/fotboll/osk/forum/2074.aspx/fotboll/osk/forum/2074.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-20 15:05
Sen hoppas jag Peo gör tidigare byten denna match än sist Om det skulle behövas.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-20 15:00
Någon som varit nere på träning och sett om Berisha rehabar el tränar? Enligt NA så verkar det av träningen att döma bli Nkili igen som mittback och det är väl med blandade känslor jag känner för det. Är Berisha skadad ff så är det ett naturligt val men annars känner jag mig rätt tvenne. Nkili tillför andra sidor som Bersiha saknar som lite mer snabbhet men å andra sidan tillför Berisha mycket med sitt viktiga huvudspel, både defensivt och offensivt. Jag tycker Berisha huvudspel är bättre än Wikströms. Samtidigt vad Berisha rätt stabbig med fötterna senast, rent ut sagt farlig. Men det kan vara ringrostighet för det är inget jag direkt känner igen från fjol.
Örebro Telle
2013-04-20 14:29
Känns som ett bra läge att möta Hammarby just nu:

* Vi är ovanligt förskonade från skador (för att vara ÖSK de senaste åren i varje fall...)

* Vi har två raka segrar i ryggen (som togs tack vare bra inställning, stundtals riktigt bra spel och dessutom lite flyt i avgörande situationer, vilket aldrig ska underskattas)

* Vi verkar ha hittat en bra balans i uppställningen, trots den uppenbara bristen på en riktigt bra central, defensiv mittfältare.

* Hammarby är förmodligen besvikna över att "bara" ha spelat oavgjort, och verkar inte riktigt ha hittat flytet än. (Bara 1 mål på två matcher, mot våra 5, säger förhoppningsvis en del.)

* Håller vi bara tätt i början lär Hammarby få ännu större press ifrån sig från hemmafansen. (Gäller dock bara att våga spela vårt eget spel fram tills dess. Jag vill inte se rädslan från exempelvis bortamatchen mot AIK ifjol någon mer gång.)

Vore riktigt skönt om vi kan hålla i den positiva trenden nu, och undvika en reaktion efter de två inledande matcherna. Ibland har ju ÖSK tyvärr en tendens att inte kunna spela bra så värst många matcher i rad - hoppas det blåser nya vindar nu i år.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-20 12:41
Trupp och gissad startelva inför morgondagens match
AIK Saywee
2013-04-20 10:57
Kul med två bussar till Söderstadion :)

Hoppas att de "är i trafik" och att de fått låna några flaggor från stadstrafiken, vilken verkar ha lagrat de fina bussflaggorna i väntan på allsvenskt spel.

Hoppas också att bussarna slipper vandaliseras :)

Heja SPORT !!!
Örebro svartvitseger!
2013-04-20 09:27
Einar B (Örebro) 2 bussar, sen kommer många åka på eget sätt.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2013-04-20 07:23
Måste tippa och som alltid ...
... tror, hoppas och gissar jag på en ÖSK-seger :)

Heja SPORT !!!
Örebro Miroslav kuba
2013-04-19 23:52
@Einar B:

Dags att FotbollsSverige inser snart att konstgräs ALLTID är grönt !! :) Krossa Bajen !!
Örebro Einar B
2013-04-19 22:59
ÖSK!
Hur många bussar är bokade?
Vore kul om man kunde höra någon Örebroramsa på TV'n.
Sassa brassa.....
Tror att det går vägen om vi inte räds publiken. Ut och kör.
Såg inte Söderstadions gräsmatta grön ut mot IFK Värnamo? Lite skillnad mot mattorna runt om i Sverige. Pinsamt. Visst, jobbig vinter, men det här är ju inte roligt....
Håll ut första kvarten. Slit som djur.
Kom igen nu ÖSK! All press ligger på Bajen.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2013-04-19 22:42
Heja Sport! Krossa bajen. Hoppas laget orkar med en riktig urladdning på söndag och kör över motståndarna. Om de heter Hammarby eller Jönköping spelar ju ingen roll, poängen ska hem till Örebro.

Support your locals.
Örebro Osvaldo
2013-04-19 20:34
Det enda jag minns från Vilundavallen var att botten är nådd.
Örebro Miroslav kuba
2013-04-19 19:53
Satt och klura lite på hur många städer som har lag i båda högsta serierna i hockey o fotboll kom fram till att det trots allt var rätt många Göteborg.Gävle,Växjö och Stockholm om vi nu ska räkna AIK som Stockholm ? Till hösten hoppas jag att vi kan räkna in Örebro där oxå !!
Örebro Uppstuds
2013-04-19 19:53
@Osvaldo:

Men, läktarna på Änglavallen är väl, trots det stora avståndet ändå minst 20-30 meter närmare plan än de vid Vilundavallen? Tänk förresten att Änglavallen var på väg att bli en allsvensk arena för, vad var det ett o ett halvt år sedan? Camp Nou t ex släng dig i väggen! :-D
Örebro Osvaldo
2013-04-19 19:36
Änglavallen ser ut som en omodern Vilundavallen.
Örebro Miroslav kuba
2013-04-19 19:19
Nu blir det Fredagsmys med Ängelholm-GAIS på tv 4 sport !! Mitt tips hemmaseger med 3-1 !!
Örebro Uppstuds
2013-04-19 19:10
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Oscar Jansson är 22 år, något som i högsta grad försvårar hans möjlighet att ta en plats i det aktuella U21-landslaget. Under åren 2005-2011 har Oscar dock representerat Sveriges U17-, U19- och U21-landslag. I vintras var han med i A-landslagets vintertrupp, dock utan att få någon speltid.
Örebro smguld
2013-04-19 17:52
Namn: rezzee
Sänt: 2013-04-19 17:20
//
Nejdå, håller med dig. :-)
Örebro rezzee
2013-04-19 17:20
Är det bara jag som tycker att Lukman och Ibrahim borde få chansen att visa upp sig i A-laget?
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-19 17:04
pemo // Degens målis står i U21 landslaget. Det gör inte Oskar
Örebro Kardinalen
2013-04-19 16:52
Enligt NA bidde det inget med ÖSK:s raggande av gräsplaner i Örebrotrakten. Så vi åker till Stockholm med 0 träningar på naturgräs under de senaste månaderna.....
Örebro pemo
2013-04-19 16:48
Men jag är inte taskig mot Sankan. Jag tyckte att Degens keeper inte var så säker precis. Och med den rutin som Sankan ändå har, så tror jag att han skulle mer rädda och stjälpa Degen.
Deras ordinarie målis är väl väldigt ung. Eller?

Nåja, bara de håller i fram till det stora derbyt i maj, så att det verkligen drar folk till arenan. jag tror att vi skulle behöva ett gäng raggare fårn värmlande för att närma oss femsiffrigt i publiken. Och då måste det väl gå lite bra för dem.

Eller finns det så många oi Örebro som vill se de "förlorade sönerna" att dessa på egenhand drar marginalåskådarna.

Att ÖSK är obesegrade till dess är jag övertygad om. :)
Örebro TommyS
2013-04-19 13:47
Jag var inte i stan den där sommardagen 1998 men jag minns att pappa beskrev det som sin största fotbollsupplevelse alla kategorier. Länkar till Aftonbladets superettanblogg igen, som ser söndagens möte från Hammarbys perspektiv (såklart). Ändå intressant läsning tycker jag. En vinst på söndag är värd mer än tre poäng. Vi måste gå för det. Visst finns det risk att vi straffas för att vi står högt med försvaret, och jag kan förstå att det röster för Berisha/Nkili som mittbackspar med mer speed hörs. Men ändå tror jag att det skickar fel signaler att peta vår kapten när vi har en fått en perfekt start och står inför en nyckelmatch. Så länge vi orkar ska vi stå högt, sedan kan vi sjunka lite (särskilt om vi leder). Och hamnar vi under tryck med inläggsfyrverkeri vill vi ha Mange i vårt straffområde.
Örebro Matta
2013-04-19 13:33
//Kardinalen

Och när Sahlin gör 4-2 och blir hyllad tror jag nästan han har tårar i ögonen. Han sliter också av sig tröjan och får en varning.

Vi hade då, om jag inte minns fel, sex raka segrar varav de flesta var i storleksordningen 3-0, 4-1 osv. Vi var i princip ostoppbara. Man så försvann Sahlin, Arnor (och för all del Djukanovic) och det blev inget guld det året heller.
Örebro Kardinalen
2013-04-19 13:11
@Matta:
Den där matchen mot Elfsborg ´98 glömmer man inte. Som skrivits, underläge 0-2 i paus, vändes till seger med 4-2. (Relativt) mycket folk var det ju också. Antagligen för att det var Dan Sahlins och Arnor Kungen Gudjohnsens sista matcher för Sportklubben. Och så kommer Djukanovic in i andra halvlek ock praktiskt taget stjäl showen från dessa båda giganter...... Vill minnas det också var fastställt det var Djukanovics sista match för klubben, men på förhand var han endast i min periferi. I andra halvlek var han orsaken till att hela norra Stå var i extas (nåja).
Örebro Matta
2013-04-19 12:45
Om jag inte är felunderrättad ställde Walker ett ultimatum "Walter Gigena eller så får ni se er om efter en ny tränare". Så sa i alla fall ryktet. Sen kom han då "Stridsvagnen från Argentina" stor stark och överviktig. Ett mål tror jag det blev och knappt en match från start.

Minns när Dala värvade Dragan. Inte heller det någon succevärvning. Men när det stod klart att han skulle lämna klubben kom han in i andra halvlek mot Elfsborg. Vi låg under med 0-2 efter första och Dragan kom in och vände i stort sett matchen på egen hand till vår favör. Undrar om det inte blev 4-2 till sist. En fantastisk insats, men det var ju så dags då...
AIK Saywee
2013-04-19 12:12
Undrar vad Boniek gör nuförtiden ...
Örebro Restalundsvägen
2013-04-19 12:05
@Matta:

Undrar detsamma om Dragan Dukanovic.
Örebro Glad
2013-04-19 11:50
Förra säsongen blev Oscar framröstad till bästa unga spelare i Shamrock Rovers FC,(se videolänk) vi hoppas att ngt liknande händer denna säsong, har i alla fall börjar lovande:) Forsa ÖSK
Örebro Matta
2013-04-19 11:12
Undrar just vad Walter Gigena gör en dag som denna.

AIK Saywee
2013-04-19 09:29
Sankan är väl fortfarande en svartvit spelare, som får utstå spott och spe. Han vet säkert om att han OCH laget OCH organisationen misslyckades totalt förra säsongen. Jag vill inte lägga någon energi på att mobba någon som ingår i ÖSK's trupp. Så är det bara ......
Annons: