/fotboll/osk/forum/2083.aspx/fotboll/osk/forum/2083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro AFM
2013-04-16 21:44
Några som bilar från Örebrotrakten mot Stockholm som är sugna på att köra ett par bilar ihop så vi kommer dit gemensamt?

Dra ett PM! :)
Örebro Artwork
2013-04-16 21:19
Länktips från U21 matchen...
Örebro Leper
2013-04-16 20:38
Så här långt ser det riktigt stabilt ut. Det blir ett litet elddop borta mot Hammarby. Två dyngsäkra segrar på hemmaplan, nu återstår att se hur vi agerar på bortaplan.

Klarar vi den uppgiften börjar jag tro att vi vinner SE klart.

Vi känns riktigt starka!
Örebro DaSa
2013-04-16 20:24
Vem tror ni kommer att göra flest mål i ÖSK säsongen 2015? Lipovic, Murad, Glännestrand?
Örebro Einar B
2013-04-16 20:21
Det jag inte vill se på Söderstadion är att vi smyger ut som tjuren Ferdinand.
Nej, ut och visa pondus direkt!
Bajen har ett spännande lag på pappret. Men kan vi få publiken att bli lite otålig är mycket vunnet.
Bajen är i mina ögon favorit. Vilket borde passa oss perfekt.
Kom igen ÖSK!
Örebro loopy
2013-04-16 20:12
4-0 i u-21
Glännestrann 2
Murad
Ibrahim
Örebro DaSa
2013-04-16 19:35
Från aftonbladets blogg:
"
Guldfot
Christopher Brandeborn. Bloggens öga i Assyriska rapporterar vidare att Degerfors-förvärvet hade lekstuga i 3-0-segern mot Öis. Märkligt att ingen allsvensk klubb snöt 22-åringen med den skönt låga tyngdpunkten."
Örebro malge
2013-04-16 19:25
halvtidsresultat u21 någon?
AIK Saywee
2013-04-16 18:31
pemo, jag har parkeringstips till dig Lovely Rita, BEATLES
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-04-16 18:25
Tjääääna, alla till Söderstadion !!!
Örebro TommyS
2013-04-16 17:34
Intressant att Wiktorsson finns med i matchtrupp men inte William ännu. Bergström - Lund, Wiktorsson, Westerlund, Ring - Murad, Berger, Lumbana, Ibra - Samuelsson, Glännestrand (inte alls säkert att vi ställer upp så så klart) är en stark uppställning i dessa sammanhang.
Örebro TommyS
2013-04-16 17:30
Absolut så. Därför skönt att se hur fast på jordytan Peo och de andra står. Jag tror inte att uppblåsning i media kommer att få dem att sväva iväg. Sedan gick det 2006 även om det blev onödigt spännande efter den starten.@Uppstuds:

Örebro Telle
2013-04-16 17:20
Abdel // Håller inte med om allt du skrivit idag, exempelvis om bristen på ödmjukheten i uppropets motioner. Tvärtom har jag nog uppfattat tonfallet i uppropet generellt som väldigt lugnt och sansat, särskilt som att det hade varit lätt att ropa på avgångar till höger och vänster efter fjolårets resultat. Själv tycker jag att en grupp "som arbetar med att undersöka vad den ideologiska idén medlemsdemokrati innebär" vore en alltför tandlös åtgärd i den bemärkelsen att ett så pass vagt formulerat uppdrag lika gärna kan mynna ut i ingenting alls ett år senare. Därför förstår jag att uppropet föreslog något mer konkret än så. Men oavsett om åsikterna går isär uppskattar jag verkligen att du tagit dig tid till att försöka svara på alla kommentarer du fått sen igår kväll, och det är det säkert många fler som gör. Hedervärt. smguld 16:58 // Relevanta och bra frågor, allihop. Återigen, de som har varit inblandade i uppropet verkar ha gjort ett hästjobb, och även om det inte mynnade ut i några formella förslag som antogs på mötet senast, så har ni förmodligen tvingat styrelsen att tänka till en hel del på frågor som de inte har tagit tag i tillräckligt tydligt innan. Skicka en konsult-faktura till dem, om inte annat... :)
Örebro AFM
2013-04-16 16:58
Är det några här inne som tänkt ta bilen upp till söderstadion? Tänkte om man skulle mötas o bila upp tillsammans för lite extra gemenskap!

(Vi kan även behöva en bil att följa inne i storstaden... ;)
Örebro smguld
2013-04-16 16:58
Namn: abdel seidou (signa ALLA!) Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2013-04-16 15:53
//
Uppropets punkter handlade om att stärka fotbollskompetensen på och utanför planen, att intensifiera satsningen på talangutveckling i närområdet, att få fram ett nytt konstgräs, att få fram en öppen och god kommunikation, att göra organisationen tydligare och att stärka medlemmarnas inflytande.

Det har från Uppropets initiativgrupp hållits en rad möten med ÖSK-representanter kring dessa frågor och styrelse och ledning har också genomfört flera saker som t ex flera nya tränare, satsning på talanger,beslut om nytt konstgräs till sommaren, bättre sportslig information på klubbens hemsidor, medlemsmöten mm.

Motionerna stod enskilda medlemmar bakom. De handlade om förbättrad information och kommunikation, att tydliggöra organisationen och se över hela organisationen bestående av ÖSK Fotboll, ÖSK Elitfotboll AB och Örebro Spelarinvest AB samt bestämma att det är medlemmarna på föreningsstämman och inte styrelsen som ska avgöra inflytandet i ÖSK Elitfotboll AB.

Frågan om att ha en och samma ordförande i ÖSK Fotboll och ÖSK Elitfotboll AB handlar bl a om tydligheten både internt och externt och har drivits av olika medlemmar under många år. Vi föreslog att den skulle ses över i en gemensam arbetsgrupp om inte stämman var mogen att ta konkret beslut.

När det gäller information och kommunikation har styrelsen i ÖSK Fotboll efter föreningsstämman beslutat att inrätta en arbetsgrupp med representation både från klubben och motionärerna, allt enligt motionens förslag.

En motion handlade om ägarintressen, inflytande- och demokratifrågor, tydlighet/enkelhet, öppenhet, representation i styrelser och på årsmöten, valberedningar, årsstämmor, beslutsprocesser, effektivitet och skatte-konsekvenser/övriga ekonomiska konsekvenser.

Min fråga kvarstår till dig; Vad är det du inte håller med om? Vill samtidigt säga att man naturligtvis inte behöver dela Uppropets punkter eller motionärernas förslag.
Blir bara nyfiken på vad du menar så att man har något att lära sig.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-16 16:52
@Uppstuds:

Ja eller hur ;))
Örebro Uppstuds
2013-04-16 16:15
@Gooey Nutballpuff:

"Får jag gå med farbror in?" var en klassiker utanför Eyravallen. Killarna i 20-25-årsåldern rodnade inför att kallas "farbror" :-D
Örebro AsAboveSo1908
2013-04-16 16:04
Skön seger igår! inga konstigheter.

Ses vi på söndag?
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2013-04-16 15:58
GN// Ja just det så var det. Det hade jag glömt, antagligen eftersom jag själv var knattespelare och därigenom slapp göra så :)
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-16 15:57
@abdel seidou (signa ALLA!):

NEJ, jag försöker inte retas. Jag fick inte ihop din argumentering med Uppropets förslag.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-16 15:53

Man fick också gå in gratis om vuxen medföljde. "Får jag gå med farbror in?" lät det från olika barn utanför Eyaravallen som frågade vuxna på väg mot korset
2013-04-16 15:53
D'Art// Då antar jag att du missförstår mig med flit för att retas :) Men jag ska försöka förklara hur jag menar ändå. Jag uppfattade det som att man väldigt tydligt var ute efter att implementera vissa konkreta åtgärder och bara var intresserad av att utreda hur detta praktiskt skulle gå till. Åtgärder som det på inget sätt är till närmelsevis klargjort att dom leder till det som de ideologiska värderingarna bakom förslagen vill komma åt. Jag uppfattar helt enkelt en inbyggd brist på ödmjukhet i förslagen vilken visades genom att man inte föreslog en grupp som arbetar med att undersöka vad den ideologiska idén medlemsdemokrati innebär/bör innebära under våra rådande förutsättningar och hur det kan översättas i praktiska förbättringar/förändringar i klubben och eventuella förändringar i organisationen. Istället konkretiserades förslag (till exempel att man inte ska få ha två olika ordföranden i de två helt skilda juridiska personerna fotboll och ab) utifrån någon sorts outredda och insinuerat obestridbara premisser om att det säger sig självt att dessa konkreta förslag är bra förslag vilka man vet effekterna av. Men förslaget om att utreda bolag kontra ideellt driven elitverksamhet fanns det poänger bakom. Där var det mer förutsättningslös undersökande nyfikenhet bakom som jag förstod det, snarare än en idé om att prompt skrota bolagiseringen. (Även om jag tror att man exemplifierande utredandet med att ta upp poliskostnaderna. Vilka ju såklart goes whitout say och vars exemplifierande omnämnande därför kan antyda nån sorts korn av förutfattad mening bakom förslaget.)
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-16 15:06
Förslagen från uppropet var till största delen förslag till att utreda diverse liggande idéer. Inte konkreta försla att genomföra. Undantaget var det om information där det fanns konkreta förslag som exemplifierade och den tycke ÖSK var bra och vill starta upp utredning. Jag har svårt att hänga med i din argumentation.
Örebro Uppstuds
2013-04-16 15:02
@TommyS:

Ajaj, År 2006-varning på den... Då trodde nästan en del att det var klart efter omgång nio med åtta segrar och en oavgjord. Det är långt kvar i serien..
2013-04-16 13:31
Smguld// Jag kommer inte ihåg exakt ordagrannt ur minnet hur den formulering jag reagerade på och som fick mig att emotsätta mig just den motionen såg ut. Men arbetsgruppen föreslogs ju på ett sådant sätt att det antyddes att den skulle resultera i implementeringen av på förhand givna konkreta åtgärder. Jag lovar att återkomma om saken när jag är hemma och har tid att kika på det igen. Du som bemöter folk så respektfullt och sakligt förtjänar såklart ett bra svar.
Örebro smguld
2013-04-16 13:15
abdel seidou (signa ALLA!) (Örebro) 12:56 // Kan du ge exempel så att jag förstår vad du menar?
2013-04-16 13:08
Vill tillägga att jag också ser och uppskattar det uppenbart positiva i ÖSK-Karls påpekande om fritt inträde för barn och ungdomar. På min tid i ÖSK Ungdom fungerade det så för oss som var medlemmar ute på ekäng. Och glömde man sitt medlemskort räckte det att berätta för entrevärden vad pojklagstränaren hette så blev man insläppt ändå. Det kallar jag långsiktigt relationsbyggande.
Örebro TommyS
2013-04-16 12:59
Hur som helst gott folk, den viktigaste ingrediensen för att locka åskådare är ÖSK:s prestation och den uttrycker Aftonbladets superettanblogg (länk) så här i avsnittet omgångens prestation: "Örebros första halvlek mot Sundsvall. Nåt bättre har Bloggen inte sett i serien hittills denna säsong och tipset är att ÖSK – med offensiv power som inget annat lag är i närheten av – knallar hem det här lätt som en plätt och är klart för allsvenskt spel i… ska vi säga omgång 23-24." Jag förstår betydelsen av "kringarrangemang" men tycker att ÖSK ska jobba för att få öreborarna att gå på fotboll för att de älskar ÖSK och att något annat än att gå på matchen inte finns, inte på grund av pausunderhållning och exklusivt korvsortiment (finns inte Dejles kvar?). Därför tycker jag som några här föreslagit att den bästa åtgärden är att sänka biljettpriset (kanske till och med till 0 kr) för barn upp till viss ålder. Det är så de eviga kärleksbanden uppstår. Och marginalåskådarna kommer med 3-poängare, propagandafotboll och solsken. Och kanske öl.
2013-04-16 12:56
Smguld// Det fanns med som delar av förslag ja, men också där alldeles för konkret formulerat i termer om vad resultatet av deras arbete skulle bli. Jag är också besviken på att inte bra förslag kom från ledningen själva. Men jag tycker knappast att några "bra förslag" kom från uppropet. Däremot hyllar jag som sagt de dåliga förslagens bakomliggande "bra idéer" och ideologiska utgångspunkter och skulle vilja besluta dessa i form av en formell åsiktsförklaring på nästa årsmöte och en i övrigt (alltså förutom åsiktsförklaringen) förutsättningslöst arbetande arbetsgrupp.
Örebro Mattias69
2013-04-16 12:51
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):

Jag har för mej att ÖSK hade det upplägget för en 10 år sedan eller nåt. Och jag håller med dej att det är viktigt att tänka på framtiden. Gratis entré upp till gymnasieåldern kanske och så ta in några kronor på korv och dricka istället. Det skulle inte konsta någonting att ha det upplägget, tvärtom. Högre publiksiffror bör generera mer sponsorintäkter. Mer sponsorintäkter genererar bättre spelare som i sin tur genererar plats i högsta ligan. Enkel logik, men jag kanske är ute och cyklar?
Annons: