/fotboll/osk/forum/2067.aspx/fotboll/osk/forum/2067.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2013-04-28 16:59
Haddad målskytt igen för bp ;)
Örebro DaSa
2013-04-28 16:55
Intressant att Nilsson kanske inte spelar imorgon. Hoppas att Nkili får en chans till och tar den. Lite taskigt mot Berger men samtidigt så har han inte imponerat det lilla man har sett av honom i år.
Örebro DaSa
2013-04-28 16:48
Såg lite på Giffarna - Degen. Om vi går upp nästa säsong och inte Giffarna gör det så tycker jag att vi skall göra ett försök att värva Skulason, han skulle kunna vara den centrala mittfältare som vi behöver. Som backup eller utmanare till Moe skulle vi kunna ha Bertilsson (utlånad från KFF till Degen) som är en intressant spelare.

En annan spelare som jag börjar gilla är högeryttern Sellin, han kommer ofta till avslut och är duktig på att utmana.
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-28 16:13
Jag tycker Erik W på officiella gör bra intervjuer. Gå dit och lyssna, tre nya idag
Örebro Artwork
2013-04-28 12:24
Tankar inför morgondagen...
2013-04-28 10:36
DaSa // Varför inte en steamad utsändning an årsmöte med möjlighet att rösta för medlemmar. Eller röstning i samband med match. Kräver nog lite IT-lösningar för att fungera säkert men IT kompetens finns säkert att hämta hos medlemmarna.
AIK Saywee
2013-04-28 10:27
DaSa, instämmer, så borde det vara i ett något så när modernt och nutida samhälle, dvs att exilare kan använda sin röst. För idag har ju rörligheten och tekniken ändrats något sedan stenåldern ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2013-04-28 09:25
Läste nyss Esk krönika i dn. Fan vad klockrent! Jag tycker att vi omedelbart skall införa att man skall kunna rösta utan att vara på plats på årsmötet. Som exilare så skulle jag absolut ha röstat i alla frågor som jag är intresserad av.
Örebro deportivista
2013-04-28 08:38
@Uppstuds:

Jag skrev före Tyresö hade spelat sin match - man får ta vara på ögonblicken ;)

Jag tror också att ÖFK kommer att hamna på övre halvan, men tror inte de räcker till i längden. Lag som Hammarby och Sundsvall kommer att få igång spelet så småningom, men annars tror jag också att Falkenberg och Landskrona är giftiga
AIK Saywee
2013-04-28 08:20
God morgon alla ÖSK-vänner, i morgon är det match :) Talgoxen hälsar att han och hon hejar på ... SPORT !
Örebro Uppstuds
2013-04-27 22:08
@Gooey Nutballpuff:

På TV såg det rätt klart ut. Att den var inne alltså..
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-27 21:35
Fast Djurgårdens mål som dömdes bort (Den var aldrig över mållinjen enligt domarna) kändes hårt för dem..var bollen inne? Se länktips...
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-27 21:33
Och DIF torskar igen mot Syrianska. Hoppas firman är nöjd.....
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-27 21:15
@Uppstuds:
Iofs tror jag Östersund kommer mattas med tiden (framför allt om skador kommer in i bilden), men ska bli intressant att se deras 3-4-3 modell. Systemintresserad som jag är undrar jag om tränaren inspirerats av Wigans tidigare succefyllda spelsystem (länktips)
Örebro Uppstuds
2013-04-27 20:05
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Tack D´Artagnan, nu har jag lärt mig:
Jag vill inte ha en "åsna" bredvid mig i bilen
och
Nils åkte till festen i sin bil, som han kallade "Spjutet"

Tack!
Örebro Grixx
2013-04-27 19:33
D´Artagnan// Jag tror inte att du förstår vad det innebär att skilja mellan sak och person. Att gå in och skriva "Du" med stora bokstäver är ett tydligt tecken på det och ett avsiktligt sätt att höja tonläget från den goda ton som rådde innan.

Rent intellektuellt så ser jag inte heller hur jag kan ha väckt något till liv när det diskuterades i inläggen innan mitt. För övrigt så ser vem som helst att min text var så allmänt hållen att det i princip kunnat ligga på vilket lags forum som helst.
2013-04-27 19:30
För dom som vill lära sig när man använder citat-tecken är länken en källa till kunskap.
Örebro rirobban
2013-04-27 18:51
Och han dissades av PeO och många här inne innan säongen, alltså att han skulle vara för dålig för ÖSK. Tror han dugt i Superettan också :)
Örebro Uppstuds
2013-04-27 18:41
@deportivista:

Tycker att det ser ut som att Tyresö leder damallsvenskan före Karslund, men jag kanske läste fel?
För övrigt ser det ut som att Östersund blir en tuff konkurrent i toppen av superettan. ÖSK och ÖFK på direktplatserna till allsvenskan och FFF på kvalplats 2 november?
Örebro Uppstuds
2013-04-27 18:29
@Svartvitt forever:

När man försöker sammanfatta vissa tendenser i tusentals inlägg tror jag att det rent stilistiskt kan vara ok att använda citat-tecken. Man liksom "grupperar" vissa typer av tendenser och s a s sammanfattar dem under några teman. Jag tror att flera här på forumet kan intyga att sådant sagts (nåja, skrivits) i många inlägg. Jag pm:ade dig ett exempel för en stund sedan. Mycket värre saker än så har också skrivits. Grixx inlägg visar att jag inte är fel ute.
Örebro AsAboveSo1908
2013-04-27 18:07
Angående avhoppet från Dif så hävdar iaf de utpekade att man inte hotat.
Blev sugen på soppa nu också.

Snart måndag!
Örebro Svartvitt forever
2013-04-27 17:53
Grixx//
Som svar på din fråga har jag läst här på forumet i cirka fem år, alltså långt innan raset började för vår klubb. Anledningen att det dröjde innan jag började skriva här var just den hårda ton som ibland råder här.
Uppstuds//
När man sätter citattecken på något så betyder det att någon har sagt just detta. Och just de citat du nämner är oerhört allvarliga kränkningar av dem de riktas mot. Därför bör man också kunna visa vem som yttrat det och när, om man vill använda det som exempel, eller hur?
Annars är det lätt att man tillskriver meningsmotståndare saker de aldrig sagt och angriper detta. Jag säger inte att det är så i det här fallet, men jag tror att jag skulle ha lagt det på minnet om nån varit så grov i mun, och jag skulle ha varit den förste att fördöma det.

Poängen i mina inlägg i dag är att man måste göra skillnad på oacceptabla angrepp på personer och öppenhärtig kritik av det som behöver kritiseras. Det måste få finnas på ett fanforum. Sen är det riktigt att vi alla tröttnar på när saker ältas för mycket, tack Gooey. Vi kanske borde ha olika trådar här på forumet i alla fall; det skulle minska irritationsnivån betydligt, tror jag.

Det mest positiva exemplet jag kan komma på när engagerade medlemmar vill förbättra klubben i sina hjärtan och peka på saker som de styrande kanske inte ser, är Uppropet. Ett initiativ i positiv anda med konstruktiva förslag som syftar till att förbättra. Och faktiskt verkar det ha gjort nytta, även om det måste filtreras genom flera beslutslager. Det kan faktiskt bli något stilbildande inom svenska fotbollsföreningar. Gott så.
Örebro deportivista
2013-04-27 16:42
Vill bara passa på att säga att det är härligt att se Örebro som ledare i allsvenskan.

Ja, för damer, alltså.

Så, "fel" klubb, men ändå "rätt" sport.
:)
Örebro Uppstuds
2013-04-27 16:20

Något av de inlägg jag tidigare refererade till var skrivet för typ 2 mån sedan. Jag läste och läser igen ditt inlägg, du skrev "Språkbruket är också delvis en generations sak då yngre personer ofta använder grövre ord".
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-27 16:10
Fel forum :)
2013-04-27 16:03
Uppstuds // Bäst före datum för de nämnda och dåliga tillmälen är för länge sedan passerade. Man måste kunna lära sig något och sedan gå vidare.

Grövre ord kan ibland vara bra också. Målande och direkta. Jag har inte gett mej på yngre personer, v.v. läs inlägget.
Örebro Uppstuds
2013-04-27 15:52

Dumheter. Grixx "väcker" väl ingenting som helst "till liv" genom att påpeka saker som är uppenbara och därtill väldigt viktiga att uppmärksamma och diskutera. Förstår inte på vilka grunder och heller varför du ger dig på "yngre personer" på detta generaliserande sätt.
2013-04-27 12:41
Grixx // Tycker att sådana som MinaTankar och Svartvitt forever har tillfört ett mycket hyfsat språkbruk. Så varför ska men skilja detta belevade uppträdande från den person som ligger bakom det? Likaså ska man väl kunna säga att spelare x varit dålig. Ser inte att ditt svar har någon relevans på mitt inlägg
Örebro widemarsh
2013-04-27 12:12
Ca 1850 sittplatser tillgängliga till matchen mot Degerfors om drygt 2 veckor.
Hur många av de andra som är sålda vet jag inte, men det börjar sina om man vill ha bra sittplatser :)
Örebro Grixx
2013-04-27 11:34
D´Artagnan// Ett gott råd till dig är att skilja på sak och person!

Annons: