/fotboll/osk/forum/2064.aspx/fotboll/osk/forum/2064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-14 23:56
@pemo:

pemo, så först skriver du något så oerhört lögnaktigt som att jag skulle vilja se ÖSK förlora för att se reaktionen, eller?

Har man fått ÖSK med modersmjölken ser man troligen saken på ett annat sätt än vad du gör. Du är ju från ingemanslandet mellan Örebro-Västerås. Antar att när du valde elitlag tog du det (vilket är naturligt) som låg närmast, alltså blev det Örebro, om Västerås legat i AS hade du väl lika gärna valt dem? Därför är det så oerhört kränkande att du påstår att jag skulle vilja se ÖSK förlora. Det är att ungefär likna det vid att jag påstår att du sexuellt utnyttjat dina barn, skillnaden är dock att just det ändå är mer troligt om du fattar vad jag menar. Tur ishockeyn fick mig att glömma din lögn för några timmar.

Sedan skulle jag vilja ha din förklaring till att du inte kan hålla på Örebro i ishockey när du gör det i fotboll? Är det för att Västerås låg högre i seriesystemet när du kom på att du måste hålla på ett ishockeylag? Var det före eller innan du var med att köra Arbogas ishockeylag i konkurs?

Sedan ditt tjat om att du tycker det är larvigt att kritisera ÖSK när man leder serien, är du så urbota korkad så du inte inser att det spel som presteras normalt inte räcker till serieseger? Kan du inte se att utan Oscar Jansson hade ÖSK max legat i mitten av tabellen? Du har väl antagligen gått på riksmedias tjat om ÖSK:s fantastiska trupp. För riktigt hög klass i denna trupp håller endast Oscar och Berisha som det sett ut i matcherna. Skulle det ändå räcka för direktplats till AS så är det just Oscar och den duktiga tränartrion vi har att tacka.

Jag har på inget sätt ändrat uppfattning om dig efter den vidriga lögnen du skrev, men jag håller igen på kraftuttrycken så inte Admin får spader och somnar in med ett leende på läpparna efter att bevittnat det lag du påstått aldrig skulle kunna nå SHL (ES) slagit 2000-talets dominanter på bortais!!!
Örebro tomelin
2013-09-14 23:50
Angående den bedrövligt dåliga krönikan.

Örebro har endast backat hem i en match i år(hammarby hemma efter utvisningen). Ibland har det varit jämnt och i några få fall har vi blivit tillbakapressade men allt som oftast är det vi som har haft tag i taktpinnen.

Och Nej det är inte konstigt att Saeid bara har en assist. Krönikören förstår tydligen inte vilken roll våra innermittfältare har. Dom ska droppa ner lågt och rulla igång spelet och sedan fungera som spelmotorer och fördela spelet från kant till kant. Poängen ska först och främst komma från ytterbackar, yttermittfältare och forwards och det gör det. Och som spelmotorer tycker jag både Saeid och Gerzic skötte sig helt ok iförrgår.

Att gnälla och vara överdrivet negativ i krönikor ökar knappast heller intresset för "fotbollskulturen", snarare tvärtom...
Örebro John CapsLock
2013-09-14 23:37
@"ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT):
Tror det är det mäktigast jag någonsin hört frän Örebroare på en bortaarena oavsett sport, Jag var inte där men hörde/såg på TV. Tim Sandberg sa att han hade gåshud i 60 minuter
Örebro pemo
2013-09-14 23:34
John // Det var jag som skrev att det var skönt att Nordin är avstängd nästa match. Och det är jag nog ensam om, så det är mig Minatankar menade
och jag står fortfarande för det. Det betyder att jag ser en nödvåndig ändring på mittfältet som inte hade hänt annars.
Kolla NA:s betyg senast. En 1:a på Nordin , Moe och DG. så jag är tydligen inte helt ensam om åsikten kring Moe och Nordin.

Att det sedan inte betyder att alla håller med är helt i sin ordning.
jag kan nästan jämföra med landslaget, när Zlatan var avstängd och laget ändå vann. Men eller utan Zlatan? Med eller utan Nordin?

Zlatan har dock bevisat nu att han är bäst. Hoppas också att Nordin gör det. för trots allt ser jag ( eller har sett ) vad han kan göra i sina bästa stunder. Och den Nordin vill jag alltid ha med från start..
Örebro "ÖSK-Karl (SÅ ONÖDIGT)
2013-09-14 23:28
@go_osk (We are on the road again!):
Märkligt skrivet, om du varit med i Karlstad under eftermiddagen hade du garanterat haft annan uppfattning, fick gåshud när vi 3.000 örebroare helt tog över kaffeburken. Träffade också ett antal företagare och företagsledare från Örebro, var de nu lägger merparten av sponsorpengarna är inte svårt att räkna ut, om ÖSK inte redan vaknat är det hög tid att göra det nu. Bara hoppas att stan räcker till två elitlag. Ps. Läs gärna länktipset.
Örebro John CapsLock
2013-09-14 23:08
Faan man blir ju gråtfärdig när man hör Örebroarnas tryck från läktarna i Löfbergs
AIK Saywee
2013-09-14 22:39
ÖREBRO !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Degerfors gbgdeg
2013-09-14 21:07
@John CapsLock:

Går inte ,den sporten är förbjuden här ....tack o lov
Örebro butter toker
2013-09-14 20:49
vi spelar väl redan 4-2-3-1?
från mittfältet (försvaret oräknat) sett till den senaste matchen: Saeid/Gerzic - DG/Holmberg/Yasin - Hasani
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-09-14 20:36
@DaSa:

Det enda pinsamma med den ramsan är att Hammarby började köra "Det är vi som är Hammarby" för flera år sedan. 14-3 tyckte sedan att det var en bra idé att kapa den rakt av. Fotbollen kommer alltid att vara nummer ett i den här staden!
Örebro DaSa
2013-09-14 20:28
Jepp, ett jävla tryck på läktaren. Man ryser nästan när de kör "Det är vi som är Örebro!" :)

Har varit lite diskussioner om byte av spelsystem, jag tror att en fortsättning med 4-4-2 kan vara bra om vi går upp. Annars så verkar ju 4-2-3-1 vara det som gäller i PL, nackdelen med det för ÖSK är att vi saknar bollvinnare till de två defensiva positionerna. Även om vi fortsätter med 4-4-2 så behöver vi nog få in en bollvinnare, har inte förslag på ngn spelare men det är där vi skall lägga krutet i vinter.

Angående krönika-debatten så föredrar jag krönikor som tycker ngt provocerande istället för de som skriver det som alla tycker. I detta fall så håller jag med krönikören, det är faktiskt mycket tur och Oscars förtjänst att detta inte är en fiaskosäsong. Oscar har lätt räddat över 10 poäng åt oss denna säsong, utan dessa poäng så hade vi legat efter Degen... Men vill vi förlita oss på tur och Oskar så är det väl bara att luta sig tillbaka och fortsätta spela på samma sätt med samma spelare...
Örebro John CapsLock
2013-09-14 20:08
Vansinnigt spännande i hockeyn just nu, om jag får vara lite ot
Örebro butter toker
2013-09-14 20:06
@gbgdeg:

många som fått skopor på sistone.. :-(
Örebro John CapsLock
2013-09-14 19:56
@gbgdeg:

Grattis - Övertygande också ;0)
Degerfors gbgdeg
2013-09-14 19:36
@butter toker:
Hmm har fått mej en skopa inget roligt alls , Gött att degen hakar på Sundsvall iallafall med deras skadade spelare
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-09-14 19:33
butter toker (Örebro) // Jag valde att kommentera och förklara eftersom han fortsatte diskussionen och blandade in mig i den. Men nu skiter jag totalt i detta. Trevligare med annat.
Örebro butter toker
2013-09-14 19:26
minatankar verkar ju lite stingslig.. john har bett om ursäkt för ett olyckligt ordval men endå fortsätter han älta ordet kass. undras vilka "er" han avser med "totalt att ignorera dig/er". han ska ignorera andra för att han surar på john??
Örebro John CapsLock
2013-09-14 19:22
@minatankar (för sm-guld):
-Jag överdrev så klart om läktare. Det trodde jag du förstod och jag avsåg så klart vad de flesta har skrivit härinne sista tiden -Jag har aldrig sagt att det är skönt att en spelare blir avstängd. Dra inte alla över en kan - Jag skrev någon dag efteråt att ordvalet "Kass" var överdrivet och att jag var påverkad av frustration. Det kan man väl indirekt betrakta som en ursäkt för ordvalet? Det tar du inte hänsyn till utan fortsätter ältar ordet. Dock kvarstår min inställning att han tuggar plast mest hela tiden och inte bara i sista matchen, och detta trots att "han spelat i landslaget. Och även om jag skulle använda ordet "Kass" om en spelare är jag i min fulla rättighet att göra det utan att du skall moralisera över det. Betydligt betydligt grövre uttryck har används om spelare som inte ens lämpar sig i tryck. - Du underkänner spelare också och menar att de inte bör får följa med på resan upp till AS. "Är förvånad över hur en del kan lyfta spelare som Wiktorsson, Nilsson och Haginge till skyarna. Det har alla kvaliteter. Inte minst gäller det Hagges inställning och löpningar. Men alla tre visar gång på gång brister som inte hör hemma i elitfotboll." M.a.o de för dåliga och bör avpolleteras om vi går upp. Är nog lika jobbigt, om inte jobbigare, att läsa än att höra att man var kass i en match. Andra skribenter skriver också att han var kass senast. Om du läser mellan raderna, Jag kommer inte att alltid använda politiska korrekta ordval härinne för din skull, Jag sågar vilka spelare jag vill och berömmer vilka jag vill. Hur mycket det än upprör dig
2013-09-14 18:58
Namn: John CapsLock Sänt: 2013-09-14 18:51 "Du försvarar hans spel i den roll han har vad vi än väljer att kalla den. Det är inte många fler än du som gör (på läktaren alltså)" // Hur kan du veta det? Har du pratat med alla på läktarna? Jag försvarar alla spelares kvaliteter och hör inte till dem som totalt underkänner spelare efter en sämre eller dålig insats. Varför skulle jag inte försvara det? I så fall finns det ju ingen spelare att försvara i laget eftersom alla utom Oscar gör dåliga insatser. Sluta i stället upp med att såga spelare totalt och kalla dem för kassa, att det är bra att de är avstängda etc som du och andra ägnar er åt. Fortsätter ni med det kommer jag bara totalt att ignorera dig/er så får ni diskutera med andra här.
Örebro John CapsLock
2013-09-14 18:51
@minatankar (för sm-guld):
"Äkta mittfält" alternativt ytter och inte släpande som trots allt oftast många ggr bara är släpande utan boll. Han är ju uppe på samma breddgrad som Hasani även om han kommer några sekunder senare. Det är där han sliter. Det är sällan han styr upp spelet från mitten Du försvarar hans spel i den roll han har vad vi än väljer att kalla den. Det är inte många fler än du som gör (på läktaren alltså) Hans tidigare landslagspel har du nänmt tidigare och det är väl egalt nu? Många som spelat i de yngre landslagen utan för den skull vara något extra särskilt några år senare
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-09-14 18:45
@butter toker:

Tycker inte någon ska svartmålas eller svartmåla. Men i den värld vi lever i finns ett behov av modiga whistleblowers som lyfter fram missförhållanden. ÖSK och forumet hade en sådan för några år sedan. Dessa personer gör världen bättre att leva i.
2013-09-14 18:05
@John CapsLock:
Jag förstår inte var du får allt ifrån. Jag har skrivit att Kalle gjorde en plattmatch sist och det har jag skrivit när han gjort det tidigare. Jag har aldrig försvarat en placering av honom som toppforward där han ska in i boxen och stångas. Jag har hela tiden skrivit att han är som bäst i en position bakom toppforward när Peo väljer att spela 4-4-1-1. Jag har däremot skrivit att jag bara kan se att William A kan peta honom från den positionen eftersom varken Pode eller Samuelsson är tillräcklig tekniska och har den bollkänsla och spelförståelse som Kalle har. Kalle har spelat landslagsfotboll p g a de kvaliteterna. Peo tror på honom just i den positionen liksom lagkamrater gjort under flera år. Att då kalla honom kass i den positionen får stå för dig. Men tro inte att jag är ensam på barrikaderna att inse Kalles kvaliteter som släpande forward. Och vad skulle vara Kalles vanliga position menar du?
Örebro butter toker
2013-09-14 18:01
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):

håller inte med dig om det lämpliga i att anställda o styrelsemedlemmar i klubben under anonymitetens flagg ska kunna svartmåla sin uppdrags o arbetsgivare i diskussionsinlägg o krönikor. däremot e de som kungen säger sjchelvklart att de kan slänga käft kring startelvor o taktiska upplägg o sånt, men annars e man lojal mot sin arbetsgivare
Örebro butter toker
2013-09-14 17:41
@pamo:

då förordar du, pamo en 4-3-1-2-uppställning låter det som o de e väl inget fel med de, men det förutsätter en hel del förändringar i förhållande till det system vi nu spelat in. de två innermittfältarna i dagens 4-4-2 (eller 4-4-1-1) faller ofta djupt ned i offensivt läge när ytterbackarna går fram, så defensiven består ofta i det läget av de två mittbackarna o de två innermittarna.att placera kalle som en av dessa två vore nog fel, nää inge bra.
jo kalle vore nog bra i en sådan 4-3-1-2-uppställning som ettan bakom de två anfallarna, men problemet är ofta att han spelar nonchalant i de lägena när man i den rollen måste söka de enkla passningarna, han har för hög felprocent helt enkelt i passningarna. men kalle är en såpass bra spelare att han bör finnas med i startelvan.
Örebro pemo
2013-09-14 16:52
Tack och go natt för Hammarby. Men visst möter FFF Landskrona i nästa match? Då fick LaBois lite självförtroende och kan förhoppningsvis skaka om FFF lite. Blir det Degen och GAIS som jagar en tredjeplats nu`?

Och en sista åsikt om förra matchen. Visst var väl domaren lite väl fladdrig i sina bedömningar?
Sen var det kul att se Brandeborn i AFF. Det var någon här på forumet som plussade för honom ( ÖSK-Karl? ) innan serien. Det var synd att vi inte fick honom. En spelartyp som vi inte har så många av.

Nu ser vi fram mot ÄFF.
Vem spelar med Wikström? Hur ser mittfältet ut? tar vi återigen tre poäng?
Örebro Marquis de Sade
2013-09-14 16:29
jaha öik har seriepremiär och bortamatch dvs att det är gyllene tillfälle att besöka biltema och göra de där inköpen man väntat på - det är nämligen folktomt där just nu.
Örebro either/or
2013-09-14 15:42
@Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS):
Tack. Bra att du backar från det du först skrev. Håller självklart med om att olika åsikter berikar och att skällsord av olika slag inte hör hemma i en diskussion.
Örebro Sogen
2013-09-14 15:07
Jag skrev 12-åringar bör inte få skriva krönikor och det står jag för fullt ut. Nu var tydligen inte denna krönikör 12år men den känslan fick jag när jag läste. Jag har svårt att se 12-åring som ett skällsord men det e kanske bara jag.
Örebro Aspen (hoppas ÖSK går upp i AS)
2013-09-14 14:57
@either/or:

Du behöver
rinte skriva en krönika men det vore intressant om du gjorde. Diskussioner och kritik gör livet intressant.
Uttryck som 12-åring, sopa och pajas tillför inte något till diskussionen
. Och sakfrågan kommer före person
Örebro either/or
2013-09-14 14:13
@Hjärter Kung:

Tjena Hjärter Kung! Bra svar! Jag höll inte med om, det jag uppfattade som, en alltför stor negativitet i dina krönikor, men jag skulle aldrig komma på tanken att kalla dig eller andra krönikörer här för en massa skällsord. Vi är alla ÖSKare då tycker jag att man ska hålla god ton mot varandra. Jag har redan framfört det jag vill säga i frågan så jag hoppar ur diskussionen nu, men för min del är du välkommen tillbaka med andra krönikor framöver, oavsett om jag kommer hålla med om det du skriver eller inte ;-)
Annons: