/fotboll/osk/forum/2066.aspx/fotboll/osk/forum/2066.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2013-04-25 13:46
Kardinalen // Jag vet inte om jag förstår ditt svar. Ställer jag orimliga krav på en organisation om jag frågar forumet om statusen på en spelare?
Jag tycker bara att det är en konstig värvning. Jag har inte sett att han är bättre än de försvarare vi har i laget. Om han sedan skall tillbaka till Göteborg i sommar måste han ju få speltid i ÖSK. Annars verkar det väldigt konstigt.

Alltså, har man lovat honom speltid, eller är det en agent som bett på sina bara knän att: -Snälla ÖSK, ta in den här killen. han får inte spela i allsvenskan, men skall han få ett annat kontrakt måste han visa upp sig.
Duger han prutar jag 50% på min provis om ni tar över honom "

Så kan det ju också gått till.
Örebro Kardinalen
2013-04-25 13:17
@Kardinalen:

Förtydligande till mitt intelligenta resonemang kring storbildsskärmarna, för Er som inte varit på plats på Behrn:

Första matchen mot Värnamo var skärmen på norra helt avstängd/kaputt. Mot Giffarna fungerade den när man visade information som "kom från ÖSK, så kallad intern reklam". Men rörliga bilder från själva matchen bidde det inga. Så det har ju iaf gått åt rätt håll.....

Men, nåja: för många är det väl bättre att den ena storbildsskärmen är fortsatt trasig, än att man ska behöva läsa sådan fruktansvärda saker som att Jan K har mage att kräva 20 kr av varje ungdomsspelare för att de ska få komma till Vallen i den där 'driven' iscensatt av Örebro Läns Fotbollsförbund....

1500 fotbollsungdomar x 20 kr = 30.000 kr. = Storbildsskärmen kan lagas.
1500 fotbollsungdomar x 0 kr = 0 kr. Storbildsskärmen är fortsatt trasig.

OBS: Märk väl att infon om Jan Karlssons hemskheter om fotbollsungdomarna kommer från en(1) forumist (ÖSK-Karl, va?), utan uppbackning av någon som helst verifikation....just sayin'......
Örebro Kardinalen
2013-04-25 13:07
@pemo:

Du frågar om Erik Lund är en man för Allsvenskan.

Nja, nu är vi en Superettan-klubb. Måste det verkligen vara så att samtliga spelare vi värvat/lånat sedan Peo:s intåg måste vara spelare som:

1) vill spela i Superettan.....

2) ....och samtidigt ska denne ha kvalitet nog för att spela allsvenskt 2014?

Snacka om krav du ställer på en organisation som minskat ekonomiskt med uppskattningsvis 17 miljoner från en säsong till nästa......vi kan inte endast tänka långsiktigt.
AIK Saywee
2013-04-25 11:25
Vad är fotboll ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2013-04-25 10:11
Och så lite fotboll. Är verkligen Erik Lund en man för allsvenskan? Varför lånar ÖSK honom? Är det ett förtäkt provspel på ett halvår, för att sedan erbjudas ett kontrakt? För inte tar han någon plats i IFK G i höst.

Nu har jag bara sett honom en halvlek mot Sundsvall, men inte gav han något avtryck direkt. Ni som såg Hammarbymatchen kanske kan tillägga något.

Jag trodde att om man gick från allsvenskan till SE så var det för att man blev erbjuden en given plats, men så kan väl inte vara fallet?

Mot Varberg kan väl Spetin spela mitt och Samuelsson få chansen på topp. För om nu Nilsson har känningar i låret skall han inte spela förrän han är helt OK. Finns ingen anledning. Så bra är han inte. Lex Grahn, kanske.
Örebro Kardinalen
2013-04-25 09:37
Hoppas att ÖSK har lagat den ena storbildsskärmen lagom till matchen mot Varberg. En genomproffsig organisation feltestar båda skärmarna i god tid f-ö-r-e hemmapremiären, för att så på sätt hinna åtgärda eventuella fel. Detta gjordes inte. Nu är det dock 3 veckor sedan ÖSK "upptäckte" att storbilden var kaputt. Som P-O Ljung säger: "alla faktorer räknas in". Detta kan vara ytterligare en faktor som pekar på att ÖSK:s ekonomi är bräcklig. Känns märkligt att ha en fet skärm som inte används....man har väl inte råd att laga den, så säger min instinkt.
AIK Saywee
2013-04-25 09:32
Heja SPORT !!!
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-24 22:44
@DaSa:
Oj vad du tog i. Såvitt jag hörde för några år sedan så var vinst sekundär och man gjorde detta för klubbens bästa och för att alla hade sådant ÖSK hjärta. Visst är man tacksam för de pengar de en gång sköt till men om klubben får betala tillbaka med ränta och sedan likviderar man allt eller knallar därifrån med börsen tycker jag inte tacksamhetens sötma smakar lika bra. Pengarna skall väl jobba för klubben bästa och inte hållas inlåsta och läggas på hög om klubben svajar mot kris. Eller menar du att ÖSK skall skicka ett par mille varje år till deras kista men aldrig få något återinvesterat? Då hade man ju lika gärna kunnat ta ett banklån. Det hade blivit billigare (nu kunde inte klubben sätta sig mer i skuld då men som en liknelse)
Örebro D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang)
2013-04-24 22:14
Har vi fått en ny Tomer Chencinski?
Örebro Kardinalen
2013-04-24 22:01
@Saywee:

Båda är/har varit framgångsrika ledare.
AIK Saywee
2013-04-24 21:55
Liten frågetävling i väntan på nästa match. Vad har Lagrell och Sixten gemensamt ?
2013-04-24 21:54
Kardinalen // De övriga i styrelsen verkar se på det sättet, det vill säga att Folke är den som bestämmer. Det kan bero på Folke har stöd av ytterligare någon. Sedan är det så att på en årsstämma kommer kanske 50 av 243. Så när det kommer till att räkna röster vinner alltid Folke. Därmed inte sagt att Folke har fel i allt. Men de senaste åren har visat att Elitfotbolls styrelse inte har skött klubben bra. Man har dock haft makten över spelar- och tränarrekrytering. Gå på matcherna, köp gärna kaffe, bulle och korv. Det gör jag.
AIK Saywee
2013-04-24 21:50
DaSa, 21:35, bra inlägg !!!
Örebro Kardinalen
2013-04-24 21:50
Spekulation från mig, men jag har tankekänningar att Sixten fick propåer om tränarjobbet i HJK rätt snart efter sin tvingade avgång. Därefter var han smart och förhandlade stenhårt med ÖSK i flera månader innan man kom överens. Sedan, vill jag minnas, dröjde det bara ett par veckor innan jag fick höra att han skrivt på för HJK.

Sixten fick nog en hyfsad fallskärm från ÖSK, å så direkt efter det inledde han förhandlingarna på allvar med HJK. Smart kille, den där Sixten!

Förresten: jag önskar Sixten lycka till i HJK. En av de allra bästa tränare vi haft i klubben.
Örebro Kardinalen
2013-04-24 21:44
Jo det stämmer, Nkili var värvad som högerback och mittback, inte vänsterback.
Örebro Kardinalen
2013-04-24 21:42
@Saywee:

Jag väntar spänt att få höra dina tankar. Kring det där med dina räkor, alltså.....det övriga skiter jag i.

:) :) :)
2013-04-24 21:41
DaSa // Jag vill inte ha tillbaks mina pengar, jag vill att dom satsas i klubben. Dom har inte gjort någon nytta på banken de senaste åren. Även pengar ska jobba, inte bara människor.
Örebro Kardinalen
2013-04-24 21:40
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Folke har 38 procent av aktierna i Spelarinvest. Så att skriva att Jan Folke bestämmer stämmer inte. Men, visst har han mycket makt och avgör mycket med sina myckna aktier. De övriga 242 aktieägarna vill dock säga sitt...
Örebro DaSa
2013-04-24 21:35
Örebro DaSa
2013-04-24 21:35
Synd att inte Sankan hittade en klubb, nu blev det ytterligare en sur utgift för ÖSK. Kan garantera att Sankan var den part som var mest nöjd, om han nu kan vara nöjd med att avsluta sin karriär på detta sätt. Skulle gissa att han minst fick lön fram till transferfönstret i sommar men antagligen ännu längre.

Gooey/ Tycker du är jävligt otacksam! Gnidgubbarna som nu får tillbaka sina pengar är de som räddade vår klubb för ngr år sedan. Blir förbannad när jag läser ditt meddelande. Är väl det minsta som ÖSK kan göra att betala tillbaka pengarna, om de vill ha pengar nästa gång det krisar så är det en sund strategi att ge i alla fall 0 % avkastning.

Tycker inte att vi skall börja spela in Wovven centralt. Låt Wovven fortsätta på vänsterbacken till sommaren minst. Jag tyckte vi skulle byta ut honom redan innan denna säsong. Vet att det är bra med erfarenhet om man vill gå upp snabbt, men vilka var det som underprestera mest när det hettade till i söndags? Jo, alla gamlingar/erfarna förutom Wiken som klara sig med knappt godkänt.

Sen så tror jag att Nkili var värvad som högerback. Kändes som han värvades som ersättare till Anttonen.
2013-04-24 21:28
Gooey Nutballpuff // Jag tror man har hamnat i en situation där man har olika idéer om framtiden. Dessutom vill Folke dra sig ur SI. Folke tycker på ett sätt, de andra i styrelsen på ett annat sätt. Men Folke har mest aktier så han bestämmer. Dessutom har vi en VD som har svårt att hålla i pengarna. Jämför förra året där allt var så bra på våren, sedan fick man gå med tiggarbössan på hösten. Reder man inte ut detta får man svårt att se sportintresserade Örebroare i ögonen. Tränarna är de jag hoppas på. De måste skapa intresse via sportsliga framgångar. Gå på matcherna, köp gärna kaffe, bulle och korv. Det gör jag.
Örebro Gooey Nutballpuff
2013-04-24 21:21
@D´Artagnan (hoppas på snabbt avancemang):

Jag trodde poängen med SI var att vinsten skulle återinvesteras i ÖSK. Sitter det gnidgubbar där nu och vill tjäna stålar på ÖSK eller få tillbaka alla satsade pengar?
2013-04-24 20:51
Leper // I dagens NA säger Jan Folke att han tror att ÖSK behöver ett kapitaltillskott på 2-5 miljoner i år. Vi ska nog inte räkna att året blir en dans på rosor. Spelarinvest har i år fått en utdelning på 2 Mkr av Elitfotboll. Så har man tappat huvudsponsorn. De enda med elitkompeten i klubben är tränartrion och några spelare. Det är dom vi kan hoppas på. Genom bra spel som lockar publik och nya sponsorer annars kan elitlicensen sitta löst nästa år..
AIK Saywee
2013-04-24 20:50
Leper, tråkigt att vi skall behöva oroa oss för ekonomin, men vi börjar tyvärr bli ganska vana för sådana oroligheter av någon outgrundlig anledning ... ... vore mycket trevligare och lugnare om de som bär ansvaret för ekonomin hade jobbat lite mer för klubben i våra hjärtan. Hur skall vi alla tillsammans fixa detta orosmoment?
Örebro Leper
2013-04-24 20:33

Vi fick hosta upp en rejäl summa för att bryta kontraktet med Sandqvist. Han har/hade två år kvar på kontraktet. Det kostade ca hans årslön.

Räddningen ekonomiskt detta år blir nog försäljningen av Bamberg.

Jag "tror" (ganska säker) att försäljningen av Bamberg gav oss 3,5 milj.
AIK Saywee
2013-04-24 19:51
Osvaldo, 18:36, ... det ligger mycket i det du skrev. Får se om jag återkommer i "ärendet", har nämligen några räkor i ugnen fn ...
Örebro Osvaldo
2013-04-24 18:36
Gillar inte att fundera i termer av offensiv och defensiv uppställning. Det handlar om att täppa till luckor och undvika att bli sönderlästa. Tycker att vi stundtals under de senaste framgångarna (under Sixten) blev lite för lättlästa; om motståndarcoachen gjort sitt jobb och vi gjorde ett misstag blev det genast farligt. Att diskutera att sätta in en kille som spelat vänsterback de senaste fem åren som innermitt efter en förlorad match känns dock bara märkligt.
Örebro smguld
2013-04-24 18:18
Det är ett mycket stort steg tillbaka om vi diskuterar att ställa upp med ett defensivt spelande lag i den nästa högsta divisionen, när vi 2010 spelade ut de bästa lagen i den högsta divisionen. Jag tycker det i grunden är ett pessimistiskt tänkande. Vi har en trupp för att gå in och spela ut vilket lag som helst i SE, inkl Hammarby. Reserverar mig dock för innermittfältet, väl så viktigt i och för sig. Däremot bör man naturligtvis kunna ställa om spelet under matchens gång om det visar sig att en offensiv uppställning av något skäl inte räcker till.
2013-04-24 17:55
När vi mötte Falkenberg i cupen var det ett komplett och bra lag vi mötte, inte bara Rodevåg,
Dom kan bli årets överraskning.
AIK Saywee
2013-04-24 17:54
Tänker lite på detta som smguld tog upp tidigare ... Jag själv är en ÖSK-supporter som gärna stödjer ÖSK i både med- och motgång om jag kan. Stödjer en medgångssupporter bara laget vid medgång och stödjer en motgångssupporter bara laget vid motgång, eller hur blir det?
Annons: