/fotboll/osk/forum/2089.aspx/fotboll/osk/forum/2089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2013-04-09 19:41
Valderinho// Det är så det brukar vara. Grejen är väl som vanligt att ju fler som står i klacken och ju bättre ÖSK spelar desto fler runt om hejar. Resultatet i går var bra men spelet var inte skitkul...och kallt var det visst. En del människor behöver en extra puff för att ta klivet dit vi vill. Publiken som var med matchen mot Helsingborg något år sedan som borde blivit 6-0 stod INTE stilla...men det var en maxinjektion med positiva känslor som fick med alla...ja tom motståndarna. Vi människor är lite olika och vi som är väldigt galna i ÖSK är just galet mycket mer "lätthejande" än normalåskådaren...men även de blir euforiska i sina bästa stunder.
AIK Saywee
2013-04-09 19:41
Valderinho, ursäkta att jag inte var på plats och en ursäkt från alla andra som inte heller brydde sig. Själv åker lag inte 50 mil för att SE-fotboll. Men nu ser det ut att bli 5 raka för mig enligt det sätt jag kan planera :) Hemmamatcherna kan jag planera in och beträffande Bajen borta så blir det östkusten och vid tiden för FFF'S borta så blir det västkusten... Underbart :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Valderinho
2013-04-09 19:27
@Grixx:

Ja men nu är det ju flertalet på Västra stå som inte hejar alls. Det är dom jag vill ska vara med i ramsor eller klappa händer eller något!!
Örebro Valderinho
2013-04-09 19:25
@Saywee:

Oj oj vilka fina ord du kan! Lägg ner va. Du var inte ens där. Men jag ursäktar dig. Men om du på allvar tycker att det är ett tveksamt svar. Då bör man ju överväga vad man har för krav på en supporter(oavsett om man är ditlurad eller inte). Jag dömer inga enskilda. Men det är för stor andel gubbar/marginalare som bara glor på en match. Tycker du det är för mycket begärt att man åtminstone kan klappa händerna oavsett eller hänga med i Ö, S, K ramsan?? Vill man titta på en match kan man ju göra det hemma på tv/datorn eller sitta på sittplats där dom flesta bara tittar.
AIK Saywee
2013-04-09 19:24
Jag är jätteglad över en mycket bra start, men är lite besviken över en klen publiksiffra i hemmapremiären, med tanke på omständigheterna ... ... men så fort jag skriver något så börjar leken ... "finn 5 fel"
Örebro Grixx
2013-04-09 19:17
Tycker att vi ska vara glada att det kommer publik och att några hejar mycket mer än andra.

Blir det fler som hejar mycket är det ännu bättre.
Örebro Grixx
2013-04-09 19:15
Valderinho// Det finns så otroligt många kategorier folk som går på match. En del hejar mer, några mindre. Några har blivit ditlockade/lurade..kanske bara nyfikna. En del håller inte på ÖSK...eller motståndarlaget.

De flesta hejar något och har betalat pengar till klubben...som betalar löner.
AIK Saywee
2013-04-09 19:14
Valderinho, tveksamt svar, mycket tveksamt! Som du förstår är det numera oerhört viktigt hur man skriver, felletare och petimetrar verkar vakta överallt och hela tiden. Men om ett halvår byter jag nick och allt blir så mycket bättre. Fast självklart hejar jag på SPORT och vill se de bästa !!!
Örebro Valderinho
2013-04-09 19:04
Saywee// Det är väl du som ska förtydliga vad du menar med "skrämma bort".
Dom som vet att dom sjunger och stöttar ÖSK efter bästa förmåga behöver absolut inte ta åt sig. Så varför tar du åt dig Saywee när du vet att du stöttar laget?

Jag tycker att det minsta man kan göra för att stötta sitt lag, är att åtminstone klappa händerna. Annars tycker jag man borde överväga om man överhuvudtaget håller på ÖSK. Det är inte för att "Skrämma iväg" folk som jag skriver detta utan för att jag vill att alla ska vara med när vårt lag ska tillbaka till Allsvenskan. Inte för att märka personer, men det finns en tydlig kategori(gubbar) som bara tittar på matchen och sen går hem efter matchen.
Kallar du det för att stötta laget???
AIK Saywee
2013-04-09 19:03
Karlstruum, självklart håller väl inte AIK detta som hemmasnitt, men de har sålt skapligt många årskort ....
AIK Saywee
2013-04-09 18:59
Funderar fortfarande lite kring publiksiffrorna på BA, kan det bli bättre eller är det bra så som det startat, dvs kring 4000? Hur har budgetansvarig kalkylerat, är det någon som vet, 5000 kanske? Men jag skall väl inte oroa mig för ekonomin, den sköter ju andra ... ... jag är bara riktigt glad för en bra start och att mitt tips slog in :) Heja SPORT !!!
Örebro Karlstruum
2013-04-09 18:50
Någon som är på u-21 matchen? Har lirat på ÖSK idag men kan endast följa den genom bet365 liverapportering. Hörde nu dock att dom gjorde 1-0, riktigt fint. Jobba på nu ÖSK. Edit: Det jag ville ha ut är om någon har lust att rapportera hur det ser ut lite då och då om någon har lust, ork och tiden till det. :)
Örebro Karlstruum
2013-04-09 18:39
@Saywee:

Ja, AIK kommer ju verkligen ha det snittet resten av säsongen. Dom delade ju inprincip ut biljetter till allt och alla. Köpte man en brödrost på mediamarkt fick man en biljett osv. Men visst är det en grym siffra, men den kan man ju inte stirra sig blind på. Och som sagt, tror det blir bättre när snacket om ÖSK ökar, vi plockar in trepoängare, möter roligare lag och vädret tillåter än att sitta utan vinterjacka, mössa och vantar. Men jag är med dig, klart man vill ha dit mer folk, men för dagen tyckte jag att det var en helt okej publiksiffra.
AIK Saywee
2013-04-09 18:30
Valerinho, 18:17, förtydliga vilka du vill skrämma bort från vår hemmaborg!!! Jag själv både sjöng, gladdes och applåderade eleganterna uppe i Roslagen :) Det var ingen mera än boendekompisarna som hörde detta ...
AIK Saywee
2013-04-09 18:24
Apropå publik, så läste jag nyligen något liknande, någonstans ... Allsvenskan's publiktrend är minskande och Superettans publiktrend är ökande
Örebro Valderinho
2013-04-09 18:17
@smguld:

Synd bara flertalet bara står och håller käft en hel match och står och glor på matchen. Är man en ÖSK:are då kan man väl ändå klappa händerna åtminstone. Eller det kanske är för mycket begärt!?!?. Stå och fira när det blir mål är ju löjligt. Ska inte säga vilken kategori, men ni vet nog vilka ni är.

Cred till alla som VAR med och sjung och höll igång. "Capo" var trevlig och försökte "peppa" när det gick sämre. Istället för att bara såga, som det lätt kan bli.
AIK Saywee
2013-04-09 18:14
Karlstruum, självklart kan man jämföra med vad man önskar för att förbättra tankarna kring de klena siffrorna, AIK hade 10 ggr mer. Det jag menade var väl att gårdagens AS-matcher inte var några höjdare jämfört med en SE- premiär i mittens rike med våra giganter på arenan ... ... kan ha fel som vanligt, men det är vad jag tycker och hoppas och vill genom detta inlägg, dvs att flera drar sig ned till BA och stöder ÖSK! Det är det jag vill !!!
Örebro Hahne
2013-04-09 18:00
Jag hade personligen förväntat mig en lägre publiksiffra... Har inte sett mycket till marknadsföring för att få publiken ner till Behrn... hade vi haft premiär mot hammarby lr degerfors hade ja väntat mig kanske 7-8000 kanske.
Vi kommer nog ligga på ca 3500 mot många sämre lag tror jag, fast givetvis hoppas jag på mer publik.

Ut med infon om Att ÖSK spelar och NÄR! få igång snacket!
Örebro Karlstruum
2013-04-09 17:57
Saywee: Varför kan man inte jämföra mot de allsvenska matcherna? Borde vara mer folk på de matcherna än våra? Guldfågeln arena som är helt ny och Kalmar som enda elitlag. Norrköping som är en gammal klassisk klubb på uppgång. Dom mötte Häcken och Gefle. Inga jättelag men Häcken är en guldaspirant. Var ju inte direkt Bajen vi mötte, vi mötte Värnamo och de är inte erkänt som ett dragande publiklag. Sen är detklart att det vore tacksamt med mer folk, men tror att kassörerna i Kalmar och Norrköping kliar sig mer i huvudet än våran dito.
AIK Saywee
2013-04-09 17:51
Vad jag tror att jag menar är, att vi kan bättre! Eller har vi redan "nått toppen" ?
AIK Saywee
2013-04-09 17:47
4100 ? Det var väl inte snöstorm eller svinkyla på landets prärie, vid bergen? Jag tycker att siffran är ganska (ganska?) klen för en premiär i en stad av vår storlek. Att jämföra med allsvenska mediokra matcher, blir ingen bra jämförelse. Skall vi snabbt återtåga, så vill i vart fall jag se en betydligt bättre uppslutning kring ÖSK och en storslagen och icke våldsam SUPPORT !!! Heja SPORT !!!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-09 17:42
@Saywee:

Ser du stjärnan i det blååååååååååååååååååååååååå!
Örebro smguld
2013-04-09 17:37
Jag vill också ge Kubanerna en eloge för det fina stöd man gav spelarna under matchen! Även om man inte lyckas få med oss övriga i några stora ovationer, hoppas jag verkligen att man orkar fortsätta i samma stil.
AIK Saywee
2013-04-09 17:34
Bra jobbat kubaner, tänkte faktiskt på detta, då jag "tvingades" till att lyssna på händelserna via SR play. Där kunde man höra supporten för vårt lag! Livstidskuban :)
Örebro Hahne
2013-04-09 17:26
Kom o tänka på att jag under matchen tyckte KUBANERA var väldigt bra ! höll igång hela matchen i princip och hördes mycket ...
AIK Saywee
2013-04-09 16:30
Grixx, lånad från en klubb med sol i emblemet :)
Örebro Grixx
2013-04-09 16:23
En riktigt glad grabb :-)
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-09 16:16

Crespo. Så
Örebro Kardinalen
2013-04-09 15:53
@pemo:

Jodå, jag reagerade också på det. Att han inte behövde gå av planen, alltså. Man kan ju tycka att 3+1 domare borde kunna komma ihåg regelverket även om de för tillfället har lite att tänka på.

Annars: det gick rätt snabbt. Såg egentligen inte vad som hände. Personligen tyckte jag när det skedde, att det var Alhassan som var "inblandad". Tyckte han stod närmast när jag såg Värnamo-spelaren spela döende svan. Enligt NA var det Hasani.

(Jag ska in och läsa Värnamo-tidningen på nätet. Där borde det ju stå något.)
Örebro pemo
2013-04-09 15:11
Är det någon som kan ge en förklaring till vad som hände i första halvlek, när vi fick en frispark , och det helt plötsligt låg en skadad Värnamospelare på marken?
Det mest anmärkningsvärda med den situationen var attt han aldrig gick av planen efter behandlingen.
Det är väl lag på att en spelare som får behandling på planen måste gå av innan han får fortsätta igen?
Annons: