/fotboll/osk/forum/206.aspx/fotboll/osk/forum/206.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Columbus
2017-05-08 17:20
Saxat från fogis.se:

"Riksombud

Riksombudet är en av SvFF utsedd funktionär med uppgift att för SvFF:s räkning bland annat föra talan i Disciplinnämnden om till exempel en spelare begått en förseelse som inte uppmärksammats av domarteamet eller eventuella ordningsstörningar som kan föranleda bestraffning.

Inom ramen för detta arbete ingår att granska och avgöra ifall rapporterade händelser ifrån en matchdelegat eller säkerhetsdelegat ska anmälas till Disciplinnämnden. Riksombudet har, i förhållande till matchdelegaten och säkerhetsdelegaten, ensam beslutanderätten om en förening ska anmälas till bestraffning hos Disciplinnämnden.

Vidare ska Riksombudet hålla löpande kontakt med berörda föreningar och matchdelegater i syfte att säkra och utveckla det ordning"s- och säkerhetsfrämjande arbetet inom svensk fotboll."
Örebro Columbus
2017-05-08 17:17
Enligt Henrik Brändh som var på plats på lördagens träning inför Djurgårdsmatchen, spelade Victor Sköld på träningen i gul väst. Vilket borde innebära att tanken var att Kennedy skulle spela från start. Om mina spekulationer kring detta stämmer, är det väldigt märkligt. Varför utgå från att Kenndy ska spela när man vet att han i just där och då var avstängd fyra matcher??

Någon som var på plats på lördagsträningen och kunde se det var Kennedy som var påtänkt att starta söndagens match?
Örebro Columbus
2017-05-08 17:13
Enligt NA:s artikel idag tolkar jag det som att privatpersoner INTE kan anmäla sådana här saker. (Så som någon skrivit här tidigare på forumet). Och det låter ju högst rimligt...det är endast så kallade Riksombud på Svenska Fotbollförbundet som kan göra detta. Hut många sådana som finns och om de måste vara på plats på den aktuella matchen för att kunna ta ett sådant beslut står skrivet i stjärnorna.
Örebro Brandao
2017-05-08 16:44
@Benny Böckling:

Vi spelar väl lite 4-3-3 i anfall? Men absolut inte fullt ut!
Örebro Benny Böckling
2017-05-08 16:39
Centralt i ett 4-3-3 på Besara tror jag på. Den lite offensivare rollen av dem tre.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-05-08 16:35
@Benny Böckling:

Hur ska Besara spelas för att få ut den där potentialen?

Jag tycker att Besara har spelat på en rad positioner sedan han kom men egentligen bara presterat under en kortare del av hösten då han spelade, rätta mig om jag har fel, som central mittfältare.

Han funkar uppenbarligen inte i "Astrit-rollen" och ännu sämre på en kant.

Vart borde han spela för att vara den där liraren?
Örebro Benny Böckling
2017-05-08 16:33
Den här truppen är som klippt och skuren för ett 4-3-3 det börja jag tjöta om i mars men vår kära tränare tänker onekligen annorlunda. Trots att det fortsätter att gå dåligt så ska han nog förbannat hålla fast vid sitt 4-4-1-1. Svälj stoltheten och börja tänk om lite nu snälla Axén. Agera eller avgå, som det så fint heter.
Örebro Benny Böckling
2017-05-08 16:20
Besara är ju en jävla lirare i grunden därför blir det extra deppigt att se hur Axén förstör honom helt och hållet.
Örebro Lekiller
2017-05-08 16:09
[QUOTE=Osvaldo]Vem var det som anmälde? Har inte na:s plustjänst (förstår att journalistik kostar pengar, men har inte så mycket nytta av det att det rättfärdigar att bli kund). [/QUOTE] Det vill han inte säga. Men anmälan kom in 20 DAGAR efter matchen mot AFC. Helt sjukt.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-08 16:01
Tycker ni inte man borde koppla biljettpriserna till antalet poäng? :0)

Ju färre poäng ju billigare inträde :0)
Örebro no Ivan no party
2017-05-08 15:51
nån som sitter på någon information ifall det blev någe bråk på stan igår innan eller efter matchen?
Örebro no Ivan no party
2017-05-08 15:51
nån som sitter på någon information ifall det blev någe bråk på stan igår innan eller efter matchen?
Örebro Osvaldo
2017-05-08 15:47
@Tomas Backmans löpsteg på träningarna:

Tror möjligtvis på risken för någon form av bias är mer troligt än en konspiration. Det är mentalt enklare att ta ett tufft beslut som drabbar Örebro än det är att ta ett beslut kring storstadslagen.
Örebro Osvaldo
2017-05-08 15:45
Vem var det som anmälde? Har inte na:s plustjänst (förstår att journalistik kostar pengar, men har inte så mycket nytta av det att det rättfärdigar att bli kund).
Örebro Hitta avslut!!
2017-05-08 15:30
Tomas Backmans löpsteg, Är det den där U21-finalen han sket i du syftar på? Eller finns det mer?
Djurgården Tomas Backmans löpsteg på träningarna
2017-05-08 15:17
@Bastard on Parade:
Tror inte riktigt på någon konspirationsteori i det här fallet, även om det var dåligt skött. Just den citerade punkten tyder väl snarare på att han borde vara jävig i motsatt riktning om något. Anledningen till att Kennedy placerades i frysboxen i DIF berodde för övrigt på att han misskötte sig grovt vid sidan av plan.
Örebro LeChiffre
2017-05-08 15:04
[QUOTE=Bastard on Parade]Jag kan inte släppa Disciplinnämndens agerande. Vem anmälde Igboananike? I tävlingsbestämmelserna står det att tävlings- och tävlingsbestraffningsärenden ska behandlas skyndsamt. Är 4 veckor skyndsamt i deras värld? Tittar man på vilka som sitter i Disciplinnämnden så ser man en mängd duktiga jurister. Det är givetvis kompetenta personer som sitter där, men har de kompetensen för att bedöma sådant som rimligen bör bedömas av fotbollsdomare? Tittar man på hur Disciplinnämnden är sammansatt så bör det väldigt ofta uppstå jävssituationer. Vilka har fattat beslutet angående Igboananike? Kerstin Elserth - Ordförande i Disciplinnämnden. Hon verkar ha en dotter som spelar i Eskilstuna United. Tittar man på hennes Twitter så har hon retweetat och kommenterat mycket som AIK har gjort. Är hon jävig? Erlend Stavehaug - 2:a vice ordförande Bor i Eskilstuna och har varit ordförande i Södermanlands Fotbollsförbund. Jävig? Anders Jemail - Ledamot Han verkar tidigare ha varit ombud för Igboananike när Djurgården placerade honom i frysboxen. Var han delaktig i beslutet? Ola Danhard - Ledamot Han blev anställd av Djurgården i vintras. Hur lämpligt är det att en ledamot i Disciplinnämnden är aktiv i en Allsvensk fotbollsklubb? Är det en slump att avstängningen började gälla lagom tills ÖSK skulle möta Djurgården? Linda Forsberg - Ledamot Hon har tidigare spelat för bland annat Malmö FF och Djurgårdens IF. Är hon jävig? [/QUOTE] Mycket bra och intressant research. Snyggt!
AIK Saywee
2017-05-08 14:53
Tänkte just detsamma, vilket "scoop" Tipsa kvällstidningarna, lite att rota i.
Örebro Hitta avslut!!
2017-05-08 14:50
BoP, vilket scoop! Inte för att jag tror att några höjdare på förbundet skulle vilja sätta ÖSK i skiten... oh wait... just det ja...
Örebro Bastard on Parade
2017-05-08 14:23
Jag kan inte släppa Disciplinnämndens agerande. Vem anmälde Igboananike? I tävlingsbestämmelserna står det att tävlings- och tävlingsbestraffningsärenden ska behandlas skyndsamt. Är 4 veckor skyndsamt i deras värld?

Tittar man på vilka som sitter i Disciplinnämnden så ser man en mängd duktiga jurister. Det är givetvis kompetenta personer som sitter där, men har de kompetensen för att bedöma sådant som rimligen bör bedömas av fotbollsdomare?

Tittar man på hur Disciplinnämnden är sammansatt så bör det väldigt ofta uppstå jävssituationer. Vilka har fattat beslutet angående Igboananike?

Kerstin Elserth - Ordförande i Disciplinnämnden.
Hon verkar ha en dotter som spelar i Eskilstuna United. Tittar man på hennes Twitter så har hon retweetat och kommenterat mycket som AIK har gjort. Är hon jävig?

Erlend Stavehaug - 2:a vice ordförande
Bor i Eskilstuna och har varit ordförande i Södermanlands Fotbollsförbund. Jävig?

Anders Jemail - Ledamot
Han verkar tidigare ha varit ombud för Igboananike när Djurgården placerade honom i frysboxen. Var han delaktig i beslutet?

Ola Danhard - Ledamot
Han blev anställd av Djurgården i vintras. Hur lämpligt är det att en ledamot i Disciplinnämnden är aktiv i en Allsvensk fotbollsklubb? Är det en slump att avstängningen började gälla lagom tills ÖSK skulle möta Djurgården?

Linda Forsberg - Ledamot
Hon har tidigare spelat för bland annat Malmö FF och Djurgårdens IF. Är hon jävig?
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-05-08 14:23
[QUOTE=Chris P. Bacon]Inte enligt SvFF. Bara Ayaz med på bänken. Var Brorsson med? [/QUOTE] Nej det blev ju Omoh till slut, kollade ÖSK:s hemsida som hade fel info.
Örebro Empes
2017-05-08 14:00
@Örebro-Hjärta:

Har svårt att se att Mellberg skulle vara intresserad av ÖSK. Han har nog bättre möjligheter än så.
Örebro pemo
2017-05-08 13:42
spännande uppställning.
Här får alla vi som vill ha in nya spelare i laget svart på vitt.
Slår de inte Sirius i em med tre fyra mål, så får jag väl ge Axén en eloge, att han trots allt tar ut det bästa laget.
Örebro pemo
2017-05-08 13:29
Minatankar // Du har bra förnumstiga tankar. Men det är inte bara dessa sex matcher som fallerat. Cupen mot både Åtvid och Häcken visade upp en obefintlig segervilja. Så fort ÖSK gör ett mål drar man sig tillbaka och vill bara försvara. ( lite generaliserat visserligen ) Samma sak hösten -16

jag roade mig lite med att kolla ev storvinster.
Vill man se ÖSK göra fler än fyra mål får man gå tillbaka till firma Pode/Crespo 2014.
2015 gjorde vi 4 mål hemma mot Elfsborg. Annars mest två och någon enstaka gång tre mål.
2016 Slog vi Gefle borta med 4-0 och Östersund med 4-2.
Tre mål gjorde vi i fler matcher än året innan, men släppte då istället in betydligt fler.

Vad tyder då mina siffror på? Jo, att ÖSK saknat en riktig striker de två senaste åren och att försvarsarbetet har varit under all kritik.

Då tänker väl en hel fotbollsstyrelse: Nu måste vi ha en målskytt. Och en mittbacksgeneral!!

Vad värvar man då? Ja, ni har ju svaret. Ska inte tjata om namnen igen. Det har jag gjort så att det räcker.
Vem som är ytterst ansvarig vet jag inte, men den personen har bevisligen inte gjort sitt jobb.

Egentligen är man ju knäpp som lägger ner tid och energi på att bli besviken för att ett fotbollslag inte är bättre, Men som långvarig supporter till ÖSK är jag hårdhudad och van vid att lida.

Kommer ihåg Halmstad hemma 2014 ( innan det vände ) då jag lovade heligt och dyrt att släppa allt vad ÖSK heter.
Så jag vet att det kan vända snabbt, men det underlättar att få vräka ur sig sin kritik och frustration när man spelar så illa som i andra halvan i går.

Slutligen: Chansa lite, Axén. Släng in några av de unga talangerna och låt de visa vägen. Jag vet att Bark inte kan spela hela matcher, men visa att du tror på dem istället för att återigen värva in någon bänknötare som var bra för tre år sedan.
Örebro Chris P. Bacon
2017-05-08 13:21
@Bengt-Erik Gårdefors mustasch:
Inte enligt SvFF. Bara Ayaz med på bänken. Var Brorsson med?
Örebro ZebranÖsk
2017-05-08 13:13
Men varför får Besara spela? Han har vart totalt oduglig varje match.. Joggar omkring på planen utan att göra ett dugg.. Tycker det är dåligt ledarskap av Axén att fortsätta spela med honom.
Örebro Minatankar
2017-05-08 12:41
Jag anser att man skulle ställa upp med åtminstone en utpräglad offensiv ytter även när man har en mer defensiv laguppställning. Räknar inte Sema dit men väl Omoh och Ayas. Sema har inte lika lätt att utmana man mot man längs sidolinjen p g a att han inte är tillräckligt snabb och stark, utan passar bättre i mitten av planen enligt min uppfattning. Åtminstone om man inte har en utpräglad ytter på andra sidan.

Anser vidare att andra bör få chansen i stället för Besara, som tyvärr visat alldeles för lite, både offensivt och defensivt.

Jag tror för min del på att Devine skulle få chansen att spela från start så att han inte blir lika angelägen att i ett kortare inhopp visa sig på styva linan med en del slarv som följd. Han har mycket boll i sig, kan hålla bollen och finna tekniska och öppnande framspelningar på ett sätt som jag inte tror att Mårtensson eller Rogic förmår. Han liknar därvidlag Kalle Holmberg lite grann med de snabba och udda vrickningarna. Kanske kan han inta Besaras roll?

Vidare bör Oscar undvika långa utsparkar om det inte ingår i taktiken som mot MFF att snabbt vända spelet. I övriga matcher har vi förlorat bollen ca 4 av 5 utsparkar. Men då gäller det naturligtvis att hans medspelare rör sig på ett annat sätt och gör sig spelbara längs backen.

Man bör inte titta bakåt men jag kan för min del inte undgå att sakna Sobralense som jag tyckte var en underbar spelare att beskåda och som samtidigt var en stor poängplockare.

Synpunkter och kritik måste man kunna ha och ta oavsett om ÖSK vinner eller förlorar. Att lyfta laget till skyarna eller såga det totalt kan jag ändå tycka är alldeles för tidigt. Vi har i dagsläget bara tre poäng upp till andraplatsen och laget har visat hyggliga insatser i ett par-tre matcher, åtminstone vad gäller inställning, och även under de sista 20 minuterna av första halvlek i går. Men visst finns det problem som måste lösas.

Örebro LeChiffre
2017-05-08 12:20
[QUOTE=Restalundsv]Kan inte vi på forumet bedriva en häxjakt på spelare bland annat Rosenberg? Om vi är många som anmäler situationer kanske det händer något. Om förbundet ska hålla den här nivån då kan väl vi också det? [/QUOTE] Jag är på!
Örebro Brandao
2017-05-08 12:13
Skiter egentligen i hur Axén är på PKn efter matcher. Värre är det att se den usla spelidén med 1 isolerad forward och ett passningsspel som är det sämsta i allsvenskan.

Får jag inte se ett försök att ändra i startelvan till nästa match finns 4 årskort för en billig penning snart på blocket.

Till sommaren får vi säkert in en ny vänsterback i form av Batan, en spelare som för det mesta sitter på läktaren.

Örebro Pedretti - Admin
2017-05-08 12:11
@Örebro-Hjärta:

Tror inte vi har särskilt stor chans på Mellberg då hans BP går som tåget i superettan och som en följd så kommer de nog spela allsvenskt nästa år men om vi lyckas knyta honom till oss så skulle jag bli glad.

Däremot så är jag kluven till Axén efter de insatser som hans lag levererat på sistone.
Men jag säger inte att vi borde sparka honom (än) utan jag skulle nog vilja ha kvar honom i organisationen, kanske som sportchef då han verkar vara bra på att övertyga spelare att komma hit trots vår ekonomi.
Annons: