/fotboll/osk/forum/2042.aspx/fotboll/osk/forum/2042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2013-05-11 18:50
Skönt att Crespo kan lira mot Degen. Jag hoppas att Tobbe Nilsson kan joxa med trasan på måndag.
Örebro Pete Zahut
2013-05-11 18:42
Någon som var nere och kollade på träningen? Funderar på om Tobias är spelklar?
Örebro Pete Zahut
2013-05-11 18:41
@Saywee:

Och jag lär bli skyldig en räka ;). Din gissning lär hamna närmast

Nu hoppas jag bara på bra väder!
Örebro Pete Zahut
2013-05-11 18:23
Även om det nog var väntat så är Crespo bekräftat spelklar på måndag.
Örebro ÖSK Fans
2013-05-11 18:11
Alec och ÖSK vet garanterat vart dom har Nordin i frågan...bygg laget kring han ge gossen kaptensbindeln och gör han till den kung han är!!
AIK Saywee
2013-05-11 17:45
Svårt att hitta "trådar" inför derby't ... ... Men jag hoppas på att det blir en underbar fotbollsfest med mycket publik och att vi slipper alla jönsiga ramsor från båda supportersidor. Support betyder stöd och supportrar skall stödja sitt lag och inte försöka fördärva läktarkulturen för framtida segrar, publik och underhållning genom att koncentrera sig på våld och andra fjantigheter ... Jag förespråkar en god och stämningsfull läktarkultur. Heja SPORT !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Minatankar
2013-05-11 17:39
Namn: DaSa Sänt: 2013-05-11 17:23 // Delar i allt det du skriver kl 17.23 vad gäller åtgärder. Det är som om jag själv skulle ha skrivit det. Men jag kallar mig inte DaSa utan skriver nu under pseudonymen minatankar igen efter att också ha skrivit under "smguld" :-) Nordin ringde i förrgår och vi pratade kanske en timme. Kan tyvärr inte gå in på det samtalet. Min syn på Nordin har jag haft under lång tid och har inget med vad samtal med honom handlar om. Oavsett vad han känner och vill för stunden, är han, som alla andra människor, påverkbar och dessutom ändrar man inställning under livets gång. Vad han, IFK och ÖSK vill i det avseendet kan bara dessa parter reda ut.
AIK Saywee
2013-05-11 17:36
DaSa, 17:23, sjysst inlägg !!! Delar till stora delar det du skriver :)
Örebro Pete Zahut
2013-05-11 17:32
@Kardinalen:

Frågan är hur man ska göra med de ståplatser man måste ta bort? Och vilka. En ide vore kanske att göra om 50% av östra ståplats till sittplats? Den del av stå som vetter norrut och där det nästan aldrig står folk vilket fall. Vilken kvot (stå/sitt) skulle ÖSK få då? Eller skulle de sittplatserna hamna för lågt?

Örebro DaSa
2013-05-11 17:28
smguld/ Har förstått att du känner Nordin, är han intresserad av att komma tillbaka? Är han villig att gå ned i lön?

Vad tror du IFK släpper Nordin för? Jag skulle gissa på två miljoner till sommaren och till hösten är det nere i en miljon för att bli av med lönekostnaden.
Örebro DaSa
2013-05-11 17:23
Eftersom jag har lågt förtroende för Sköldmark och Jan Karlsson så skall jag bjussa dem på en todo-lista de kan följa för att göra ÖSK till ett topplag i allsvenskan igen. Ger även Peo lite tips än jag har fullt förtroende för honom:)

JK - Jan Karlsson
SI - SpelarInvest
MS - Magnus Sköldmark
PL - Peo Ljung

Direkt:
- Förläng kontrakten med Kalle och Moe. Är mycket bättre (läs billigare) att förlänga kontrakt med spelare när de har en formsvacka än tvärtom. Om de tvekar p.g.a. SE-statusen så lägg in en klasul om att de får lämna för en förutbestämt summa om vi inte går upp. [MS]
- Gör klart med SI hur vi skall använda deras pengar. Som delägare där så vill jag att de skall användas, alla andra klubbar har ju modeller som accepterats av skatteverket, bara att kopiera deras upplägg. [JK]
- Börja scouta en ny vänsterback. Förslagsvis så letar vi reda på en "misslyckad" vänsterytter som gör lite poäng men är bra defensivt och spelar in honom som vänsterback under hösten. Lex Riddez och Oscar Wendt. [MS/PL]
- Börja spela Nkili som högerback. Han är den enda i dagens trupp som har potential att bli en allsvensk högerback. [PL]
- Inte stressa och börja spela Wille än, vänta tills nya gräset är lagt och fortsätt med att bygga upp de delar han brukar skada sig i så kommer han dominera till hösten och nästa såsong. [PL]

I sommar (när fönstret öppnar):
- Köp loss Crespo. Jag tror inte att han kommer att bli en storspelare men han kommer vara perfekt för ÖSK om vi går upp nästa år och kommer behöva spela mera på kontring. Se bara på hans målskörd förra säsongen. [MS/SI]
- Låna Nordin med köpklasul, se mitt förra inlägg. [MS/SI]
- Värva eventuellt en vänsterback om vi hittar ngn som har allsvenskpotential. [MS]

Efter säsongen:
- Om vi går upp så skall vi dagen efter det bli klart lägga fram ett kontraktsförslag till Berisha. Han kommer att vara en nyckelspelare och måste vara kvar i backlinjen, det får kosta. Att lägga fram kontraktsförslagt direkt efter borde öka chanserna att han skriver på då han förhoppningsvis är inne i ett lyckorus:) [MS/kanske SI]
- Lägg fram ett lika saftigt kontraktsförslag framför näsan på Almebäck. Om ett halvår så borde han vara så pass kall på marknaden så att han villig att vända hem. Tycker att vi skall göra som IFK Tråkeborg i år, dvs satsa allt på defensiven om vi går upp. Ett mittbackspar med Berisha och Almebäck med Jansson bakom lär hålla hålla hög allsvenskklass.[MS/SI]
- Den tredje som skall få ett kontraktsförslag är en etablerad högerytter/central mittfältare som vi skall spela på högerkanten.[MS]

Skulle ge följande startelva om vi går upp i AS:
Jansson
Nkilli - Berisha - IronMike - Ny
Ny - Nordin - Moe - Kalle
Crespo - Wille
Örebro smguld
2013-05-11 17:00
Namn: DaSa Sänt: 2013-05-11 16:52 // Delar din synpunkt och skrev detsamma för flera månader sedan. Stahre lovade nyförvärven en fotboll där man spelade upp bollen via mittfältet. Det gör man inte och det innebär att ingen av de mest välmeriterade nyförvärven trivs och får spela på det sätt som de kan. Det är nu man ska uppvakta IFK. De är säkert beredda att gå ner i pris för övergång av Nordin så länge man tar poäng på sin långbollstaktik.
Örebro DaSa
2013-05-11 16:52
Har funderat en del om jag vill ja tillbaka Nordin. Först var jag emot då jag inte tycker han passar in med dagens taktik då jag hellre hade sett en stor bollvinnare bredvid Moe. Men om man kolllar på HeIF så spelar de 4-4-2 med två minis i mitten så det borde tyda på att om de är nog bollskilckliga centralt så borde vi kunna spela Nordin och Moe tilllsamans. Sen så tycker jag även att man skall be Nordin specialstudera Ander Svensson hur han gjorde för att gå från att vara en offensiv mittfältare till att bli landslagsmässig som defensiv mitt.

Ett litet problem är hur vi skall få hit honom. Att han får knappt med speltid och när han väl får spela så är det på kanten hjälper vår sak. Däremot så talar övergångsumman på över 5 miljoner och en lön över 100 lax/mån (rykten) emot att det skall gå ekonomiskt. Så jag tycker att samtidigt som vi lämnar tillbaka Lund så fixar vi ett nytt låneavtal men denna gång med Nordin. Vi får locka med speltid vilket han måste ha för att kunna vara i position att kunna byta klubb i höst då jag antar att IFK kommer att göra allt för bli av med honom för att bli av med lönen och kanske rädda upp lite av det de gav i övergångsumma. Självklart skall vi skriva in en klasul om förtur att få köpa Nordin efter låneperioden, denna bör vi sedan betala för att få loss honom om vi går upp i AS. Om inte så tror jag han blir för dyr för en ytterligare säsong i SE.
Örebro Erkan
2013-05-11 16:06
Pinsamt Vulkanerna!! Men vem är förvånad över deras nivå!?! :-)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (#tillsammanstillbaka)
2013-05-11 12:59
@BoP

Socialbidrag räcker tydligen inte för välmående i Degerfors.
Örebro jpsvartitt
2013-05-11 12:23
Efter att ha läst att Vulkanerna jämför sig själva med våldtäkts män .. Så vill jag inget hellre än att vara död än vit och röd!
AIK Saywee
2013-05-11 11:56
Vulkanerna slocknar på måndag !
Örebro Bastard on Parade
2013-05-11 11:37
Vulkanerna jämför sig själva med mördare och våldtäktsmän på Facebook. Hur tänkte ni (inte) där?

"Vulkanerna är som vikingarna. De reser mycket. Korta resor. Långa resor. Vart de än kommer så är folk rädda för dom. Vikingarna mördade, våldtog, plundrade. Vulkanerna plundrar alla poäng och nu är Örebroarna rädda. De gömmer sig, reser iväg, darrar i nåt vrå, för de är rädda för hemska Vulkanerna som ska slå deras ÖSK med Degerfors IF."
Örebro Kardinalen
2013-05-11 09:38
Saxat ur na.se:
– Publiksiffran som gäller för fullt på Behrn arena numera är 12 674. Med en del ombyggnationer och Uefa-krav kommer den att vara nere på cirka 11 500 till 2014, förtydligar Wärlegård.

Mitt svar:
Sådär, börjar känna mig lugnare. Kan nog nästan ta och lägga mina konspirationsteorier om fusk med publiksiffror i bakfickan nu.
AIK Saywee
2013-05-11 08:58
Minatankar, som du förstår hade jag guld i mina tankar för över 10 år sedan och har nog egentligen alltid haft det. Instämmer med dig i dina inlägg om målsättningar och på något vis vore det bra om medlemmar och supportrar kunde få säga (skriva) sitt, angående de långsiktiga målen. För medlemmar och supportrar är ju oftast "livslånga", liksom klubbmärket. Spelare, tränare, kanslister och styrelsemedlemmar kommer ju och går, varefter pengarna snackar. Heja SPORT!!!
AIK Saywee
2013-05-11 08:49
PZ, det är dags för dig att planera inköpet, för det blir en femsiffrig publiksiffra på på måndag på BA på riktigt! 10.001
AIK Saywee
2013-05-11 08:46
Kul att du är åter Krille, jag har saknat dig och dina länkar. Pete Zahut, du har alltid roliga nick och byter inte av feghet som några andra. Är det någon som vet något om Bulten i Boo, hehe, mer än jag? Själv hade jag Aurum som nick, men bytte i december 2003, som de djupgrävande har uppmärksammat. För närvarande skolar jag in några nya nick ock har faktiskt fått "beröm" för inlägg från de som hatar mig. Jag hade planerat att byta i december, men det vetetusan, jag är verkligen inte sämre än att jag kan ändra mig.
Örebro Pete Zahut
2013-05-10 23:51
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):
ja hoppas vi kan få upp snittet
2013-05-10 23:46
@Pete Zahut:

Tackar :).
Örebro Pete Zahut
2013-05-10 23:45
@Minatankar:

Ja, de var det jag angav
2013-05-10 23:43
Jag hoppas och tror att vi kan komma upp i runt 11,000 mot Degen som vore publikrekord på Behrn sedan AIK spelade här 2009 då publiksiffran var på 11 725. Superettarekordet denna säsong så här lågnt är från Hammarbys hemmapremiär på 11 725, pers, som är svår att slå och är samma publiksiffra som åvan :).
Minatankar
2013-05-10 23:39
Pete Zahut (Örebro) // Jag menar naturligtvis din tidigare pseudonym :-)
Örebro Pete Zahut
2013-05-10 23:39
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Kul att du är tillbaka iaf!
Minatankar
2013-05-10 23:38
Nej, nu har jag tröttnat på pseudonymen "smguld" och återgår till "minatankar" :-) Jag kommer ändå argumentera för en satsning på sm-guld.
Örebro Pete Zahut
2013-05-10 23:29
@widemarsh:
Då är vi uppe i 8500 plus lösbiljettköparna. Så min gissning runt 7500 lär spricka, Jag kommer bli skyldig Saywee en räka
Annons: