. Spred och tappade bollar överallt. Höll alltid bollen ett moment för länge och enkelt avväpnad i boxen eller dess närhet. Tillslagen upp mot månen. Tjong och hela fot under boll. Flera ggr. En av hans sämre matcher. Hur olika man kan se samma spelare ;) Hasani och Kalle ville jag ha ut i mitten på andra mot Samuelsson och Astvald för att få mer tryck mot boxen. Men så gick ju Crespo sönder så då kom Samuelsson in på hans bekostnad.
2013-04-08 23:30
Bäst i ÖSK var:
i försvaret - Haginge
på mittfältet - Kalle
i anfallet - Hasani
2013-04-08 23:13
Kardinalen // Jag tror det inte är några som är ilskna på "på styrelse och ledning". Möjligen skäms några som inte gick på årsmötet, att dom missade chansen att säga sin mening. Däremot finns det en del som tycker det är tråkigt med en ledning som tagit beslut som lett till en för stor spelaromsättning, inte haft förmåga att byta tränare i tid och inte har förmåga att ens diskutera att förnya "styrelse och ledning". Jag tycker att den sportsliga delen av klubben gjort ett gott och gediget hantverk i kväll. Det märktes de första 5-10 minuterna att man var spända och nervösa. Men det fixade man. Märkligt att företagsledarna i Spelarinvest inte kan fixa fram en huvudsponsor. Tror inte företagen på de från Spelainvest som styr klubben?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2013-04-08 23:02
Underbar premiärseger! Har personligen varit rätt nervös inför den här matchen då det ju är som svårast att möta "ska-vinna-mot"-motståndarna men det kändes väldigt tryggt. Lugnt och metodiskt. Gött!
Örebro Kardinalen
2013-04-08 22:50
Tillsammans. Tillbaka.

Nu 2013. Eller senare.
Örebro Kardinalen
2013-04-08 22:46
....och Stockholmsklubbarnas supportrar fortsätter år ut och år in att förstöra för alla andra. AIK, Djurgården och Hammarby. Oj, oj, oj vilka supportrar Ni har. DIF:aren Markus Johannesson försökte i studion i Fotbollskväll försvara Djurgårdens anseende.....
Örebro Kardinalen
2013-04-08 22:44
Publiksiffran på 4.109, då?

Jag hade trott på lite mer pga att det var premiärmatch. Antar att det bottenlagstippade motståndet och relativt kalla vädret gjorde att det landade där det gjorde.

Samt att vissa säkert höll sig undan för att de (fortfarande) är så ilskna på styrelse och ledning....;)

PS: Norrköping hade 4,800 på sin hemmapremiär i Allsvenskan ikväll. Förvisso mot det icke publikfriande Gefle, men ändå....i ett sådant perspektiv är 4.100 rätt okej.
Annons: